Syyskuisten LA:t

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rizzu

Vieras
Tässä uusi keskustelun aloitus ja tähän mennessä listautuneet. Lähettäkäähän lisätietoja, jos jotain puuttuu, ja juuri plussanneet: ONNEA ja TERVETULOA!

Jennu79: LA 2.9./26 v./esikoinen
Kaza: LA 7.9./28 v./esikoinen
Malin: LA 7.9./28 v./esikoinen
Anneli: LA 7.9./24 v./esikoinen/toimistotyö
Rizzu: LA 10.9./28 v./esikoinen/toimistotyö/KOS tai NKL
Mama: LA 12.9./39 v./viides lapsi
Annuska: LA 12.9./30+/toinen lapsi
Hanne: LA 13.9./29 v./esikoinen/toimistotyö
Tuire: LA 16.9.
Pirita: LA 14.9./esikoinen
Piitsu: LA 16.9.
Frisse: LA 17.9./29 v./esikoinen

Listan perään voisi vielä lisätä tulevan synnytyssairaalan, jos haluaa. Synnytyssairaaloiden lyhenteet ovat:

EKKS= Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS tai OAS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Kas noin, päivitin sen listan, jonka jotkut olivatkin jo kiltisti aloittaneet.

Tähän saapi turista lisää. Ja uusia plussanneita tulee varmasti vielä, tervetuloa mukaan turisemaan!

Mulla on tänään ollu sekä kuvotusta että päänsärkyä. Ja armoton väsy! Meillä on flunssaa liikkeellä töissä, siellä köhi ihmiset, ja mullakin on vähän kurkussa arka olo. Joten ""lipesin"" töistä aiemmin kotiin. Pystyn tekemään töitäni myös tarpeen tullen etänä. Se voi olla ehkä pian alkavan oksukuurin aikana tärkeää, jos nyt ylipäätään pystyy töitä silloin tekemään! Mutta luulen, että oksennukseksi tää kuvotus vielä joku päivä yltyy. :(

Mutta nyt menen vähän nukkumaan päikkäreitä. Kirjoittelemisiin!

Heipsan vaan!!
Mullakin tänään aaltoilevaa pahaaoloa. Tämä on eka kerta, kun sitä mulla esiintyy, ei mitenkään miellyttävää.. Kun pääsen kotiin, en liiku sohvalta koko iltana mihinkää!!! Paitsi vessaan..

Olenkohan ollut superväsynyt, kun tuota tein, sillä en edelleenkään osannut laittaa niitä LA-järjestykseen. Meninkin heti edellisen viestin jälkeen päiväunille, kas, tuli nukuttua 2 tuntia (eikä väsy mennyt edes pois...).

Muistan, kun meidän narttukissa karkasi joskus pääsiäisen tienoilla riiuureissulle. Oli poissa pari päivää. Kun se palasi, oli käytös muuttunut selkeästi. Kisu vain söi ja nukkui. Jo siitä tiesin, että juhannusvauvat oli tulossa. Ja juhannuspäivänä niitä sitten syntyikin! Ottakaamme mallia luonnosta tähän tilaan!

Liityn tänne teidän muiden seuraan. LA 7.9 27v ja ensimmäinen lapsi tulossa.

Ensimmäinen neuvola käynti tammikuun lopussa ja seitsemäs viikko alkoi tänään. Olen huolissani, onko joku vialla? En ole väsynyt, ei ole paha olo, ei ole mitään, rinnat hieman arat. Plussasin viikko sitten.
Onko jollakin kokemuksia? Pelkään onko mun ""rakas pienokaiseni"" tuulimuna???

Täällähän Tepa olikin jo ilmoittaunut, hyvä hyvä! (Luin äsken sitä edellistä ketjua, ja olit kirjoittanut sinne).

Tänään ei ole ollut kovin väsy, hyvä hyvä. Mutta yökötys-olo oli jälleen kanssani aamiaispöydässä. Koskahan se äityy oksennukseksi, sitä pelkään.

Ostin tänään duunipaikalle kaappiin kaikkea naposteltavaa: piltti-hedelmäsoseita, myslipatukoita, keksejä, rusinoita, pillimehuja jne. Jos vaikka muistais syödä 2 tunnin välein jotain pientä.

Ootteko te saaneet oltua hiljaa asiasta? Mun mies sanoi, että asiaa ei tarttisi levitellä turuilla ja toreilla, mutta mä oon kertonu jo 5 hyvälle ystävälleni! Kääks. En vain malta olla hiljaa. Yks kysyi multa, että mikä mun on, kun naamalla on semmoinen typerä hymy koko ajan ;) Onneksi töissä olen vielä (vaivoin) saanu pidettyä suuni kiinni.

Mutta ei muuta tällä erää!

Meillä miun sekä miehen vanhemmat tietää, sit miun siskot ja yhelle miun parhaimmista kavereista kerroin. Oon kavereista häne kans eniten tekemisissä ja sillon tällön tuli käytyä aina kaljalla ni pakko oli kertoa... :)
Tietenki tekis miel huuella asia ympäriinsä mut pitää nyt malttaa... Tiiä jos ei siel vaik ookkaa mitää elollista...

Nyt ruokaa laittamaa, kauhee nälkä...taas ;)

Meillä tietää kaksi mun hyvää ystävää puolisoineen ja eilen kerroin mun siskolle (joka muutama päivä sitten sai ihanan tyttövauvan) ja hänen miehelle. Sisko rupesi oikeen itkemään onnesta=) Tuli itselle ihana olo, kavereiden reaktiot olivat niin paljon ""kylmempiä"".
Sain varattua ajat alkuraskauden ultraan (yksityiselle) ja neuvolaan. Neuvola täti vaikutti oikein mukavalta=) Ultra 23.1. eli vielä reilun viikon pitäisi odottaa ja neuvola vasta helmikuun alussa....
Hyviä oloja toivottelee
Anneli=)

Mukavaa kun meitä on näinkin paljon, aina saa lukee monta viestiä, ku tulee koneelle..
omaa napaa: olo on tosi hyvä, lievää kuvotusta vain iltapäivällä ja huimausta ajoittain johtuen matalasta verenpaineesta ( sitä oli myös poikaa odottaessa), joten salmiakkia siis saa syödä ja sitä tekeekin usein mieli.
Ei se tuulimunaraskaus anna vähempää raskausoireita, mulla päin vastoin, olin todella väsynyt ja oksetti pitkin päivää ( ja kaikki olikin turhaa...) Eli mitä tästä päättelemme, ei oireettomuus tai kovat oireet kerro ollako tuulimuna vai ei....
Nautitaan nyt tästä odotuksen onnesta ilman suuria pelkoja tulevasta, niin minä ainakin yritän tehdä :)

Unohdin kertoo, et oon kertonut uutiset parille töissä ja muutamalle kaverille... oisin valmis kuuluttamaan uutiseni koko maailmalle, mut haluun nyt varmistuu, et kaikki menee hyvin...
oon kyllä niin suu korvissa koko ajan ,et vaikea ei ole kyllä arvatakaan mitä asiaa piilottelen...:))

me ei olla kerrottu vielä kuin yhdelle mun ystävälle joka on myös tiennyt meidän yrityksestä. Kesällä tuli hehkuteltua raskaudella ja se meni kesken niin nyt ei uskalla. Erehdyin vielä kertomaan että vauvalla oli sydänvika niin sitten niitä ihmettelijöitä riittikin. ja syyksi yleisesti arveltiin minun ikää, luin herkäsää mielessäni ainakin rivienvälistä niin....
Salassapito onnistuu yllättävän hyvin: *sorry mä just poltin ,en viiti lähteä uudelleen* * mulla on omat siiderit mukana*(alkoholitonta) *En mä voinut mennä sairaalaan leikkaukseen kun mulla on poskiontelontulehdus* yms
tuleekohan musta oikein emävalehtelija ennenkuin ne maagiset 12viikkoa on täys????

moi!joo mullaki oli tuulimunaraskauden aikaan vahvat merkit, mm.n.6 vk karmee ympärivuorokautinen pahoinvointi, ja turhaan, paitsi että se oli kaikkinensa tosi vahvistava kokemus ja lujitti suhdetta mieheni kanssa valtavasti-oli ihanaa kokea sitä miten toinen oli tukena kokoajan.antoi myös esimakua raskaudesta ja synnytyksestäkin tavallaan kun se oli eka raskauteni.. en muutenkaan usko minkään olevan turhaa, vaan voi suhtautua -tulipa eteen mitä vaan, mielummin niin, että miten voin oppia ja kasvaa tämän myötä-sen sijaan että katkerana tappelis vastaan.

täällä kaikki hyvin, vieläkin ollaan raskaana vaikka vieläkään ei sitä uskalla oikein uskoa!...pahoinvointi ei ainakaan viel ole alkanut, mut väsyttää! tekis silti mieli alkaa jo nyt muuttaa järjestystä vauvan takia-----niin innoissaan sitä vaan on!hyviä vointeja!

Hei kaikki mammat;)

Olen ollut pari paivaa koneen aaresta pois kursseilla ja niin vain on juttu siirtynyt jo uuteen ketjuun ja uutta porukkaa tullut mukaan - mahtavaa!!

Onnea Vivi! Luin tarinasi edellisesta ketjusta! Ihanaa, etta vauvaodotus on nyt totta!!

Soittelin kurssitauolla jo innostuksissani aitiysneuvolaan ja ensimmainen aika on 17.2. Ihanaa, kun on 'lyhyen ajan tahtain' ja merkinta kalenterissa;) Neuvolan laskuri laski erilailla kuin joltain sivuilta kokeilemani, eli, nyt la;ksi tuli 15.9.!!!

Me emme ole kertoneet mieheni kanssa kenellekaan, vaikka olemme molemmat niin innoisamme, etta ei meinata nahoissamme pysya!!! Aloitin juuri uudessa tyopaikassa ja haat ovat olleet jo vuoden suunnitteilla loppukevaasta... Eli ihan tallaisia pienia juttuja, joita selitella turuilla&mantereilla...

Tyostani en ole huolissani, mutta en haluaisi siella viela kertoa asiasta. Tyoni on 'tavallista' toimistotyota, eli istuen nayton aaressa mutta siihen sisaltyy myos jonkun verran ulkomaanmatkoja, esim. helmikuussa 5 euroopan maata... Naihin matkoihin liittyy aina illastamista, ei siis mitaan 24 h bileita & ryyppaamista, mutta pari viinilasia yms. Pitaa jotenkin kehittaa kovaa nahkaa ja pokkaa, etta en paljasta tilannettani.

Haihin liittyen olemme kihlattuni kanssa ehka intuitivisesti aavistaneemmekin 'aikaistumisen' silla olemme puhuneet niin keskenamme kuin vitsailleet kavereillekin, etta ehka menemme naimisiin jossain reissussa omin aikoinemme... Nyt olemme kertoneet 2 taholle (mieheni veli ja kummityttoni aiti) koska heidan kanssaan on tullut konkreettista juttua haajarjestelyista yms. mutta muille pyrimme kertomaan vasta mahdollisimman myohaan kevaalla - toivoen etta kaikki on sujunut hyvin. Haluamme naimisiin ennen vauvan tuloa, miksi ei, silla sehan oli alkuperainen suunnitelmammekin;) Nyt toteutus on vain huomattavasti pienimuotoisempi, eli kirkkovihkiminen ja illallinen &illanvietto perhepiirissa. Soittelen huomenna tiloja ja pitaa pappiakin kysya...

Paivitys mun tietoihin:
Piitsu pe 15.9./33 v./NKL/esikoinen

Tsemppia & jaksamista kaikille!!!

Heippa taas!

Oli vähän aikaa taukoa, etten tänne ehtinyt ja jo olikin paljon lukemista! Kiva kun ollaan saatu uusia plussanneita mukaan!

Rv nyt 6+0 ja tänään aamulla suihkussa käydessäni huomasin rusehtavaa vuotoa. Siskoni (kahden pienen lapsen äiti) on touhunnut koko ajan alkuraskauden ultrasta, joissa itse kävi molemmista. Vuodon nähtyäni ajattelin minäkin, että nyt saa kärvistely riittää ja varasinkin heti ajan. Oltiin tänään illalla yksityisellä miehen kanssa ja siellä näkyi vauva ja sydämensyke! Aivan uskomatonta! Olin varautunut, ettei näin alussa vielä näy, mutta kävi paremmin kuin hyvin! Ollaan oltu sen jälkeen ihan pää pilvissä täällä!

Muille ei olla vielä kerrottu, kuin siskolleni ja hänen miehelleen, kun tiesivät yrityksestä. Ostivat meille jo kaksi aiheeseen liittyvää kirjaakin. Toinen on sellainen raskaudenajalta täytettävä (Odotusajan 280 päivää) ja toinen isälle (Isä synnyttämässä).
Oireita on vaihtelevasti. Välillä öklöttää ja rinnat on etenkin öisin kivikovat ja kipeät. Välillä ei mitään oireita. Ai niin, ihan alavatsassa mulla on tummaviiru (alhaalta napaa kohden) ja ylävatsassa vaalea. Onko muilla?

Vielä korjausta tuohon listaan: mun ikä on siinä väärin, se on siis 25-vuotta. Mitenköhän sen saa muutettua???
ja tuleva synnytys paikka on TYKS

...ja vielä lisää asiaa. Neuvolasta kätilöni soitti tänään ja halusi siirtää aikani, joka piti olla ensi viikolla. (Lääkäri oli sen mulle varannut.) Oli kuulemma liian ahtaaseen väliin varattu aika ja se siirtyi melkein kuukaudella eteenpäin... Mulla siis silloin menossa rv.10+4 Aika tylsää, mutta ehkä jaksan odottaa, kun tänään ultrassa niin positiivista!

Ei pitäis pitää kirjoittamisessa niin pitkiä taukoja, kun on sitten niin paljon asiaa ;)

Huomenta!
Se olen sitten minä joka täällä joka aamu ekana teitä herättelen, kun ei nukuta yhtään, olen aina ollut aamuvirkku.
Eilen taas tuli vähän ruskeaa vuotoa. mutta ei paljon.

Sitten sattui hauska juttu kaikkee se raskaus teettää:
Ajoin autolla yhtä sivutietä joka oli sohjoinen. ja keskityin ajamiseen tosi tarkasti. puhelin soi ja vilkaisin näyttöä ja ajattelin että ukko-kulta soittaa ja vastasin:* HEI KULTA!
noooo. se olikin mun asiakas 42v poikamies peräkylältä. Hetken oli tämä mama häkeltynyt mut oli asiakaskin..... kunnes saatiin väärinkäsitys selvitettyä. nauruksi se lopulta meni mutta kyllä olin nolo.
Kiva kun meitä on ketjussa jo näin paljon.
Montas pientä sydämensykettä on jo löydetty? Yksi ainakin, en vaan nyt muista nimimerkkiä...
Voi kun aika matelee, pääsis jo siihen ultraan. aika varattu 24.1, reilu viikko kärvistelyä. mut näkyypähän sitten varmasti jos on jotain nähtävää......

Huomenta kaikki!
Pieni ohje tähän alkuun listan päivittämisestä. Eli kopiotte listan vaan omaan viestiinne jatkoksi ja teette tarvittavat muutokset. Ei sen kummempaa. Vanhaan viestiin ei siis pääse käsiksi.

Aivan ihanaa oli lukea (oliko se Malinin) viestiä kun hän oli ollut ultrassa ja syke kuulunut. Ihan meni kylmät väreet ja melkein itku tuli. Antaa toivoa mullekin ens perjantaille että siellä jotain näkyis. Sitten olis 6+3.
Mies lähti viime yönä työmatkalle Espanjaan... huippu tylsää! Tulee ens viikon perjantaina ja heti lauantaina lähdetään sinne Thaimaahan. Toivottavasti olisi miehelle hyviä uutisia kertoa ultran jälkeen perjantaina.

Yhteistyössä