Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja .':kesään olis tarkoitus olla normaalipainoinen
On
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja .':kesään olis tarkoitus olla normaalipainoinen
Alkuperäinen kirjoittaja tuplis:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja .:voi ajatella että pituuden kaksi viimestä numeroa...
Eikös se ollu pituuden kaks viimestä numero miinus 10? Sellasena mä olen sen kuullu.
Juu näin opetettiin terveystiedossa, siis oma pituus sentteinä miinus 110.
Mä olen 161 ja tavoite olisi just alle 60 kg näin kaksosraskauden jälkeen. Maltillisesti sitä kohden.
Alkuperäinen kirjoittaja rthh:Alkuperäinen kirjoittaja tuplis:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja .:voi ajatella että pituuden kaksi viimestä numeroa...
Eikös se ollu pituuden kaks viimestä numero miinus 10? Sellasena mä olen sen kuullu.
Mä olen 161 ja tavoite olisi just alle 60 kg näin kaksosraskauden jälkeen. Maltillisesti sitä kohden.
Eikä kyllä enää opeteta mitään tuollaista, koska antaa aivan liian pieniä lukuja. rtg
Alkuperäinen kirjoittaja rthh:Alkuperäinen kirjoittaja tuplis:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja .:voi ajatella että pituuden kaksi viimestä numeroa...
Eikä kyllä enää opeteta mitään tuollaista, koska antaa aivan liian pieniä lukuja. rtg
Alkuperäinen kirjoittaja tuplis:Alkuperäinen kirjoittaja rthh:Alkuperäinen kirjoittaja tuplis:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja .:voi ajatella että pituuden kaksi viimestä numeroa...
Juu sori, opetettiin terveystiedossa vuonna 1991.En sanonut, että olisi hyvä kaava....
Alkuperäinen kirjoittaja tuplis:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja .:voi ajatella että pituuden kaksi viimestä numeroa...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tuplis:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja .:voi ajatella että pituuden kaksi viimestä numeroa...
165-110= 55Normaalipainoindeksin alarajoilla...
Mutta siis 165cm pitkällä ihmisella se normaaliapainoindeksissä pysyminen on terveyden kannalta paras vaihtoehto, aikuisella ihmisella normaali BMI on 20-24,9, nuorilla ihmisillä joilla luuston tiheys ei vielä ole maksimissaan, alaraja on 18. Kun samalla rasvaprosentti on naisella noin 20-24 ja vyötärönympärys alle 80cm, hyvin menee![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:mulle sopiva on noin 65kg..alle 60kg olin hassun näkönen,isot tissit ja muute hoikka..nyt 70kg ja ehkä tiputan vaan 2kg..
65kg on varmaan se sopivin, mutta 70kiloisenakin olen vielä tosi timmi ja hyväkroppainen.
T. urheileva nainen 35v+ (165cm)
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mä olen käsittänyt, että aikuisella normaali BMI on 18,5-24,9.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mä olen käsittänyt, että aikuisella normaali BMI on 18,5-24,9.
aikuisiksi lasketaan myös 16-vuotta täyttäneet nuoret joilla luuston kasvu on kesken. Pelkkä luun tiheyden kasvu voi nuorella nostaa painoa useita kiloja. Mutta tuota alle 20 painoindeksiä ei yleisesti pidetä mitenkään suositeltavana, sillä etenkin naisilla tuppaa hormonitoiminta kärsimään kun paino on niissä lukemissa, hormonitoiminta kun vaatii sen että kehossa on rasvaa ja silloin kun painoindeksi rupeaa menemään sen kahdenkympin alle, rasvaa harvoin on kovinkaan paljon kehossa lihaksista puhumattakaan.
Toki jos terveellisellä, riittävällä ravinnolla ja liikunnalla pysyy noilla alarajoilla, kyse on eri asiasta kuin silloin jos kroppaa pidetään jatkuvalla syömisen tarkkailulla, runsaalla liikunnalla ja "itsekurilla" niissä mitoissa. Puhumattakaan siitä mitä elimistölle tekee se jos normaalipainoinan ihminen laihduttaa itsensä alipainon rajoille näyttääkseen paremmalta.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT harmaana ku sivu heitti pihalle:Jos siis 20 on alipainon rajoilla niin 23,5 on ylipainon rajoilla? Jos tuon "virallisen" 18,5-24,9 väleillä mennään. Enkä muualta, netistä, lääkäriltä tai terkkarilta, ole kuullu, että *oikeastaan* se raja olis 20.
.
Alkuperäinen kirjoittaja Sofo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:mulle sopiva on noin 65kg..alle 60kg olin hassun näkönen,isot tissit ja muute hoikka..nyt 70kg ja ehkä tiputan vaan 2kg..
65kg on varmaan se sopivin, mutta 70kiloisenakin olen vielä tosi timmi ja hyväkroppainen.
T. urheileva nainen 35v+ (165cm)
Joo, mä 164cm ja paino 65-68kg on paras mulle. Mitat kuitenkin 98-77-98, eli en nyt ikään kauhee plösö. Paino kertoo aika vähän siitä miltä näyttää. Paljon kivempi olla seitkytkilonen ja näyttää kuuskytkiloselta kuin olla kuuskytkiloinen ja näyttää seitkytkiloiselta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT harmaana ku sivu heitti pihalle:Jos siis 20 on alipainon rajoilla niin 23,5 on ylipainon rajoilla? Jos tuon "virallisen" 18,5-24,9 väleillä mennään. Enkä muualta, netistä, lääkäriltä tai terkkarilta, ole kuullu, että *oikeastaan* se raja olis 20.
.
No tuo on kanta lapinlahden sairaalan syömishäiriöyksikön hoitohenkilökunnalla ainakin silloin kun minä olin siellä hoidossa. Se on vielä niitä paikkoja jossa ylipainoisia ihmisiä ei juurikaan ole. Toki on mahdollista että kyseisen paikan henkilökunta pistelee ihan omiaan ja suomen huippulääkärit ovat väärässä.