Keksiviikkoa! Täällä on näköjään ollu puhetta taas noista ruuista. Minäkään en todellakaan jaksa vahtia niitä kaiken maailman kieltoja! Olikohan se tällä palstalla joku (en enää muista kuka), joka sanoi, että oli mennyt toksoplasmoosikokeeseen, kun pihviliha oli ollut ihan pikkuisen punertavaa... Hmm, tuosta lihan kypsyydestä voi olla monta mieltä. Minä olen syönyt jopa medium miinus -pihvejä (esim. paahtopaistia, itse sen tein, punersi sopivasti sisältä).
Olen myös syönyt mätiä ja lämminsavulohta, brie-juustoa jne. Viiniäkin juon ½-1 lasia, kun tarjolla on (siis ehkä kerran 2 viikossa). Ja myös uutta Cokis Lightia olen juonut, vaikka siinä onkin jokin uusi makeutusaine, suklaroosi vai sukraloosi, en muista. Sinänsähän nyrkkisääntö oli se, että a-kirjaimella alkavat makeutusaineet olivat jees, s:llä alkavat Stop eli kiellettyjä. Mutta jos tuota Cokista juo 0.33 litraa viikossa, niin ei se voi olla mikään vaaratekijä. Ihmisiä on syntynyt tähän maailmaan kautta aikojen. Maalaisjärki on tervetullutta.
Mutta vielä jogurteista: Valion 30 % vähemmän sokeria -jogurit ovat minun makuuni! Ei keinotekoisia makeutusaineita muttei niin paljoa sokeriakaan! Nyt kun sen makuun on tottunut, maistuu tavallisella määrällä sokeroitu jogurtti ällömakealta. Harmi vain, että esim. 1 l:n purkeissa on valittavana vain 2 makua: vanilja ja joku marjasekoitus...
No niin sitten ruokavuodatuksestani toiseen ongelmaan: vakuutuksiin. Olemme ihan helisemässä niiden kanssa. Meillä olisi aikaa perjantaihin asti päättää, vaihdammeko pois Pohjolasta. Suurin ongelma on tuossa lapsivakuutuksessa: ottaako hoitokuluille sellainen vakuutus, jossa omavastuu on hakukertakohtainen (voi yhdistää useiden eri sairauksien kuitteja) vaiko sairauskohtainen. Sairauskohtaisessa vakuutuksessa olisi myös enimmäiskorvausmäärä suurempi kuin hakukertakohtaisissa. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että olisin menossa Tapiolan asiakkaaksi. Onko teillä kokemuksia näistä, mikä on kannattavaa?
Masussa on jälleen heiluttu, nyt tosin pari viime tuntia on ollut hiljaista. Huomenaamulla neuvola, mitähän täti sanoo painosta, hieman hirvittää, kun olen niin pal kauheest herkutellu viime aikoina!
T. Rizzu rv 20+4