Suuri ja mahtava ÄITIENPÄIVÄKYSELY!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uteliasU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
a) Heräsin vähän yli kuusi, poika (vajaa 2 v) tuli herättämään. Tassuteltiin sitten alakertaan ja aloin itse laittaa kahvia ja muuta. Mies heräsi pian tuon jälkeen ja tuli laittamaan aamiaisen tarjolle :)

b) Lasten tekemät käden jälki -taulut, lasten tekemät kukat (kartongista), muumimukin

c) Päivä oli kaikkiaan ihana. Aamupäivästä lähdin lasten kanssa pihalle ja käväistiin puistossa. Kun tultiin kotiin, oli mies aloitellut ruuan laittoa (grillattiin). Koristeltiin esikoisen kanssa kakku, jonka olin leiponut ja täyttänyt edellisenä päivänä. Syötiin ulkona ruuat ja kakut. Sit lähettiin pyöräilemään ja koko päivä touhuttiin pihalla. Illalla sauna.

Heräsin sohvalta johon olin vahingossa nukahtanut. Pojat tuli viereen katsomaan piirrettyjä, isukki laitteli aamupalaa. Sitten sain olla rauhassa saunassa.
Sain isomman pojan tekemän kortin ja toivomani tuuhennusraudan.
Käytiin tivolissa ja sen jälkeen menin päikkäreille pienemmän kanssa. Sillävälin oli tehty kakkua ja miehen vanhemmat tulivat kahville. Oma äitini oli ikävä kyllä töissä.
Illalla sain katsoa rauhassa leffaa, ei tarvinnut huolehtia iltapesuista ja nukutuksista sun muista :)

Sellanen juttu vielä että mä muistaakseni keskiviikkona sanoin miehelle että sunnuntaina on äitienpäivä. Johon hän että niinpäs onkin, mitäs haluat. Johon minä että sellasen tuuhennusraudan ja haluan mennä tivoliin ja jotain hänen pitää leipoa esikoisen kanssa.

Näin yksinkertaisesti sain mitä halusin ja kaikilla oli hyvä mieli. Kannattaa puhua sille ukolle, hyväksyä se, ettei miehet välttämättä muista/tajua tuollasia juttuja. Ei se välttämättä siitä kerro ettei mies välitä. Ne nyt vaan on vähän daijumpia näissä asioissa :D

A) Heräsin ensimmäisenä...Tosin muu väki heräsi sitten samoihin aikoihin ja en saanut nousta sängystä ennen kuin saan luvan =)

B) Lapsiltani kolme ihanaa korttia, käsipaperirullatelineen (vanhemmalta lapselta), pannunalusen (nuorimmalta) ja mieheltä kengät

c) Ihan vain oltiin äitienpäivä! Mies joutui lähteen harrastukseen päivällä, joten hänellä vierähti siellä ilta, mutta lasten kanssa nautittiin jäätelöstä ja auringosta :heart:

]A) miten heräsit / sinut herätettiin : lapset tulivat herättämään, yksi näytti piirtämäänsä korttia naaman edessä kun en ollut saanut vielä silmiä auki

B) mitä lahjoja sait?: itse tehty ja maalattu tarjotin, kortti ja kukka

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään? : aamupäivä ulkoiltiin sit iltapäivällä käytiin mummolassa, ihan normi päivä muuten

Heräsin klo 8, kun lapsi toi kortin ja omatekemänsä kirjanmerkin sänkyyn. Lähdimme keittiöön askartelemaan loppuun mummulle korttia ja tekemään aamupalaa. Isä heräsi valmiiseen aamupalapöytään.

Mua itketti aamupalapöydässä, söin nopeasti ja lapsi ja mies ihmeissään mikä on! Lähdimme vanhemmillemme kahville ja siinähän se päivä meni. Mukavampikin olisi voinut olla.

Illalla kun lapsi nukkui, kerroin miehelle, että pahoitin kovasti mieleni kun hän ei ollut muistanut minua mitenkään äitienpäivän merkeissä. Hän näytti ihan hölmistyneeltä ja sanoi sitten, että oli ilmeisesti ymmärtänyt väärin kun olin viikolla muistuttanut, ettei hän sitten saa mennä ostamaan mitään minulle. Sanoi sitten:"En tiennytkään, että tämä päivä olisi ollut sulle noin tärkeä. Onko liian myöhäistä sanoa "Anteeksi"?" Oli todella nolona ja pahoillaan. Eka äitienpäivä kyseessä, eikä hänen perheessä ole koskaan juhlittu mitään synttäreistä jouluun. Ensin minäkin ajattelin ettei kyllä meilläkään isänpäivääkään enää juhlita, mutta juhlitaan me. Hieman surullinen olen vieläkin, mutta elämä jatkuu! En siis kaivannut mitään lahjoja, vaan vaikka yhden kukan pihasta teemukillisen kanssa tuotuna sänkyyn, tai edes keittiöön katettuna.

A) Heräsin puhelimen soittoon, ja jäin odottamaan toista herätystä :D Sain siis aamupalan ja kakkua sänkyyn.

B) Sain lahjaksi nämä:

Lumoava_Sofia%20riipus_5641%2010%20000.jpg

12223183070158162-kirjavaras2.jpg

C) Päivä meni rauhallisesti ja mukavasti, syötiin omasta toiveestani ihan kotona tavallista ruokaa. Oltiin ulkona ja myöhemmin mies lähti pojan kanssa hakeaan meille vielä pizzat illaksi.

A) Heräsin kun kuopus ja mies lähtivät alakertaan aamupalan laittoon ja sitten virallisesti heräsin kun mies ja lapset toivat shamppanja-aamiaisen ja lahjat sänkyyn. Samalla veivät aamiaisen äidilleni, oltiin nimittäin mummolassa.

B) Kuopuksen hoidossa askarteleman avaimenperän ja esikoiselta "diplomin" johon oli hoidossa kirjattu millainen äiti on. Esikoisen kasvattama kukka jätettiin kotiin odottamaan.

C) päivä meni hienosti. Jatkettiin edellisviikonlopun puunkaatourakkaa. Veli perheineen tuli myös paikalle ja syötiin savukalaa yms. Myös mummoni haettiin paikalle. Iltaunilla ajeltiin sitten kotiin.

A) miten heräsit / sinut herätettiin

- Heräsin kun poikakin alkoi heräilee ja mölinä alkoi kuulumaan, nousin ylös ja mies komenti takaisin sänkyyn, käskin hänen jatkaa uniaan ja nousin keittää kahvit ja syöttää pojan, myöhemmin vein miehelle sänkyyn kahvia ja munkkeja.. :D

B) mitä lahjoja sait?

- Kukkasia

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään?

- Hienosti meni, iltapäivällä käytiin ulkona syömässä ja myöhemmin mulle tarjoiltiin vielä nuudeleita sänkyyn.. :D

Vajaa vuoden ikäinen poika herätti klo. 7, aamupalaa ei tarjoiltu, kakkua sain n. klo 23.30 ja sekin oli omatekemää. Lahjaksi sain (miehen askartelemat) tyhjästä pringlespurkista tehty entiedäminkä ja palan puuta joka oli hiottu sydämen muotoiseksi, en muuta, edes korttia ei ollut mies viittinyt vääntää lapsen kanssa. Vei se meidät kuitenkin järven rannalle kahville, ja oli poan kanssa melkeen koko päivän, mutta illalla ei suostunut saunassa seksiin, niin oli kaiken kaikkiaan aika surkea äitienpäivä.

Lapset herätti halauksella ja toivottivat hyvää äitienpäivää klo 6 aamulla, mies jatko kuorsausta, minä nousin lasten kanssa, availin heiltä saamiani lahjoja...jonkun ajan kuluttua mieskin havahtui, keitti kahvit ja tarjoili ne sohvalle.

Sain lahjaksi lasten itse tekemiä kortteja, 7-vuotiaalta kaulakorun (koulussa tehty) ja 3-vuotiaalta rannekorun (kerhossa tehty)

Muuten ok, mutta riita miehen kanssa vähän latisti tunnelmaa ja lapset kiukutteli jonkun verran.

[QUOTE="sondersson";23730569 begin_of_the_skype_highlighting**************23730569******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************23730569******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************23730569******end_of_the_skype_highlighting]Sellanen juttu vielä että mä muistaakseni keskiviikkona sanoin miehelle että sunnuntaina on äitienpäivä. Johon hän että niinpäs onkin, mitäs haluat. Johon minä että sellasen tuuhennusraudan ja haluan mennä tivoliin ja jotain hänen pitää leipoa esikoisen kanssa.

Näin yksinkertaisesti sain mitä halusin ja kaikilla oli hyvä mieli. Kannattaa puhua sille ukolle, hyväksyä se, ettei miehet välttämättä muista/tajua tuollasia juttuja. Ei se välttämättä siitä kerro ettei mies välitä. Ne nyt vaan on vähän daijumpia näissä asioissa :D[/QUOTE]

Tälle isännälle ei ainakaan äitienpäivä tullut yllärinä, siitä puhuttiin jo edellisellä viikolla kun mietittiin mennäänkö leireilemään vai jäädäänkö kotiin. Päätettiin mennä vaunulle, koska alueen toimikunta järjestää joka vuosi kakkukahvit äideille ja isäinpäivänä sit isille, joten sovittiin, että omaa kakkua ei ole ennen kuin lapsi kasvaa ja on syömässä mukana. Perjantaina hän sanoi, ettei ymmärrä tätä lahjajuttua ollenkaan, että hän on tottunut siihen, että äiti odottaa kahvin ja kakun kanssa lapsia käymään, jotka sitten tuovat ruusun mukanaan. Olis pitänyt jo tuosta tietää, mutta luulin, että mies minut paremmin tuntee kun haluan synttärilahjan häneltä enkä suostu luopumaan joululahjoistakaan (on siis yrittänyt puhua vain lapsille ostamisen puolesta, mutta minä haluan lahjoa kaikkia, joita haluan lahjoa). Olkoon miten lapsellista tahansa ja "äitienpäivä on joka päivä" yms. mutta olisin halunnut pysyvän muiston, varsinkin kun vuosi sitten valmistujaisiin tajusi ostaa rannekoruun palasen, mutta eikö edes uutta palaa ansaitse lapsen syntymä/ensimmäinen äitienpäivä. Ja kyllä, puhuin jo viime kuussa, että haluaisin äiti-lapsi-korun, mutta eipä mennyt viesti perille. Taitaa pitää laittaa lapsi tarhaan, jotta edes kortin saan tästä lähtien :(

Viime syksynä poikaa odottaessa tein isäinpäiväkakun ja kutsuin miehen pojat perheineen käymään, ajattelin siis harjotella kakun tekoa tulevia päiviä varten. Ja eilen illalla mietin, minkälaisen kortin vajaa vuoteisen kanssa saatais aikaiseksi, ennen kuin juohtui taas mieleen, että eipä tarvii vaivautua.

On päässyt itku monta kertaa eilen ja tänään. Eikä tätä voi enää edes mitenkään korvata tai korjata. Ensimmäinen äitienpäivä oli ja meni eikä enää ikinä tule.

a) itse heräsin kasilta ja herätin miehen koska tiesin että kohta pitää ruveta ruokaa laittamaan kun oli sukulaisia tulossa lounaalle, Mie hätisti mut takaisin makkariin jossa odottelin melkein kymmeneen asti kunnes lapset(2,5v,5v ja 3kk) toivat kortit ja lahjat. Aamupala oli katettu keittiöön.

b) Tytöt olivat tehneet hoidossa kaurakeksejä jotka oli pakattu kauniisti ja esikoinen oli tehnyt puuhelmistä käsikorun:heart: Mies antoi kortin jossa luki ´tämä lahjakortti oikeuttaa 100 euron ostokseen valitsemassasi liikkeessä´ :)

c) Ihanasti meni päivä. Mies lähti aamusella lasten kanssa omia sukulaisia kiertämään,minä tein sillä välin ruokaa ja äitini ja mummini tulivat sitten lounaalle. En vaihtaisi mitään päivästä :)

Mies ja lapset tuli herättämään joskus kymmenen jälkeen,sain esikoiselta itsetehdyn kortin ja vauvalta märän pusun :D kävelin keittiöön ja pöytään oli katettu kunnon aamiainen,kahvit keitetty ja olivat käyneet poimimassa pihalta leskenlehtiä :heart:

Pöydällä oli pieni paketti ja siinä oli uusi mp3-soitin. Syötiin ja lähdettiin ulos,myöhemmin käytiin mun äidin luona. Ilta meni ihan löhöillessä,käytiin hakemassa pizzat.

Poika 1 v herätti mut 7 aikaan (mies nukkui sohvalla) kun mies kuuli että poika on hereillä tuli sänkyyn ja kysyi halusinko jatkaa unia,en halunnut koska en osaa nukkua kun täysin hiljaisuudessa ja silloin jos tiedän että poika nukkuu.

Oli ostanut minulle täksi päiväksi 1 tunnin hieronnan (en ole koskaan ollut ja monesti valittelen kipeitä hartioita. Olisi tehnyt kakun,mutta päätettiin yhdessä että ei tarvitse nyt tehdä.Kysyi mitä haluan aamupalaksi ja en halunnut mitään kun en syö muutamaan tuntiin heräämisen jälkeen.

Isommat pojat oli mummolla,tulivat 6 aikaan.Minä siivosin kodin,tein ruuat jne olimme miehen ja pienimmän kanssa pyöräilemässä,ihan kiva päivä oli.

Heräsin klo. 6.30 taaperon kanssa.

Ei lahjoja, ei onnitteluita.

Pesin pyykkiä, siivosin, tein ruokaa.. Normipäivä.

Salaa toivoin että minua olisi jotenkin muistettu, kun ei viime vuonnakaan muistettu. Mutta ei niin ei :(

Mies hoiti poikien aamupalat, joten sain "nukkua pitkään", eli makoilin vaan sängyssä, kun en jaksanut noustakaan. Puoli yhdeksältä mies tuli muksujen kanssa tuomaan aamukahvin ja leivän mulle sänkyyn ja 2v poika antoi itse piirtämänsä kortin, johon oli isin avustuksella kirjoitettu itse nimet. Pojat siis 2v ja 3kk :D
Päivällä mentiin miehen työpaikalle (ravintola) syömään äitienpäivälounasta ja samalla juhlittiin pienimuotoisesti pojan 2v synttäreitä.
Loppupäivä meni sitten kämppää pakatessa, kun perjantaina olis muutto.

Surkeat mammat valittavat, kun heitä ei muistettu (toistuu joka vuosi) ja muiden päivät jotenkin köyhän oloisia.

Kyllä mulla lahja oli jotain ihan muuta kuin joku DVD tai avaimenperä. Syömäpuolikin oli muuta kuin nuudeleita sänkyyn.

[QUOTE="vieras";23731433]Surkeat mammat valittavat, kun heitä ei muistettu (toistuu joka vuosi) ja muiden päivät jotenkin köyhän oloisia.

Kyllä mulla lahja oli jotain ihan muuta kuin joku DVD tai avaimenperä. Syömäpuolikin oli muuta kuin nuudeleita sänkyyn.[/QUOTE]

Kato toiset ei oo niin materialisteja ja paljoa vaativia..

Pieni ja simppeli on kaunista. :)

A) Poika 1v heräsi 6lta, mies nousi ja minä jatkoin unia. Tulivat sitten 10ltä herättämään kahville, halien kera

B) Kalevalan hopeisen Kielo-korun ja kortin

c) Hyvin meni, ulkoiltiin, syötiin, ja katsottiin leffa. Mukavaa yhdessäoloa.

A) miten heräsit / sinut herätettiin

Heräilevien lasten touhuaminen herätti minut. Nousin ylös, käytin koirat ja mentiin sitten muksujen kanssa sitten yhdessä herättämään isi jolla oli synttärit.

B) mitä lahjoja sait?

Lasten tekemiä lahjoja + kirjan ja kengät.

c) miten meni ylipäätään äitienpäivä, olisiko voinut mennä jotenkin toisin? mitä teitte ylipäätään?

Tehtiin aamupala yhdessä, syötiin kakkua. Ulkoiltiin, sitten käytiin isomummulassa, mentiin syömään isovanhempien kanssa ja sitten toisten isovanhempien luo kakkukahveille. Siitä sitten kotiin omaan pihaan tekemään hommia.

Yhteistyössä