**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teräskukkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Marsupilami-
Meillä oli kans tuossa vaiheessa kauhee syöppö toi jätkä... Vetäskin kunnon kasvuspurtin siinä!! Kokoajan huus nälkäänsä... Nyt on taas tasoittunut tuo syöminen. Korviketta menee 800-900ml päivässä. Enkä aio velliä antaa vielä...

Kauhean pieni se on vielä, ja varmasti toi syöminen tasaantuu... Odottelisin vielä niiden vellien suhteen...

Mielelläni minä odottelisin sinne 2kk ennen kuin antaisin.
Mites teillä sitten, kun poika söi paljon, niin lisääntyikö pulauttelu, ja alkoiko itkemään mahaansa, kun oli syönyt paljon?

Taas on kirjoittelu jäänyt, mutta eipä meillä kummempaa, tasaista vauva-arkea elellään :D Tytöllä on kyllä hieman epäsopiva rytmi muuhun perheeseen nähden, joten oma uni jää vähäiselle, vaikka melko hyvin tyttö nukkuukin. Yöunille menee siis vasta puolen yön jälkeen, yleensä yhden ja kahden välillä. Yöt menee yleensä 2-3 syötöllä. Miehen kello herättää klo 5 ja esikoinen heräilee siinä kuuden pintaan useimmiten. Eli aika rikkonaista on, mutta eiköhän muutaman kuukauden kuluttua saada rytmiä hiukan aikaistettua tytölläkin :whistle:

Mun piti joku päivä tulla hehkuttamaan, kun tyttö oppi juomaan pullosta ja pakastettu rintamaito kelpasi hyvin :D Pari kertaa nyt olen onnistuneesti syöttänyt pullosta siis. Toinen kerta oli, kun kävin kampaajalla ja tyttö oli äitini hoivissa, mutta ei mun poissaoloaikana vielä tarvinnut ruokaa. Syötin sitten palattuani vaivalla pumppaamani maidot pullosta, ettei tarvinnut pois heittää :saint: Mun tissit on silti nyt ymmärtäneet, että pumpullekin voi herua ja olen saanut 80-100ml pumppailtua silloin tällöin pakastimeen myöhempää tarvetta ajatellen =)

Oma paino on laskenut ihan yllättäen mitään tekemättä, imetyksen ansiosta siis :o Kävin aamulla vaa'alla ja totesin, että pakko alkaa syödä enemmän perusruokaa, ettei käy niin kuin esikoisen imetysaikana. Silloin "kuihduin" eli laihduin omasta mielestäni liikaa, näky ei ollut kovinkaan kaunis :x Herkkuja mättään edelleen ihan mielettömästi, mutta nyt päätin alkaa syömään itsekin jälleen kaksi lämmintä ateriaa päivässä, varsinkin jos kuvittelen aloittavani liikkumaan hiukan aktiivisemmin. Esikoiselle kun kuitenkin aina kaksi kunnon sapuskaa tarjoan, niin miksen itsekin söisi!

Velliä olette jotkut jo antaneet. Mä muistelisin, että esikoinen oli jotain vajaa 4kk, kun muutaman viikon annoin iltaisin maissivelliä kunnes siirryttiin sitten jo iltapuuroon. Mun mielipide asiaan on, että velli on juurikin tuollainen siirtymävaihe kiinteämpiin... Tiedän nimittäin reiluja vuoden ikäisiäkin, jotka menevät vellipullon kanssa nukkumaan :/

Ristiäiset meillä on nyt tulevana sunnuntaina ja nimipaperiyt menivät papin mukana keskiviikkona, joten eiköhän se nyt ole sitten nimikin lukkoon lyöty =) Alkuun tuntui hassulta, kun kaikki täällä julkaisevat lastensa nimet (anonymiteetti kärsii), mutta enköhän minäkin sen uskalla paljastaa sitten ristiäisten jälkeen =)

Voisikohan Sydäntenmurskaajien kerhoa aktivoida jälleen? Mitä mieltä olette? Itse tykkäisin kirjoitella ehkä enemmän siellä salasanojen takana ;)

Kristelle & sammakkoprinsessa 5vk6pv

Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Kysymys teille joilla on jo enemmän kuin yksi lapsi =) missä iässä teillä on vauva alkanut kuolaamaan oikein toden teolla ja kuinka pitkän ajan kuluttua on sitten puhjennut ensimmäinen hammas?

Kirjottelen myöhemmin lisää, nyt on leikin aika :)

Muakin kiinnostais tietää! Meillä on meinaan alkanu meneen nyrkki siihen malliin suuhun, että oksat pois! Tutti ei kelpaa silloin ollenkaan. Välillä toi saattaa lussuttaa niin paljon kättään, että on puol poikaa ihan kuolassa... Myös unihiirtä on yritetty lutkuttaa, ja mun sormea on kans kokeiltu. Ja ihan siis puree ikenillään...
oon kovasti koittanu miettiä mistä moinen johtuu... Vaikee uskoo, että tän ikäsellä viel hampaat oireilis??? On myös hyvin kiukkuinen silloin kun jyrsii nyrkkiään... varsinkin jo sitä yrittää estellä! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Marsupilami-
Meillä oli kans tuossa vaiheessa kauhee syöppö toi jätkä... Vetäskin kunnon kasvuspurtin siinä!! Kokoajan huus nälkäänsä... Nyt on taas tasoittunut tuo syöminen. Korviketta menee 800-900ml päivässä. Enkä aio velliä antaa vielä...

Kauhean pieni se on vielä, ja varmasti toi syöminen tasaantuu... Odottelisin vielä niiden vellien suhteen...

Mielelläni minä odottelisin sinne 2kk ennen kuin antaisin.
Mites teillä sitten, kun poika söi paljon, niin lisääntyikö pulauttelu, ja alkoiko itkemään mahaansa, kun oli syönyt paljon?

Se mahan itkeminen voi kyllä johtua ihan massukivuistakin...? Jos nielee liikaa ilmaa samalla kun syö. Ja pulauttelukin voi johtua siitäkin?! Kokeile rauhoittaa syömistä ja röyhtäytä usein. Meillä ainakin auttaa pulautteluun.. Täällä itketty masuvaivoja ainakin... Tutteli aiheuttaa meillä mahanpuruja ja ilmaa... Nälkä olis, mut masuun sattuu syödessä ---> itku :'(

**Mut kyselepä neuvolasta tosta masukipuilusta syönnin yhteydessä?

Meillä testattiin tuttelia ja se aiheutti hirveet atsakipput, nanilla siis mennään. Miehen toinen lapsi taas ei voinut syödä nania vaan ainoastaan semperin velli kävi. Nähtäästi kaikki ovat niin erilaisia.
Nyt uuden tatskan suunnitteluun ja tiistaina lyödään se käteen. Neidin nimi, syntymäaika ja jalanjäljet. Katsotaan mitä kaveri on suunnitellut, jotain siistiä luvassa. VOin ens vkolla laittaa sitten kuvan!

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Meillä testattiin tuttelia ja se aiheutti hirveet atsakipput, nanilla siis mennään. Miehen toinen lapsi taas ei voinut syödä nania vaan ainoastaan semperin velli kävi. Nähtäästi kaikki ovat niin erilaisia.
Nyt uuden tatskan suunnitteluun ja tiistaina lyödään se käteen. Neidin nimi, syntymäaika ja jalanjäljet. Katsotaan mitä kaveri on suunnitellut, jotain siistiä luvassa. VOin ens vkolla laittaa sitten kuvan!

Joo, meilläkin on NANia syöty pääsääntöisesti, mutta yhtäkkiä sekin alkoi aiheuttaa vatsavaivoja! Eli ummetusta ja "savimaista" kakkaa... Joten siirryttiin Tutteliin, ja kakka tuli normaalisti mut sit alko taas mahanpurut... Joten nyt se Semper kokeilussa :kieh: :kieh: :kieh: On se kyl ihme juttu kuin noi pikkumasut sietää eri tavalla noita!!

Mäkin meen tänään varaan ajan tatskaa varten. En oo viel saanu aikaseks piirrettyä kunnolla sitä kuvaa, mut eiköhän noista tuherroksista jotain saada aikaan... Toivottavasti sais joulukuulle ajan :) Mä otan sellasen "sukupuun" varmaan nilkasta ylöspäin :)

Heip,
en pinoon kuulu, mutta olen kyseistä pinoa käynyt lukemassa aina joululahjaplussista asti. Keraakaan en ole kirjottanut vaikka miten on mieli tehnyt tai olis ollu johonkin asiaan jotain kommentoitavaa... Nytkin siis kirjoittelen vain kun meinasin kommentoida..
Mutta meillä on 9.9.09 syntynyt tyttö ja esikoinen on 10/07.

Niistä hampaista esikoisella tuli kaksi ensimmäistä hammasta 16 viikon ikäsenä, tekeekö se sitten 3,5kk (?). Ja kuolaa valu useemman viikon, kun niagaran putous olis ollu (siis ennen hampaiden puhkeamista). Ja ne nyrkit maistu sitten niin hyvälle.
Kummitytölläni oli muuten kaksi hammasta syntyessään, että ei se ikää katso milloin ne hampaat tulee ;) taitaa olla aika keskiarvo että ekat hampaat tulee noin puolenvuoden iässä..

Roona82 Meil on parillakin tutulla tatskaliike, joten mullakin aika ens tiistaina. Kävin tänään viemässä luonnostelun ja sormiväreillä otetut vauvan jalan jäljet.

MÄ LÄHEN HUOMENNA ULOS! Mennään miehen kanssa syömään, juomaan viiniä ja sitten siirrytään kaverille tai baariin "aloittelemaan" ja lopuksi jonnekin tanssimaan (mä haluan tanssia, mies ei :D ) Mummo tulee hoitaa tota ihanuutta. Pyysin tulee jo huomenna 16 maissa et oi rauhassa meikata ja laittautua, kun en halua kuitenkaan haista puklulle!
Löysin Vilasta uuden topin ja kävin henkkamaukalta ostaa kaikkea roinaa korviin ja kaulaankin. V**** Muistin just et unohdin hakea ne mun saappaat suutarilta, jos se ei oo huomenna auki niin VOI S*******

Edit: On se auki! HUH! Ainii ja kushiesin AIO vaipat skulaa meillä ainakin TOSI hyvin! EI falskaa ja muutenkin peppu tuli paremmaksi!

Vieläkös mahtuu yksi sydäntenmurskaaja mukaan?
Palstailu jäänyt vähän vähemmälle joksikin aikaa mutta nyt olis taas tytön unihetkien ajan aikaa pinoilla :)
Lueskelin teidän kuulumisia, voi miten kiva lukea kun niin monien kirjoitukset tuntuu osuvan niin hyvin omallekkin kohdalle, melkein kuin olis omia sanoja :D
Meillä olis sunnuntaina ristiäiset tulossa ja kauhee kiirus ollu niidenki valmisteluissa..ja turha stressi, kun nyt melkein puolet vieraista on kuumeen kourissa :headwall:
No, saanpahan ne kaipaamani pienet juhlat :saint:

Meillä menee tytön kanssa oikein hyvin täällä.
.
tutteli plussalla mennään kun ei imetys luonnistunut yrityksistä huolimatta, neiti kun sai jo sairaalassa lisämaitoa tosi rutkasti kun paino laski kauhiasti.
Just oli 6+ viikolla neuvolakin ja pituutta on jo 55cm (synt.47cm ) ja painoa 4700 (synt.3140 ja sairaalasta lähties vain 2883 )
Lueskelin että monella menee maitoa tuhottomat määrät?
Meillä menty litran vuorokausi määrällä jo hyvän aikaa..nyt vähentyi taas hetkellisesti kun masupuruja oli pienellä niin paljon.
Millaisia kokemuksia teillä d-vitamiinitipoista?mitä käytätte?

Kun meille ei tunnu sopivan mikään! :headwall:
Yksistä oli maha koko ajan ihan kuralla, toisista itki ilmavaivoja ja kolmansista vasta kipeeksi tulikin! jokaisien välissä siis kuitenki annettu masun tasoittuakin eli ei siitäkään kii.
viimesimmistä lakkas syömästä normaaliin tapaan ja maitoa meni vikana käyttö vrk vain 400ml päivän aikana, ja itki hysteerisesti niin että luulin jo kipeänä muusta syystä olevan :|
Aika avuton olo siis.
Korvikkeestahan saa deetä onneksi jonkun verran, mut kyllähän nyt joku keino pitäs keksiä :kieh:
Muuten meil ollaan kovin aurinkoisia ja hymyilevii sekä touhukkaita,
nukkuukin 5tunnin unia putkeen :heart:

heh, sori tais tulla aika romaani :ashamed:

Dada ja Nea 7vk

Kiitos P u P u! Eli voin siis olettaa, että nyrkkien syönti johtuu ikenien kutiamisesta... Täytyy vissiin alkaa treenaamaan purulelun käyttöä.. Ostin jokin aikaa sitten jo valmiiksi sellaisen tosi kevyen mikä on samalla "hammasharjana".... Vielä kun jätkä oppis kunnolla käyttämään käsiään ja sais sen työnnettyä suuhunsa nyrkkien sijaan!... Aika holtitonta heilumista tuo vielä on kun just vasta alkanut tajuaan miten niihin leluihin tartutaan...

Ja totta tosiaan: kävin varaamassa ajan tatuointia varten :) Tammikuussa tulee uutta leimaa ihoon!!! :D

Huomenna lähdetään aamusta mummolaan Espooseen, joten palstailen sitten varmaan vasta maanantaina. Hyvät viikonloput kaikille!

Roona+Vili

Heipsan:)

Tytöllä on nyt tullut masuvaivoja. Itkee masuaan lähinnä iltaisin mutta tänään myös itkeskellyt koko päivän:(
Muuten meillä voidaan oikein hyvin, ti käytiin neuvolassa ja neiti oli kasvanut hurjasti. Ikää siis 5,5vko ja 4975g (synt.3640g) ja 55cm (synt. 50cm). Mulla taitaa olla aika rasvaista rintamaitoa kun esikoinen kasvoi yhtä hyvin:D
Täysimetyksellä siis mennään..

Yöt mennään parilla herätyksellä mutta neiti ei nukahdakaan syötyään vaan alkaa ähisemään ja heilumaan, tutilla sitten yleensä nukahtaa. Nukkuu vielä mun vieressä..

Ekat hymyt tyttö väläytti tasan viikko sitten eli 5vko vanhana :heart: :heart:
On se niin ihana :heart:

Nyt ei muuta kuin iltapuuhiin, palaillaan :wave:

Inka ja "Maisa" 6vko :heart:

Tervetuloa mukaan dada =)

P u P u kiitos myös mun puolesta tosta hammasvastauksesta!

Sitten ois uus kysymys teille jotka pumppaatte/ ootte pumpanneet maitoa. Mun tarvis pumpata (en siis oo sitä aiemmin tehnyt kun ei oo ollut tarvetta) mutta onko kellään vinkkejä että koska? Siis että sen jälkeen kun vauva on syönyt vai vasta jonkun ajan kuluttua? Vai miten.. :o mun maidon tulon ei todellakaan tarvis lisääntyä, sitä siis en halua tai tarvi! Eli milloin olis "oikee" aika sit pumpata pakkaseen? Onko sellaista :laugh: toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan. Kaikkea sitä täytyykin miettiä ja kysellä :whistle:

dada voi harmi kuulla että teillä ei meinaa käydä oikeen mitkään d-vitamiinit..mutta nythän on joitain "uusiakin" apteekissa? toivottavasti en nyt muista ihan väärin ja sekoita johonkin muuhun.

ja Roonalle edelleen tsemppejä ja onnentoivotuksia että se Semper sopii paremmin kuin ne muut maidot!

kerttuneiti ja Ville 2kk :heart:

Hei
Meillä tänään poika itkeskellyt pitkin päivää ja ajattelinkin heti että ehkä maidon tulo ehtynyt, kun ainoastaan rinnalla haluaa olla ja tissit tuntuvat koko ajan tyhjiltä.
Päätinkin et annan vähän pullosta aiemmin pakastettua maitoa ja sit ku sitä rupesin antaan ni poika irvistelee niin et ilmeestä ei voi erehtyä, pahaa se on..
Maistoin sitte itekkin ni maito maistui aivan raudalta , pistin miehenkin maistamaan ja samaa mieltä oli. Onko kukaan törmännyt vastaavaan?
mölöt muuttaa makunsa kamalaksi kun pakastaa, roskiin joutavat tai sitte ehkä perunan sekaan menisi parin kuukauden päästä. :(

Moikka

Taas on vierähtäny viikko, kun ei oo käyny täällä.
Mulle ja Emmalle kuuluu hyvää:)
Emmalle on lähes selvä unirytmi, eihän se nyt täydellinen ole vielä läheskään! Mutta nukutaan paremmin öisin sun muuta.
Huomen aamulla kirkkoon sitte, odottaamaan Emman kummisetää, joka pitää huomenna sunnuntai messun, ja sieltä kummisetä tulee meille ym.
Esikoinen Enna, joo tiän on samalaiset nimet Enna ja Emma, mut nii ku huomenna molemmat tytöt tulee kirkkoon ja Enna kiljuu siäll ihan koko-ajan no ei voi mtn ku pakata laukku täytyy jtn karkkiiXD, no ei.
Emman puuhamatolla on sellainen mehiläinen siis pehmolelu, ja Emma on takertunut siihen jo monta kertaa ja yrittänyt sitä pois siitä, tuleva voimanainenXD
Mut nyt nukkumaan.

VempulaVimpula ja Emma 2kk ja 4pv

Ninja, kuulemma maidon maku saattaa muuttua pakkasessa, mutta se on silti ihan kelvollista kamaa. Eri asia tietysti on, että kelpaako se vauvalle... Koita vaan vaihtaa rintaa, niin kyllä sieltä sitä uutta maitoo aina tulee, voi olla että vauva joutuu vähän kauemmin heruttelemaan, mut kyllä sitä tulee. Ja voi olla, että sun vauvalla on tiheän imun kausi, jolloin se tilailee tiheällä imemisellä lisää maitoa itselleen. Jos tossa vaiheessa alkaa antaa korviketta eikä anna vauvan imeä riittävän usein, se maidontulo tosiaan saattaa vähentyä niin ettei sitä enää kohta riitäkään. Mut vauvantahtisesti kun imettää, niin ei se maidontulo noin vaan lopu, vaikka tyhjäntuntusten tissien kans saattaa itellä olla vähän epätoivonen olo. Ja se tiheän imun kausi ei yleensä kestä kovinkaan pitkään, että pitää vaan jaksaa imetellä tiheästi sen aikaa, jos haluaa jatkaa imetystä. Luottamusta vaan omaan maitotuotantoon! :)

Kerttuneiti, en tiiä, mikä varsinaisesti olis paras ajankohta pumppailla, mut mä oon ottanu maitoo talteen sillon, kun rinnat on tosi pinkeinä, eli lähinnä pitkien imetystaukojen (yöt, pitkät päikkärit) jälkeen ennen kuin imetän vauvan. Se helpottaa vauvaakin, kun saa paremmin otteen pehmeemmästä tissistä eikä tarvii tikahtua suihkuavaan maitoon, kun se tulee ainaki pienemmällä paineella, kun tissi ei oo niin täynnä. Mulla ei tosin heru mitenkään kovin hyvin pumpulle, joten oon lypsäny käsin maitoa talteen ja pakastanu n. 30-120ml erissä. Välillä mulla alkaa herua ihan itsestäänki maitoo, niin sit vaan joku kippo alle ja maidot talteen. :p Mä ajattelin noita kerättyjä maitoja käyttää siinäkin vaiheessa, kun vauva alkaa syömään kiinteitä. Niillä voi lantrata perunasoseet ja puurot sun muut vauvalle vähän tutumman makuisiksi.

Rota-rokote saatiin torstaina. Sen jälkeen onkin sitten ollut sellaista paskarallia, että oksat pois. Pe-la välisena yönä mieskin heräsi yöllä kun vauva päästi semmoiset kurat, että varmaan sänkykin tärisi :laugh: Vaikka ei siinä kyllä mitään naurettavaa ole, varsinkin kun ei ikinä tiedä milloin menee vaipasta yli :x
Lisäksi rokotteesta lähtien on ollut syömisen kanssa varsinkin iltaisin ongelmia. Ei kelpaa tissi, eikä pullo, mutta nälkä on. Kauhea huuto vain, ja sitten kun saa pulloa pidettyä suussa noin 20 sekunttia, neiti rauhoittuu ja alkaa syömään. Eikä mitään toivoa, että voisi ottaa pullon pois suusta esim röyhtäytystä varten tai pullon täyttöä varten, koska sama riehuminen alkaa uudestaan. Öisin ja aamuisin ei mitään ongelmaa. Toivottavasti menisi tämä ohi noin viikossa, mikä on yleensä rotarokotteen oireiden vaikutusaika. Rupeaa kohta varmasti vaikuttamaan maidontuotantoon, kun ei tissi kelpaa. Muutenkaan maitoa ei riitä koko päiväksi.

Viihteelle lähdöstä joku mainitsi. Ensi lauantaina lähden kavereiden kanssa baariin. Täytyy vaan ottaa rintapumppu mukaan, ettei pingota tissit liikaa. Kiva päästä vähän viihteelle. Tulee varmaan aivan armoton krapula, mutta mies on luvannut hoitaa vauvaa seuraavankin päivän. Mies joutuukin sitten ensimmäistä kertaa moneen viikkoon olemaan koko illan yksin ja nukuttamaan vauvan. Mutta eiköhän se suju häneltä hyvin, nämä syömisriehumiset saattaa vaan hieman vaikeuttaa asiaa, mutta ymmärtääpähän sitten paremmin mua, kun saa itse kokea riehumiset ilman mun apua.

Helinä ja Venla 2 kk

Pitkästä aikaa taas kerkesin lukemaan teidän kuulumisia. Meillä oli eilen kastajaiset ja koko viikko on ollut tosi kiireinen. Saatiin juhlat pidettyä ilman isompia ongelmia. Poitsu tosin huusi koko palveluksen ajan ja nukkui sitten kotona juhlat ohi :) Ihana kun ne on nyt ohi!

Äh, taas kuuluu käsky vaikka just laitoin nukkumaan.

uneksija ja Nooa 2 kk :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Helinä83:
Viihteelle lähdöstä joku mainitsi. Ensi lauantaina lähden kavereiden kanssa baariin. Täytyy vaan ottaa rintapumppu mukaan, ettei pingota tissit liikaa. Kiva päästä vähän viihteelle. Tulee varmaan aivan armoton krapula, mutta mies on luvannut hoitaa vauvaa seuraavankin päivän. Mies joutuukin sitten ensimmäistä kertaa moneen viikkoon olemaan koko illan yksin ja nukuttamaan vauvan. Mutta eiköhän se suju häneltä hyvin, nämä syömisriehumiset saattaa vaan hieman vaikeuttaa asiaa, mutta ymmärtääpähän sitten paremmin mua, kun saa itse kokea riehumiset ilman mun apua.

Helinä ja Venla 2 kk

Moikka!

Viihteellä tuli eilen käytyä ensimmäistä kertaa tänä vuonna ja hauskaa oli vaikka puolet illasta itsekseni vietinkin (kaveri ei voinut olla loppuun asti oman vauvansa hoitojuttujen takia). Vähän väsyttää mutta eipä tullut krapulaa vaikka omasta mielestä aika reilusti tuli otettuakin. Onneksi Arttu sai olla isin kanssa koko eilisillan ja tämän aamunkin niin ei tarvinnut niin aikaiseen herätä.

En sitten malttanut tuota paria viikkoa odottaa noiden soseiden maistelun kanssa vaan ollaan nyt tänä viikonloppuna maisteltu maissisosetta, sitä samaa mitä ollaan jo vellin muodossa syöty aikaisemminkin. Hyvin maistui ja kun ukkeli huomasi mistä siinä lusikassa on kyse niin ei oo pahemmin sotkuakaan tullut. Muutenkin ukkelille ei oo tullut mitään masu- tms oireita joten uskalletaan luultavasti ensi viikolla sitten maistella jo porkkana-perunasosetta.

Olkkis ja Arttu

Huomenta kaikille,

Täällä on kotiuduttu. Eiline matka meni taas tosi hyvin. Alexandra oli jopa välillä hereillä autossa eikä ollut moksiskaan. Hän siis tuntuu nauttivan autoilusta. Mökkireissukin meni tosi hyvin. Tytttö ihmetteli ja katseli ympärilleen kun saavuttiin mökille. Oli varmaan niin paljon taas erilaisia värejä ja muotoja. Tyttöä erityisesti kiinnosti laudoissa olevat oksan kohdat.

Noista masuvaivoista meillä tyttö kans hotkii ruokaansa ja menee ilmaa masuun ja syö itsensä niin täyteen et tulee aikasreilusti kans maitoa ulos syömisen jälkeen. Ja sit kun sitä on tullut uos niin valtavasti niin jää aina pieni nälkä sinne masuun joka täytyy täyttää vielä pienellä määrällä maitoa.

Ihanaa kun jotkut teistä on jo uskaltautunu lähtee ulos. Mä olen ajatellut et ootan tonne 6kk ja eihän siihen nyt niin pitkä aika enää ole :whistle:

D-vitamiinitipoista: Meille on sopinut tosi hyvin nuo Jekovitit. Mun hyvä ystävä suositteli niitä mulle jo ennen synnytystä. Dada toivottavasti löydätte jonkin ratkaisun.

Helinä meillä oli kans viime viikolla tota tissistä kieltäytymistä. Huusi vaan niin saakelisti ja halus vaan olla sylissä en sit tiedä johtuko se tosta ku annoin luumua ja masu tuli entistä kipeämmäksi ja vaakaasento tuntu pahalta masussa. Nyt jo kaikki hyvin ja lopetin antamasta sitä luumua.

Nyt taas kotihommine pariin

Jooseppi & Alexandra 2kk 12 pvää :heart: :heart:

Meidän neiti on KIPEÄ, 5 vkoisena. Hirvee yskä ja vetämättömän oloinen. EI kuumetta eikä muutenkaan muuta. Mitä suosittelisitte tekemään??? Mä oon höyryhengittänyt sen kanssa ja tyhjentänyt nenän nenäfridalla suolatippojen jälkeen.
Miehen kanssa mietittiin, että odotellaan iltapäivään ja mennään sitten tohon Ruusulan lastenlääkärille jos ei ala jeesii nuo. Vaikkakin mitä ne pystyy tehdä? Ehdottaa höyryhengitystä?
Ahdistus ja paniikki. Itkettääkin tuon puolesta vaikkakin syö normaalisti ja nukkuu, mutta pelottaa silti!!!
Teillä jolla on jo lapsia, onko teidän noin pienellä ollut yskää ja vetämättömyyttä ja mitä olette tehneet? Heti lääkäriin vai odotusta. Soitin neuvontaa ja siellä sanotaan, ettäkun yskä on kestänyt n. 5päivää niin sitten vasta lääkäriin, jos ei ole kuumetta!??!?!?

Heippa!
Eilen kotiuduttiin ekalta mummolan reissulta... Oli kyllä rankka reissu siinä mielessä, et inhottavan pitkä matka pienelle olla autossa (TRE-Espoo)... ja raasu tietty nukku koko ajan. Mitä nyt kumpaankin suuntaan pysähdyttiin kerran syömään ja vaipan vaihtoon (n.1h paussi) ja jäbä sai vähän touhottaa. Oli muuten KAUHEEN HAUSKA härvätä ABC:n kahviossa ja tuijotella valoja ja ihmisiä ym. Lauantaina mummolassa ja eilen täällä ei sitten illalla meinannut nukkumaanmenosta tulla mitään kun kävi ihan ylikierroksilla... Mutta hyvin se yö sitten meni loppupeleissä :)

Tänään otettiin ekan kerran maissivelliä. Aamupalamaito juotiin 8.30, ja jo 9.40 huudettiin taas nälkää... Joten päätin sitten kokeilla miten velli täyttää massua.. Ja miten se kakka sieltä tulee tänään :) Ekaks juotiin velli(50ml)+maito(50ml) blandis.. joka upposi alta aikayksikön... Lisää huudettiin, joten otettiin sitten vielä 50ml pelkkää velliä. Oli kyllä alkuun loistavat ilmeet kun imeskeli sitä velliä :laugh:

Yonnazzz: Meillä oltiin kans flunssassa, tosin n.2kk iässä, ja sitä Vilin räkäisyyttä kesti n.pari viikkoa... Pari ekaa päivää oli ihan tööt ja nukkui vaan... mutta sitten loppuaika vaan yskää ja nuhaa. Eikä siihen auta mikään... :( Kuumetta ei ollut, mutta viikon verran räkätaudin kestettyä käytiin tarkistuttamassa korvat ettei oo tulehdusta... Lääkäri vaan määräs Nasolinia yöks ja sanoi että menee ohi kun menee... Ja käski antaa höyryhengittelyä... Mut eipä siinä muuta, ikävä kyllä :(

Täällä hinkataan ikeniä kokoajan yhä enemmän. Puruleluakin on kokeiltu muutaman kerran... Mutta kyllä se oma nyrkki, tai mun/miehen sormi on paras purtava :laugh: Kuola valuu ja vähän itkustaa silloin, mutta kyllä se siitä... Onneksi ei 24h itke niitä. Jännä nähdä koska se eka hammas sieltä sit tupsahtaa :) :heart:

Roona&Vili 2kk+3vko+5pv

Roona82 Näin ajattelinkin ja siksi olen nähnyt turhaksi et lähettäs lääkäriin. Toi näyttää olevan vähäsen pirteempi vaipanvaihdon yhteydessä, hymyilikin enemmän ja jutteli. Höyryhengitelty täällä on ja selkeesti jeesannut neidin oloa.

Meillä on ristiäiset 6.12, koska teille on pappi soittanut. NAikkonen kirkolta sano et pappi ottaa yhteyttä. Pitäsköhän soittaa sinne? 2 vkoa sit varasin.

Soitin kirkolle: noin paria vkoa ennen soittelee..

Kauheesti tullut tekstiä, mutta ihana näitä juttuja on lueskella, koska täällä on tosi paljon arvokasta tietoa ja tietty vertaistukea =)

Kuolaamisesta Meillä on kanssa nyrkki kovassa käytössä, kun Lukalla on kauheet himot lutkuttaa käsiä. Ja sit jos koittaa vaihtaa tuttiin, niin ei käy. Ja kuolaa tulee lutkuttaessa, mutta välillä myös muutenkin valuu kauheet jojot..

Nukkuminen Ihanaa, meillä on pari yötä mennyt taas yhellä syötöllä. Meillä nukuttiin jo aiemminkin noin hyvin, mutta noin pari viikkoo sitten iski joku flunssan poikanen ja yöllä Luka oli niin tukossa, että saatto herätä kolmekin kertaa yössä.

Liikkumisesta Meillä on kyllä tää jätkä ihan kauhee riekkuja. Mahalta se kellahtaa lähes heti kyljelleen ja selällään on koko ajan kauhee polkeminen käynnissä. Se on tosi kivaa varsinkin, kun koittaa vaihtaa vaippaa!

Lusikasta Me ollaan syötetty D-vitamiinit ja Relat niin, että ollaan tiputettu tipat vaan suoraan suuhun. Tuli tossa viime viikolla vaan mieleen, että ois varmaan hyvä ottaa lusikka käyttöön, jotta se ois sitten tuttu kapistus, kun aletaan maisteleen kiinteitä.

Pissat Pakko mainita, kun eilen mies vaihto aamulla vaipat ja sano, että nyt taitaa olla kyllä tullut ennätyskuset. Mä sitten punnitsin vaipan ja kusta oli vaipassa 171g :laugh: Saa nähdä, että tuleeko tästä joku pakkomielle, että aletaan jahtaa uusia ennätyksiä :laugh: :laugh: :laugh:

Maidon pumppaus Mä pumppailin alussa aina päivälenkin jälkeen toisen tissin tyhjäks. Joskus taas sitten pumppasin, kun tuntu, että molemmat tissit on tosi täynnä, kun Luka syö yleensä kuitenkin vaan yhen tissin kerralla. Nyt tuntuu, että aamusin vois alkaa pumpata, kun sillon tulee niin pitkät syöttövälit hyvien, pitkien unien vuoksi ja kun oon tehnyt niin, että syötän yhestä tissistä kaks kertaa peräkkäin. Siitä systeemistä on kyllä varmaan pakko luopua, kun muuten mun tissit räjähtää.

Maitoa siis riittää ja oon miettinyt, että pitäskö hommata sellanen maidonkerääjä?! Kokemuksia? Yks kerta kun tulin suihkusta ja syötin saunatakilla ja huomasin, että toinenkin tissi alkaa vuotaa, niin pistin siihen sellanen pesulapun suojaksi. Punnitsin sen pesulapun sitten syötön jälkeen, niin se lappu oli imenyt 35g maitoa ja en ees ihan heti ehtinyt sitä suojaksi laittaa...

Nyt neulomisten pariin, kun Luka vielä koisaa vaunuissa.

Vivid ja Luka

Meillä on yritetty päästä näistä rintaraivareista eroon pitämällä vauvaa sängyssä vieressä (kun muuten siis nukkuu pinnasängyssä ). No eilen olimme koko perhe päiväunilla ja nukuin vauvan kanssa kasvot vastatusten, väliä noin 30-40 cm. Heräsin sitten siihen, kun Venla alkoi imeä nenääni. Kaikki näköjään kelpaa tissistä :laugh:
Tänään on päivälläkin onnistunut hyvin pari syöttöä, siis ilman mitään raivoamista. En tiedä voisiko sillä olla merkitystä, että Venla nukkui lähes 3 tunnin päikkärit lenkin yhteydessä, joten ei ole yliväsynyt. Jos homma on tämä, niin se on sitten joka päivä joka paikassa tehtävä se vähintään puolen tunnin vaunulenkki, jonka jälkeen Venla nukkuu vaunussa vielä n 2 tuntia. Viikonloppuna vierailujen takia jäi pitkät päiväunet väliin ja siitä tietysti tuo raivoaminen saattoi johtua. Toivotaan, että näistä raivoamisista pääsisi eroon. Tänään ei kyllä pullosta anneta maitoa, ennemmin sitten hörpyytetään. Saa nähdä mitä siitä tulee :/
Imetystukilistalta löysin taas hyviä neuvoja. Sieltä kannattaa aina etsiä, jos on ongelmia imetyksessä.

käytän maidonkerääjää, jos pumppaan rintoja. Ihan hyvin sinne kertyy maitoa, kun tunnen kuinka se alkaa valuttaan. Muuten kastuu liivinsuojat. Mutta imettäessä ei yleensä ole aikaa laittaa sitä paikoilleen, vaikka järkevää olisi.

Ja tänään ensimmäistä kertaa harso+villikset käytössä. Eka kerta sujui erinomaisesti, kun vertaa äitiyspakkausen kestovaippoihin. Harsossa riittää imuteho hyvin. Mutta kurat neiti teki tietysti sinne harsoon.
:kieh:

Yhteistyössä