syökö joku oikeesti uutena vuotena nakkeja ja perunasalaattia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset haluavat nakkeja ja perunasaalaattia. On meillä muutakin pöydässä. Ihan sama mulle mitä muut ajattelevat meidän tarjottavista. Pakko ei ole meille tulla syömään.... ;)
Ei meillä kyllä ole tapana tehdä mitään varsinaista juhlaruokaa uudenvuoden aattona. En miellä sitä sellaiseksi juhlaksi edes. Lasten juhla mun mielestä.
Juhlaruokaa tarjoan sitten kun kutsun vieraita ihan meille erikseen syömään. Ja haluan tarjota jotain vähän parempaa, ei kotiruokaa.

Tottakai nakkeja ja perunasalaattia.
Samoin sipsit kuuluu uuden vuoden mässytyksiin. Muuten meillä ei syödä oikeastaan koskaan sipsejä.

Uudenvuoden aattona meillä syödään tänä vuonna myös hirvipaistia. :) Se on se pääateria, nakit ja perunasalaatti sitte illaksi.

yhdesti on uutena vuotena kyseistä syöty, mun mielestä se on ihan hyvää. Meillä ei normisti syödä nakkeja ja perunasalaattia et maistuu vaikka uutena vuotena. Tänä vuonna tosin en tiedä mitä syödään kun en ole ollu päättämässä menusta :)

siis kesämökin hätävararuokaa?! tommosta paskaa syödään sillon kun muuta ei kertakaikkiaan ole saatavilla. ettekö te syö uutena vuotena mitään juhlaruokaa?

Minä teen perunasalaatin alusta loppuun asti itse. Keitän hyvät perunat, pilkon sekaan tomaattia, purjoa, persiljaa, valkosipulia, maustekurkkua... Majoneesin sijasta laitan kermaviiliä ja mausteita. Mielestäni silloin on ihan juhlaruokaa... arkena saatetaan joskus ostaa valmista perunasalaattia kaupasta, mutta ei tosiaan juhlaruuaksi. Nakkeja syödään myös, täyslihanakkeja lihatiskistä ostettuna. :) Kyllä mun mielestä molemmat kuuluvat uuteen vuoteen! :)

Jos mä haluan lapioida paskan suoraan pöntöstä ja herkutella sen uutena vuotena ni mul on siihen oikeus.

Jos mä ja perhe ollaan happy ni miksi se kaivelee apn persettä?

kermaperseet voi syödä mitä huvittaa, meillä syödään uutena vuonna juurikin nakkeja ja perunasalaattia ja muuta mättöä, ketään ei vietä aikaa tuhottomasti keittiössä niinkuin jouluna, uutena vuonna juhlitaan!

Alkuperäinen kirjoittaja perunasalaatti on hyvää :D;22779840:
Minä teen perunasalaatin alusta loppuun asti itse. Keitän hyvät perunat, pilkon sekaan tomaattia, purjoa, persiljaa, valkosipulia, maustekurkkua... Majoneesin sijasta laitan kermaviiliä ja mausteita. Mielestäni silloin on ihan juhlaruokaa... arkena saatetaan joskus ostaa valmista perunasalaattia kaupasta, mutta ei tosiaan juhlaruuaksi. Nakkeja syödään myös, täyslihanakkeja lihatiskistä ostettuna. :) Kyllä mun mielestä molemmat kuuluvat uuteen vuoteen! :)

Meidän perunasalaattiin tulee perunaa, suolakurkkua, omenaa, sipulia sekä majoneesia+kermaviiliä+mausteita. Tuossa perusohje, ainesosia lisäilen sitten milloin mitäkin, esim. kaprista tai homejuustoa. :)

[QUOTE="Lissu";22779857]Meidän perunasalaattiin tulee perunaa, suolakurkkua, omenaa, sipulia sekä majoneesia+kermaviiliä+mausteita. Tuossa perusohje, ainesosia lisäilen sitten milloin mitäkin, esim. kaprista tai homejuustoa. :)[/QUOTE]

Pitääkin kokeilla tuota kaprista... Joskus tainnut laittaa, mutta unohtunut ihan kokonaan. :D

Myös tacoja, lihapullia/kebakoita (itsetehdyt nekin) ja vielä ranskiksiakin. Kuuluvat meidän uuteen vuoteen ja JOKA vuosi! Vimpan päälle juhlia on häät, illanistujaiset, joulu ym. Uutena vuotena otetaan rennosti, päästään helpolla ja syödään sitä, joka suurimmalle osalle maistuu ihan oikeasti ;)

Ei meillä vaan ikinä ole mtn. nakkeja ja perunasalaattia syöty. Itseasiassa kuulin koko perinteestä vasta tänä vuonna. Mutta johtuu varmaan suurelta osin siitä, että me ei pienempänä pikkusiskon kanssa syöty ollenkaan lämpimiä nakkeja, enkä minä syö edelleenkään perunasalaattia. Pikkusiskokin oppi tuota syömään vasta viime kesänä.

Meillä syödään tänä uutena vuotena hornetteja ja maissia.

Uuden vuoden ruoka riippuu paljon juhlasta ja juhlijoista. Joskus on syöty blinejä ja tartar-pihvejä ja joskus perunasalaattia ja nakkeja. Taitaa olla sekä vappuna että uutena vuotena perinteistä syödä helposti salaatteja, nakkeja ja lihapullia tai yhtä perinteistä syödä kolmen ruokalajin menuita. Ja ihan ite saa päättää kumpaa perinnettä noudattaa ;)

Tietystikin syön. On muuten hyvää jouluruokien jälkeen. Kesämökillä meillä taas ei syödä edes hätävarana nakkeja ja perunasalaattia.
sausage.gif

sausage.gif

[QUOTE="jep";22779769]Niin ja täytyy vielä todeta että taitaa olla ap kysymyksensä kanssa aika tyhmä. Vois pitää aika itsestäänselvänä, että joku niitä syö kun niitä kerta myydään niin paljon. Vai luuleko ap että jengi leikkii kompostikoneella uutena vuotena?[/QUOTE]

:laugh:

Salarakkaat on mun lemppareita! (joku tuolla mainitsi niitä ostaneensa)
Mutta meillä taitaa olla tarjolla tortilloja kana- ja jauhelihatäytteillä.
Meille tulee teinejen kavereita niin tuo on semmosta mikä ainakin uppoo. Ja kun oon iltavuorossa ei mitään uunilihaa tms jaksa edes ajatella värkkäävänsä!

makeutusainepaskatonta perunasalaattia ja Vatajan nakkeja meilläkin, lisäksi dippikasviksia ja muuta hörhötystä. Nimenomaan ei huvita seistä keittiössä, on tarkoitus ottaa rennosti. Ja nakit ja perunasalaatti on vaan niin hauska perinne :-D,

Meillä ainakin syödään ja tänä vuonna vielä ihan eines pohjalta mennään jopa perunasalaatinkin suhteen kun en itse jaksa alkaa värkätä =) Miksi ihmeessä laittaisin jotain kurmeeta kun lapset toivovat nakkeja, lihapullia ja perunasalaattia ?

Varmasti syö ja moni :) Sehän on sellanen perinne kuten hernekeitto laskiaisena tai kinkku jouluna..
Itse aattelin leipoa pizzaa ja tehä salaattia, makeana ainaki joku hyydykekakku :p

Jos kerran vuodessa paskaruokaa, niin onko paha? Kuin usein itse vedät paskaruokaa pitkin vuotta? Pizzaa, kebabbia, hampurilaisia, perunaa, makaronia, vehnäleipää..?

Yhteistyössä