Suihkutatteko lapsenne päivittäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ku mä en oikee ymmärrä.. Ku joka päivä pitää suihkutella että lapsi on puhdas. Joka toinen päivä suihkussa käyvä lapsi on sit vissiin likainen vai? Ei toi mun lapsi ainakaan ihan perusarjessa ryönää niin kauheesti et pitäs joka ilta suihkussa käyttää.

Hyvin on siistinä ja puhtaana toi neiti pysyny tolla joka toisen päivän suihkuttelullaki. :saint:

Meillä tuo kylpeminen on oikeastaan ihan vain "rituaali" ennen nukkumaan menoa ja illan kohokohta kun pääsee roiskimaan vettä. Varmasti joka toinen päivä suihkussa oleva on myös puhdas.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ku mä en oikee ymmärrä.. Ku joka päivä pitää suihkutella että lapsi on puhdas. Joka toinen päivä suihkussa käyvä lapsi on sit vissiin likainen vai? Ei toi mun lapsi ainakaan ihan perusarjessa ryönää niin kauheesti et pitäs joka ilta suihkussa käyttää.

Hyvin on siistinä ja puhtaana toi neiti pysyny tolla joka toisen päivän suihkuttelullaki. :saint:

Lapset on erilaisia. Meillä hikoilee paljon (riippumatta vaatetuksesta ja kyllä, on sairaudesta johtuvaa) ja siksi käy suihkussa. Ei toki haise vaikkei joka ilta käviskään mutta miksi ei?

no voihan vaikka ajatella vedenkulutusta, ettei turhaan pese puhdasta

Kuvittelenko vaan, että moni harvakseltaan suihkutteleva omaa siistejä tyttölapsia?
Meillä noi pojat oikeesti niin likaisia ( kesällä varsinkin ) kun kuopivat, tonkivat, möyrivät jne. pienissä vaatteissa koko päivän ulkona. Jalatkin on ihan mustat ku on sandaalit.
Helpompaa laittaa koko tyypit suihkun alle kuin pestä osa osalta :D

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja linnunrata:
Kyllä. Joskus harvoin jää päivä välistä.

En kyllä ymmärrä rusina-vertausta? Ei iho vedestä kärsi.

Joskus ennen ihmisilel riitti se kerran viikossa saunassa pesu, mutta nyky yhteiskunnassa harvoin suihkautteleva haiskahtaa ikävästi puhtaiden keskellä. Myös lapsi.

ja toisaalta tuntuu että nykyisin ihmiset ovat niin vieraantuneita ihan normaaleistakin hajuista , että kaikki mitkä ei ole tullet jostain purkista keinotekosena, on likasta ja ällöä :|

Jeps, lapsenki kuuluu tuoksua shampoolle ja saippualle, muuten haisee pahalle.. :|

Ei lapsen pesuun shampoota ja saippuaa tarvitse. Ainakaan joka päivä.

Joka toinen päivä on melkein sama kuin joka päivä. Eli ei paljon eroa.

Voi olla, että likaisuus olisi jopa fyysisesti terveellisempää kuin nykyhygienia.
Sosiaalinen kanssakäyminen kuitenkin edellyttää puhtautta. Peseytymätön ihminen haisee pahalle oli haju miten luonnonmukainen tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Nyt se siis selvisi kenen likaista lapsista tuossa toisessa ketjussa puhutaan :laugh:

Pitäskö tämä ottaa huumorilla vai vittuiletko tosissaan?
:|
Ei mun lapsi ainakaan likanen ole koskaan. Paitsi tietysti jos sottaa ittensä.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Meil menee monesti vko niin, että ainoa kokopesu on likalle sauna lauantaisin. Hui kauhistus!!
Tottakai suihkussakin käy jos on tarvetta., mutta eipä ton ikäsellä niin paljon tarvetta ole. Yleensä se naama-ja pyllypesu riittäääääää, joooooooooo.

Nyt se siis selvisi kenen likaista lapsista tuossa toisessa ketjussa puhutaan :laugh:

Kyllä meillä lapsilla on touhuamisesta usein päät ja selät hiestä märkinä, varsinkin esikoinen on todella lämminverinen ja herkkä hikoamaan. En mä nyt mitenkään näe siinä päivittelemistä jos haluaa lapseltaan päivän hiet pestä iltaisin pois.

Lapset on erilaisia. Meillä hikoilee paljon (riippumatta vaatetuksesta ja kyllä, on sairaudesta johtuvaa) ja siksi käy suihkussa. Ei toki haise vaikkei joka ilta käviskään mutta miksi ei?

Toki tilanteita ja lapsia on erilaisia. Ja näiden mukaan on mentävä.

Lähinnä mä tarkotin sitä että oletusarvoisesti jokaisen lapsen on käytävä joka ilta suihkussa tai muuten on likainen. Tää on tätä tyypillistä palstaa.. ;)

Meillä peseydytään joka päivä, käydään koko perhe yhdessä kaikenlisäksi saunassa joka hiivatin ilta. Meillä ei siis ole sisällä päärakennuksesa peseytymistiloja, vaan pihasauna on lämmitettävä joka ikinen päivä. Ja siksi siis mennään kaikki sinne kun en viitsi lapsia yksin jättää..

Ja se on sitäpaitsi kiva traditio =)

Käytämme hyviä pesuaineita ja rasvoja tarpeen mukaan, eivät ihot kuivu :hug:

Ei ole ikinä suihkutettu päivittäin, eikä suihkuteta. Ehkä joskus kesällä kun lapset hikoilee ja likaa itseensä ulkona oikein huolellisesti, on suihkutettu päivittäin, mut muuten ei.

Toki tilanteita ja lapsia on erilaisia. Ja näiden mukaan on mentävä.

Lähinnä mä tarkotin sitä että oletusarvoisesti jokaisen lapsen on käytävä joka ilta suihkussa tai muuten on likainen. Tää on tätä tyypillistä palstaa.. ;)

Tuo viimonen lause selittää asian. Mutta siis tuskin kukaan joka päivä lastaan suihkussa käyttävä ajattelee että jos ei joka päivä joku lapsiaan pese, niin ne on likaisia.
Kaverini käyttää kylvyssä 1v.:tä vaan kerran viikossa (pesee pyllyn ja naaman aamuin illoin) ja se on ihan ok. Tosin vauva ei vielä kävele tai istuskele ulkona maassa, joten ei sillai likaannukaan (eikä syö itse kun ei vielä anneta ettei sottaa).

Joskus olen yrittänyt kyseenalaistaa tämän paskakulttuurin... ihminen on paskainen jos ei käy kahta kertaa päivässä suihkussa, mutta sitten olen luovuttanut tällä palstalla ainakin. Yhtään ihmistä en kyllä tiedä joka kylvettäis lapsensa joka ilta, mutta me varmaan haistaan sitten kaikki sukulaiset ja tuttavat niin pahalle että siihen on tottunut :saint:

Yhteistyössä