Syöttekö ikinä nakkipastaa? Eli siis nakkeja jotenkin pastan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei todellakaan syödä. Makkarapastaa kyllä, mutta silloin makkara on salamia. Nakit syödään ihan nakkeina tai sitten nakkikastikkeessa muusin tai keitinperunoiden kanssa tai sitten nakkikeitossa.

meillä poikien herkku on makarooni ja nakkikastike, kastikkeesta saa erityisherkkua kun laittaa ruokakermaa joukkoon pikkaisen. Olen myös tehnyt makaroonilaatikkoa nakeilla, mutta nakkia tarvii mielestäni olla melko paljon että maistuu. Munamaidon joukkoon olen laittanut puolikkaan lihaliemikuution että antaa vähän makua. Pojat tykkää...

Lapset tykkää, vaikka kui muita ällöttäs, niin vetävät mielellään pelkkää nakkia ja pastaa ketsupilla.... :)
Ei syödä kyllä edes joka kuukausikaan varmaan, mut joskus.

Mun herkkua on se, että paistan pannulla nakinpaloja ja sipulia. Sitten sekoitan ne keitetyn makaronin joukkoon ja lykkään perään vielä vähän oivariinia, suolaa ja juustoraastetta. Ehkä tirauksen vielä ketsuppiakin jos siltä tuntuu... NAMSK!!

Todellakin nakit ja makkara sopii pastan kanssa, monesti on tehty makkarakastikekkin jota on perunoiden ja pastan kanssa. Ja suolakurkkuja kylmänä :) Älkää valittako epäterveellisyydestä :D ei meillä aina näin syödä, mut tää on musta herkkua ja lapsetkin pitää. Ja olen tehnyt nakeista pastaakin kerran, mutta ei kermaista kastiketta..Vaan sellainen kuin makkarakastikeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todellakin nakit ja makkara sopii pastan kanssa, monesti on tehty makkarakastikekkin jota on perunoiden ja pastan kanssa. Ja suolakurkkuja kylmänä :) Älkää valittako epäterveellisyydestä :D ei meillä aina näin syödä, mut tää on musta herkkua ja lapsetkin pitää. Ja olen tehnyt nakeista pastaakin kerran, mutta ei kermaista kastiketta..Vaan sellainen kuin makkarakastikeessa.

Ja tähän kastikkeeseen ehdottomasti kuuluu sipulia :P

Meillä anoppi on tenyt lapsille nakkikastiketta makaronien kans ja nyt olen itsekkin muutaman kerran tehnyt kun ovat ruinanneet ja ennakkoluuloistani huolimatta, ei se nyt mitenkään pahaa ollut.

Meillä pannaan paistinpannulle nakkiviipaleita ja porkkanaviipaleita. Ne paistetaan ja sitten lykätään perään tomaattimurskaa ja mausteita. Annetaan hautua puolisen tuntia ja sitten makua pyöristämään pari ruokalusikallista creme fraichea. Tarjoillaan pastan kanssa.

Meillä syödään joskus miespastaa eli pastat keitetään melkein kypsäksi, pannulla paistetaan nakit, sipuli ja suolakurkku, sinne purkista tomaatti-valkosipuli-pastakastiketta, sit ne pastat ja liraus vettä joukkoon ja hiljaa hymyillen keitellään hetki...

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Meillä anoppi on tenyt lapsille nakkikastiketta makaronien kans ja nyt olen itsekkin muutaman kerran tehnyt kun ovat ruinanneet ja ennakkoluuloistani huolimatta, ei se nyt mitenkään pahaa ollut.

Miten se nyt pahaa vois olla jos soosi on hyvää ja makaronista tykkää :)

Ei pidä osotella syyttävällä sormella jos ei osaa tehdä hyvää kastiketta :D

Mun lohturuokaa on spagetti ja nakit. Ihan vaan yhdessä keitettynä ja paljon ketsuppia kastikkeeksi. Ei kovin gourmet mutta harvoin nautittuna tuo lapsuuden herkuttelut mieleen. :D

Yhteistyössä