Synttärivieraista pähkäilyä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja tänks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja tänks

Vieras
Nyt tilanne on tämä, että meidän poika täyttää pian 6v ja ei missään nimessä tahdo kutsua naapurin poikaa synttäreilleen. Itse olen tämän naapurin pojan äidin kanssa hyvä ystävä ja tämä ystäväni luulee, että pojat ovat huippuhyviä kavereita keskenään. Ja kaiken huipuksi meidän poika on kohta menossa tämän samaisen pojan synttäreille...

Mitä mun pitäisi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Riippunee siitä miksi lapsesi ei tahdo kutsua naapurinpoikaa synttäreille.
Kuulemma sen takia kun tämä naapurin poika ei tykkää pelata pelejä (joita synttäreillä on paljon) ja muutenkin eroaa tosta huliviliporukasta aikalailla. Ja meidän poika ei tykkää siitä kun tämä naapurin poika kokoajan kantelee ja kertoo mitä saa tehdä ja mitä ei! No selkeesti sanottuna tämä naapurin poika on niin ylikiltti ja kuuliainen!!!

Meillä poika on saanut itse päättää ketä kutsuu, ei tarvi kutsua äidin kaverin lapsia, vaikka ovatkin kavereita keskenään. Kysyisin kyllä pojalta, miksi ei halua kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja mävaan:
Meillä poika on saanut itse päättää ketä kutsuu, ei tarvi kutsua äidin kaverin lapsia, vaikka ovatkin kavereita keskenään. Kysyisin kyllä pojalta, miksi ei halua kutsua.
samaa mietin itsekkin, et eihän pojan tarvi synttäreillään katsella kun parhaita kavereitaan jos niin haluaa! Mutta hiemanko tämä ystäväni loukkaantuu minulle...

Alkuperäinen kirjoittaja apuja tänks:
Kuulemma sen takia kun tämä naapurin poika ei tykkää pelata pelejä (joita synttäreillä on paljon) ja muutenkin eroaa tosta huliviliporukasta aikalailla. Ja meidän poika ei tykkää siitä kun tämä naapurin poika kokoajan kantelee ja kertoo mitä saa tehdä ja mitä ei! No selkeesti sanottuna tämä naapurin poika on niin ylikiltti ja kuuliainen!!!

No, siinä tapauksessa en päästäisi omaa lastani tän kaverin synttäreillekään.

Mä kyllä suostuttelisin kutsumaan omille synttäreilleen jos toinen ei kerta ole ilkeä. Ei kai se maata kaada jos joku ei osallistu kaikkiin peleihin? Jos kerta kuitenkin vietätte aikaa yhdessä, niin aika epäkohteliasta jättää kutsumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja apuja tänks:

No, siinä tapauksessa en päästäisi omaa lastani tän kaverin synttäreillekään.

Mä kyllä suostuttelisin kutsumaan omille synttäreilleen jos toinen ei kerta ole ilkeä. Ei kai se maata kaada jos joku ei osallistu kaikkiin peleihin? Jos kerta kuitenkin vietätte aikaa yhdessä, niin aika epäkohteliasta jättää kutsumatta.
Arvaa vaan olenko koittanut suostutella. ja just sitä mietin, et miten ne nappurin pojan synttärit, et kehtaanko olla päästämättä poikaa sinne. Meidän poikaa se ei haittaisi vaikka ei sinne pääsisikään, mut tätä naapurin poikaa kyllä harmittaisi kun hällä ei kauheasti kavereita ole.

Jos naapurin pojalle ei kauheasti niitä kavereita kerta ole, minusta poikasi voisi tehdä miehekkään teon ja mennä sinne synttäreille ja myös kutsua tämä naapurinpoika omilleen. Poikasi on jo siinä iässä, että pitäisi jo ymmärtää ottaa huomioon toisen tunteet. Sellaista se aikuisenkin elämä on: kaikki, minkä joutuu tekemään, ei ana huvita, mutta kun velvollisuudesta jotakin tekee, voi se osoittautua ainakin hyödylliseksi ja usein myös mukavaksi. Voisitte vaikka yhdessä miettiä, miltä sinun pojastasi tuntuisi olla tämän naapurinpojan asemessa, mitä hän toivoisi silloin tehtävän. Jos poikais jättää menemättä synttäreille ja varsinkaan, jos ei vastakutsua tule, pahoittaa toinen poika varmasti mielensä. Muistakaa te näiden helposti ystävystyvien viliperttien äidit, että kaikille lapsille ystävien saaminen ei ole niin helppoa!

Meidän tyttö ei onneks ymmärtäny olla pahoillaan kun ei saanut kutsua kaverinsa 4 vuotis syntymäpäiville vaikka hänen äitinsä siitä minulle puhuikin että kutsuu, mut eipä sitten tullu mitään kutsua että mihin aikaan ja minä päivänä synttärit pidetään. Ostin jo lahjan ja kaikki. Vähä loukkaannuin itse kun varmaan olis ainaki syntymäpäivä sankari halunnu tytön sinne mut tää äiti on mikä on....

Yhteistyössä