suuri ongelma kaason kanssa, mitä ihmettä teen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
eli tuli puhe vaatteista, kerroin kyllä millanen puku mulla on jo hankittuna, ja leikilläni heitin että olis kiva jos kaikki vieraat pukeutuis 1800 luvun tyylisesti mutta totesin myös että ei tule tapahtumaan..

nyt sitten kaaso intoutui pohtimaan omaa asuaan ja otti ilmeisesti tosissaan ton mun heiton.. ja tässä tulee ongelma.. on nyt laittamassa suht saman kaltaista pukua kuin mä.. joka luonnollisesti ei mua ilahduta |O :headwall:

olen nyt 4 kertaa sanonut että en haluaisi että menee ostamaan pukua ilman että mä oon mukana, olen sanonut että en halua meillä olevan samanlaiset puvut, samankaltaiset puvut ja olen myöskin huomauttanut että mitähän vieraatkin ajattelevat jos meillä on samankaltaiset puvut..
mutta ei, ei vaan tajua.. sinne se on menossa kauppaan tänään, kun mä en pääse mukaan

perusteli sen sillä että kun on sitten niin kiire aikataulu tässä ennen häitä (3kk aikaa siis) että ei usko meidän ehtivän yhdessä.. keksi miljoona erilaista menoa ja syytä miksi ei milloinkin voida mennä yhdessä..
kaiksiat mun ehdotuksista vaatteiden suhteen se keksi jonkun syyn miksi ei, eli mulla on musta goottityylinen puku (korsetti ja hame mihin tulee vannehame alle) ehdotin että se hankkisi polvipituisen hameen, vyötärökorsetin ja jonkun kivan paidan.. ei käy.. ei halau että jalat näkyy, sen mielestä se voi hyvin laittaa päälle sellasen muhkean pitkän hameen (mustan) eikä kuulemma haittaa että olis samanlainen kuin mulla, jos se vaikka koristelee sitä jollain (mä en ole omaani nyt koristelemassa)

kaupassa on myös toinen musta pitkä hame, se oli se mun toinen vaihtari, mutta en valinnut sitä kun siinä on enemmän koristeita,pitsiä jne. ja nyt kaasoni on sitä mieltä että hän voisi laittaa sen :headwall: :headwall: |O |O

että me oltais molemmat mustassa täyspitkässä hameessa (missä vanne alla) ja mustat korsetit molemmilla.. ja kasoni on sitä mieltä että jos ne on edes vähän erilaiset niin ei haittaa.. |O |O |O

mä olen nyt kaikin tavoin nätisti sanonut etten halua näin..
miski se ei voi tajuta?? :headwall: :headwall:
seuraavaksi siis mun on sanottava pahasti, jolloin se rykii kilon herneitä nekkuun..

Joo kannattaa sit vaan sanoa ihan suoraan jos ei muuten mene perille. Kaikenlisäks mun mielestä se pitsillisempi ja koristeellisempi olis se asu joka pitäis sit olla morsiamella. On aika omituista jos kaasolla on näyttävämpi puku kuin morsiamella.

Alkuperäinen kirjoittaja Palkokasvikasvattamosta:
Sun täytyy alkaa sanoa asiat suoraa, mummolle ja kaasolle, ja kaikille. Kun sulla noita herneitä tuntuu rittävän.

mitvit.. :o

mun mielestä tää on ongelma... ja joo tiedän että viimeinen keino on sanoa suoraan ja tiukasti kaasolle mutta se taasen aiheuttaa riitaa ja pahimamssa tapauskessa oeln ilman kaasoa..

ei nyt tota mummoa sotketa tähän asiaan...

Mä sanoisin että ellei sovi MUN ajatukset ja toiveet, niin mä etsin uuden kaason....

Sanot kertakaikkisen suoraan että se ei käy. Ja jos ostaa puvun vaadit että ostaa vielä toisen.
Loukkaantuu se jokatapauksessa, mutta pitäishän se tosiaan olla selvä asia, että morsiamella ja kaasolla on puvut ihan eri paria!

Sano suoraan vaan. Tee vertaus valkoisiin hääpukuin. Eli jos olisit sovitellut kahta kermakakkua, ei olisi ok, että hän valitsisi se sun toisen vaihtarin. Kerro että tämä loukkaa sinua ja nämä ovat sinun hääsi. En tajua miten se ei tajua... En usko että se tietoisesti tekee noin, mutta voisko siellä olla jotain alitajuista kilpailua ja huomionhakua.

Se pukusi on muuten tosi ihana. Hyvä että jätit koristelematta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joo kannattaa sit vaan sanoa ihan suoraan jos ei muuten mene perille. Kaikenlisäks mun mielestä se pitsillisempi ja koristeellisempi olis se asu joka pitäis sit olla morsiamella. On aika omituista jos kaasolla on näyttävämpi puku kuin morsiamella.

tätä yritin sille selittää... mutta ei tunnu ymmärtävän..
nyt linkitin silel pari kuvaa hameista (polvipituisista) ja laitoin että tällänen olisi nyt oikeasti parempi.. ja laitoin vielä tekstaria perään että käy katsomassa ne.. mutat eipä vasta viestiin kaaso enää..

kaikesta mitä puhuttiin paistoi läpi se että se on nyt päättänyt pukeutua sellaseen pitkään hameeseen ja korsettiin, ja täähän on taas loistava saada haluamansa, se käy ostamassa mieleisensä vaatteet ja sitten sanoo ettei saanut viestiä ajoissa.. ja kun on käyttänyt yli 100? vaatteisiin niin tokihan hänen on saatava ne pukea.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vilpusteri:
Sano suoraan vaan. Tee vertaus valkoisiin hääpukuin. Eli jos olisit sovitellut kahta kermakakkua, ei olisi ok, että hän valitsisi se sun toisen vaihtarin. Kerro että tämä loukkaa sinua ja nämä ovat sinun hääsi. En tajua miten se ei tajua... En usko että se tietoisesti tekee noin, mutta voisko siellä olla jotain alitajuista kilpailua ja huomionhakua.

Se pukusi on muuten tosi ihana. Hyvä että jätit koristelematta =)

:) tää on aika huomionkipeä ihminen.. eli hyvinkin voi tehdä tarkoituksella..
täytyy toi valkoinenpuku esimerkki silel laittaa.. kun onhan tää nyt likipitäen sama asia.. eihän kukaan kyllä katsois suopeasti jos kaaso olis häissä valkoisessa hääpuvussa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä sanoisin että ellei sovi MUN ajatukset ja toiveet, niin mä etsin uuden kaason....

Sanot kertakaikkisen suoraan että se ei käy. Ja jos ostaa puvun vaadit että ostaa vielä toisen.
Loukkaantuu se jokatapauksessa, mutta pitäishän se tosiaan olla selvä asia, että morsiamella ja kaasolla on puvut ihan eri paria!

Näin. Koska päivä on kuitenkin morsiusparin EI kaason. Kummallisia tyyppejä :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita sinne kyseiseen liikkeeseen ja selitä asiasi, pyydä että laittavat sen pois ja suosittelevat vaikka jotain toista väriä ja lyhyempää.

ei voi, kyseessä siis morticia.. eli jos se sinne nyt päivällä menee niin se ostaa just mitä se haluaa |O

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

tätä yritin sille selittää... mutta ei tunnu ymmärtävän..
nyt linkitin silel pari kuvaa hameista (polvipituisista) ja laitoin että tällänen olisi nyt oikeasti parempi.. ja laitoin vielä tekstaria perään että käy katsomassa ne.. mutat eipä vasta viestiin kaaso enää..

kaikesta mitä puhuttiin paistoi läpi se että se on nyt päättänyt pukeutua sellaseen pitkään hameeseen ja korsettiin, ja täähän on taas loistava saada haluamansa, se käy ostamassa mieleisensä vaatteet ja sitten sanoo ettei saanut viestiä ajoissa.. ja kun on käyttänyt yli 100? vaatteisiin niin tokihan hänen on saatava ne pukea.. :headwall:

ny laitat viestin jossa sanot mitä oikeesti ajattelet (tai soitat!) ja toteat, että jos tahtoo tietoisesti loukata sua niin ei tartte myöskään olla kaasona.

Soita sinne kyseiseen liikkeeseen ja selitä asiasi, pyydä että laittavat sen pois ja suosittelevat vaikka jotain toista väriä ja lyhyempää.

ei voi, kyseessä siis morticia.. eli jos se sinne nyt päivällä menee niin se ostaa just mitä se haluaa |O

Mutta ei pidä sitä pukua sun häissäsi :saint:

jos sä haluat kaason pukeutuvan johonkin tiettyyn mekkoon (tai ehdottomasti haluat estää ostamasta jotain) sä maksat. silloin voit määrätä millainen mekko sillä on. muuten, sori vaan...

höh, ikävää jos pahoitat tuosta mielesi. Ilmeisesti hän näyttää mielestään tosi hyvälle siinä puvussa ja viihtyy siinä, niin onko sillä nyt sitten loppupeleissä niin hirveää merkitystä jos laittaa sen mistä tykkää? Jos ihan tosissaan ei tykkää polvipituisista? Ittensähän hän siinä nolaa pukeutumalla koreammin kun morsian

No soitappa sille ja sano että turhaan ostaa kaasopuvun.

Hääjuhlissa on sellainen sääntö, että ei muille valkoista (ainakaan täyspukuna). Lisäksi on kohteliasta, varsinkin kaasona jne, olla valitsematta samantyylistä asua kuin morsiammella. Morsiuspari on päätähti, ei huomionkipeä kaaso. Jos kaaso tietää noin tarkkaan sun pukuvalinnan ja olet kieltänyt hankkimasta samanlaista, niin olisi kyllä todella törkeää hankkia samanlainen puku kuin morsiammella.

Itsensähän hän siellä hääjuhlissa nolaa, mutta kyllähän se ärsyttää jos kyse omista häistä. Ja on erikseen kieltänyt samanlaisen hääpuvun.

Kyllä soittaisin nyt ja sanoisin ihan suoraan, että missään nimessä ei samanlaista hääpukua. Et halua hänen pukeutuvan näin. Koska haluatko ennemmin olla ilman kaasoa (tai otat jonkun toisen) kuin sitten sen, että sua koko ajan ärsyttää juhlissa jos kaasoa luullaan morsmaikuksi? =D Siinä miettimistä. Ole rehellinen tälle kaasolle ja sano suoraan, että samanlaista pukua et osta.

Toki voi olla myös sellainen vaihtoehto, että kaaso kiusaa sinua ;)

Eipä tulisi näitäkään ongelmia, jos ei pukeuduttaisi hääpäivänä tavallisiin vaatteisiin...Kukaan kaaso ei pistäisi päälle valkoista morsiuspukua.
On se hienoa, kun häissäkään ei nykyään erota kuka on morsian ja kuka vieras tai kaaso.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Lisänä vielä se, ettei ole hyväksi häävieraan myöskään pukeutua mustaan (paitsi miehet). Joten sekin on etikettien vastaista käytöstä kaasolta.

Huom. kokomustaan, kyllä sitä nyt mustia vaatteita häissä käytetään, jonkin muun värin kanssa.

Yhteistyössä