Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Minustakin se on eri asia, mutta kuitenkin siihen valintaan liittyvä. Jos on valinnut sotilaan uran, siinä on se hengenmenetyksen vaara työssä isompi, kuin vaikka päiväkodin lastenhoitajalla. Sama kuin pelastushenkilöstöllä, työ on vaarallista, voi joutua itsekin vaaraan sitä työtä tehdessään. Ei silti varmaankaan ole valmis kuolemaan, ottaa vaan sen riskin osana työtä. Minun työssäni on iso vastuu, oma henkeni ei ole vaarassa, mutta tehtäväni on pitää muut turvassa. En ajattele sitä koko aikaa, se on aikoja sitte tehty valinta, se on takaraivossa, että joku päivä voi olla tosi kyseessä enemmän kuin haluankaan.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Kyllähän suurin osa menisi puolustamaan Suomea henkensä uhalla (käskystä ) mutta kuinkahan moni olisi oikeasti valmis KUOLEMAAN?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis millä tavalla harhaanjohtavaa ja leimaavaa?
No esimerkiki maahanmuuttaja ei mene armeijaan koska pakenee sotaa= kaikki maahanmuuttajat ovat paenneet sotaa. Maahanmuuttaja kaihtaa töitä ja elää tuilla= kaikki maahanmuuttajat ovat elintasopakolaisia. Kyllä ainakin ihmistieteissä vältetään yleistyksiä koska ne leimaavat ja harhaanjohtavat.
Mistä sinä olet saanut päähäsi mamujen kaihtavan töistä? Taidat olla rasisti.
Joskus pitää yleistää jos haluaa kuvata jotain ryhmää.
Ihmiset tekevät mitä kummallisempia asioita käskystä. Asioita, joissa ei sen tekijän mielestä ole järjen häivää. Mutta kun palkka maksetaan siitä tekemisestä, niin sitten tehdään.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Kyllähän suurin osa menisi puolustamaan Suomea henkensä uhalla (käskystä ) mutta kuinkahan moni olisi oikeasti valmis KUOLEMAAN?
Ai, kuinka niin?Itse kävin -02 Vekaralla, hyviä muistoja jäi ja oli ihan mukava tapa viettää välivuotta. Mieluummin mä intissä olin kuin kotipaikkakunnan Siwan kassalla. Tuli muutamia niin hyviä ystäviä, että pidetään vieläkin yhteyttä. Hauskoja muistoja tulee mieleen esim. leireiltä. Kuntokin kasvoi. Sai kasvaa vuoden samanikäisten miesten ja naisten kanssa.
Tokihan se on ennen kaikkea maanpuolustuskoulutusta, joka sisältää tappamisen opettelua.
Niin, ja en ole väkivaltainen sotahullu, vaan ihan normaali ihminen, jolle ei myöskään ole väliä käykö joku intin vain sivarin. Se tuskin vaikuttanee ihmisen menestymiseen elämässä. Sodat ovat absurdeja tapahtumia, joissa ei ole juurikaan järkeä, maa tarvitsee kuitenkin puolustusta, se on vain fakta.
Armeija kouluttaa henkilöstöä moneen muuhunkin asiaan kuin sotilaiksi metsään. Armeijaa tarvitaan mm. poliisin apuna etsinnöissä, kriisitilanteissa esim. evakuointiapuna, rajavartiostossa, helikopterilentäjinä, tiedustelussa jne.
Hassua näissä intti vs. sivari-keskusteluissa on armeijan käymättömien naisten (olivat sitten puolustajia tai vastustajia) kärkäs kommentointi asiaan, josta heillä ei ole käsitystä. Ei puolustusvoimista organisaationa, sen erilaisista tehtävistä tai inttiarjesta. Vielä enemmän ihmetyttää sivarien arvostelu, kun se on kuitenkin ihan laillinen valinta. Onko sillä jotain vaikutusta johonkin? Ei fiksujen ihmisten maailmassa.
Alkuperäinen kirjoittaja intti naiset ällöttää;22674994:koska se on ällöttävää, naisen paikka ei ole armeijassa. naiset hoitavat kodin ja lapset, ei naista ole luotu tappamaan, senhän sanoo jo tutkimuksetkin että naisen mieli ei kestä niin hyvin painetta kuin miehen. Naisella myös hoivavietti sen verran iso, että rintamalla ei toimisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22674416:Täytyykin kysästä mieheltä kun se illalla tulee töistä kotiin, että pilasiko siviilipalvelus aikanaan hänen elämänsä.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22675170:Noinkohan?
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole, vaikka nainen onkin tehty hoivaamaan ja mies tappamaan.
Mummoni sodan aikana nukkui revolveri yöpöydällä ja arvatenkin olisi ampunut vihollisen lapsiaan ja itseään puolustaakseen.
Minkä merkkinen revolveri mummolla oli yöpöydällä?
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22675277:Mistä mä tiedän, se oli noin neljännesvuosisata ennen kuin mä synnyin. Mutta voin kysyä isältäni jos se tietäisi (oli silloin kyllä pikkupoika mun isäkin).
Ai, kuinka niin?Itse kävin -02 Vekaralla, hyviä muistoja jäi ja oli ihan mukava tapa viettää välivuotta. Mieluummin mä intissä olin kuin kotipaikkakunnan Siwan kassalla. Tuli muutamia niin hyviä ystäviä, että pidetään vieläkin yhteyttä. Hauskoja muistoja tulee mieleen esim. leireiltä. Kuntokin kasvoi. Sai kasvaa vuoden samanikäisten miesten ja naisten kanssa.
Tokihan se on ennen kaikkea maanpuolustuskoulutusta, joka sisältää tappamisen opettelua.
Niin, ja en ole väkivaltainen sotahullu, vaan ihan normaali ihminen, jolle ei myöskään ole väliä käykö joku intin vain sivarin. Se tuskin vaikuttanee ihmisen menestymiseen elämässä. Sodat ovat absurdeja tapahtumia, joissa ei ole juurikaan järkeä, maa tarvitsee kuitenkin puolustusta, se on vain fakta.
Armeija kouluttaa henkilöstöä moneen muuhunkin asiaan kuin sotilaiksi metsään. Armeijaa tarvitaan mm. poliisin apuna etsinnöissä, kriisitilanteissa esim. evakuointiapuna, rajavartiostossa, helikopterilentäjinä, tiedustelussa jne.
Hassua näissä intti vs. sivari-keskusteluissa on armeijan käymättömien naisten (olivat sitten puolustajia tai vastustajia) kärkäs kommentointi asiaan, josta heillä ei ole käsitystä. Ei puolustusvoimista organisaationa, sen erilaisista tehtävistä tai inttiarjesta. Vielä enemmän ihmetyttää sivarien arvostelu, kun se on kuitenkin ihan laillinen valinta. Onko sillä jotain vaikutusta johonkin? Ei fiksujen ihmisten maailmassa.
Alkuperäinen kirjoittaja yökkis;22675314:Onko vientiä parisuhdemarkkinoilla sulla? Harva mies kai tahtoo seurustella melkein miehen kanssa. Mun mies just sanoi että ei ikinä ottaisi intin käynyttä naista. Miesmäisiä, kylmiä ja miesvastaisia.
Mut miehelle intti kyl kuuluu jotenkin, en oo myöskään ikiniä seurustellu sivarin kans.
Ajattelin jos vaikka mummo ois kertonut. Soitapa sille isukille nyt heti, jos hän vaikka muistais mikä revolveri mummolla oli hätävarana.
No, kylläpä on miehelläsi huono itsetunto, jos ei raavasta naista kestä. Mielestäni tuollainen asenne kertoo siitä, että miehesi ei osaa kohdata naista vertaisenaan vaan näkee naisen tyypillisen junttimaisesti pelkkänä miehen jatkeena.
Minkä merkkinen revolveri mummolla oli yöpöydällä?
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22675715:No nyt on tietoa tarjolla.
Browning 9mm pistooli, ei siis revolveri kutin väärin muistelin. Isä sanoi että siinä hänkin sen Browningin vieressä yöt nukkui![]()