Keskiyön terkkuja!
Tänään alkoi neljäs eli vika kesälomaviikko ja ensi maanantaina olen varmaan tähän aikaan jo syvässä unessa väsyttävän työpäivän jälkeen! Pienen pientä paniikkia pukkaa kun ajattelee töihin paluuta, huoh. Ois kait sittenkin pitänyt ottaa loma vaikka viikkoa myöhemmin niin ei ois tarttenu olla töissä enää kuin reilu viikko ennen äippälomaa, joka alkaa 10.8. No, turha murehtia etukäteen, ehkäpä 2,5 vk töissä kuluu siivillä ja ehdin jopa kyllästyä sitten äitiyslomalla!
Odottelen kuumeisesti äitiyspakkausta eikä mitään vaan kuulu! Osalle meistähän se on jo tullut muttei ilmeisesti kenellekään pääkaupunkiseudulla asuvalle? Veikkaan saavani pakkauksen vasta elokuun puolella kun ilmeisesti täällä pääkaupunkiseudulla käsittelyajat ovat pidemmät kuin muualla. Kai sitä vielä 4-5 vk ennen laskettua aikaa ehtii niitä vaatteita pestä ja laittaa kaikki kamat valmiiksi - näin ainakin toivon. Välillä vaan tulee hätäinen olo ja mietin mitä jos en jaksakaan tehdä enää yhtään mitään viimeisen kuukauden aikana?!? Olenko kenties ottanut liiankin rauhallisesti kun valmiina ei ole kuin sänky, vaunut ja hoitopöytä ja vain muutama hassu vaatekappale hankittu? Lienee turhaa hermoilua, mutta ilmiselvästi maalisuora häämöttää kun tällaisia mietin.
Olo on ollut hyvä helteistä huolimatta. Unet ovat katkonaisia kun etsin hyvää asentoa ja juoksen 2-3 kertaa yössä veskissä, mutta olosuhteisiin nähden vointi on oikein hyvä! Täytyy opetella nukkumaan niitä päikkäreitä ja näin teinkin tänään kun heräsin jo kasin jälkeen naapurissa jylläävän kaivinkoneen meluun, grrrr...saakeli kun tässä naapurustossa on ollut taloja rakenteilla jo varmaan kolme vuotta putkeen ja toissaviikolla tuli tieto, että viimeinenkin lähistön tontti on myyty ja rakentaminen alkaa ensi kuussa. Sitten loppuu onneks tila eikä tartte kuunnella sitä paalutusta ja kalketta enää! Oon normaalistikin niin huono nukkumaan, että pistää vihaksi herätä aamuisin klo 7.00 työmaan ääniin. Tiedän ettei ne talot äänettömästi nouse, mutta kun tulpat korvissakaan ei saa nukuttua niin siinä ei enää ymmärrys ja kärsivällisyys riitä meikäläisellä.
Rannalla olen käynyt jopa kuusi kertaa lomani aikana, mutta ei siinä auringon paahteessa lojuminen ja vääntelehtiminen tunnu hyvältä kun kyljellään makaaminen tai istuminen haarat levällään ovat ainoat asennot joissa voi olla! Uinnin jälkeen on ok, mutta hyvin pian alkaa taas ahdistaa. Pitää siis pysyttäytyä enimmäkseen varjossa jos mielii vielä rantsuun. Niin ja pää on ihan pakko suojata ja kitata juotavaa koko ajan tai muuten ei mistään tuu mitään!
Mulla on torstaina neuvola ja palailen vaikka sitten taas kertomaan kuulumisia!
Rentoja kesäpäiviä toivottelee
Manna66 rv 31+4 ja pikku-Erkki (tai siis rv 31+5 kun ollaan jo tiistain puolella!)