Sosiaalijärjestön pääsihteeri vaatii: Ei vauvoja supermarketteihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja mitä pahaa siinä sitten on? :)

Tietty jos vauva siitä kärsii...mutta ei meillä ainakaan oo vauvat, taaperot tahi leikki-ikäiset shoppailusta kärsineet.
Ei ole meilläkään. Olen shoppaillut vauvan kanssa. Silti olen sitä mieltä ettei siinä ole mitään Järkeä viedä vauvoja ostoskeskuksiin. Jos vaihtoehtona on että äiti esim ulkoilisi vauvan kanssa niin sekin olisi parempi vaihtoehto kuin lähteä shoppailemaan. Sieltä raittiista ulkoilmasta ei saa ainakaan pöpöjä niinkun kauppakeskuksista ja jos menee oikeen metsään niin siellä on hiljaista.

Siis minä olen kahta vauvaani vienyt ostoksille ja ne ei ole siitä kärsineet, mutta olen silti sitä mieltä että niin ei kannata tehdä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Valveilla siällä;26206797:
Jos vauva nukkuu huonosti, niin lisärangaistukseksi vanhemmille vielä kotonapysymispakko?

Ei se huonounisuus yleensä mistään ulkopuolisista virikkeistä johdu, vaan johtuu usein ihan fyysisistä vaivoista, joihin virikkeellinen ympäristö voi tuoda lapselle jopa väliaikaista helpotusta.
Ei tietenkään. Jokainen tietää kunnon ulkoilun vaikutuksen unen laatuun :)

No ei mun vauvojen uniin ulkoilma pahemmin ole vaikuttanut. Kyllä se päiväunien pituus on ollut max. 30 minuuttia sisällä ja ulkona. Silti joka päivä on ulkoiltu tuntitolkulla, joten luulisi jotain vaikutusta olleen, jos se "ulkoilma" on kaikille lapsille niin maagista.

rintaruokittu pikkuvauva on paljon kätevämpää ottaa mukaan kuin jättää hoitoon. omat lapset on ollu liinassa/vaunuissa mukana kauppakeskuksissa, oppilaitoksissa, jne.

Tällaiset jutut kuulostavat aina niin huvittavilta, varmaan vain Suomessa on mahdollista tulla jotain tällaista mieleen?! :D Sain lapseni Afrikassa asuessamme, mitenköhän minun olisi pitänyt hoitaa ostosreissut torille jos vauvaa ei olisi "pitänyt" ottaa mukaan?! Muutenkin, olisiko pitänyt koko ajan neljän seinän sisällä kökkiä, hulluksihan ne olisivat minua luulleet! :D Ihan terve, sosiaalinen ja iloinen tapaus tuosta lapsesta kehittyi. Ehkäpä se onkin se pointti, sosiaalisuus ja iloisuus on pahasta! ;)

Yhteistyössä