Soitto kolmannelle osapuolelle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäilevä kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäilevä kaisa

Vieras
Olen seurustelut 1,5 vuotta miesystäväni kanssa.Olemme molemmat eronneet tahoillamme.Suhteen alkuaikoina hän kertoi, että avioliiton aikana hänellä oli todellinen rakkaussuhde naimisissa olevaan naiseen. Nainen oli jättänyt hänet ja vuoden kuluttua erosta olivat olleet puhelinyhteydessä ja sen jälkeen viestitelleet aina siloin tällöin.Tapamiset kiistää vieläkin.
Sovimme, ettei hän ole enää yhteydessä naiseen.

Kunnes eräänä päivänä pyysin saada katsoa hänen tekstiviestinsä sen jälkeen kun hän oli sanonut, ettei hänen puhelimessaan ole mitään salattavaa. Pitkän kyselyn tuloksena hän viimein näytti ne.Sieltä ilmeni muutama teksiviesti naiselle,tosin ne olivat lähetetty suhteemme alussa.
Olin typertynyt ja sen jälkeen en ole luottamustani takaisin saanut.Nyt mies kertoi pakon sanelemana, että oli uudenvuoden toivotukset laittanut ko.naiselle.

Soitin kerran, niiden tekstiviestien ilmenemisen jälkeen, tälle naiselle ja tulin vakuuttuneeksi etteivät he tapailleet ole.Hän on avioliiossaan ja pysyy siinä taloudellisista syistä.Välimatkaa heillä on muutama sata kilometriä.

Mistä saisin luottamuksen miesystävääni?Olemme keskustelleet ja keskustelleet aina uudestaantästä asiasta.Mies on ymmärtäväinen ja vanoo, etteivät tapeile ja on taas kerran luvannut, ettei yhteydenottoa tapahdu.Miten ihmeessä voin olla siitä varma?
Joskus minulla on päiviä kun ajattelen, että mitä siitä mitä muualla tapahtuu, kun minulla on kuitenkin hyvä olla miehen kanssa.Hän on kiltti ja leppoisa ja kaikki sujuu.Meillä on hyä olla yhdessä ja on samalaiset harrastukset, niiden parista hänet löysinkin.Joskus on päiviä kun ajattelen tulevani hulluksi tämän asian kanssa.

Onko noloa jos vielä kerran soitan naiselle ja kyselen kuulumisia?

Minulla ei kovin hyvää luottamusta miehiin muutenkaan ole, sillä isäni oli varsinainen naistenmies ja ensimmäinen poikaysävänikin petti ja jätti.Aviossa olin 25 v, aviomieheni oli kaiketi uskollinen, mikä tietää? Kiinni ei kuitenkaan matkoillaan jäänyt.

Voitteko antaa erilaisia näkökantoja asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja rääkypelle:
Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä kaisa:
Onko noloa jos vielä kerran soitan naiselle ja kyselen kuulumisia?

On todella noloa. Älä missään tapauksessa soita, ellet halua tehdä itsestäsi pelleä!

Niin ja sen lisäksi et voita asialla mitään. Luuletko ihan tosissasi että se jotain tunnustaa?

Voi tuo kuullostaa niin tutulta, ihan kuin oma tarinani. Neuvoa on vaikea antaa, mutta voin vain sanoa että olet oikeassa siinä että luottamusta on todella vaikea saada takaisin, ainakin se vaatii paljon työtä ja aikaa sekä mieheltä "uhrautumista" siihen että hän on todella avoin tästä lähtien eikä pidä itsellään oikeutta mihinkään puhelinsalaisuuksiin.
Meillä on painittu saman ongelman kanssa pari vuotta, mies on myös niinkuin sinulla, kiltti ja leppoisa ja vakuuttelee ettei voisi pettää minua.
Vahdin kyllä edelleenkin koko ajan miehen kännykkäliikennettä, hän kertoo aina (ainakin silloin kun olen läsnä !!!) kuka viestitti tai soitti. Useimmat tututhan ovat jo minunkin tuttujani. Ja tekstareita tulee todella harvoin, ainakin ilta-aikaan.
Mutta kyllä tuntosarvet heiluvat heti jos mies menee pihalle tai kellariin kännyn kanssa. Ja välillä mielikuvitus tekee tepposet ja alan miettiä kuinka paljon hän voisikaan päiväsaikaan töissä tekstailla ties minne. Mutta onneksi näen myös puheluerittelyt...
Ja olen lohduttanut itseäni sillä että JOS jotain sutinaa on niin hän jää kyllä siitä ennenmin tai myöhemmin kiinni.
Hirveesti tsemppiä teille molemmille !

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnukkaliisa:
Voi tuo kuullostaa niin tutulta, ihan kuin oma tarinani. Neuvoa on vaikea antaa, mutta voin vain sanoa että olet oikeassa siinä että luottamusta on todella vaikea saada takaisin, ainakin se vaatii paljon työtä ja aikaa sekä mieheltä "uhrautumista" siihen että hän on todella avoin tästä lähtien eikä pidä itsellään oikeutta mihinkään puhelinsalaisuuksiin.
Meillä on painittu saman ongelman kanssa pari vuotta, mies on myös niinkuin sinulla, kiltti ja leppoisa ja vakuuttelee ettei voisi pettää minua.
Vahdin kyllä edelleenkin koko ajan miehen kännykkäliikennettä, hän kertoo aina (ainakin silloin kun olen läsnä !!!) kuka viestitti tai soitti. Useimmat tututhan ovat jo minunkin tuttujani. Ja tekstareita tulee todella harvoin, ainakin ilta-aikaan.
Mutta kyllä tuntosarvet heiluvat heti jos mies menee pihalle tai kellariin kännyn kanssa. Ja välillä mielikuvitus tekee tepposet ja alan miettiä kuinka paljon hän voisikaan päiväsaikaan töissä tekstailla ties minne. Mutta onneksi näen myös puheluerittelyt...
Ja olen lohduttanut itseäni sillä että JOS jotain sutinaa on niin hän jää kyllä siitä ennenmin tai myöhemmin kiinni.
Hirveesti tsemppiä teille molemmille !

Voitko todella elää suhteessa, jossa syynäät miehen puheluerittelyn?

Itselläni se vähäinenkin arvostus toista kohtaan olisi haihtunut taivaan tuuliin, jos vielä joutuisin ottamaan vastuun toisen tekemisistä. En suostu olemaan kuin joku alkoholistin tukihenkilö, joka yrittää pitää hairahtaneen kaidalla tiellä. Luottamuksen palauttaminen vaatii molemmilta töitä, mutta pettäjän täytyy jatkossa olla vapaaehtoisesti avoin ja pysyä aidan tällä puolella.

Kun mies jäi kiinni pettämisestä, hän lopetti suhteen toiseen naiseen. Kaikki toisen naisen suhteen loppumisen jälkeen lähettämät "lämmittely"tekstarit olen myös nähnyt, ihan pyytämättä. Jokainen tekstari kirpaisi, vaikkei mies niihin vastannutkaan.

En väitä, etteikö itsellänikin olisi antennit pystyssä, jos jotain yllättävää ja miehen tavoista poikkeavaa tapahtuu, mutta en silti tutki taskuja tai ratsaa kännykkää. Tässä asiassa luotan vaistooni, joka viimeksikin oli oikeassa.

Ja ap:lle jo edellisten sanoin: Älä soita toiselle naiselle, teet itsestäsi hölmön. En ymmärrä niitä naisia, jotka soittavat miehensä kakkoselle "Näpit irti miehestäni"-puheluita. Sen kakkosenko oletetaan katkaisevan suhde, jos mies haluaa pettää?!

Kun soitin puhelun naiselle niin keskusteltu oli asiallista.En käyttäytynyt tyyliin" näpit irti miehestäni "vaan selitin, että minulla on tunne, että tässä on yksi osapuoli väissämme ja kysyin miten on.
Kerroin myös, että arvostan miestä kovasti. Juttelimme tovin ja minulle jäi tunne, että voisimme vaikka ystäviä olla jossakin toisessa kohtaa.
En asialle mitään voi jos vielä tapailevat, mutta haluaisin tietää sen ja sen jälkeen olisi ratkaisun paikka.
Itse olen liiankin rehellinen ja toivon sitä sama kanssa ihmisiltäni.

Kun soitin puhelun naiselle niin keskusteltu oli asiallista.En käyttäytynyt tyyliin" näpit irti miehestäni "vaan selitin, että minulla on tunne, että tässä on yksi osapuoli väissämme ja kysyin miten on.
Kerroin myös, että arvostan miestä kovasti. Juttelimme tovin ja minulle jäi tunne, että voisimme vaikka ystäviä olla jossakin toisessa kohtaa.
En asialle mitään voi jos vielä tapailevat, mutta haluaisin tietää sen ja sen jälkeen olisi ratkaisun paikka.

No kyllä sun sit varmaan kandee soittaa uudestaankin. Vai ystäviä oikein... Rupeet sille naiselle bestikseksi oikein. Ja selvennykseksi, tuo kaikki oli sit sarkasmia.

Kuka sanoi että SYYNÄÄN mieheni puheluerittelyn ? Hän jättää sen itse näkyville kirjoituspöydälle kun on sen tulostanut, niin että voin katsoa jos tahdon. Itse asiassa käymme sen (ja muutkin laskut) aika usein yhdessä läpi koska meillä on ns. perheliittymä jossa on mukana minun puhelimeni lisäksi hänen lastensakin puhelimia.

Sehän on hienoa sinulle jos pystyit kertalaakista uskomaan että miehesi ei enää touhua mitään selkäsi takana etkä ikinä "tutkaile" mitään vaan luotat sokeasti :)

Tuollainen miehen vahtaaminen on pitemmän päälle aika raskasta ja voi laukaista jonkun sairaudenkin. Kaverini kyttäsi miestään, kun epäile sen pettävän. Parin vuoden kytistelyn jälkeen stressi oli niin hirveä, että kaverini sairastui psoriasikseen. Ei ollu kivaa ei. Eikä ukko edes jäänyt koskaan kiinni mistään epäilyttävästä. Kaverillani oli vaan sellainen 'tunne'.

En uosittele naiselle soittamista. Ei ole mitään järkeä ja vaikutat vain epätoivoiselta jahtaavalta hullulta. Jos ukkosi pettäisi, niin sehän on silloin ukon ongelma - ei sinun. Jos kerran mitään ihmeellistä ei ole ilmassa, niin miksi kummassa ruokit epäluulojasi ja pilaat hyvän suhteen. Mieshän se on, joka joutuu kamppailemaan omantuntonsa kanssa, jos edes on jotain kamppailtavaa.

Anna olla ja ole tyytyväinen, jos teillä kerran menee mukavasti.

Ihan älytöntä on mielestäni se, että ketään edes kiinnostaa mitä toisen puhelimessa on! Ei mulla tulis mieleenkään vaatia mieheltäni, että näytäpäs nyt onko sulla siellä jotain salattavaa. Ja vielä vähemmän näyttäisin hänelle omia viestejäni, sillä pidän kyllä esim. ystäviltä saamiani viestejä luottamuksellisina - olipa niissä arkaluontoisia asioita tai ei.

Ja joo, suosittelen kyllä lopettamaan tuollaisen suhteen, jossa pitää vahtia toisen ajatuksia ja tunteita. Avoimella kämmenellä vesikin pysyy paremmin kuin nyrkkiin puristetussa kädessä. Sama pätee normaaliin terveeseen parisuhteeseenkin.

Ihan älytöntä on mielestäni se, että ketään edes kiinnostaa mitä toisen puhelimessa on! Ei mulla tulis mieleenkään vaatia mieheltäni, että näytäpäs nyt onko sulla siellä jotain salattavaa. Ja vielä vähemmän näyttäisin hänelle omia viestejäni, sillä pidän kyllä esim. ystäviltä saamiani viestejä luottamuksellisina - olipa niissä arkaluontoisia asioita tai ei.

Ja joo, suosittelen kyllä lopettamaan tuollaisen suhteen, jossa pitää vahtia toisen ajatuksia ja tunteita. Avoimella kämmenellä vesikin pysyy paremmin kuin nyrkkiin puristetussa kädessä. Sama pätee normaaliin terveeseen parisuhteeseenkin.

... Suhteen alkuaikoina hän kertoi, että avioliiton aikana hänellä oli todellinen rakkaussuhde naimisissa olevaan naiseen.
...

Tässä on se kohta, joka varsinaisesti huolestuttaa. Mies on itse sanonut että hänellä oli "todellinen rakkaussuhde" tähän naiseen... Kuulostaa minun korviini siltä, että tämä nainen on ollut ja kenties yhä on miehellesi se "todellinen rakkaus".

Sinun ei kannata soitella tälle naiselle vaan kysyä _mieheltäsi_ seuraava asia ja kytätä miehen reaktioita silmänräpäytyksiä myöten kysyessäsi tätä asiaa: Onko hän yhä rakastunut tähän naiseen, oliko nainen hänelle elämänsä rakkaus? Vai kuka on hänen elämänsä rakkaus?

Ja mitä sitten teet, jos on näin, että huomaat miehen pitävän yhä tätä naista elämänsä rakkautena, vaikka häntä ei tapailisikaan. Riittääkö se sinulle? Että olisit kompromissiratkaisu?

Kysy ylläolevat asiat ja katso totuus.

Alkuperäinen kirjoittaja rääkypelle:

No kyllä sun sit varmaan kandee soittaa uudestaankin. Vai ystäviä oikein... Rupeet sille naiselle bestikseksi oikein. Ja selvennykseksi, tuo kaikki oli sit sarkasmia.

Mä tiedän yhden tapauksen, jossa vaimo ystävystyi miehensä salarakkaan kanssa. Suhde kariutui tällä aviomiehellä ja salarakkaalla, mutta vaimon ja salarakkaan ystävyys säilyi. Tosin en tiedä millä tolalla se avioliitto nykyään on, mutta se on jo toinen juttu.

Mistä saisin luottamuksen miesystävääni?Olemme keskustelleet ja keskustelleet aina uudestaantästä asiasta.Mies on ymmärtäväinen ja vanoo, etteivät tapeile ja on taas kerran luvannut, ettei yhteydenottoa tapahdu.Miten ihmeessä voin olla siitä varma?

Voitteko antaa erilaisia näkökantoja asiaan?

Jos olette keskustelleet ja keskustelleet, kohta miehesi nostaa kytkintä kun huomaa ettet luota häneen koskaan vaikka hän sanoisi mitä. Tuolla epäilyksellä kalvat suhteen kohta loppuun.

Puhelinerittely ei mitään kerro, miehellä voi olla prepaid -liittymiä vaikka kuinka monta ja töistä voi soitella ja laittaa sähköpostia. Siksi tuollainen kyttäily on +/- nolla. Ihan turhaan stressaat ja hukkaat ruutia.

Sinun on vain opeteltava luottamaan mieheen tai lopetettava suhde.Tuolla menolla se loppuu joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.

enkä ymmärrä, miksi siihen tarvitaan mitään sarkasmia. Nainen voi toki olla miehellesi se todellinen rakkaus, mutta jos mies tietää, ettei asia toteudu ja ovat jo lopettaneet varsinaisen styylauksen ennen tuloasi, mitä se tavallaan haittaa. Ei se estä häntä rakastamasta myös sinua, vaikka hänellä on menneisyydessään ollut joku, jota hän rakasti. Tai vaikka se tieto, että se ihminen "olisi ollut se oikea, jos olosuhteet muinoin olisivat olleet toiset" olisi hänelle selvä fakta yhä. Ei se ole sinulta pois, jos hän on tilanteeseen sopeutunut.

Se taas, että hän lähettää uudenvuoden toivotukset tai kysyy joskus kuulumisia, ei haittaisi minua itseäni kyllä. Normaalia. Jos hän lähettää vikittelyviestejä, se on eri asia. En usko, että toisella naisella olisi ollut mitään syytä valehdella sinulle, itse nostan aina hattua, kun ihmiset pystyvät hyvään, rakentavaan keskusteluun. Mutta toisella soitolla tekisit jo itsestäsi narrin. Senhän olet jo tehnyt kyttäämällä miestä, vaatimalla viestejä näkösälle, ja loukkaantumalla muinaisista, "järkyttymällä" - höh, miksi. Osaisin kyllä elää miehen kanssa, vaikka hänellä on ollut elämää ja tunteita ennen minuakin, varsinkin jos hän kerran itse on niistä avoimesti kertonut. Mutta osaisinko miehenä elää kyttääjän ja epäilijän ja vaatijan kanssa - hmmm, en tiedä. Se alkaisi kyllä syödä minun uskoani liittoon.

Mutta kierros umpeen eli paluu edellisen viestin loppuun: se on harvinaisempaa, mutta ei kummallista. Tästäkin ketjusta näkee taas, että heti ollaan kehittämässä valtavia salaliittoja, valehteluja, suuria kolmiodraamoja ja haukkumassa mies ainakin heti lyttyyn ja lynkkaamassa - Ellien tuotanto-osasto tekee taas Synkkiä ja Katalia.

Voi sen entisen rakkauden kanssa ystävystyä, vaikka miehellä pieni kipeä kohta vielä hänestä sielussa olisikin. Mutta älä nyt enää ota sitä miestäsi puheeksi, silloin olet narri. Eiköhän kahdella naisella ole sentään muutakin puhuttavaa, luulisin.

että täällä tulee usein toinen viesti juuri väliin, kun viittaa "edelliseen", mutta on silti muistanut päivittää ruutua ennen lähettämistä. Vastasin siis tuolle Viivi 8:lle

Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin tiedän:
enkä ymmärrä, miksi siihen tarvitaan mitään sarkasmia. Nainen voi toki olla miehellesi se todellinen rakkaus, mutta jos mies tietää, ettei asia toteudu ja ovat jo lopettaneet varsinaisen styylauksen ennen tuloasi, mitä se tavallaan haittaa. Ei se estä häntä rakastamasta myös sinua, vaikka hänellä on menneisyydessään ollut joku, jota hän rakasti. Tai vaikka se tieto, että se ihminen "olisi ollut se oikea, jos olosuhteet muinoin olisivat olleet toiset" olisi hänelle selvä fakta yhä. Ei se ole sinulta pois, jos hän on tilanteeseen sopeutunut.

Se taas, että hän lähettää uudenvuoden toivotukset tai kysyy joskus kuulumisia, ei haittaisi minua itseäni kyllä. Normaalia. Jos hän lähettää vikittelyviestejä, se on eri asia. En usko, että toisella naisella olisi ollut mitään syytä valehdella sinulle, itse nostan aina hattua, kun ihmiset pystyvät hyvään, rakentavaan keskusteluun. Mutta toisella soitolla tekisit jo itsestäsi narrin. Senhän olet jo tehnyt kyttäämällä miestä, vaatimalla viestejä näkösälle, ja loukkaantumalla muinaisista, "järkyttymällä" - höh, miksi. Osaisin kyllä elää miehen kanssa, vaikka hänellä on ollut elämää ja tunteita ennen minuakin, varsinkin jos hän kerran itse on niistä avoimesti kertonut. Mutta osaisinko miehenä elää kyttääjän ja epäilijän ja vaatijan kanssa - hmmm, en tiedä. Se alkaisi kyllä syödä minun uskoani liittoon.

Mutta kierros umpeen eli paluu edellisen viestin loppuun: se on harvinaisempaa, mutta ei kummallista. Tästäkin ketjusta näkee taas, että heti ollaan kehittämässä valtavia salaliittoja, valehteluja, suuria kolmiodraamoja ja haukkumassa mies ainakin heti lyttyyn ja lynkkaamassa - Ellien tuotanto-osasto tekee taas Synkkiä ja Katalia.

Voi sen entisen rakkauden kanssa ystävystyä, vaikka miehellä pieni kipeä kohta vielä hänestä sielussa olisikin. Mutta älä nyt enää ota sitä miestäsi puheeksi, silloin olet narri. Eiköhän kahdella naisella ole sentään muutakin puhuttavaa, luulisin.

Yleensä kyllä ne "harmittomat" pelkät uudenvuodenviestit ja kuulumisten kyselyt on salasuhteen ylläpitoa. Säästöliekillä mutta liekki elää, kunnes on tilaisuus taas kunnon roihuun.

joskus näin. Mutta Elleissähän sallitaan vain ne Synkat ja Katalat, muu ei voi olla totta. Tosin tosielämässä se muukin on erittäin usein totta... Niistä vaan ei raportoida, kun ei niillä ole mätystelyarvoa, eikä ilmeisesti näille yhden katkeran vaihtoehdon ihmisille edes uskottavuusarvoa.

Itsellä muuten on jatkuva, säännöllinen yhteydenpito lähes kaikkiin eksiin, eikä kukaan silti enää vikittele ketään, ei mitään tarvetta. TAi mistäs minä tiedän, vikittelevätkö toisiaan... Katsos elämä voi olla myös rauhallista ja sopuisaa. En sano, etteikö muutakin, mutta myös tätä toista vaihtoehtoa!

Minua on petetty (ex-aviomies), isäni petti ja itsekin olen joskus ennen pettänyt. Itse en pettäisi mistään hinnasta nykyistäni ja koskaan en suostuisi enaan elamaan suhteessa, jossa en voisi luottaa ja olla varma, ettei toinen peta. En jaksaisi olla kyynaamassa, epailemassa ja kayttaa energiaa epailyyn. Parempi siina tapauksessa olla yksin, kun tuollainen elama on todella raskasta.

Itselleni tulee joskus tekstiviesteja entisiltani ja joskus jopa soittavat, kuten myos mieheni soittaa entisilleen minun lasnaollessani tai ilman minua. Minulla ei ole mitaan salattavaa ja en pettaisi mistaan hinnasta, en sitten kenenkaan kanssa, vaikka olenkin ollut entisiinkin rakastunut. Eika minulla ole mitaan sitakaan vastaan, etta mieheni soittaa entisilleen tai vaikka nakisinkin jonkun asian takia, kuten joskus nakevatkin. Luotan, etta mieheni on kanssani, koska haluaa olla. Jos han haluaisi olla jonkun muun kanssa, niin varmasti han myos olisi jonkun muun kanssa, eika minun kanssani. Olen ollut hanelle vapaaehtoinen valinta ja uskon ja tunnen etta minua han rakastaa. Naen hanet onnellisena miehena ja onnellinen, fiksu mies, ei riskeeraa onneaan.

Kyse on myöskin siitä, että hän on luvannut ettei ota yhteyttä tähän toiseeen naiseen.
Siihen hän ei ole pystynyt, sen osoitti uudenvuoden viesti.Onko siinä kyse suurempaakin suuremmasta rakkaudesta.Minulle hän toistamiseen kertoo kuinka vain minä merkitsen hänelle jotakin tällä hetkellä. Uudenvuoden viestiä hän ei osaa selittää.Antaisin mitä tahansa kun vaan voisin luottaa häneen.

Kyl mä oon sitä mieltä et jos kerran ollaan yhdessä yhden kanssa niin sitten ei tekstitellä edes mitään uudenvuodenviestejä entisten panojen kanssa! Tollaset mukamas "toivotukset" on vaan sellaista linjan auki pitoa sinne entiseen elämään, jos vaikka alkaa mennä huonosti tän nykyisen kans niin voi sit helposti mennä panemaan sinne vanhaan paikkaan. Miehet kun helposti on sellasia s-tanan luuserilökäpöksyjä jotka ei selvitä ongelmiaan siellä missä ne on vaan pakenee toiseen syliin lohtua hakemaan.
Ei kaikki tietenkään ole sellasia, olkaa te onnellisia jotka voitte uskoa ja luottaa! Mutta älkää syyllistäkö niitä muijia jotka valitettavasti joutuu vahtimaan äijiään, ne kun ressukat rakastaa niitä luusereitaan ja yrittää elää niitten kans.
Vaik pitäis kyl varmaan tajuta et kantsis lopettaa kokonaan tollasten äijien kans oleminen, ja antaa niitten paneskella rauhassa "kaikkee mikä liikkuu".

Ja nuo viimeiset lauseethan eivät mitenkään kuvaa ap:n tilannetta, eihän tässä ole mitenkään kyse ihmisestä, joka "paneskelee kaikkee mikä liikkuu". Voi pyhä sylvi.

Uudenvuodentoivotusta voidaan kutsua myös käytöstavoiksi.

Samaa mieltä k..piintyneen kanssa.

Jos lähettelee "todelliselle rakkaudelle", vaikka ex sellaiselle, uudenvuoden yms toivotuksia, niin silloin siinä vain pidetään linjaa auki. Ehkä mies odottelee, josko suuren rakkauden tilanne vaikka muuttuisi ja ero tulisi, niin silloin voisi omastakin erota. Miksi yleensä pitäisi lähettää jotain toivotuksia entiselle fuckbuddylle? Hyvien tapojen vuoksi?!

"You're good enough, til the right man comes along..." Tässä tapauksessa vain nainen

että ap on yrittänyt rajata mieheltään pois sellaista, mikä ei kuulu toisen rajattaviin? Jos ihminen itse päättää olla pitämättä jonnekin yhteyttä, se päätös varmaan pitääkin, koska se on oma. Ei meistä kukaan tykänne, jos henkilökohtaisia asioita aletaan määritellä ulkopuolelta, vaikka edes puolison toimesta. En usko, että mies on mitenkään "pitämässä ovea auki", jos lähettää joskus läheisenä olleelle ihmiselle uudenvuodentoivotuksen. Minusta se kuuluu edelleen tosiaan jopa käytöstapoihin, eikä siinä tarvitse miettiä jotain tulevia jossitteluja, höpö höpö. Mutta tuon rajaamisen seurauksia kyllä pelkään jatkon kannalta, siinä ap saattaa sahata omaa oksaansa nyt poikki, ja saada sen miehen tällä hetkellä varmaan olemassaolevan rakkauden ap:hen loppumaankin, jos noin jatkaa:

Jos mies ei ole kokenut oikeana sitä, että hän ei voi toivottaa eksälleen edes hyvää uutta vuotta, ja toinen ulkopuolelta rupeaa määräämään ja rajaamaan asiaa, kyllä siinä voi nousta kohta isompikin vastahanka. Ei mitenkään viisasta toimintaa siis ap:ltä. Ei kukaan voi päättää toisen ihmissuhteista. Ja jos toisen kykyihin tehdä ratkaisuja ja tietää itse, mikä tunne minnekin kuuluu ei uskota, eikä puheita, siinä voi ajan kanssa tullakin vastareaktio. Murrosiän jälkeenkin ihmisessä on se puoli, että jos ulkopuolelta liikaa aletaan sanella, rupeaakin niskavillat nousemaan pystyyn.

Ei kannattaisi alkaa ampua tykillä sääskeä, siinä voi nimittäin saada paljon muuta pahaa aikaan...