Suositelkaa minulle työpaikka ja mistän mä saan,jos saan!

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Jos ei siivoustyöt kelpaa niin huonot on mahdollisuutesi...
a020.gif

Koulutus olisi aika kova juttu. Kaupallisen alan koulutuksen käyneenä voisit hyödyntää venäjän kielen taitojasikin esim. yrityksessä joka tekee kauppaa Venäjälle. Silloin pääsisit toimistoon töihin.

Opetteleppa ensin kunnolla suomen kieli ja opiskele itsellesi ammatti.Ei työpaikkoja tunnu saavan nekään,joilla suomen kieli ok ja koulutusta.
Liian kranttu ei myöskään tarvi olla,siivoustyö on yksi työ muiden ohessa ja palkkakin siitä maksetaan.Tosin siihenkin pitää olla alan koulutus.Ja työpaikkoja ei saada,niitä haetaan itse aktiivisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Opiskelemaan ammattia?

Liian kauan pitäis opiskella,mull on ammatti-koulu jäänyt kesken,Suomen kieli taito aika heikko kun olin ollut jo 4 vuotta kotona,enkä enää pysty opiskelemaan niin kuin ennen kun on kaks lasta,mut mä ajatelin mennä ammatti-kouluun mikä kestää puol vuotta sieltä mä saan ammatti ja diplomi :whistle: :D paitsi se maksaa yli 5000,mut ei haitta :ashamed: jos sieltä saan jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Milanna:
Mä haluan työskennellä jossain toimistossa :xmas: mut ei siivojana :xmas: paitsi tiedän että ei ole mitenkään mahdollista :headwall: :kieh:
Onkohan teidän paikkakunnalla aikuiskoulutuskeskusta? Sellaisessa voi opiskella käsittääkseni myös toimistoalaa työvoimapoliittisena koulutuksena, joka on tarkoitettu työttömille. Työvoimatoimistossa ainakin pitäisi olla asiantuntijoita, jotka osaisivat auttaa sinua eteenpäin. :)

suomenkielen kurssille, mars! Ja eikös niitä ole työkkärin kursseja maahanmuuttajille. Yhteydenotto työkkäriin. Ja voihan olla, että pääset aluksi vaikka siivoojaksi, mutta eikö sekin olisi parempi kun ei mikään? Siitä sitten vaikka koulutukseen ja eteenpäin. Ei täällä muutkaan ole pääjohtajan paikalta aloittaneet.

mikään ammattikoulu ei kestä vain puolta vuotta,aikuiskoulutuksessa joskus tarjoilijan koulutus oli 6kk.Työvoimapoliittiset koulutuksetkin kestää kauemmin.Mihin kiire,miksi pitäis valmistua puolessa vuodessa?

mä ajatelin mennä ammatti-kouluun mikä kestää puol vuotta sieltä mä saan ammatti ja diplomi :whistle: :D paitsi se maksaa yli 5000,mut ei haitta :ashamed: jos sieltä saan jotain...
Mikä ammatti? Ainakin parturin tai maskeeraajan pätevyyden voisi saada tuossa ajassa, kai. :) Se hinta on harmillinen puoli yksityisissä oppilaitoksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Mä haluan työskennellä jossain toimistossa :xmas: mut ei siivojana :xmas: paitsi tiedän että ei ole mitenkään mahdollista :headwall: :kieh:
Onkohan teidän paikkakunnalla aikuiskoulutuskeskusta? Sellaisessa voi opiskella käsittääkseni myös toimistoalaa työvoimapoliittisena koulutuksena, joka on tarkoitettu työttömille. Työvoimatoimistossa ainakin pitäisi olla asiantuntijoita, jotka osaisivat auttaa sinua eteenpäin. :)

työvoimapoliittisesti on aina semmoisia kursseja tarjolla jossa on työvoima pulaa. Tällä hetkellä täällä porissa ei ainakaan ole noita toimisto työ juttu jotka lähinnä siis ovat sihteerin koulutusta mut ensi vuonna ehkä on tänne päin tulossa semmoinen kurssi johon itsekkin aion hakea ja toivottavasti pääsen! Turussa sit taas voi olla eri kursseja tarjolla kuin täällä! Käy www.mol.fi sivuilla katsomassa! Ja eikös teille ole noita kielikursseja tarjolla? Ja niin ja täältä ainakin löyty monia maahanmuuttajien kursseja?

Yhteistyössä