Huomenta.
Kiitos kovasti tsempityksistä 
Illalla meni taas hyvin tissillä, sen mitä tuli, poika imi :heart: ja aamulla kans vähän aikaa. Pääasia et saa olla tissillä ja haistella ja mä saan pusutella ja halia.. Ja pääasia et saa sieltä jotain! Ja jos ei ime, niin pumpataan.
On taas pikkuisen positiivisempi päivä sen suhteen. Enkä mä anna tuon imetyksen pilata muuten meidän päiviä, se kiukuttaa ja surettaa sen aikaa, ja sit en halua edes ajatella sitä asiaa kun tehdään muita juttuja!
Hoitopöydän alustasta... Meillä on ihan tollanen mikä lie pikku piia-alusta tms. ja siinä ei yleensä sit mitään muuta. Jos tulee pissat, ne yleensä valuu sitä pitkin, ja siitä voi sit kuivata paperilla ja pyyhkeellä, ja ne mitä imeytyy, imeytyy... Pinta jää kuitenkin aina kuivaks! Oon tykänny siitä kyllä.. Tosi pehmee ja mukava pojalle. Itseasiassa toi on toinen mikä ostettiin, edellinen alusta oli hieman eri materiaalii, ja kovempi, ja Vili aina huus siinä kamalasti, mut heti ku siinä oli pyyhe alla, oli paljon rauhallisempi. Sit ostin piruuttaan tollasen pehmeemmän ja nyt ei huuda läheskää niin paljjoo! Hassuu. Kaikkee sitä tekeeki ja osteleeki pienen lapsen takii...
Elku tervetuloa mukaan vaan! Laita mulle vaik yksärillä viestiä et mitä infoo haluut laittaa tohon etusivun listaan jos haluut tänne ihan vakituiseen alkaa palstaileen, tottakai aina mukava saada uusia "kasvoja" ja ajatuksia vauvoista

Meidän Vili täyttää huomenna jo 6 viikkoa, joten vähän eri vaiheessa jo kuin teillä... Mutta tosta
hereilläolosta: tarkkaile vauvaa, pian se alkaa kiinnittää ympäristöön ja sinuun enemmän huomiota, ja itekin opit huomaamaan mitä se haluaa ja mistä on kiinnostunut. Päivä päivältä tapahtuu jotain uutta, ja hereilläolojaksot ovat pidempiä... Meidän poju on jo tosi kiinnostunut ympäristöstään, ja on jopa ottanut vähän kontaktia jo leluihin. Nykyään hereilläolojaksot ovat aamupäivällä, jonka jälkeen pitkät päikkärit iltapäivästä, ja sit yleensä melkein koko illan hereillä... Illalla kun poju on tosi virkeänä, se jo vähän kränää jos sitä alkaa kyllästyttää. Komentaa meitä paljon! Nykyään auttaa kun kantaa sitä sylissä pystyasennossa naama menosuuntaan päin. Vaelletaan ympäri huushollia, katsellaan ikkunasta ulos jne. Myös peili on kova sana
Äkkiä se vauva muuttuu tuhisevasta toukasta lapseksi. Ja äkkiä opit olemaan sen kanssa ja pääsette päivärytmiin! Niin, ja mies
jumppaa pojun kanssa, siitä se pitää paljon! Ollaan meinattu myös sitä vauvahierontaa kokeilla...
Nukkumisesta, siihen varmaan menee tovi kun täyspitkiä yöunia nukutaan...! Meillä pisin ollut tähän mennessä 5h putkeen, mutta aika harvinaista tän ikäisillä varmaan sekin. :headwall:
Nuppu, mulla tollanen samanlainen "imetys-ongelma" mun oman mummin kanssa. Se ei voi tajuu, että aina ei tarvi lasta imettää. Ihan kauhuissaan kun annoin pullosta tissimaitoo pojalle kun olivat käymässä. Helvata jos olisin menny imettään, ne olis joutunu tunnin istuun meidän olohuoneessa mieheni kanssa! Lastahan ne tuli kattoon eh? Ja mä TIEDÄN, et mun mummi olis tullu viereen kyylään ku imetän!!! Ja sehän ei passaa... Anoppi tuli kyylään silloin ku oli käymässä, ei onneks antanu mitään ohjeita, Mummi olis varmaan senki tehny. Mut se oli vika kerta kun alan imettään kun on vieraita!!! Jätetään nuo vanhemmat ihmiset ja heidän mielipiteensä omaan arvoonsa. Tsemppiä sen anopin kanssa. :flower:
Niin ja
herkuttelusta: mulla nous paino niiiin älyttömästi raskausaikana, et nyt on kyllä aika selkee linja: ei karkkia tai muuta herkkuja, kerran viikossa jotain. Ei roskaruokaa, vaan ite tehtyy ja terveellistä. Vähän päässy lipsumaan viime vklp kun oli vieraita ja haettiin take-awayta ja oli täytekakkuu ym. Mut nyt oon taas hillinny itteni. Ainoo mitä en pysty kieltään iteltäni, on limukka ja BATTERY! Mut muuten oon onnistunu pitään aika hyvän kurin, eikä muutenkaan kyllä karkit oo ikinä ollu mikään suuri intohimo. Paitsi salmiakki
jooseppi. Ne
Muumit on kyllä ihan ykköset! Istuu hyvin ja tuntuu hyvältä.
Kotimaisia, ja vielä ekologisesti kehitetty! Harmi vaan, huomattiin, että ne on pojulle vielä vähän isoja, tulee vähän lahkeista pissaa välillä jos on isot kuset. Et jos tässä ny pari viikkoo sit vielä Pampersilla mentäis... Mut heti ku muumit sopii, aletaan kokonaan käyttään niitä!
Kylpemisestä, me ollaan kylvetetty kerran viikossa... Mutta nyt ajateltiin siirtyä kahteen kertaan. Tuo pikkumies on meinaan sellanen sottapytty! Pelottaa vaan pirusti, että iho kuivaa liikaa... Ja oikeestaan se, kun itellä on atooppinen iho, pelottaa et pojulla tulee kans... Eli siis kuivuu ja tulee ihottumaa tosi herkästi! Peppupesullakin käydään vaan silloin kun paskat on räjähtäny pitkin poikin: pylly keltasena ja sinappia palleissa ja jalkataipeissa

Muuten kosteuspyyhkeellä ja rasvausta. Meillä oli muuten tosi pahasti iho menny rikki tos yhes vaiheessa pepusta. Ihan punanen pyllynreiän ympäriltä. Mut viikon verran laitettu Bebanthemia ja nyt on melkein parantunu! Neuvolatäti sano, et johtuu tosta paskan määrästä
Nyt se tossa sitterissä tohisee noille Nalle Puh -hahmoille. Söpö. Pitää varmaan nappaa se tosta syliin ja mennä vähän leikkimään puuhamatolle., Tulee morkkis pitää sitä tossa sitterissä liian pitkään!
Huomenna perjantai! Enää yks heräily-yö, ja sit saa taas vklp nukkua täyspitkät yöunet kun mies vetää oman työvuoronsa pojun kanssa. HipHEI!!! :saint: