SYYSKUISET 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!
Mullakin oli tänään neuvola/lääkäri. Kaikki oli ihan hyvin, verenpaine oli hiukan koholla, mutta voi olla, että kun mä kiiruhdin kauheaa vauhtia kävellen neuvolaan ja sitten olin vielä tuntia liian aikaisin siellä, niin verenpaine ja pulssi hiukan kohosi! Olin merkannut itselleni väärän ajan puhelimessa kun sitä siirrettiin viikolla. Voi mun helteiden sekoittamaa päätäni!
Sf-mitta oli 26 cm, joten yläkäyrällä mennään!
Paino on ekasta käynnistä noussut melkein 8 kg. Nyt meni 70 kg:n raja rikki! En ole koskaan painanut niin paljon =D
Kyllä tuo masu jaksaa joka päivä ihmetyttää! Välillä tuntuu, että se on jo ihan mahdottoman iso! Ja hassua kun se liikkuu...
Ja sitten kun se alkaa olla aika kova pallukka!
Tuleeko teille muille helposti `ähky`ruuan jälkeen? Musta tuntuu, että ei tarvi paljonkaan syödä, niin tuntuu että on jo tosi täynnä. Ja jalkoja vähän turvottaa ja ne on ihan kireenä loppupäivästä. Suonenvetoa mulla ei ole kyllä ollut kuin sen yhden kerran. Olisikohan siitä Ladyvitasta ollut siihen apua, kun olen sitä nyt syönyt.
Tosi ihana ilma on ollut! Jatkuisi vaan tällaisena loppuviikonkin! T. myy 26+1

Terveisiä neuvolasta!
Mäkin joudun sokerirasitustestiin ja heti huomenna. Virtsassa oli sokeri kahdella plussalla... Toivottavasti oli väärä hälytys!
Painoa mulla on tullut n. 8 kg ja tajusin kans et seuraavaks menee 70 raja rikki, kyllä se aika hurjalta tuntuu, ennen kuin ajatukseen tottuu. Vaaka näyttää ihan uusia kymmeniä :)
Tilattiin tänään parvekelasit. On vaavelin sitten turvallisempi nukkua ulkona. Elokuun alussa pitäisi tulla asennus. Toivottavasti saadaan hoidettua altapois ennen vauvan tuloa.
Ihanaa kesän jatkoa ja pyöreää vointia kaikille!

Malin ja mussukka 27+6

Heippa kaikille!
Täällä onkin tapahtunut paljon kahdessa viikossa... Oon käyny sokerirasituksessa, äitipolilla verenpaineen takia ja eilen oli sitten lääkäri/neuvola.

Sokerirasituksessa oli paastoarvo hieman koholla(muut arvot oli ok), joten joudun ottamaan itseltäni kahden viikon välein paastoarvon ja sitten puolitoista tuntia aamupalan jälkeen toisen arvon eli pääsen ""piikittämään"" itseäni, ei kivaa.
Ja kun yksikin arvo on sokerirasituksessa koholla, niin viikolla 36-37, joutuu käymään äitipolilla ultrassa, jossa katsotaan vauvan koko, ettei pääse kasvamaan liian isoksi.

Äitipolilla oli verenpaine hiukan koholla 142/92, mutta vauvalla on kaikki ok(painoarvio n.1 kiloa) ja istukka toimii hyvin. Verenpaineen takia joudun käymään äitipolilla kontrollissa taas heinäkuun alussa.

Neuvolassa kaikki ok, paino oli mennyt 700grammaa alaspäin kahdessa viikossa eli lähtöpainoon on nyt 2,1 kiloa... Mutta th ja lääkäri meinas, että ei haittaa ollenkaan vaikka äidillä paino laskee (kun on tätä ylipainoa jonkun verran), pääasia että vauva kasvaa ja voi hyvin hyvin :)
Ja neuvolaan taas kahden viikon päästä...

Lämmintä keskiviikkoa kaikille!
Maria 28+6

Mun jalat on niiiin turvoksissa, ettei mitkään kengät enää oikein mahdu jalkaan :( aivan kammottavat tolpat!!! Pitäisi kuulemma nauttia päivän aikana litroittain vettä sekä kuituja ja kasviksia. Kävin ma työterveydessä mittauttamassa verenpaineeni, ettei vaan olisi kyseessä raskausmyrkytys. Jos turvotus on vielä huomenna yhtä paha, ajattelin myös mennä virtsakokeeseen :(

Ruoan jälkeinen ähky on minullekin tuttu asia. Täytyy syödä tosi maltillisesti tai muuten rintojen alle kehittyy hirveä tuska-ahdistus - tuntuu kuin kuminauha kiristäisi tosi kovaa.

Myös kohdun kannatinkipuja oli taas eilen oikealla puolella. Ainakin luulen, että ovat niitä... niin lääkäri ja th ovat minulle kertoneet.

Kummallisia vaivoja tosiaan, mutta enää 3 kk jäljellä :)

Moikka!
hyvä kun on kohtalotovereita =)
Mä jo aloin ihmettelemään tätä ähkyä. Aamullakin söin vain vähän puuroa ja muutaman mansikan, niin heti oli täynnä ja tosiaan tulee ylävatsaan ja rinnan alle tosi tukala olo ja joutuu vaan huokailemaan! Ja turpo-jalat on joka päivä, vaikka olen juonut ja lähtenyt välillä jaloittelemaan ja venyttelemään työpisteeltä. Ostin eilen body-shopista sellaista viilentävää jalkavoidetta. Täytyy kokeilla kaikkea... Mahaa on alkanut myös kiristämään. Taitaa alkaa masu kasvamaan nyt oikein urakalla!
Pääsen tiistaina verikokeisiin ja multa katsotaan se veren hyytymistekijä, että onko mulla suvussa kulkeva laskimotukostaipumus. Vähän pelottaa sekin.
Mutta koitetaan pitää mieli virkeänä! t. myy 26+3

Hei!

Yks hyvä ohje tohon jalkojen turpoamiseen on että laittaa jalat ylöspäin aina kun voi. Mulla on iso tyyny jalkojen alla joka ilta ja yö niin silloin mulla ainakaan ei ole nilkat turvonneet, vielä. Niin ja tiskipöydälle tms.. 1/2 l muki ja sitt kun kävelee ohi niin ottaa kylmää vettä hanasta ja juo sen koko pöntön kerrallaan.

Sitt kun vaavi rupee painamaan yöllä mahan kohdalta niin tyyny jalkojen väliin yöksi niin silloin lonkkien asento on oikeampi ja saa nukuttua paremmin ja aamulla lonkat ei ole kipeät.

Hyvät päivän jatkot kaikille!

T. Johanna

Tänään olis sitten 28+0. Lähestytään kovaa rv 30.
Mä odotan sitä jostain syystä ihan hulluna.
Ihanaa säätä lupailivat viikonlopuksi. Grillasin itteeni jo viime viikonloppuna. Mä sitten nautin auringosta!
Aina oon saanut helpolla itteni ruskeeksi mutta nyt tulin kyllä supervauhtia.. johtuu varmaan raskaudesta!

Myy, ihan eka ähky tuli mulle juuri kaurapuurosta! Kaura ehkä turpoaa mahassa vielä lisää... Sen jälkeen en ole uskaltanut puuroa syödä sillä ähky tuli mullekin muutaman lusikallisen jälkeen. Mutta kaikki muutkin ruoat tekevät olon tukalaksi jos syön hiukankin liikaa.

Kävin vierailulle kesäkuisissa ja oli ihana lukea niitten juttuja. Moni on jo synnyttänyt ja moni vielä odottaa. Oltaispa mekin nopeesti tossa vaiheessa.
Odottavan aika on piiiiitkä!

Aika menee niin nopeasti!!
Eilen olin lääkärissä ja neuvolassa, kaikki ihan kohdallaan ja itseasiassa ihan ihannetilassa. Paino ei ollut noussut kahdessa ja puolessa viikossa yhtään, hemoglobiini oli 138 vaikken syö rautaa, verenpaine oli sama kuin viimeksi ja sf-mitta oli kasvanut, nyt on 22. Onhan se silti senttikaupalla viimekertaista pienempi, mutta ihan keskikäyrällä. Ja onhan se tosiaan niinkin, että kohtu voi olla tosi alhaalla nyt...edellisestä synnytyksestä tulee lauantaina vasta 11kk :)

Olen jaksellut ihan hyvin, ei paljonkaan supista, mutta yöt ovat rikkonaisia: janottaa, pissattaa ja hiki virtaa, vaikka ikkunat on auki. Tätä tämä on...

Turvotuksia ei ole vielä yhtään, mutta viime raskaudessa viimeiset 2,5kk oli niin kauheasti, että otan todella osaa, keillä sitä jo on. Kokemuksesta voin sanoa, että juoda kannattaa, muttei se mitään auta...siis, jos sitä tulee niin sitä tulee, söi suolaa tai joi vettä sitten mitä määriä hyvänäs. Minulla ei ainakaan auttanut yhtään mitkään konstit, ja olo oli ihan hirveä helteessä, kun jalkoja särki jo kymmeneltä aamulla!!! saa nähdä tuleeko nyt samaa...

Ei muuta kuin hyviä kesäpäiviä kaikille!

Kesä 25+3

Torstaita!

Kyllä menee viikot nopeasti, mulla on enää 10 työpäivää jäjellä! Yes!

Eilen kävin tappelemassa Kelassa. Olin siis odottanut viimeistä palkkakuittiani, että voin sen kanssa mennä sit Kelaan ja hakea sen perusteella äippärahoja viim. 6 kk ajalta. No se pelkkä kuittipa ei enää kelvannut niille! Eli jouduin sittenkin kiikuttamaan sen lomakkeen työnanatajalle, joka täyttää sen ja lähettää Kelaan. Blääh. Toivottavasti lähettävät sen pian ja voin hakea äitiyspakkauksen, kun päätös aikanaan tulee. Muutenkin tekee aika tiukkaa, sain perjantaina viimeisen palkan, ja seuraavan kerran saan rahaa syyskuussa, kun 1. äippäraha maksetaan... Huoh. Veroprosentin sain 17,5:een, mutta eikös Kela lisää siihen 2 prosenttiyksikköä? Ja olikos se kuitenkin vähintään 20 %? Kaikesta ne kans osaavat ottaa vähävaraisen tuloista.

Mulle on kans tullu ihan viime päivinä se ähky. Tosin en ole vielä osannut vähentää syömisiäni per kerta, pitäis siis ehkä sitä lounasta pienentää, mutta kun sit on taas heti nälkä eikä sit siihen hätään saa ruokaa mistään. Ja mulla on vähän semmoinen periaate, että kun siitä kerran maksaa täyden hinnan, niin sit ei saa säästellä... Noh, heinäkuussa pitää alkaa kokkailla itse ruokansa. Ehdin olla viikon kotona ennen kuin miehen loma alkaa. Eilen söin muuten litran mansikoita työpäivän lomassa ja se oli kyllä tosi ähkyisää! Mutta varmasti terveelisempiä kuin karkit, joita on myös tullu viime aikoina vedettyä liikaa. Yksi, mikä ahkyä mielestäni lisää, on se, että maha alkaa painaa palleaa. Eihän kohtu ihan vielä siellä asti ole, mutta ne läskit siinä kodhun yläpuolella kyllä! Rintaliivien kaarituet pusertuvat jonnekin todella syvälle rintakehääni...

Mulla on edelleen vatsassa joinakin päivinä oikein Touhu-Toope, joinakin päivinä tosi hiljaista. Olen ajatellut, että en siitä huolestu, kun joka päivä kuitenkin jotain merkkejä tulee, etenkin iltaisin sitä soittorasiaa kuunnellessa! Mutta mitään rytmiä en sinänsä ole huomannut. Kuitenkin aina, kun menen maata, alkaa jumppa. Kai se huomaa, että minun lihakseni rentoutuvat, jolloin sille tulee enemmän tilaa liikkua.

No nyt pitäis jatkaa huoneen siivoilua. Tänne työpaikalle tulee viikonlopuksi suursiivous ja sitä varten kaikki työpöydät pitää olla puhtaina.

Terkuin
Rizzu & Unski rv 27+5

Piitkästä aikaa taas täällä kun tuo nettiyhteys on temppuillut :(

olen nyt kolmena päivänä tehnyt kaikennäköistä. Pyöräillyt, lenkkeillyt, eilen olin maalaamassa vanhempieni vessaa yms...
Ja ei ole yhtään niin tuskainen olo ku silloin kun olin vaan kotona tekemättä yhtään mitään. Nyt on todella energinen olo. Turvotusta ei ole ollut, supisteluja on, mutta kivuttomia :)
Öisin lonkat naksuu ja paukkuu. Muilla? Tuntuu kuin alakroppa irtois, ei se satu, mut tuntuu inhottavalta :(

Kelasta ei ole kuulunut mitään, vaikka vein hakemuksen sinne pari viikkoa sitten.
Lääkärineuvola onkin ens viikolla. Täytyy kattoo mitä siellä sanotaan :)

sain äitiyspakkauksen muutama päivä sitten. ihan kivan näköisiä vaatteita ehkä poika voittosia...siis värin kannalta. minäkin olen pyrkinyt liikkumaan voimieni mukaan, mutta tuntuu tällä hetkellä ettei juurikaan jaksa tehdä mitään ylimääräistä. kiirekin tuntuu koko ajan olevan johonkin...onko muut jo hommanneet kaikki vauvan varusteet sun muut..

Huhuu!!

Onko koneen ääressä ketään viikonlopun jälkeen?

Onko kellään muulla tuskaisen kuuma? ;) Mä heräsin aamulla sängystä totaalisen märkänä hiestä, jalat on kuin tulessa ja paisuneet. Yritän syödä paljon ananasta, mansikoita ja viinirypäleitä, että nesteet pysyis liikkeellä.

Tietääkö kukaan, tuleeko pinnasängyt tai matkarattaat koskaan alennusmyyntiin? Semmoiset on vauvalle hankkimatta, joten ajattelimme odottaa heinäkuulle, josko ne olis alessa. Gracon matkarattaat ostamme heti alkuunsa, sillä samanmerkkisen turvakaukalon (joka on meillä lainassa) saa napsautettua niihin kiinni. Ovat kuulemma kätevät kaupungilla/kaupassa käydessä, ei tarvi kantaa sitä kaukaloa. Ja sit tietty niitä käytetään ihan vain rattaina kaukaloiän mentyä ohi.

Pääsimme vihdoin eroon siitä Avensiksesta, jolla olikin ajettu 350000 km mittarissa lukeneen 190000 km:n sijaan. Saimme kaikki rahat onneksi takaisin, joten nyt ei muuta kuin uutta metsästämään. Toivottavasti saamme sellaisen ennen kesälomaa, joka siis miehellä alkaa 10.7.

Mukavan helteistä viikkoa!

T. Rizzu & Unski rv 28+2

Moi!
Täällä ainakin yksi hikoilija.. Ikkuna oli auki, mikä vähän helpotti tilannetta, mutta kyllä peitto oli ihan muualla kuin päällä yön aikana. Sitten heräilin koko ajan senkin takia, kun kissa hyppi ikkunalaudalle vähän välia ja rymysi siellä. lopulta laitoin makuuhuoneen oven kiinni ja kisu-parka joutui nukkumaan sohvalla loppuyön.
Me tehtiin perjantaina alustavat kaupat asunnostamme. Nyt siis täytyisi etsiä uusi asunto! Ja ukkeli meni ja osti moottoripyörän.. Uskaltauduin eilen kyytiin ja kävimme tunnin ajelulla, tosin välillä pysähdyttiin vähän jaloittelemaan. Mulla kun tuntuu olevan taipumusta tähän `tee ensin ja kysy vasta sitten`, niin kysäisin tänään neuvolasta moottoripyöräilystä, että onko mitään haittaa, niin kyllä se suositteli mua olemaan pois pyörän kyydistä. Onhan siinä tietysti ihan luonnolliset riskit jos kaatuu tms.
Ja kun mulla on ollut muutenkin vähän huonoa tuuria matkassa tän raskauden aikana kaikkine mahatautineen ja laskimotukosepäilyineen, niin kyllähän minä nyt voin olla pois pyörän kyydistäkin. Eikä se nyt ollut niin nautinnollista kuin silloin kun en ollut raskaana. Kyllä siinä eri tavalla jännittää eikä pysty rentoutumaan.
Eilen olimme ristiäisissä kun ystävä-pariskuntamme poikavauva kastettiin. Olimme mieheni kanssa kummeina ja minä oli sylikummi. Oli aika kuumat oltavat, kun sisällä oli yhtä lämmintä kuin ulkona ja vauva-parka huusi alkuun kuumuutta. Mutta kyllä se onneksi rauhoittui siitä. =)
Oletteko te muut tunteneet välillä hassua nopeaa `tärinää` mahassa?
Minä kysyin sitäkin neuvolasta ja sieltä sanottiin, että on
ihan normaalia, mutta ei osannut sanoa mitä siellä siihen aikaan tapahtuu. Ilmeisesti jotain refleksi-juttuja. Minä jo ihmettelin että mitä kohtauksia se pikkuinen siellä saa....
Hyvää alkuviikkoa kaikille ! T. myy, rv 27

Hei, Saas nähä mitä tästä nyt tulee ja tuleeko edes oikeeseen paikkaan=). Nimimerkki nyt vaihtui sen verran, että ennen se oli Hanna ja nyt siis Haniliini.
Siitä taitaa olla hieman aikaa kun viimeksi olen kirjoitellut, mutta kaikki on mennyt hyvin. Neuvolassa viime viikolla sf-mitta oli kai 22, keskikäyrällä kuitenkin, syke oli 145 ja raivotarjonnassa. Hb oli taas noussut tuonne 133:een ja ens kerralla mietitään raudan vähentämistä joka toiseen päivään jos tuo vielä tuosta nousee.
Maanantaina oli taas ultra ja nyt NKL:n erikoilääkärikin sai munuaisten mitoiksi normaalit 4.2 ja 4.5=) kystaakaan ei löytänyt. Sanoi vaan, että poikkeavuuden mahdollisuus on edelleen, koska alussa oli toi kysta ja munuais juttu, mutta hän epäilee suuresti, sillä pojan kaikki mitat olivat kauniisti keskikäyrällä ja sisäelimet kunnossa. Painoarvioksi saimme tasan 1.0kg ja tämä siis viikoin 26+2.
Jipii, tänää saapuu tilaamamme pinnis ym. Nyt siis suuremmista ostoksista on hoidettu vaunut, turvakaukalo ja pinnis. enään jumppamatto ja sitteri, lisää vaatteita, lakanoita ym.. pikkuista tavaraa.
T:Haniliini rv 26+4.

Moi!
Huh, hellettä! Töissä konttorilla on 30 astetta lämmintä, joten hyvin tarkenee! Ja jalkaterät on tietysti iltaisin ihan turvoksissa.
Mulla on ensi viikolla enää pari päivää töitä ja sitten pääsen kesälomalle ja siitä äitiyslomalle! I-H-A-N-A-A!
Millaisia Juhannussuunnitelmia teillä on? Me lähdetään mökkeilemään, grillataan ja saunotaan. Eli ihan perinteistä meininkiä. Toivottavasti olisi vaan hyvät ilmat!
Onko ollut vilkasta masussa? Täällä mennään ja lujaa.. Eilen oli taas vähän hiljaisempi päivä, mutta ei kait sitä kukaan jaksa monta päivää peräkkäin bilettää... =D Hyvää juhannusta odottajille!! T. myy 27+3

Heippa!
Huomenna mennään kavereille viettämään "perinteistä" (jo 8.vuosi) juhannusta miehen kanssa kaksistaan, lapset menee mummulle yöx. Pelataan, grillataan ja pidetään hauskaa pitkälle aamuun... Toivottavasti ei vaan sada vettä...
Eilen käytiin ostamassa hoitopöytä ja ilta meni sitä kasaillessa. Tänään oon sitten pessy koneellisen vauvanvaatteita ja tuskin maltan oottaa, että saan ne silitettyä ja laitettua paikoilleen hoitopöydän laatikoihin :)
Huh,hellettä.. tosiaan!!! Yöt on yhtä tuskaa, kun hiukset liimautuu naamalle ja niskaan ja missään asennossa ei ole hyvä olla ja pikkuveijari tykkää yöllä innostua liikuskelemaan, etten saa nukutuksi... mutta ei haittaa, hyvä vaan kun liikkuu :)
Maria 30+0

En oo kirjotellu tänne varmaan kolmeen kuukauteen... Oon käyny vaan sillon tällön lukemassa teijän juttuja. Aika on vierähtäny tosi nopeeta ja nyt alkaa olla jo isoa mahaa =)
Hyvin on menny ja pieni liikuskelee kovasti masussa. Ens viikolla pari päivää töitä ja sit lomille...=) Huippua!
Mutta hyviä Juhannuksia meinasin lähinnä toivotella kaikille syyskuisille! Nauttikaa Juhannuksesta ja keskikesästä!

T: Kaza 30+

Onpas tämä muuttunut eri näköiseksi!
Olenkin miettinyt, että mihin olit Kaza joutunut. Meillä tais olla sama la. Kiva kuulla sustakin :)
Meillä kans perinteiset Juhannus suunnitelmat, mökkeilyä, saunomista, uintia ja grillailua.
Meiltä puuttuu vielä pinnis ja turvakaukalo suuremmista jutuista. Vauvan vaatteitakaan en oo vielä pessyt ja laittanut hoitopäydän laatikoihin. On olevinaan kiirettä. Sormet on kyllä syyhynnyt.
Meillä oli eilen viimeisen kerran perhevalmennus. Oletteko muut käyneet? Onko tullut hyödydyllistä tietoa? Itse jäin miettimään, että voi olla alku kotona aika hurjaa. Kuulemma rinnat on aivan kauhean kipeät ja veristä vuotoa 4-5 viikkoa...
Hyvää Juhannusta kaikille!!!

T, Malin ja masupallo 29+1

Alkuperäinen kirjoittaja Malin:
Meillä oli eilen viimeisen kerran perhevalmennus. Oletteko muut käyneet? Onko tullut hyödydyllistä tietoa? Itse jäin miettimään, että voi olla alku kotona aika hurjaa. Kuulemma rinnat on aivan kauhean kipeät ja veristä vuotoa 4-5 viikkoa...
Hyvää Juhannusta kaikille!!!

T, Malin ja masupallo 29+1

Noista rinnoista sen verran et joo tosi kipeiks menee ja veritippoja saattaa tulla silloin tällöin. Nännit ovat kans ihan ruvilla ja arat. Itkun kera sitä saa ensimmäisen viikon imettää. Sit kyllä rupea helpottamaan, ainakin mulla.

Heipähei minultaki piiiitkästä aikaa!

Mulla on jotenki jääny netissä istuminen vähiin, ku töissä saa olla nenä ruudussa kiinni sen 8h ja kotona on niin turkasen kuuma, ettei viitti paljon sisällä ees oleilla:)

Mulla on viimeksi ollu neuvolakäynti parisen viikkoa sitten, silloin oli tullu lähtöpainosta +4kg lisää, eli ei kovinkaan paljon ilmeisesti? No eipä se siitä mitään ihmeempää maininnu. Kaikki oli muutenki hyvin. Masu kyllä kasvaa ja vaatteet jää pikkuhiljaa pieniksi, aikamoinen punkero-olo tuntuu välillä olevan, varsinki, ku kumarrun laittaan kenkiä jalkaan -uhhuh!

Mulleki tuli äitiyspaketti ja hipelöin heti ne kaikki vaatteet ja tavarat kaikki yksitellen:) Olipa mukavaa!

Nyt alkaa taas olla niin tuskanhiki päällä, että pakko lopettaa ja lähteä johonki viileämpään paikkaan! Hauskaa juhannuspäivän jatkoa kaikille!!

tilli80 ja sintti 28+3

Juhannus on nyt sitten ohi ja tuntuu, että viikonloppuna tuli kasvettua ainakin pari kiloa taas. Sen verran tuli syötyä ja grillattua, että perjantai-ilta meni tyystin sitten ähkyn partaalla, kun ei tuo pää vielä tajua, että ei tuonne mahaan enää mahdu kerralla niin paljon kuin ennen.
Keskiviikkona näytti vielä ankealta, kun heinänuhan lisäksi sain vielä oikean flunssan ja olo oli todella surkea ja torstai menikin sängyn pohjalla. Aattona sitten ahtauduttiin mieheni kanssa kajakkiin ja melottiin 9 kilsan pätkä, joka oli ihan riittävä matka meloa siinä asennossa näillä viikoilla. Lauantaina sain mieheni ylipuhutuksi mattopesulle, joten nyt on pakolliset mattotkin sitten pesty. Myönnettäköön, että ei sitä vaan pystynyt vieressä katsomaan, kun mies kuuraa mattoja, vaan tuli siinä pari kevyttä mattoa pestyä itsekin hieman kevyemmällä otteella kylläkin. Kiukuttaa vaan jotenkin tuo oma kotoa saatu asenne, kun tuntee kauheaa syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa, kun joutuu pyytämään miehen mattopesulle, vaikka järki sanoo, että yhteistä hommaahan se on eikä pelkästään naisten hommaa.
Kaksi viikkoa vielä töitä ja sitten lomille lomps...

nim. rv 30 + 0