Surullisin elokuva jonka olet nähnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idunnor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pianisti oli ahdistava, surullinen ja välillä jopa kuvottava elokuva. Kyllä itketti ja ahdisti kun sitä katsoi! Kerran itkin ääneen kun katsoimme mieheni kanssa lyhytelokuvia ympäri maailmaa jotka kertoivat lasten elämästä eri maista. En muista milloin olisin itkenyt ääneen niin paljon kuin sitä katsoessa!

Ben Mustakorva lapsena, olisko peräti ollut neuvostotuotantoa? Uskollinen koira lähtee etsimään isäntäänsä, joka joutuu yllättäen sairaalaan. Sattuu yhtä sun toista, ja tietenkin koira kuolee ennen kuin ehtii löytää toipuneen isäntänsä luo.

Aikuisena mietin että Maa on syntinen laulu on ehkä se murheellisin. En tosin itkenyt, mutta se tarina... Päähenkilön eli lappilaistytön isä ajaa saamelaispojan jäihin (tytär kun on raskaana, eikä Oulasta ole isän mielestä sulhaseksi), ja pojan hukkuminen aiheuttaa niin kovat tunnontuskat, että isä hirttäytyy. Lopussa katsoja oivaltaa, että vauva ei sitten olekaan Oulan vaan vanhan, rasvaisen äijänketaleen, jolle tytär on jossakin mielenhäiriössä erehtynyt antamaan. Tällaisen elämänmenon "vastapainona" on maallikkosaarnaajan pitämät seurat. Tosi synkkää kuvaa Suomen Lapista.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23760629:
Ja mä itken aina kun katon Dumboa :D kyllä oli tytöllä ihmettelemistä kun äiti vollottaa vieressä :laugh:

Meillä kans vanhempi tyttö kysyy usein Kaunottaren ja hirviön lopun lähestyessä "et kai sä kohta taas itke ? " :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23760629:
Ja mä itken aina kun katon Dumboa :D kyllä oli tytöllä ihmettelemistä kun äiti vollottaa vieressä :laugh:

Mä kyynelehdin ihan hulluna kun kävin katsomassa poikani kanssa Itse Ilkimyksen leffateatterissa. Todella ihana elokuva ja tippa tulee lopussa silmään... :)

"Tulikärpästen hauta". Animaatio on rankattu maailman parhaaksi sotaelokuvaksi. Se kertoo japanin sodasta, jossa nuori poika jää yksin pikkusiskonsa kanssa, lopulta molemmat kuolevat nälkään.

Yhteistyössä