"sivariin menemällä ihminen pilaa loppuelämänsä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä mä hiukan epäilinkin ettei ollut revolveri. Ainoa vaihtoehto sillä saralla olisi ollut sotasaaliina saatu Nagant, joka on niin ruma ase, että on oikeastaan jo kaunis. Sen parhainpana ominaisuutena pidän sitä, että siinä voi käyttää äänenvaimenninta.

Asia selvä. Tai ei siis ole mulle kovin selvä mutta ilmeisesti sinulle on :) Oma tietouteni aseista on melko pintapuolista mutta aika hyvä olen silti ampumaan. Eli taulun keskiosiin osun.

Alkuperäinen kirjoittaja yökkis;22675314:
Onko vientiä parisuhdemarkkinoilla sulla? Harva mies kai tahtoo seurustella melkein miehen kanssa. Mun mies just sanoi että ei ikinä ottaisi intin käynyttä naista. Miesmäisiä, kylmiä ja miesvastaisia.

Mut miehelle intti kyl kuuluu jotenkin, en oo myöskään ikiniä seurustellu sivarin kans.

Sun ukkos on varmasti sivarin käynyt "mies" kun pelkää intin käynyttä naista.:D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22676060:
Asia selvä. Tai ei siis ole mulle kovin selvä mutta ilmeisesti sinulle on :) Oma tietouteni aseista on melko pintapuolista mutta aika hyvä olen silti ampumaan. Eli taulun keskiosiin osun.

Nagant. Seitsemän patruunan rumpu, kaksitoiminen liipaisinkoneisto upseerimallissa (miehistömallissa yksitoiminen pitihän NL:n armeijassa olla luokkarajat;)) ja pitkittäin liikkuva patruunarumpu joka mahdollistaa äänenvaimentimen käytön ja parantaa patruunan tehoa.

Nagant M1895 – Wikipedia

Olikohan tämä mummon Brauninki Browningin High Power 9mm vai sittenkin venäläisiltä sotasaaliina saatu Tokarev pistooli eli ns tähtipistooli?

Pistooli Tokarev TT-33 — MiliWiki

[QUOTE="vieras";22676100]Sun ukkos on varmasti sivarin käynyt "mies" kun pelkää intin käynyttä naista.:D[/QUOTE]

Mun ukko on kyllä ihan intin käynyt mies, reservin luutnantti. Ei vaan halua seurustella intin käyneen "naisen" kanssa. Ovat kuulema usein hyvin epänaisellisia ja kovia. Arvostaa oikeaa naisellisuutta. Itse en inttiin lähtisikään, ei ole naisen tehtävä tappaa ja rikkoa itsensä raskaiden varusteiden kanssa. Nainen on kotijoukoissa, huoltaa ja kannustaa. Niin se maailma toimii vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja yökkis;22676221:
Mun ukko on kyllä ihan intin käynyt mies, reservin luutnantti. Ei vaan halua seurustella intin käyneen "naisen" kanssa. Ovat kuulema usein hyvin epänaisellisia ja kovia. Arvostaa oikeaa naisellisuutta. Itse en inttiin lähtisikään, ei ole naisen tehtävä tappaa ja rikkoa itsensä raskaiden varusteiden kanssa. Nainen on kotijoukoissa, huoltaa ja kannustaa. Niin se maailma toimii vaan.

Mikä on ukkos kurssin numero ja tuvan nimi?

[QUOTE="vieras";22676286]Mikä on ukkos kurssin numero ja tuvan nimi?[/QUOTE]

En tiedä tuvan numeroita ja kursseja, ukko on töissä en voi kysyäkään. Intin kävi 2001, kesän saapumiserässä meni.

Nagant. Seitsemän patruunan rumpu, kaksitoiminen liipaisinkoneisto upseerimallissa (miehistömallissa yksitoiminen pitihän NL:n armeijassa olla luokkarajat;)) ja pitkittäin liikkuva patruunarumpu joka mahdollistaa äänenvaimentimen käytön ja parantaa patruunan tehoa.

Nagant M1895 – Wikipedia

Olikohan tämä mummon Brauninki Browningin High Power 9mm vai sittenkin venäläisiltä sotasaaliina saatu Tokarev pistooli eli ns tähtipistooli?

Pistooli Tokarev TT-33 — MiliWiki

Ukkini kuului suojeluskuntaan ja oli itse ostanut pyssyn. Se oli belgialainen, ja kuulemma juuri tuo High Power 9mm tietää mun miehenikin asiasta kertoa kun on isäni kanssa keskustellut aseesta joskus. Siinä oli kuulemma joku puukotelo jota saattoi käyttää pistoolin peränä. Tiedät varmaan.

Olen hiljattain katsellut parin-kolmen toimihenkilöduunin hakijoiden papereita ja kyllä silmä hakee jossakin vaiheessa sotilasarvonkin. Ja se silmä hakee nimenomaan sotilasarvoa eikä sivariarvoa.

Kyllä se merkitsee ilman muuta duunaria hakiessakin. Tiettyjä miehekkyyden merkkejä halutaan löytää, merkkejä siitä, miten ihminen asiansa hoitaa - mahdollisesti vähän vastenmielisetkin velvollisuutensa.

On olemassa järkeviä velvollisuuksia ja sitten niitä joissa ei ole mitään järkeä vaan joita noudatetaan vain muiden painostuksesta ja koska ei uskalleta tehdä typeriäkään lakeja vastaan. Jos haluaa kulkea kuin koira lieassa niin siitä vaan

Itselläni on sivari loppusuoralla. Suosittelen, älkää menkö sivariin. Mutta älkää sen koommin menkö armeijaankaan. Samaa turhaa paskaa molemmat. Hankkikaa mieluummin vapautus. varsinkin jos minun laillani ottaa repun selkään ja häipyy täältä Härmästä sillä ei ole mitään väliä. Enpä ole vielä työnantajaa tavannut joka sotilasarvoja kyselisi.

Yhteistyössä