Soseohjeita kaipailisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumpelo

Vieras
Kaikenlaisia soseohjeita kaipailisin ja kysyisin lisäksi tyhmän kysymyksen... että mitenkä lihat käsitellään kypsiksi? Keitetäänkö ne? Eli jos teen soseen jossa jauhelihaa ja kasviksia niin keitänkö ensin kasvikset ja sitten laitan jauhelihaköntin kiehuvaan veteen?

Minä tein niin että ensin keitin kasviksia porkkanaa, kukkakaalta, parsakaali, palsternakka ,sipulia. Ei tarvitse kaikki laittaa mutta tossa mitä voi käyttää sitten keitin erikseen possua, nautaa ja kanaa kypsäksi.
Annostelin ensin kasvis soseet purkkeihin ja sitten liha hyvin pienenä noin 1-1 1/2rkl annosta kohden ja pakkaseen ja kun tarjoilin ruuan lisäsin joukkoon joko perunaa, riisiä tai pastaa. Perunaa kun ei kannata laittaa valmiiksi annoksiin.
Tässä jotain vinkkejä

lihat mä keitin vedessä,jauhelihan paistoin.
vihennekset keitin...
sitten soseex,pilttipurkkeihin ja pakkaseen.

pelkkää perunasosetta ei kannata pakastaa kun menee huonoksi.

vaikka:
kukkakaali-perunaa
maissia-perunaa
porkkanaa
parsakaalia

ja lihaa sekaan...

tai lihan erikseen ja vihannekset erikseen ja sitten yhdistelee.
seitä,lohta ja kanaa voi myös laittaa sekaan.

riippuu tietty minkä ikäinen vauveli siellä on? =)

minä tein aina isoja annoksia ja pakastin jääpala kuutioissa pakkaseen eli yhtenä päivänä tein porkkanasta ja toisena kukkakaalista tms ja sitten aina pakkasesta hain mitä sekotuksia nyt halusinkaan tarjota...ja kun niitä oli monenlaisia niin tuli helpommin tehtyä kun ei kaikki loppunu yhtäaikaa...

minä kanssa keitin lihat kypsäksi ja sitten sauvavatkaimella soseeksi.

Mä olen mä en ole itse käyttäny vauvan soseisiin jäuhelihaa vaan esim filettä tai paistia. Lihan pakastin sitten esim. jääpalakuutioina.

Kasvikset ja Perunan keitin aina päivän, kahden tarpeeseen, en pakastanut.

Yhteistyössä