Sossuun tehty lastensuojeluilmoitus ja lapsen nukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Sossuun on tehty ilmoitus meistä ja yhtenä huolena on se, että lapsella 6v. ei ole omaa sänkyä.

Siis mitä hittoa!? Onko perhepeti yhtenä syynä tehdä ilmoitus! Miksi lapsi ei voisi nukkua mun vieressä jos se ei ole meille ongelma? Aika moni perhe olisi sitten lastensuojelunpiirissä jos lapsilla ei ole omaa sänkyä.

Pienituloisena yh:na mulla ei ole varaa isompaan asuntoon kun valitettiin siitäkin, kun lapsella ei muka ole omaa tilaa. No kyllä on omaa tilaa, mutta ei ilmeisesti osanneet katsoa että missä.

Tuskin tämä oli ainut syy?

Vaikka ilmeisesti näitä turhia ilm. tehdään, niin kuulostaa oudolle, että -vuotiaalle ei ole omaa sänkyä. Vaikka oma 7-vuotiaanikin vielä nukkuu ajoittain vieressä. Silti...

Voishan sillä 6v olla jo oma sänky:) Kyllä sen kaksion pitäis teille riittää... Asuuhan tän palstan mukaan monet muutkin jopa 4henkiset perheet kaksiossa. Siis oikeesti pikkusen tyhmä syy tehdä ilmoitus :/

on kyllä se sänky lapselle,vaikkei siin kukaan nukukkaan. kyllä "ennenvanhaan" vaan hyvin mahtui 4-5 hlöö vaikka yksiöön,kukaan ei edes kummastellu. onnellinen voi olla vaikkei materiaa niin paljoo oliskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka susta on tehnut ilmoituksen? Tuskinpa pelkästään sen perusteella, että lapsesi nukkuu vieressäsi. Mitä muita syitä?

Asunnon epäsiisteys ja mun talous muita syitä. En ole innokas siivoamaan, mutta ei täällä mitään h*lvettiä ole ja talous on tällä hetkellä huono. Lapsella kuitenkin aina ruokaa, vaatteita jne.

Mun mielestä naurettavaa lisätä tuohon syyksi se, että lapsi nukkuu mun vieressä. Tästä sossun porukka nyt maininnut jo pariin kertaan kun tätä asiaa on selvitetty ja on tehnyt mieli älähtää, että ettekö ole kuulleet perhepedistä!

9-v jolla ei oo sänkyä. Lääniä olisi kyllä se sänky laittaa ja on oma huonekin, mutta tyttö nukkuu vanhempiensa välissä edelleen.

Sitä kyllä kummastelen. Mutta en 6 v.

meistä tehtiin joskus ilmoitus kun 10v nukkui patjalla oman huoneensa lattialla,tiädän kyllä kuka sen teki tämä ihminen ei sitten viitsinyt kertoa samalla sossuun kun soitti oltiin juuri muutettu parvisänkyä ei oltu viälä kasattu kun mutterit hukkui muuton aikana...
tiädä sitten kuinka syvät traumat lapselle tuli kun nukkui patjalla viikon verran :D
käytiin sossussa asia jäi siihen,menet sinne sossuun ja keskustelet niin kyllä ne ymmärtää.
sossun on vaan pakko tarkistaa tilanne kun ilmoitus tehdään.

Tää on taas tätä kun pitäis joka asia olla ilmottamassa sossuun.

Tiedän tapauksen jossa naapuri oli tehnyt ilmoituksen perheestä koska vauva itku yöllä. Perheellä oli menossa unikoulu, huutoa kesti 2 yönä peräkkäin. Sossusta kävivät sitten tekemässä tarkastuskäyniin perheen luona ja nopeasti totesivatkin että ei ole mitään syytä jatkaa asian selvittelyä.

Yhteistyössä