syökö joku oikeesti uutena vuotena nakkeja ja perunasalaattia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Totta kai syö! Se on perinne.

Illalla syödään kyllä hyvin ja parempaa ruokaa, mutta yöllä kännissä aikuisillekkin maistuu nuo nakit ja ranskikset kun ollaan ensin raketit räjäytelty

Mä tein (kerrankin) itse perunasalaattia. Huomenna teen sit pyöryköitä ja lapsi tilas nakkeja. Meillä ne taidetaan paistaa, en usko että lapsi tykkää keitetyistä.

Näitä syödään illalla raketteja katsoessa. Aiemmin vietetään uutta vuotta intialaisen ruoan parissa. Kana-pähkinä-korma, kurkku- ja ananasraita, naanleipää, ja mangolassia :P

[QUOTE="Heippa";22780656]Meillä ei syödä. Samasta[/QUOTE]

(viesti karkasi käsistä) ... syystä kuin jouluna ei syödä laatikoita ja kinkkua. Osataan ajatella itsekin mitä oikeasti halutaan syödä, eikä tartte syödä sitä mitä yli puoli valtakuntaa syö.

No meillä syödään kaikkea pientä naposteltavaa esim. lihapullia, viinirypäleitä, juustoja, voileipäkeksejä, nakkipiiloja, nuggetteja, kirsikkatomaatteja, porkkanatikkuja, kurkkutikkuja ja niitä surullisen kuuluisia nakkeja sekä peruna ja punajuurisalaattia :)

Me syödään mun porukoilla perinteisesti uutena vuotena juusto-fondueta johon dipataan uunissa kuivatettuja leipäkrutonkeja, tomaatteja ja kurkkua.

Kotona syödään sitten nakkeja ja perunasalaattia. Ja sipsiä ja karkkia.

[QUOTE="heippa";22780669](viesti karkasi käsistä) ... syystä kuin jouluna ei syödä laatikoita ja kinkkua. Osataan ajatella itsekin mitä oikeasti halutaan syödä, eikä tartte syödä sitä mitä yli puoli valtakuntaa syö.[/QUOTE]

Eikö noi laatikot jne oo semmosia mistä oikeasti tykkää? Onko kaik muu vaan sitä mistä tykkää eikä syö siksi että muutkin?

Olen varannut nakkeja, peruna- ja punajuurisalaattia sekä ranskalaisia lähinnä lapsille. Aikuiset herkuttelevat ragletella. Uuden vuoden päivänä kokkailen kiinalaista. Että sekä perinnettä että uutta, molempi parempi.

No toki ne kuuluvat uuteen vuoteen. Meillä tosin syödään vaan ne nakit ja kaverit saa pottusalaatin :eek:
Ja sitten on tarjolla sipsiä , limpparia , karkkia ja kaikkee muutakin hyvää :p

[QUOTE="juu";22779700]Ostin sellaisia parempia nakkeja, jotain juusto-caponen ja salarakas ja perunasalaattia, johon itse lisään mm tuoretta omenaa ja sipulia. Tänään syödään naudan filepihviä ja 1.1. tortilloja. Mutta huomenna nakkeja, ransakalaisia ja perunasalaattia.[/QUOTE]

:) ai onko teidänkin kaupassa noita salarakas nakkeja,niitäkö ne on,kun ihmettelin kun työkaverit puhu niistä fb:ssä,että mitä kumman salarakkaita meidän makkarahyllyssä on :)

Miekkonen on tänään koko päivän töissä joten pojan toivomuksesta syötiin syntisesti makaronia ja jauhelihaa. Herran herkkua. Illaksi lupasin miehelle tehdä pekonileipiä (paaaljon majoneesiä, sipulia, tomaattia, salaattia ja pekonia).. Huomenna vedetään varmaan perinteinen joulukattaus ja illalla niitä nakkeja ja pottusalaattia..Saatanpa intaatua hornetteihin ja fetasalaattiinkin, riippuu ihan aikataulusta. Lauantaina sitten äireen ruoilla kun haetaan poitsu hoidosta. Aika simppeliä..

Meillä syödään silloin mitä syödään.

Mutta mitään ruokaa en sanoisi paskaksi, sillä paska on useimmiten siellä pytyssä oleva tuote, sitä näkee harvemmin kaupan hyllyllä. =')

Mikä on parempaa 1 päivänä kuin yöllä vedessä keitetty nakki ja aamulla se kattilastqa ottaa kurkkusalaatin kera ja perunasalaatin, vielä näkkäriä siihen mukaan ja piimää, jälkkäriksi bacardia. nam nam

Yhteistyössä