Siskoni loukkaava käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pettynyt"

Vieras
Mua niin vituttaa siskoni ! Hänen on pakko puuttua mun ja mieheni elämään.

Ensinnäkin mieheni vihaa siskoani koska siskoni teki mieheni yläaste-elämästä helvettiä.

Siskoni on koiraihminen. Harrastaa paljon koiria ja aikoo nyt opiskella koiranomiksi. Ei siis vielä ole koira-ammattilainen vaan harrastuksena kouluttaa koiria saadakseen kokemusta.

Mieheni kanssa päätimme kuukausi sitten hankkia koiran. Mietimme pitkään minkä koiran ottaisimme. Molemmat olemme urheilullisia joten haluamme koiran joka jaksaa lenkkeillä pitkiä lenkkejä eli ei mitään sylikoiraa.

Siskoni alkoi omatoimisesti etsiä meille koiraa, tai oikeastaan miehelleni... Hän alkoi soittelemaan miehelleni ja kyselemään millaisen koiran mieheni haluaa. Siskolleni oli shokki huomata että haluamme samanlaisen koiran.

Siskoni alkoi haukkua mua miehelleni esim "kannattaa ottaa se koira niin et se on vaan sun eikä **** koska **** on niin lapsellinen eikä tiedä mistään mitään, varsinkaan koirista" Seuraavaksi siskoni soitti tälläisen puhelun "jäähän se koira vaan sulle eikä ****lle kun erootte ? Milloin muuten aijjot jättää ****" silloin mieheni sanoi ettei siskoni tarvitse puuttua meidän elämään.

Olen ollut yhteydessä erääseen koirakouluttajaan kyselläkseni neuvoja koiran valintaa koskien. No tästä siskoni suuttui vielä enemmän koska vihaa kyseistä kouluttajaa ja on tehnyt hänestä kymmeniä perättömiä ilmoituksia.

Nyt kun löysimme koiran joka on saksanseisoja-ajokoira mix pentu, siskoni on tehnyt kaikkensa saadakseen meidät perumaan varauksen. Hän on soitellut kymmeniä kertoja meille ja kertonut kuinka kauheita koirat ovat yms muuta paskaa koirista.
Koiran luovutukseen liittyy muutama seikka jota en tässä paljasta mutta niiden seikkojen takia siskoni mielestä koira on hullu. No se ei pidä paikkaansa.
Olen tänään saanut kymmeniä viestejä facebookissa ja tekstareina kauhujuttuja koirista yms. Koiranomistajuustestejä jne.

Koira on mun eka joten siskoni mielestä koira menee pilalle paitsi että sehän on jo pilalla kuulemma... Emme osaa kuulemma käsitellä koiria emmekä tiedä niistä mitään.

Pahinta tässä on se että meistä tehtiin eläinsuojeluilmoitus koska otamme sen kokoisen koiran (aikuisena säkä 60cm ) 31m2 väliaikaisasuntoon emmekä kuulemma ole sopivia koiranomistajia.

Nyt siskoni on kirjottanut meistä vaikka mitä sosmediaan.

Olemme myös kuulemma huomionhakuisia ja lapsellisia koska menimme niin nopeasti kihloihin seurustelun alkamisesta.

Siskoni käytös on todella loukkaavaa ja noloa. Tämä on vain pieni osa kuukauden piinasta mitä siskoni on meille tehnyt.
Olemme antaneet rahaa siskolleni ja auttaneet muutenkin koska hän on rahaton 3 koiran omistaja joista 2 pentua. Olemme ostaneet ruokaa ja vaatteita sekä autoon bensaa. Hän asuu 39m2 asunnossa pysyvästi jonka ikkunakin on rikki. Miten hän on muka parempi omistaja kuin me ?

En tajua !!! :(

Millä saan soitot ja julkiset herjaamiset estettyä ? Ja mitä teen tuon eläinsuojeluilmon kanssa ? Sieltä tulee ensi viikolla henkilö meille kotiin tarkastamaan koiran kunnon :(

Yhteydet katkolle? puhelinnumeroiden vaihto, jos ei muu auta, ja ainakin vastaamattomuus siskon puheluihin.

Eläinsuojeluun tiedottaminen siskon käytöksestä heidän käyntinsä yhteydessä.

Ja ikää teillä oli?

Välit poikki tuollaiseen ihmiseen, poista facebook-kavereista, älä vastaa puheluihin tai viesteihin, kerro että voitte jatkaa yhteydenpitoa kun hän on opetellut käyttäytymään. Ja että teidän asianne ei millään tavalla kuulu hänelle.

Miksi edes olet kertonut siskollesi koiran hankinnasta, jos vastaanotto on ollut tuota luokkaa heti alun alkaen? Ja mitenkä teistä voidaan tehdä es-ilmoitus, jos teillä ei ole koko koiraa?
Eikä ilmoitusta voi tehdä asunnon koon perusteella, tärkeää on koiran hoito, ulkoilu, lenkit, ravinto, terveys jne ja ilmoitusta lähdetään tutkimaan niiden laiminlyönnin perusteella.

Mulle tuli jostain syystä mieleen (vaikka onkin kiusannut miestäsi yläasteella), että sisko saattais olla ihastunu sun mieheen. Jos näin on niin ehkä hän ajattelee, että koiran ottaminen tavallaan sitoo teidät "kunnolla" toisiinne ja hän yrittää kaikin tavoin estää teitä "sitoutumasta kunnolla". En tiedä, mutta tuli ekana mieleen.

[QUOTE="Pettynyt";29219442]Siskollani on oma mies eivätkä mun mies ja siskoni ole olleet about 7 vuoteen tekemisissä.
[/QUOTE]
Miehesi ja siskosi eivät ole olleet tekemissä toistensa kanssa seitsemään vuoteen. Silti siskosi haukkuu sinua miehellesi. Sekavaa kaikin puolin.

Yhteistyössä