on todella nuori poika, ei mikään mies edes ikänsä perusteella, en olisi alkanut alunperinkään pennun kans tekemään lapsia. No, olet itse valintas tehnyt.
Minusta juuri tällaiset kommentit ovat sellaisen ihmisen vastauksia jotka eivät osaa perehtyä asiaan ja miettiä itseään samaan asemaan. " En olisi alkanut alunperinkään pennun kans tekemään lapsia. No, olet itse valintas tehnyt." No rakkaus ei katso ikää. Ei ikä kerro että jos on nuori että ei olisi valmis isäksi. Mies oletti olevansa valmis tulemaan isäksi ja niin minäkin luulin. EI hän mulle sanonu että hei olen pentu ja on virhe tehdä kanssani lapsia. Uskon että sinäkään et ole elämässäsi virheitä tehnyt, mutta minusta tuo että mitäs teet lapset lapsen kanssa on jo niin aikansa elänyt kommentti joka heitetään niin moneen sopivaan ongelmaan että en jaksa siitä nyt edes sen vertaa välittää. Ongelmat ovat paljon syvemmällä.
Kiitos muille fiksuista kommenteista. Kuten on sanottu niin sellaista ihmistä ei olekkaan joka olisi täysin tasapainoinen ja täydellinen ihminen, aina jokaisessa on jotain. Minun "sairauteni" on läheisriippuvuus. Mies on sairas ja koltelee meitä kaltoin, meillä on lapsi ja toinen tulossa eikä osoita suurta kiinnostusta heille. Hän tekee väärin.
Hänen veljensä laitteli tuossa viestiä että mies on käynyt hänenkin päällensä yksi viikonloppu kun ovat olleet juomassa. Mies on sekaisin. En tiedä miten hän on mennyt niin paljon alaspäin. Pitää vain rukoilla hänelle voimaa jaksaa. Lapset tarvitsevat isää, mutta he tarvitsevat myös terveellisen mieshahmon elämään. En tiedä onko miehen hyvä nyt kuulua lasten elämään? Voiko joka toinen vkl vaikuttaa negatiivisesti lapsen ja isän väliseen suhteeseen jos isä on tasapainoton ja ehkä mielistelee jopa lastakin?
Voinko pyytää miestä miettimään asioitaan rauhassa että ei nää lasta, että tulee näkemään lasta sitten kun tietää että itse sitä varmasti haluaa ja pystyy panostamaan tapaamisiin? vain onko se aivan väärin minun taholta pyytää sellaista? Asiat voivat tästä vaan enää huonontua tai parantua. Huonontuminen on se että hän ei nää enää lapsiaan tai parantua että hän sydämestään tahtoo kuulua lasten elämään, tällainen välivaihekkaan ei ole kauhean hyvä.
todellakin läheisriippuvuus ei helpota tätä asiaa, mutta onhan siinä ihan oikeitakin tunteita. Rakastan miestä oikeasti ja normaalisti erosta selviäminenkin voi viedä vuoden- pari. Eli minun pitää vaan antaa ajan kulua ja käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa. Onhan elämässä tapahtumassa kauniita asioita kuten toisen lapsen syntymä.
Sitä vaan ei pitäis pohtia ja murehtia kauaksi tulevaisuuteen, koska eihän sitä tiedä mitä tulee tapahtumaan, nyt vain tarkoituksena olisi saada itselleni siedettävä olo.
Miten teidän mielestä noi lapsi asiat pitäisi hoitaa? Välissämme on useampi sata kilometria ja mies tulisi katsomaan lasta minun luokse. Se on todettu ammattilaisten ja neuvolan kanssa että fiksumpi on että isä tulee kattomaan poikaansa, kuin poikaa kuskataan joka toinen vkl yli 500 km viikonlopun aikana ja nyt ei ole nähnyt isäänsä niin minusta on tullut kiinnehenkilö lapsen elämään.
Mitä mieltä olette tuosta että laitan miehen pähkäilemään että haluaako panostaa isyyteensä? Vain onko se liikaa pyydetty tasapainottomalta ihmiseltä? nyt haluan myös miettiä lapsen parasta. En halua riistää isää lapselta taikka toisinpäin, mutta milloin on järkevämpää miettiä tapaamisen "kannattavuutta"?