Suositeltavin ikäero lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun mielestä ei oo mitään parasta ikäeroa, mutta itselläni on sisarruksia ja meilä oli 2-vuotta ikäeroa ja se on todella hyvä ikäero mielestäni. Nyt kun itselläni on lapsi ja kovasti haluaisin hänelle sisarruksia, mutta lapsettomuus estää sisarruksien tulon.:,( Kaikki ei mene aina tasan, mutta saa olla onnellinen siihen mitä omistaa.:)

meidän muksuilla ikäeroa n. 3,5v ja mielestäni on ihan hyvä, varsinkin nyt kun pienemmästä on vähän seuraakin isommalla. Kaikki riippuu ihan jaksamisesta, voimavaroista , yleensäkin siitä että saako lapset silloin kun haluaa....

Toivoisin ikäeroksi noin 3 vuotta saa nähdä onnistuuko ;) Se tuntuisi itsestä parhaimmalle jos olisi valvottava vauva voisi esikoinen olla muutamana aamupäivänä kerhossa ja saisi äippäkin huilata...

Alkuperäinen kirjoittaja hope:
Toivoisin ikäeroksi noin 3 vuotta saa nähdä onnistuuko ;) Se tuntuisi itsestä parhaimmalle jos olisi valvottava vauva voisi esikoinen olla muutamana aamupäivänä kerhossa ja saisi äippäkin huilata...

Musta oli ihanaa kun esikoinen oli eskarissa ja keskimmäinen kävi kerhossa.
Sain olla vauvan kanssa kahden,tuntui luksukselta tuon pienen ikäeron jälkeen! :)

Mulla on kokemusta ainoastaan yli 5 vuoden ikäerosta. Sopi mulle hyvin. Esikoisella oli jo "aivot päässä", kun kuopus syntyi. Pääsin aika helpolla.

Lisäys: Eikä kyllä lisi tullut edes mieleeni laittaa likkaa siksi aikaa päiväkotiin. Nyt tyttö on 22 v ja useampaan kertaan sanonut, että ne hänen lapsuutensa onnellisimmat ajat oli silloin, kun sai olla äidin ja pikkuveljen kanssa kotona.

Yhteistyössä