Synnytyksen jälkeen liikunta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja InLove
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

InLove

Vieras
Sellasta ajattelin, kun tuosta synnytyksestä on nyt 2viikkoa aikaa. Niin jokohan voisi niitä vatsalihaksia ruveta tekemään? Kun niitähän ei suositella heti synnytyksen jälkeen ruvettamaan treenaamaan, mut mikä on se taitekota, että voi taas tehdä?

Ja mikähän ois sellanen liikuntamuoto jossain ihan urheilupaikassa, mikä sopis rapakuntoisella alkuunsa, ja missä ehkä vois kiinteytyä vähäsen?

Jo sairaalassa saa alkaa tehdä isometrisiä vatsalihasharjoituksia, eli maata selällään ja vetää vatsaa sisään, mutta "oikeita" vatsalihasliikkeitä saa tehdä kun navan alla ei tunnu uraa lihasten välissä.
Kävely on hyvää kunnonkohotusliikuntaa ja sen tehoa voi nostaa pikkuhiljaahölkkään.
Kaikki on niin omasta kunnosta kiinni, jollain menee 3kk ennen kun voi aloitaa urheilu,toinen voi lähteä jumpalle parin viikon päästä?
Täälläon on sairaalassa synnyttäneille fysioterapiaa, missäkerrotaan millaisetliikkeet saa aloittaa heti.

Mulla oli normaali alasynnytys ja paranin aika nopeaan. Minä uskalsin kokeilla "oikeita" vatsaliikkeitä n. 1,5 kk synnytyksestä. Varovasti alottelin itseäni kuulostellen. Kävelyn aloitin vaunujen kans heti kun tulin sairaalasta kotiin. Paikallaan olo ei ole minua varten.

Yhteistyössä