SYYSKUISET 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvolassa tuli käytyä,ja muuten kaikki ok,mutta laitto mukaani rautatabletit.Sikiön syke 150-160,ja kovasti meuhkas masussa,kun sydänääniä kuunneltiin.Sf-mitta huimat 22cm,mutta johtuu olemattomasta koostani.Painoa tullu reilu 2kg alkupunnituksesta.2pvää ollaa muuteltu uuteen kotiin,ja oon ihan kuitti!Aamulla 6:lta herätys ku on noi työtkin..Onneksi on vkonloppu,ja vappu tulossa,kun meinattii pitää vappu/tuparipirskeet sunnuntaina.No,eipä tässä muuta kun zZZz terv.Summer-82 ja vaavi rv 18+6

Voi juku mitä kokemuksia.

Olen ihan pöyristynyt, huomaa että on ihmisiä jotka ovat valinneet väärän ammatin. Meillä täällä Turun puolessa on aivan ihana mieshenkilö näissä ultratouhuissa. Erittäin asiallinen, varoitteli alkuraskauden itse maksetussa ultrassa, että aina voi tulla pettymyksiä, ne ovat yleisiä, mutta ei koskaan tuolla tavalla.

On muutenkin todella ammattilainen. Löytää joka kerta todella hyvät kuvakulmat ja kuvat on aina olleet älyttömän selkeitä. Jo np-ultrasta saatiin sellainen ihan vauvan näköinen kuva, jossa oli kasvonpiirteet hyvin havaittavissa. Voin vaan kuvitella millaisen tunteen tuollainen epäammattimainen ultraaja saa aikaan. Onhan tuo kaiken kaikkiaan jokaisella kerralla tosi jännittävä ja ehkä hiukan pelottavakin asia. Ei paljoa helpota jos sieltä etsimällä etsitään jotain ja sitten vielä etukäteen pelotellaan. Laittaisin kyllä varmasti jotain risuja kättärin postilaatikkoon...argh

itse tunnen ihan pieniä kutitteluja jos istun kauan paikallani, mutta mitään suurempia potkuiksi nimitettäviä ei tunnu. ja välillä on päiviä kun tuntuu etten ole huomannut mitään liikettä. no, toistaiseksi ainakin eilen vielä kutkutteli =)

Huomentaaaa!

Hmm, minäkään en ole huomannu mitään ilkeyksiä sanottavan tässä ketjussa...toisaalta tietty, eihän sitä aina huomaa, jos vaikka ite sanoo jotain, mikä loukkaa toista. Minähän esim. yks päivä meuhkasin täällä siitä tupakanpoltosta, enkähän minä tiiä, polttaako joku teistä tupakkaa...jos polttaa, niin anteeksi, jos loukkasin...:/

Voihan vitja, minäki haluan nähä meijän tiitiäisen jo taas... viimeksi nähtiin ekalla neuvolakäynnillä helmikuun alussa! Nyt seuraava neuvolakerta on 9.5. Toivottavasti sielä saa taas kattoa, miltä se pikkunen näyttää:D

Eilen se innostu taas telmimään ihan urakalla tuola sisuksissa, olipa hauskaa:)))

Mutta nyt: kai se on vielä tämä työpäivä tehtävä ennen vapunviettoa... Ainiin, kukas olikaan tulossa tänne jykylään wappenia viettään? Teretulemast:) Me ollaan puhuttu vähän grillauksesta, jos säät sallii (ja ainaki tällä hetkellä näyttävät sallivan)

Klara vappen, bara vatten, hela natten...#)

Tilli80, 20+2

Eli, eilen en ehtinyt täällä enää kauheesti käymään sen jälkeen kun olin neuvolassa käynyt. Kaikki oli hyvin. Hemppa oli noussut reilusti kun olen rautatabletteja syönyt. Painoa oli tullut taas 2kg. Mutta tällä kertaa ei siitä sanottu mitään. Kohdunpohjankorkeuttakin mitattiin ja se oli 19, vaikka ekassa raskaudessa se oli samoilla viikoilla 16. Joten kasvaa se masu nyt nopeempaa. Sydänääniä kuunneltiin ja hyvät oli.

Illalla kävin yhden kaverini kanssa lenkillä, jolla la on tasan 3 viikkoa myöhemmin. Oli tosi ihanaa päästä välillä oikein kunnon reippaalle kävelylenkille.
Illalla sitten pikkupirpiäinen riehuikin kovin. Mieskin oikein ihmettele et miltäköhän nuo hirveän kovat potkut mahtaa musta tuntua. Ja ei mitenkään kauheen mukavilta kun tuntuu että tyyppi väkisin yrittää päästä mahasta ulos :)

Vappua vietetään varmaankin ihan kotosalla. Munkkeja paistan tänään tai huomenna. Ja kai jotain sitten myöskin grillaillaan :)

Perjantaita!

Minä :): Mistäs päin olitkaan kotoisin? Helsingissä on nimittäin yksi liike, joka vuokraa äitiysjuhlamekkoja. www-osoite on: www.belua.fi. Nettisivuilla ei taida olla mainintaa vuokrauksesta, mutta aivan kuin olisin jostain lehtimainoksesta niin lukenut.

Sitten näin huuto.netissä maitokahvinvärisestä Unikko-kankaasta itse juhliin ommellun äitiysmekon, jota joku yritti myydä. Käypäs tsekkaamassa se, jos kiinnostaa. Sitä oli kuulemma käytetty kerran (joissain häissä). Ja oli siellä muitakin juhlamekkoja myynnissä (osastolla äitiysvaatteet).

Mulla on nimittäin kesä- heinäkuussa sama ongelma: 4 häät tulossa! Ostin eilen Lindexiltä mustan puolihameen, jonka alaosasta näkyy hieman tylliä. Sain Lindex-klubilaisena 25 % alea joten maksoin siitä 23 egee. Nyt pitäisi löytää siihen jokin heleä yläosa. Tekisi kovasti mieli uusimmassa Odotus-lehdessä ollutta ""karkkitoppia"" (semmoinen vaaleanvihreä/kirjava), mutta hinta on suolainen: 70 egee!

Tänään lähdemme Pohjanmaalle tsekkaamaan yhtä autoa, jota meille yritetään myydä: vm 2002 Toyota Avensis farkku (automaattivaihteinen), mutta sillä on ajettu aikasta paljon (190000 km), joten saas nähdä, tuleeko kauppoja. Hinta ei olisi kylläkään päätähuimaava (siis suhteessa muihin samanikäisiin autoihin).

Hauskaa ja iloista vappua! Syökäämme paljon munkkeja ja juokaamme simaa!

T. Rizzu rv 20+6

Terkkuja ultrasta, neuvolasta ja kotisohvalta!

Ultrassa kaikki hienosti. Vähän oli masu pikkuisella pulleana, sanoi ettei saa syödä kahden edestä. Vaikken mä kyllä oo lihonut raskaudenalusta kun 3 kg... Taitaa tulla isäänsä vaan :) Meillä (tampere) ultralääkäri oli kyllä todella mukava, pysäytti ultrankin pitkäksi aikaa kun huomasi että vauveli maiskutti suutaan. Mekin nähtiin se sitten kun vähän aikaa odotettiin. Sukupuolta ei suostunut vaaveli näyttämään. Sain vielä kolmannen ultran vk 28, koska pää oli pieni ja soikea, haluaa varmistua että se lähtee kasvamaan normaalisti. Mutta ei pidä silti siitä huolestua kuulemma.

Neuvolassa kaikki hyvin, arvot kohdallaan, hemog, vähän laskussa. Syke oli 120 ja tyyppi painoi doppleria karkuun minkä ehti. hih.

Potkuja olen tuntenut vasta viikon sisään, on istukka edessä, niinkun epäilinkin. Hassun tuntuisia ovat.

Kotisohvasta. Jämähti sitten selkä. Ei pysty istuun, seisoon ja käveleenkin sellaista 0.5km/h vauhtia...Olen siis sairaslomalla, koska teen istumatyötä. Teen kokoajan kuitenkin töitä tästä sohvalta makuulta..Työnarkomaaniko?

Aurinkoa kaikille, Kassu 20+1

Moikka!

Ajattelinpa minäkin mennä huomenna katsastamaan kesäisiä äippävaatteita. Löysin tällaisen sivuston kuin www.missymom.net, siellä näytti olevan tosi kivoja vaatteita ja kohtuuhintaisia. Heillä on liike Helsingissä Haagassa ja valikoimissa on nuorekkaita ja muodikkaita äitiysvaatteita. Täytyypä käydä sekin tsekkaamassa!

Sainpa töissä paljon uusia onnitteluja, kun sijaisuuteni tuli hakuun, jotkut eivät olleet ihan oikeasti huomanneet pallomaahaani =)!

Sissi 20+1

Hanne: mammavaateosastolta löytyy! Sen yläosa on tehty rypyttämällä/omepelemalla rypylle leveä kaistale kangasta, alaosan päällinen on ohutta, tahallaan rypistyvää puuvillaa ja tosiaan sen alta näkyy hieman tylliä. Sit sen rypytetyn osan päälle pitää virittää sitä samaan puuvillakangasta oleva ""vyö"", joka on kiinni toisessa sivusaumassa, ja solmun voi sit tosiaan tehdä haluamaansa hintaan. Norm. hinta 29,90. Venyy vyötäröltä tosi hyvin, ostin koon M vaikka tavallisissa vaatteissa oli useimmiten L ennen raskautta. Mutta muistaakseni Lindexillä on muutenkin hieman väljemmät koot (M= 40-42).

Sissi: mä olen ostanut pari tuotetta missy momilta ja tosi hyviä ovat olleet. Paidan missä lukee : ""it`s not a secret anymore"" ja farkkuhaalarihameen. Molemmat aivan ihania.
Kummatkin olen tilannut nettikaupasta vaikka hesassa asunkin mutta se on kätevää ja tulee nopeesti.
Suosittelen..
Kiitos Rizzulle hame-selvityksestä.

Terkut myös neuvolasta!! Tosi paljon parempi fiilis kuin maanantaisen ultran jälkeen;) Harmittaa tosin vielä enemmän neuvolan vaihto muuton takia...
Joka tapauksessa, neuvolassa kaikki meni nappiin;) Veriarvot ok (alussa 136, nyt 133), verenpaine hieman matalammalla (jee!) sf-käyrä mitattiin nyt ensi kertaa ja se on yläkäyrällä - osittain johtuen siitä, että mulla on tuota omaa vatsanpeitettä jo valmiiksi aika reilusta... neuvolatäti lohdutteli, että oli ylä- tai alakäyrällä, niin tärkein seurattava asia on kehityksen tasaisuus;)
Kohta lähden kirjoittamaan asuntopapereita & päästään pitkästä aikaa katsomaan uutta kotia;) IHANAA, viimein!!
Aurinkoista & simaista vappua kaikille syyskuisille!!

Terveiset ultrasta!
Paljon ei kyllä nähty, pikkuinen oli pää alaspäin ihan lantiossa sisällä, joten kauan ronkittiin ja pää jäi silti hyvin kuvaamatta. Hirveän epäselvät kuvat muutenkin, eikä pieni paljoa liikkunut. Kätilö (huom. ei lääkäri kättärillä!) ronkki ja töni tosissaan, oikein sattui, ja minua säälitti pikkuinen kovasti. alussa jopa päätin, että saa olla viimeinen ultra minun lapsilaumastani, en mene enää! No, nähtäväksi jää, mutta kyllä ilman ultraakin pärjää, se on minun mielipiteeni. Vauva-parkaa hakataan, jotta nähdään kehittyykö normaalista...joopa joo. Mutta kunnossa oli siis, vastasi niin tasan viikkoja, että näinköhän on tyttö. Esikoinen oli lähes 2viikkoa ikäistään isompi! Ja liikkuikin paljon, hänestä tuli hienoja ultrakuvia. Vai olikohan tämä se täti, jota jotkut aiemmin jo arvosteli...vanhempi, vaalea ja silmälasipäinen. Kysyi olenko syönyt mitään, kun hän ei saanut vauvaa liikkumaan. meinasi, että oli alhainen verensokeri! :/ No, onneksi olen uudelleensynnyttäjä, touhu oli tuttua. Muttei se viimeksi sattunut!

Meillä muutto etenee, hukumme laatikoihin, jotka painavat niin, etten uskalla niitä juuri edes siirtää. Säälittää muuttoapulaiset! Ja mikä häslinki siinä tuleekaan vielä.

Oikeasti tuo vatsa juilii vieläkin, ei olisi pitänyt antaa sorkkia noin.

Ikävää, jos jotkut pahoittavat mielensä. Minusta on kuitenkin hyvä, että edes jossain saa sanoa suoraan tuntemuksensa ja ajatuksensa ja huolensa. Niinkuin nyt minäkin: sanon suoraan, että vastustan ultraa ja minusta se ei hyödytä ketään...paitsi vanhempien uteliaisuutta. Mutta ei mielipiteistä kenenkään pitäisi loukkaantua. Jokaisellahan on oikeus olla sitä mieltä kuin on, ja on oikeus sanoa se. En syyllistä ketään, eikä kenekään pidä syyllistyä mistään täällä netissä. Tämä nyt on kuitenkin sellaista ""toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos"" -touhua. Mutta joskus täältä saa apua ja tukea, sitä vertaistukehan neuvolatkin toitottavat koko ajan.

Eli oikein aurinkoista vappua kaikille!
Kesä 18+4

Mä kävin kokeilemassa sitä hametta ja mun päällä se näytti jotenkin oudolta. Kun mulle ei yleensä sovi mikään yli polvenpituinen hame. Täytin se päällä ihan sellaiselta ""tantalta"" ;) Joten jäi se hame ostamatta :(
Mutta pari paitaa tuli ostettua ja kengät!!! :)
Tytölle ostin muutaman paidan, hameen, sukkikset, kassin ja sellaisen huivin päähän :) Kun tyttö on jo sellainen neiti, että täytyy kaikki olla ihan sävysävyyn :) hih
Harmittaa kun missään ei ollut sellaisia kevyitä housuja, jotka olis mahasta hyvät...

Huomenna mennään vanhemmilleni grillailemaan ja sunnuntaina väsään munkkeja :)

UUUPPISTA!!!

Mites vappu meni? Me riideltiin miehen kanssa sunnuntaina munkeista. Mä rupesin tekemään munkkeja ja kun taikina oli kohonnut, heitin sen sit työpöydälle että rupean vaivaamaan sitä ja tekemään munkkeja. No, mies tuli siihen neuvomaan ja jätin taikinan siihen paikkaan ja käskin tehdä ite niitä saakelin munkkeja. prkl!

Onko muilla isoja masuja jo? Mulla on kyllä ihan sairaan iso jo. Tilasin apteekista sellaista raskausarpivoidetta, joka on kyllä tosi hyvä. On vaalentanut mun vanhat arvet iha vaaleiksi, ettei niitä edes huomaa. Se on joku Luis Widtmer tai joku vastaava. Ei ollut kalliskaan. 250ml purkki maksoi joku 19e. Suosittelen sitä! :)
Huomenna on mulla sitten se ultra, jonka olis pitänyt olla viime viikolla.

Olen muuten myös huomannut sen, etten enää pysty niin paljoa syömään ku ennen. Tammikuussa mulla meni iso perhepizza hetkessä. Mutta kun sunnuntaina haettiin tavalliset pizzat, niin jäi melkein puolet. Ja aamuisin jaksan nykyään syödä vaan yhden leivän kun aikaisemmin tuli syötyä väh. 2.

Meillä meni vappu oikein kivasti, tavattiin kavereita ja oltiin paljon pihalla... täytyy nauttia kun on noin ihanat ilmat!

Huomasin tuolla kaupungilla kulkiessa et ihmiset selvästi tuijotti mun mahaa, ilmeisesti sen verran alkaa jo tuo raskaus näkymään :)

Heippa!

Vappu meni donitseja ja muita herkkuja syödessä ja simaa juodessa.

Mulla maha on kans aika iso ja olen huomannut myös saman, en jaksa enää syödä yhtä paljon kuin ennen.

Onko teillä muilla mitään nukkumisongelmia? Minä en ole kunnolla saanut nukuttua sen jälkeen, kun aloin tutnemaan sikiön liikkeet. En saa unta, herään silti aikaisin ja heräilen useasti yöllä... Onko kellään muulla tällaista, voiko liittyä raskauteen?

Sissi 20+5

Heipsis!

Meillä meni vappu grillatessa, saunoessa ja bilettäessä:) (no minä en lähteny kuitenkaan ees baariin, mutta kuitenki...) Maanantaina istuskeltiin auringossa ja olipa vainen ihanaa! Taisin päivettyäki vähäsen.

Tänään mulla sitten iski vaateongelma! Menin pöljänä laittamaan töihin farkut, ei ollu oikein viisasta. Nyt oon miettiny pääni puhki, että mitä puen huomena päälle. Se on sitten niinku ihan pakko ostaa uuet housut, eihän tästä tule mitään! Maha ei ole vielä niin hirmuisen iso, mutta eipä vain kuitenkaan kaikki housut mene enää kiinni tai sitten ne puristaa. Tai sitten ne on sellasia, ettei viitti töihin pistää;)

Juuh, ei tänne sen kummempia...

Tilli80, 20+6

Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Vappu meni ulkoillessa, pihahommissa ja syömisessä:)
Grillattiin ja syötiin terassilla, kun lapset halus. Ilmahan oli mitä ihanin lukuunottamatta kovaa tuulta, aina kun aukas suunsa laittaakseen ruokaa sisään, niin hiukset ehti ensin...

Tänään tuli sitten Fennialta vauvavakuutukseen kielteinen päätös, syynä oli ""kun meillä on tämä painoindeksi..."" Olihan tämä odotettavissa, nyt pitäis vaan yrittää jostain toisesta vakuutusyhtiöstä.

Ei se maailma tähän kaadu, jos ei vauvalle saa vakuutusta ennen syntymää (ei ollu esikoisellakaan), pitää vaan luottaa, että kaikki menee hyvin ja vauva on terve.

Iltaisin nukkumaan mennessä vauva aloittaa kauhean(ihanan) iltajumpan ja mies ihmettelee, että mitä mä oikein hytkyn, mutta ei voi mitään, potkut alkaa olla jo aika kovia :)

Maria 22+6

Moi!
Mun vappu meni vähän plörinäksi. Olin sairaalassa sen vatsataudin takia tiputuksessa ( viimeksihän olin kuukausi sitten ripulin takia Teneriffalla tiputuksessa...). Oli pakko mennä yöpäivystykseen torstai-iltana, kun alkoi tulla veristä ripulia. Siellä makailin sitten eiliseen saakka ja musta otettiin kaikki mahdolliset kokeet. Onneksi syy sitten selvisi ja mulla on joku kampylobakteeri suolistossa jylläämässä. Sain siihen antibioottikuurin. Vauvelilla ei ole hätää, se katottiin ultralla ja bakteerin pitäisi häipyä lääkkeillä pois. Tosi huonoa säkää taas kerran. Toivottavasti loppuraskaus menisi hyvin eikä enää mitään mahatauteja eikä muita pöpöjä. Musta varmaan tulee nyt hysteerinen ruuan suhteen... :(
Olen loppuviikon onneksi sairaslomilla, joten ei tarvi mennä töihin keskelle kiirettä! Ihanaa kyllä olla kotona!
Sillä aikaa kun olin poissa kotoa kaikki lumet ovat sulaneet ja ekat krookukset ilmestyneet takapihalle! Mukavaa! Ja ensi viikolla me otetaan miehen kanssa vappu takaisin ja grillaillaan ja herkutellaan kunnolla! :)

Tänään oli rakenneultra. Kaikki oli hyvin, mutta pikkuisella on iso pää :) iiiik
LA pysyi samana, vaikka sikiö vastasikin viikkoja 22+

JEEJEE, löydettiin vuokrakämppä ja tän kuun lopussa täytyy muuttaa. Onneks saan lopputyön valmiiks kohtapuolin ja muutto on ennen valmistujaisia, joten se ei haittaa mitään :)

Terve pitkästä aikaa

Eilen oli rakenneultra mutta vastaavasti, meitin vaavilla oli pienipää?????

Päänkoon mittauksesta ei meinannut tulla mitään, loppujen lopuksi päänmitta otettiin alateitse ja kätilö painoi vatsaa niin että vaaveli olisi paikoillaan : )
Ei kuulemma ole vaarallista tuo pieni heitto mittauksissa, saa nähdä.

Pienokainen on terve, näillänäkymin, vaikka alkuraskaus oli mitä oli.
Verenvuoto luultavasti johtui siitä, kun kohtuuni on tullut arpeutumia ja hölmö lääkäri otti papan, niin se ärsyyntyi siitä. Ja kun kohtu kasvaa, verenvuotoa on luvassa. Turhaan olen itkenyt ja ollut murheissaan kaikesta... mutta ihanaa kun kaikki on hyvin.

Saatiin aiiiivan ihania kuvia.. pienokainen teki kuperkeikkoja ja saatiin niin selvät kuvat kuperkeikan eri asennoista ja sivuprofiili oli ihan vauvanpyöreä pienokainen...
Painoa on tullut melkein 1kg.
Harmittaa kun en oikein tiedä vihjailiko kätilö kumpi se olisi.. kun en todellakaan halua tietää kumpi se on.. harmistuin ihan älyttömästi ensin.. mutta ehkä se oli vain huulenheittoa... en välitä yritän olla ihan kuin en olisi kuullutkaan siitä..

La aika pysyi samana. Raskausviikkoja on 21.

Ihanaa kevään odotusta kaikille..
Kaikkea hyvää rantapallon nielleille ; ) heh

Maria, mikä oli painoindeksisi - jos saa kysyä..
Itse olen tällä vkolla pyytänyt tarjouksia Tapiolasta ja Fenniasta. Pyysin tarjouksia puhelimitse eivätkä sanoneet mitään rajoituksista, mutta kuin 40-v. ikä, jne.
Ystäväni on huomattavan pyöreä, painoindeksi huitelee varmasti 35 paikkeilla, hänellä vakuutukset keskitettynä Fenniaan, myös syntymättömän lapsen vakuutus.