Suhde kuihtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susanna7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mietin vaan, että oletko itse töissä?

Minä olen 54 v nainen ja nyt kun lapset on isoja, on aikaa, halua ja mahdollisuus panostaa enemmän työhön. Palkkani on tuplaantunut muutamassa vuodessa ja olen saanut lisää vastuuta.

Koen työni oikeasti mielenkiintoisena ja vaativana ja olen monesti töissä iltaan klo 18-20 ja siihen päälle vielä joskus viikonloppuisinkin ja työasiat pyörii kotonakin mielessä, saatan funtsata jotain ongelmaa vaikka saunan lauteilla. Ilmeisesti miehesi on kuitenkin viikonloput kotona/kanssasi? Kun joku asia jää mieleen, siihen keskittyy ja sen haluaa hoitaa loppuun, oli kello sitten mitä tahansa ja jos on keskittymistä vaativa työ, illlalla on usein työrauha työpaikallakin. Kun itse sitten tulen, vaikka työni on istuma/ajatustyötä, olen monesti ihan sippi enkä jaksa kuin istua soffalla illalla.

En oikein näe mitään ongelmaa, tuskin mies nyt mitään korsettivastaanottoa kaipaa. Tee oman työpäiväsi jälkeen kaikki kotihommat kun sinulla on aikaa äläkä tuijottele vaan kelloa ja soittele perään. Tai käy vaikka siellä lenkillä ja sitten kun mies tulee kotiin, teillä on kaikki aika "nyhjätä" yhdessä. Lähde lenkille, sano että lähden, tuutko mukaan ja ellei mies tule, lähdet yksin. Ei siinä sen kummempaa. Älä painosta äläkä ahdista, ole itsekin iloinen ja positiivinen. Muuten tapat itse teidän suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja älä tee numeroa;11615029:
Mietin vaan, että oletko itse töissä?

Minä olen 54 v nainen ja nyt kun lapset on isoja, on aikaa, halua ja mahdollisuus panostaa enemmän työhön. Palkkani on tuplaantunut muutamassa vuodessa ja olen saanut lisää vastuuta.

Koen työni oikeasti mielenkiintoisena ja vaativana ja olen monesti töissä iltaan klo 18-20 ja siihen päälle vielä joskus viikonloppuisinkin ja työasiat pyörii kotonakin mielessä, saatan funtsata jotain ongelmaa vaikka saunan lauteilla. Ilmeisesti miehesi on kuitenkin viikonloput kotona/kanssasi? Kun joku asia jää mieleen, siihen keskittyy ja sen haluaa hoitaa loppuun, oli kello sitten mitä tahansa ja jos on keskittymistä vaativa työ, illlalla on usein työrauha työpaikallakin. Kun itse sitten tulen, vaikka työni on istuma/ajatustyötä, olen monesti ihan sippi enkä jaksa kuin istua soffalla illalla.

En oikein näe mitään ongelmaa, tuskin mies nyt mitään korsettivastaanottoa kaipaa. Tee oman työpäiväsi jälkeen kaikki kotihommat kun sinulla on aikaa äläkä tuijottele vaan kelloa ja soittele perään. Tai käy vaikka siellä lenkillä ja sitten kun mies tulee kotiin, teillä on kaikki aika "nyhjätä" yhdessä. Lähde lenkille, sano että lähden, tuutko mukaan ja ellei mies tule, lähdet yksin. Ei siinä sen kummempaa. Älä painosta äläkä ahdista, ole itsekin iloinen ja positiivinen. Muuten tapat itse teidän suhteen.

Jos ihminen saa aikaa, niin ei kaikki halua käyttää sitä työntekoon, paitsi, jos työ antaa enemmän kuin muu elämä...

mitä on "muu elämä"?

Itselläni ei ole kuin yksi elämä johon työ kuuluu oleellisena osana. Ilman työtä minulla ei olisi rahaa. Ilman rahaa en voisi tulla omillani toimeen. Sen vuoksi ainakin minä olen hankkinut itselleni sellaisen työn jossa on myös sisältöä. Työn jota on mukava tehdä ja työpaikan jossa on mukava käydä. Siellä on ihania työkavereita joiden kanssa viihtyy ja ennenkaikkea työn avulla pystyn varmistamaan eläkepäivinäni tarvittavan rahan.

Itse ainakin olen tykännyt lasten kotoa pois muuttamisen jälkeen tehdä reippaasti esim. ylitöitä ja tienata sen myötä myös hyvin. Eläkekkeen kannata on erittäin hyvä kun vuosiansiot kasvavat näin viimeisinä vuosina ennen eläkkeelle
jäämistä isompiin lukemiin.

Itselleni esim. karttuu parhaillaan noin 150€/kk lisää eläkettä koko tämän vuoden.
Oletan eläväni vielä vähintään noin 20 vuotta, joten 150€/kk lisää on riittävän iso kannustin.

Itse ehdin olla mieheni kanssa joka ilta aina klo 22.00 saakka hereillä + viikonloput ja kaikki lomat.
Kyllä siinä ehtii seksitellä, kattella telkkaria, syödä ja siivotakin yhdessä aivan riittävästi.

mitä on "muu elämä"?

Itselläni ei ole kuin yksi elämä johon työ kuuluu oleellisena osana. Ilman työtä minulla ei olisi rahaa. Ilman rahaa en voisi tulla omillani toimeen. Sen vuoksi ainakin minä olen hankkinut itselleni sellaisen työn jossa on myös sisältöä. Työn jota on mukava tehdä ja työpaikan jossa on mukava käydä. Siellä on ihania työkavereita joiden kanssa viihtyy ja ennenkaikkea työn avulla pystyn varmistamaan eläkepäivinäni tarvittavan rahan.

Itse ainakin olen tykännyt lasten kotoa pois muuttamisen jälkeen tehdä reippaasti esim. ylitöitä ja tienata sen myötä myös hyvin. Eläkekkeen kannata on erittäin hyvä kun vuosiansiot kasvavat näin viimeisinä vuosina ennen eläkkeelle

Itselleni esim. karttuu parhaillaan noin 150€/kk lisää eläkettä koko tämän vuoden.
Oletan eläväni vielä vähintään noin 20 vuotta, joten 150€/kk lisää on riittävän iso kannustin.

Itse ehdin olla mieheni kanssa joka ilta aina klo 22.00 saakka hereillä + viikonloput ja kaikki lomat.
Kyllä siinä ehtii seksitellä, kattella telkkaria, syödä ja siivotakin yhdessä aivan riittävästi.

Ehtii siinä joo, jos mies vaan tekisi jotain muuta kuin katsoisi telkkaa tai istuisi tietsikalla.

Minä olen yrittäjä, yksinyrittäjä jopa, eli kyllä mulla töitä ja ajateltavaa riittää. Lisäksi on ne kaksi jo aikaisemmin mainitsemaani rakasta harrastusta, jotka kyllä vievät aikaani eikä mies niistä ymmärrä mitään, ne ovat minun omia juttujani. Eli olen kyllä ihan aktiivinen ihminen enkä mikään nyhvääjä joka vain istuu haikailemassa.

A-Studio on minustakin hyvin kiinnostava ohjelma eikä tarkoitukseni ollut vinoilla nimimerkille Onnistunut mies, joka vaikuttaa hyvin kohteliaalta ja ajattelevaiselta herralta. Olen kuitenkin luonteeltani eläväinen ja nuorekas, en tunne itseäni vielä läheskään viiskymppiseksi, vaikka olen jo ohikin sen, ja toinen toistaan samankaltaisina jatkuvat illat tuntuvat hyvin puuduttavllta. Onneksi on internet, jonka kautta voi pitää yhteyttä maailmaan. En ole ihan vielä valmis elämään vain eläkeikää odotellen, kyllä tästä arjestakin on saatava vielä enemmän irti.

Viimeksi muokattu:
mitä on "muu elämä"?

Itse en mieti eläkettä, enkä rahoja. Koti on kivempi kuin työ. Nautin tästä hetkestä. En tiedä mitä huominen tuo, mutta en edellytäkään huomiselta mitään, odotan uteliaisuuttani sitä hetkeä, tämän hetken jälkeen.

Viimeksi muokattu:
valitettavasti minä en ole niin rikas, että voisin jäädä kotiin "nauttimaan".
Enkä niin laiska, että jäisin kotiin yhteiskunnan elätettäväksi, kun pystyn tekemään ansiotyötäkin ja sitä on tarjolla.

Mitä taas huomiseen tulee, niin sen verran mukavuudenhaluinen ihminen olen, että varmistan näin etukäteen, että minulla on katto pääni päällä ja ruokaa pöydässä myös jatkossa vuosiakin eteenpäin.
Itse tykkään myös siitä, että pystyn maksamaan laskuni ja tulemaan toimeen omillani.
En ole koskaan sosiaalitoimessa käynyt, mutta voisi olettaa, että ei sieltä ole kiva toimeentulotukeakaan hakea. Eikä nähdä nälkää tai asua talvella veneen alla.

Jos mies istuu telkkarin ääressä tai tietsikalla eikä siitä mihinkään liikahda, niin se on sitten voi voi, ellei hän itse halua muutosta tilanteeseen.

ap:lle.
Nimimerkillä 3 lasta aikuiseksi kasvattanut.. tehkää niinkuin lapsiperheessä tehdään.

Jos miehesi käyttää päivisin tietokonetta töissään, sopikaa, että kumpikaan ei käytä konetta kotona ollessaan kuin vaikkapa tunnin illassa tai vain 2-3 iltana viikossa tunnin ajan. Muuna aikana tehdään muita juttuja, yksin tai erikseen. Pääasia on että ei istuta koneen ääressä.

Jos mies tekee tietokoneella työtöitä iltaisin kotonakin, niin se on jo liikaa, jos kaikki vapaa-aikakin menee koneella roikkuessa.
Jos mies haahuilee viihdesivuilla, pelaa pasianssia tms, silloin miehesi vaan pitää päättää, kumpi on tärkeämpää sinä vai tietokoneella olo.

Sama koskee sitten sinuakin. Sinäkään et enää iltaisin roiku tietokoneella yhtään minuuttia enempää kuin miehesikään.

Munakello on hyvä keksintö.
Kun koneelle menee, kelloon vaikka se tunti aikaa. Kun munakello sanoo kling, tietsikka kiinni ja muihin hommiin, vaikka ulkoilemaan tms. Ei vaadi kuin itsekuria.

Sopikaa yhteiset ruoka-ajat. Määrättyinä viikonpäivinä kumpikin tulee töistä kotiin samalla kellonlyömällä, teette ruokaa yhdessä, syötte yhdessä, siivoatte keittiön yhdessä. Päätätte yhdessä miten tuosta eteenpäin.

Sopikaa laajemminkin yhteisistä menemistä ja tulemisista ja noudattakaa niitä molemmin puolin.
Jos asioista keskusteleminen, sopiminen ja yhdessä tekeminen ei ole mahdollista, niin eipä siinä sitten enää paljon ole tehtävissä.

Kuinka kauan suhteenne on kestänyt? Alkuhuuma muuttuu jossakin vaiheessa arjeksi, aina.
Joskus käy myös niin, että ollaankin lopulta erilaisia eli toinen onkin enemmän bilettäjä ja toinen sellainen vakavampi ja pohdiskelevampi. Mitä ne yhteiset tekemiset ennen olivat? Juhlia vai koti-iltoja?

Ihan henk.koht. kommenttina totean, että tuollainen yhdessä kuntosalilla treenaaminen ja uimahallikäynnit kuuluvat siihen omaan aikaan. Tehokas treeni kestää venyttelyineen n. 50 min, eikä siihen seuralaista kaipaa. Yhteinen aika käytetään yhteiseen tekemiseen. Eihän siinä olla yhdessä kun toinen on toisella laitteella, toinen toisella. Uidessakaan ei paljon jutella.

Meillä käydään yhdessä näyttelyissä ja kävelyllä, katsotaan telkkaria ja keskustellaan siitä, mitä nähdään, puhutaan kirjoista, laitetaan ruokaa ja käydään yhdessä hankkimassa ne tarvikkeet, joskus matkustellaan, tavataan ystäviä... kaikkea aika tavallista.

Kun on aina ollut kiva, niin se täytyy aina jatkua. Ei voi mitään, mutta ap saa käsityksen, kuin mikään ei riitä. Mies on kuin enkeli. On hyväluontoinen ja kaikkea muuta. Kaikki vain on seksistä kiinni?jos ei saanut enää niin useasti viikossa. Mistä tuollaisia miehiä löytyy?

Kun on aina ollut kiva, niin se täytyy aina jatkua. Ei voi mitään, mutta ap saa käsityksen, kuin mikään ei riitä. Mies on kuin enkeli. On hyväluontoinen ja kaikkea muuta. Kaikki vain on seksistä kiinni?jos ei saanut enää niin useasti viikossa. Mistä tuollaisia miehiä löytyy?

Ei niitä ole kuin sen päässä, edellisellä kerralla se oli alkoholisti, joka lähti viikonloppuna pämppäilemään. Nyt sitten mies, jonka työ on vienyt.

Viimeksi muokattu:
Ei niitä ole kuin sen päässä, edellisellä kerralla se oli alkoholisti, joka lähti viikonloppuna pämppäilemään. Nyt sitten mies, jonka työ on vienyt.

No nyt ei alkuperäinen enää ymmärrä mitään siitä, mihin tämä keskustelu on mennyt. Jätän teidät tänne pohtimaan ihan keskenänne, mitä minun päässäni liikkuu ja millainen kurja valittaja minä olen. Kiitos seurasta ja hyvää kevättä jokaiselle!

Viimeksi muokattu:
älä ainakaan minulle loukkaannu.
Minä annoin sinulle asiallisia, konkreettisia neuvoja miten mies (ja sinut) saadaan pois tietokoneen ja telkkarin ääreltä. Parisuhteessa pitäisi tehdä arkisia, jokapäiväisiä asioita yhdessä. Niitä tehdessä kosketetaan toista ohimennen, suukotetaan tuosta noin vaan, jutellaan kaikesta mahdollisesta ja siinä perusjuttuja tehdessä voi hullutellakin ja jopa nauraakin ja heittää vitsiäkin, eli pitää hauskaa.
Kuin huomaamatta sitä lähentyy taas ja yhdessä oleminen on jälleen mukavaa.

Jos toinen istuu tietokoneella tai on jossain kodin ulkopuolella ja toinen istuu kotona telkkarin ääressä samaan aikaan, niin eipä siinä kovinkaan suurta kontaktia toisiinsa ole.

Kapakkareissut, teatterit, ulkomaanmatkat jne. ne ovat juhlahetkiä, poikkeustapauksia.
Parisuhteessa pitäisi panostaa arkeen enemmän kuin juhlahetkiin.

No nyt ei alkuperäinen enää ymmärrä mitään siitä, mihin tämä keskustelu on mennyt. Jätän teidät tänne pohtimaan ihan keskenänne, mitä minun päässäni liikkuu ja millainen kurja valittaja minä olen. Kiitos seurasta ja hyvää kevättä jokaiselle!

Ihan oikean päätöksen teet. Täällä kokoontuu sairaita ihmisiä, jotka antavat sairaita ohjeita. Voimia sulle. Vaikea kuvitella, että olisivat ulkoilevia, hyväntuulisia eukkoja, jotka pitävät itsestään huolta.

Viimeksi muokattu: