Syökö kukaan muu paljon leipää päivässä?? Mulla on kauhea leipähimo aina!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Syön valehtelematta keskimäärin 8-10 palaa leipää päivässä, siis ruoan lisäksi.
Aamulla syön kaurapuuroa ja pari leipää, lounas on ns. leipäateria eli esim. 3-4 ruisleipää kinkulla ja kasviksilla tai tonnikalalla höystettynä. Päivällisellä syön normi kotiruokaa, esim. tänään uunilohta ja riisiä (tummaa) ja silloin en syö leipää paitsi keiton kanssa ja nyt iltapalaksi kiskoin taas kolme paahdettua jälkiuunipalaa...
Perjantaina "herkuttelen" ja ostan jotain ihanaa vaaleaa tuoretta kaura- tai ohraleipää :p , mutta yleensä syön vain tummaa. Välipalaksi syön jonkun rahkan tai vastaavan. Eli leivästä koostuu reilusti yli puolet minun ruokavaliostani.
Onko muita yhtä outoja? Kroppa tosin tykkää ja vatsa toimii hyvin. Joskus esim. matkoilla kun on viikon ilman ruisleipää niin mun suolisto tekee totaalisen lakon ja sitten ei mikään toimi...
Mitään laihdutustarvetta ei ole eli sen puolesta en kysy. Tuli vaan mieleen, että onko muita?

Mä syön aamupalalla pari palaa puuron lisäksi. Päivällä otan 1-2 palaa kahvin kanssa, menee vähän lounaasta. Sit ruoan kanssa vaihtelevasti, iltapalalla menee vielä 2-3. Eli päivän mittaan sellaiset 6-8 =) Minkäs teet kun on hyvää!
Meillä yleensä ruispaloja tai -puikuloita, välillä jotain "itseleikattavaa" tai perheviipaleita ym. Mutta ruisleipää pääasiassa, välillä teen itse sämpylöitä tai ostetaan jotain moniviljapaahtista :p En tykkää edes hirveesti vaaleista mömmöistä, ei niillä pysy edes nälkäkään...

Yhteistyössä