sosionomin (AMK) palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaa

Vieras
onko täällä ketään, joka osaisi keroa paljonko noin suunnilleen sosionomi (AMK) tienaa kuukaudessa? toki riippuu työtehtävistä ja paikkakunnastakin mutta kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
eli voi kohota lähelle 2400-2500?

* harrastaa nuorten kanssa..ihan mitä vaan..laskettelusta huvipuistoihin..
* käydä elokuvissa nuorten kanssa
* käydä ostoksilla nuorten kanssa

..toki työ on muutakin, mutta todella mukavaa!

eli voi kohota lähelle 2400-2500?

* harrastaa nuorten kanssa..ihan mitä vaan..laskettelusta huvipuistoihin..
* käydä elokuvissa nuorten kanssa
* käydä ostoksilla nuorten kanssa

..toki työ on muutakin, mutta todella mukavaa!

Heh heh, riippuu ihan missä on töissä, nuo on enemmänkin LÄHIHOITAJAN töitä. Ja meillä lafkassa sosionomoille on n. 100e parempi palkka ku lähiksillä, että rikastumaan et pääse vaikka luet sen 3-4vuotta kauemmin ;)

muakin ihmetyttää, kuinka huonoja noi palkat on. itse olen nyt lähihoitaja, ja lisäopinnot kiinnostaisivat, mutta ei nappaa lukea yli kolmea vuotta, kun palkka ei nouse yhtään..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Lastentarhanopettajana 1956?

siis pätevänä?

KYLLÄ. Kts.kelpoisuuslaki http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050272

Olen siis sosiaalikasvatukseen suuntautunut ja suorittanut tarpeellisen määrän pedagokisia opintoja.

Epäilen. Jos olisit niin tietäisit et se kirjoitetaan pedagogiset opinnot.

siis pätevänä?

Olen siis sosiaalikasvatukseen suuntautunut ja suorittanut tarpeellisen määrän pedagokisia opintoja.

no en nyt tuota kelpoisuusasiaa tarkoittanut, vaan palkkaa ihmettelin, lähinnä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

siis pätevänä?

Epäilen. Jos olisit niin tietäisit et se kirjoitetaan pedagogiset opinnot.

HEH! :D Lapsi sylissä vähän sormet menee minne sattuu. Mut sinähän se viksu oot kun ymmärsit mitä tarkoitin! :D ;)

Mulla brutto n. 2200, vastaavana ohjaajana olen, ei siis lisiä koska teen päivävuoroa.
Mutta paljon vaikuttaa noihin palkkoihin mitä tekee, millä sektorilla työskentelee, onko pk-seudulla vai kehä kolmosen ulkopuolella jne.

Elikäs itse olen sosionomi amk ja työskentelen kouluttajana. Palkkaukseni yksityisen alan aikuiskoulutuksen tes. Työ motivoivaa, haastavaa jne. Opetustunteja viikossa keskimäärin 15 ja loput yksilöasiakkaiden kanssa työskentelyä. Työaika päivässä 7,5h ja normaalit lomat.

Helsingissä sosionomi lähtöpalkka laitoksessa (ls) on 2170e ja siihen päälle kolmivuoron lisät eli noin 2500-2700e yhteensä. Sosiaalialalle ei lähdeta rahan takia, vaikka kunnon liksa oliskin tarpeen. Muilla kuin auttamisen halu- motiiveilla palaa hyvin nopeesti tällä alalla loppuun.

Olen ollut liike-elämän palveluksessa ja toimihenkilötasolla palkka huitelee noin 2500-3000? tietämissä. Jos on vähänkin enemmän kokemusta ja koulutusta ja siirrytään ylempään toimihenkilöluokkaan palkat nousee 3500-4500. Tähän ryhmään kuuluvat asiantuntijat, konsultit, esimiehet ja päälliköt.

Vertailun vuoksi totean, että sosionomin palkkataso on korkeimmillaan hyvää. Eli ei siis mitään huippupalkkoja, suhteessa työhön.

Paras palkkataso löytyy tietotekniikan asiantuntija puolelta. Heillä nousee suht. nopeasti lähelle 4000? ja yli.

Yhteistyössä