Stumppaa tähän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PiXX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jepulis";28841358]eipä niistä olekaan pitkäaikaisia tutkimustuloksia. Vaarallisia tai vaarattomia, who knows! Mutta jos käyttää niissä nikotiinipatruunoita niin sehän se myrkyksi riittää.[/QUOTE]

No kerro jotain tuloksia? Onhan sähkörööki ollut jo reilusti yli vuosikymmenen suomessa.

No kerro jotain tuloksia? Onhan sähkörööki ollut jo reilusti yli vuosikymmenen suomessa.

Kuules kepsis. On ihan luonnollista selitellä itselleen että sähkötupakka on vaaratonta, jos sitä itse vetää. Mutta kai nyt ymmärrät että kaikki ylimääräinen kemikaali, varsinkin kehkojen kautta hengitettynä, on epäterveellistä. Vai luuletko että sähkötupakan litkut ovat poikkeus?

Pyysit tutkimustuloksia, mutta niitä ei pahemmin taida olla. Ja sehän ei tarkoita että sähkötupakat olisivat vaarattomia, vaan sitä että niitä ei ole tutkittu. Vaikka ne olisivat olleet käytössä yli kymmenen vuotta, niin käyttäjäkunta on ollut niin marginaalista ettei laajat tutkimukset ole kannattavia. Nyt kun suuremmat ryhmät ovat alkaneet käyttää niitä, puuttuvat pitkäaikaisvaikutusten tutkimustulokset. Ja niitähän saa vasta pitkän ajan kuluttua. Joten tule vasta kymmenen vuoden päästä kyselemään tutkimustuloksia, jos olet vielä hengissä.

kyllähän sä aikuisena ihmisenä varmasti osaat itsekin niitä etsiä :) Mulle on loppupeleissä aivan sama mitä kukakin vetää, varsinkin kun mun itse, näin tupakoinnista vapaana, ei tarvitse millään tupakointiin liittyvällä asialla enää päätäni vaivata :)

Mutta sen sanon, että on ihan höpönlöpöä verrata itseään täysin tupakoimattomaan ja nikotiinivapaaseen ihmiseen, jos käyttää sähkötupakkaa.
Amen! *kiillottaa sädekehää*

kyllähän sä aikuisena ihmisenä varmasti osaat itsekin niitä etsiä :) Mulle on loppupeleissä aivan sama mitä kukakin vetää, varsinkin kun mun itse, näin tupakoinnista vapaana, ei tarvitse millään tupakointiin liittyvällä asialla enää päätäni vaivata :)

Mutta sen sanon, että on ihan höpönlöpöä verrata itseään täysin tupakoimattomaan ja nikotiinivapaaseen ihmiseen, jos käyttää sähkötupakkaa.

Sähkötupakkaan saa myös nikotiinittomia nesteitä.

Mulle on loppupeleissä aivan sama mitä kukakin vetää, varsinkin kun mun itse, näin tupakoinnista vapaana, ei tarvitse millään tupakointiin liittyvällä asialla enää päätäni vaivata :)

No ei tunnu olevan se ja sama aiemmasta ulosannista päätellen :D

Näytä minulle missä kohti olen sanonut tai väittänyt tuota?

[QUOTE="...";28841412]Kuules kepsis. On ihan luonnollista selitellä itselleen että sähkötupakka on vaaratonta, jos sitä itse vetää. Mutta kai nyt ymmärrät että kaikki ylimääräinen kemikaali, varsinkin kehkojen kautta hengitettynä, on epäterveellistä. Vai luuletko että sähkötupakan litkut ovat poikkeus?

Pyysit tutkimustuloksia, mutta niitä ei pahemmin taida olla. Ja sehän ei tarkoita että sähkötupakat olisivat vaarattomia, vaan sitä että niitä ei ole tutkittu. Vaikka ne olisivat olleet käytössä yli kymmenen vuotta, niin käyttäjäkunta on ollut niin marginaalista ettei laajat tutkimukset ole kannattavia. Nyt kun suuremmat ryhmät ovat alkaneet käyttää niitä, puuttuvat pitkäaikaisvaikutusten tutkimustulokset. Ja niitähän saa vasta pitkän ajan kuluttua. Joten tule vasta kymmenen vuoden päästä kyselemään tutkimustuloksia, jos olet vielä hengissä.[/QUOTE]

Missä olen selitellyt itselleni ja mitä? Mistä näin päättelet?

Se että teillä kahdella harmaalla ei ole tuon taivaallistä käsitystä miten valtava ero on tupakalla ja vapottamisella, näkyy asiaan perehtyneille toooodella kauas.

Automaattisesti oletatte että sähköröökissä on vähintäänkin yhtä pahat haitat kuin analogisessa, se on aivan järjetön yliarviointi, sen näkee kun vertailee oikeasti sitä mitä löytyy esimerkki nesteistä ja normaalista punaisesta L&M:stä.

Te ette tajua edes miten eri vuosituhannella se haitallisuus on.

Tuohon asiaan on lääkäritkin perehtyneet, siitä ei ole mittavaa yhdensuuntaista vertaisarviointia missään, mutta yksittäisiä tuloksia on vaikka kuinka jos viitsii kaivaa.

Eihän se kiinnosta ihmistä jonka ainoa funktio keskustelussa on kiillottaa omaa sädekehää "kun minä olen niin mainio ihminen että olen päässyt tupakasta eroon, enkä tommosia sähköjuttuja edes kokeillut, olenhan parempi ihminen, aika säälittävää jos ei muut tee niinkuin minä, tai pysty samaan kuin minä" on aivan massiivista alentumista ja tilanteiden epäsuhdan ymmärtämättömyyttä.

Voisitte vaikkapa tunkea päänne akvaarioon ja meditoida siinä elämänne järkevyyttä hetken.

Sähkötupakka – 10 faktaa
Sähkötupakka ei itseasiassa ole tupakkatuote, se ei sisällä tupakkaa. Tupakka korvataan liuoksella joka muutetaan höyryksi lämmittämällä.
Ei tuota tuhansia myrkkyjä joita tupakansavussa on eikä altista muita passiiviselle tupakoinnille.
Sähkötupakka on myös käytännössä turvallisempi kuin perinteinen tupakka sillä sitä ei sytytetä missään vaiheessa eikä palovaaraa ole.
Sähkötupakasta syntyvästä höyrystä ei tule värjääntymis tai haju-haittoja.
Sähkötupakasta on nikotiinia sisältäviä sekä nikotiinittomia versioita.
Lain mukaan sähkötupakkaa voi käyttää missä vain, myös paikoissa joissa tupakointi on kielletty.
Sytytystä lukuunottamatta käytetään kuten perinteistä tupakkaa.
Sähkötupakka on ainut tupakoinnin lopettamiseen tarkoitettu keino joka tarjoaa myös tupakoimisen tunteen
Kaiken tämän lisäksi sähkötupakointi on halvempaa kuin tupakanpoltto.
Lyhyesti, sähkötupakka on tupakka ilman sen negatiivisia puolia ja vaikutuksia.

Sähkötupakka | Tupakoinnin lopettaminen sähkötupakan avulla

Yhteistyössä