Suunnitelmat meni uusiksi, eikä energia enää riitä joka paikkaan, ja kamala syyllisyys siitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Sekavasti taitaa tulla nyt kaikki, mutta koittakaa kestää :)

Meillä on neljä lasta, nuorin täytti juuri vuoden. Jouduimme muuttamaan rivitaloon, asuttuamme sitä ennen "aina" omakotitalossa. Tässä tulemma asumaan toistaiseksi, useamman vuoden kuitenkin. Meillä on myös isohko koira, joten työn määrä on lisääntynyt sen suhteen, koira ei voikaan olla enää vapaana pihalla, sen kanssa ei enää mikään mene ns. siinä sivussa.
Olen myös aloittamassa juuri työt, joten aikatauluihin entisestään sumplimista. Olen varautunut siihen, että teen päivän pitkän lenkin aamuisin ennen töihin lähtöä, vaikka kuinka väsyttäisi.

Tulikin vain pieni muutos suunnitelmiin yllättäen. Ehkäisy petti, riitti kerran huolimattomuus miehellä, ja tulosta tuli heti. Sinänsä ihana yllätys, ei maailmanloppu lainkaan. Ongelmaksi tulee, se, että tiedän, että mulla alkaa väsymys painaa pian päälle siinä määrin, että en tiedä mistä sitä energiaa revin joka paikkaan.

Koira on minun koirani, enkä miehen apuun voi luottaa koiran liikutuksessa, kuin aivan satunnaisesti. Koira vaatii paljon, on todella aktiivinen ja haastava, jonkin asteinen ongelmakoira. Ei muuten, mutta hihnassa kävely on todella ongelmallista, joka kerta joutuu muistuttamaan kuinka siinä pitikään mennä. Eikä tähän riitä miehen kärsivällisyys.

Joten mieleen on hiipinyt ajatus siitä, että raskauden edetessä etsisin koiralle kodin, jossa se saa varmasti päivittäin tarvitsemiaan virikkeitä. Tuo nimittäin hyppii seinille jo parin päivän jälkeen, jos jää vähemmälle huomiolle.

Tunnen syyllisyyttä niin kovasti näistä ajatuksista. Toisaalta kammottaa itseäkin ajatella, että odotellaan nyt vielä hyvän aikaa, jos menee kesken, niin ei tarvitse luopua koirasta.
Tuo koira on mulle äärimmäisen rakas. Ei ollut alunperin ehkä oikeanlainen koira mulle, mutta sisukkaasti olen yrittänyt muuttaa itseäni sille sopivaksi ihmiseksi.

[QUOTE="vieras";27133010]Minkä ikäinen koira? Onko mahdollista että vanhetessaan hiukan rauhoittuisi?[/QUOTE]

pian kolme vuotias. Rahoittuu jonkun verran, mutta ei siitä rauhallista tule välttämättä koskaan. tai aktiivisuustaso tuskin laskee tuosta.

Ehkä maalle tai omakotitaloon. Laita ilmoitusta vaikka rotuyhdistyksen sivuille... Toinen juttu on sit toi suunnitelmien muuttuminen. Itselle kävi myös samoin. , siis yllätysvauva. Odotin ja pelkäsin pahaa oloa ja väsymystä, niitä ei olevieläkään tullut vaikka olen jo yli puolen välin raskautta. Henkisellä puolella ollut kyllä sulattelemista, enkä edelleenkään vielä aina tajua että vauva todellakin tulossa...

[QUOTE="a.p";27132979]jotenkin vaan koen, että petän ton koiran. Se on niin yhden ihmisen koira. Rakastaa koko perhettä, mutta minä olen se joka on maailman paras juttu sille.[/QUOTE]

Ehkä sun kuitenkin pitäisi koirasta luopua.Lapsista kun et voi luopua. Miten niin sinä olet maailman paras juttu koiralle? Perheessä,jossa sille olisi kunnolla aikaa,olisi ehkä kuitenkin parempi senkin olla. Enkä sinua syyllistä nyt mitenkään. Itsekin luovuin koirasta muutama kk sitten kun ei vaan aika riittänyt kaikkeen.

Ehkä sun kuitenkin pitäisi koirasta luopua.Lapsista kun et voi luopua. Miten niin sinä olet maailman paras juttu koiralle? Perheessä,jossa sille olisi kunnolla aikaa,olisi ehkä kuitenkin parempi senkin olla. Enkä sinua syyllistä nyt mitenkään. Itsekin luovuin koirasta muutama kk sitten kun ei vaan aika riittänyt kaikkeen.

tarkoitin tuolla sitä, miten koira on mun perään. Kyllähän se sopetuu, tiedän, ja tiedän että tottakai koiralle on paras paikka se missä se saa aikaa.

Syyllisyyttä koen siitä, että epäilen, ettei mun voimavarat riitä tarjoamaan parasta sekä perheelle että koiralle.

tuohan on todella hyvä juttu kun mietit asioita. koirallekin varmasti parempi ratkaisu sitten pidemmän päälle. liika energia voi tulla esiin erittäin negatiivisssä merkeissä. vastuuntuntoinen koiran omistaja sekä vanhempi. koira on kuitenkin niin nuori, että sopeutuu varmasti kodin vaihtoon. ole vaan hivenen valikoiva jos et tutulle saa sitä meneen. stemppiä!

etkö voisi pyytää jotain naapurin lasta tai muuta tuttua hoitamaan ulkoilutukset sillon kun pahiten väsyttää? vaikka pientä korvausta vastaan.. voi olla että myöhemmin rupeaa kaduttamaan jos luovut koirasta! ei se väsymys kumminkaan ikuisesti kestä..

tutulle en haluaisi sitä, en kestäisi joutua näkemään sitä liian usein.
Sellaiseen paikkaan sen sitten haluaisin, että voin halutessani sitä nähdä, mutta pystyn olla sitä näkemättä.

Mä en vain jotenkin kestä edes ajatusta siitä, että joutuisin näkemään sen toistuvasti toisen ihmisen koirana. Kuulumisia kyllä ehdottomasti haluan siitä kuulla jatkossakin.

[QUOTE="a.p";27133141]tarkoitin tuolla sitä, miten koira on mun perään. Kyllähän se sopetuu, tiedän, ja tiedän että tottakai koiralle on paras paikka se missä se saa aikaa.

Syyllisyyttä koen siitä, että epäilen, ettei mun voimavarat riitä tarjoamaan parasta sekä perheelle että koiralle.[/QUOTE]

No pientä syyllisyyttähän siitä tuntee,kun huomaa ettei kykene kaikkeen,mutta uskon että kun saisit koiran johonkin hyvään kotiin,niin asia helpottuisi. Koska millään sun aikasi ei voi riittää kaikkeen jos vauvakin vielä tulee. Tsemppiä ja haleja!

hitto se on vaan koira. Tollasta mulla oli joo joskus 19vuotiaana jos koirasta piti luopuu, mutta hyvänen aika kunnolla aikuistuneena voin sanoa että meille ei tlue koiraa, liikaa vaivannäköä.

tottakai sun jaksaminen ja vauva on tärkeempi ku koira!

etkö voisi pyytää jotain naapurin lasta tai muuta tuttua hoitamaan ulkoilutukset sillon kun pahiten väsyttää? vaikka pientä korvausta vastaan.. voi olla että myöhemmin rupeaa kaduttamaan jos luovut koirasta! ei se väsymys kumminkaan ikuisesti kestä..

Ei todellakaan voi lasta pyytää, vetää niin pahasti, ja hyökkii autojen päälle välillä.
Tietty siinä tapauksessa, että löytyisi joku todella koirista ymmärtäväs ja ei niin vähästä säikähtävän aiukuisen sitä lenkittämään.

[QUOTE="madame";27133242]hitto se on vaan koira. Tollasta mulla oli joo joskus 19vuotiaana jos koirasta piti luopuu, mutta hyvänen aika kunnolla aikuistuneena voin sanoa että meille ei tlue koiraa, liikaa vaivannäköä.

tottakai sun jaksaminen ja vauva on tärkeempi ku koira![/QUOTE]

juu on vaan koira, mutta onhan se rakas silti. Eikä vain minulla vaan lapsillekin.

Siitä pitää pitää visusti huoli, ettei lapsille sano koskaan, että koira lähtee vauvan takia, etteivät ole vauvalle vihaisia.

Yhteistyössä