syökö joku oikeesti uutena vuotena nakkeja ja perunasalaattia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo on uudenvuoden ruoka jota kuuluu syödä aina. Jouluna syödään laatikoita ja kinkkua ja rosollia. Ja juhannuksena pitää grillata. Ja ihmetellään suu auki miten joku ei tee niin, normista ei saa poiketa.

Ei tod. syödä mitään juhlaruokaa. Kotiudutaan (ystävän kotiin) kello 19 maissa huomenna, ja ajateltiin tekaista tortilloja ja salaattia, jotta saadaan kaikki 6 lasta ruokittua suhtkoht ajoissa.

Huomenna päivällä teen jotain kanapihvejä grillissä, salaattia ja valkosipuliperunoita, eli ihan arkiruokaa.

Mutta nakkeja ja perunasalaattia...ei kiitos :)

siis kesämökin hätävararuokaa?! tommosta paskaa syödään sillon kun muuta ei kertakaikkiaan ole saatavilla. ettekö te syö uutena vuotena mitään juhlaruokaa?

Juhlavuudesta en tiedä, mutta nakit ja perunasalaatti ovat perinne. :) Ruoan kutsuminen paskaksi taas on huonoa käytöstä.

Toki muutakin on tarjolla, mutta pitäähän nuo sentään pöydästä löytyä, muusta voidaan kyllä tinkiä ;)

Ostin sellaisia parempia nakkeja, jotain juusto-caponen ja salarakas ja perunasalaattia, johon itse lisään mm tuoretta omenaa ja sipulia. Tänään syödään naudan filepihviä ja 1.1. tortilloja. Mutta huomenna nakkeja, ransakalaisia ja perunasalaattia.

siis kesämökin hätävararuokaa?! tommosta paskaa syödään sillon kun muuta ei kertakaikkiaan ole saatavilla. ettekö te syö uutena vuotena mitään juhlaruokaa?

En ymmarra miten tollanen voi olla hatavararuokaa,,olettais et jos on nakkei ja perunasalaattii,niin on kaa jaakaappi,ja sinne voi sillon hankkia muutakin.
Hatavaruoka on jotain aivan muuta ku jaakaappikamaa..

Noi kaks on vaa aika perinne,ihan ku munkit vappuna..

Mä en varsinaisesti juhlista uuttavuotta minään "juhlana". Kun pääsen töistä kotiin syön mitä käteen osuu ja se saattaapi hyvin olla perunasalaatti ja nakki. Ja ihan siksi kun en niitä muulloin syö, miksen nyt sittan? Tänään käyn kaupassa ja tosiaan voisin sitten ihan vaan apn kiusaksi ostella nakkeja kärrykaupalla. :)

Mutta helpottaako apta jos uudenvuodenpäivänä laittaisin vaikka poron sisäfilettä perheelle? Sitä kun olis pakkasessa. :)

me on miehen kans 10 vuotta kinattu onko nakit ja perunasalaatti vappu vai uudenvuoden ruokaa (mun mielesta vappu,miehen mielestä uudenvuoden),niinpä meillä on noita kumpanakin juhlana (+ kyllä muutakin).

:wave: Meillä! Nuo passaavat oikein hyvin! Ja jotain salaattia lisäks+pussi sipsiä ja jotain karkkia. Ja parit paukut taivaalle lasten iloksi. Musta on naurettaavaa, että uudesta vuodestakin väännetään sellasta hienostojuhlaa, että pitäis oikein menu olla. :D

Juu, aikeissa olen laittaa tarjolle Vatajan "paska"nakkeja, joissa ei ole nitriittiä, eikä hiilareita. Hyi minua! :headwall:

Niin ja täytyy vielä todeta että taitaa olla ap kysymyksensä kanssa aika tyhmä. Vois pitää aika itsestäänselvänä, että joku niitä syö kun niitä kerta myydään niin paljon. Vai luuleko ap että jengi leikkii kompostikoneella uutena vuotena?

No meillä ainakin. :) Joulunpyhät on vedetty kunnon juhlaruuilla, niin nyt maistuu jo vaihteeksi vähän simppelimpi vaihtoehtokin. Perunasalaatin teen yleensä itse kuten myös italiansalaatin, nakit ostan valmiina ja teen yleensä lihapulliakin. Sekä muuta ruokaa sitten vähän sen mukaan paljonko porukkaa on läsnä, nyt ei taida olla kuin oma perhe niin salaatit ja nakit+lihapullat riittää aika pitkälle.

:wave: Meillä! Nuo passaavat oikein hyvin! Ja jotain salaattia lisäks+pussi sipsiä ja jotain karkkia. Ja parit paukut taivaalle lasten iloksi. Musta on naurettaavaa, että uudesta vuodestakin väännetään sellasta hienostojuhlaa, että pitäis oikein menu olla. :D

Samaa mieltä. :) Uusivuosi on rentoilua varten, saunotaan ja lähetetään raketit hyvällä porukalla.

Totta kai!

Ei nuo ole hätävararuokaa. Hernesoppa suoraan tölkistä on hätävaraa. Kuten joku ylempänä sanoikin, jääkaappiruoka ei ole hätävararuokaa!

Nakit ja perunasalaatti on rennon illan ruokaa, jolloin ei aikaa tuhrata keittiöpuuhissa hääräämiseen.

Yhteistyössä