Taa sairaana. Neljä kk putkeen menty taudista toiseen. Mitä ihmeen terveyjuomaa mä alan nuille anamaan?!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maru"

Vieras
Siis meillä on sairastettu neljä kuukautta putkeen. Mahataudilla aloitettu-influessalla/rs-viruksella jatkettu-sit oli rota- ja nyt kauhee flunssa räkätauti yskä.
Alan olla melko kyllästyny kun meillä on joulukuussa syntyny vauva ja iso perhe. Ei ole yhtään viikkoa menny etteikö joku olis ollu koulusta pois. Jatkuvaa keplottelua sairaalan ja tk.n välillä.
Mitä ihmeen terveysjuomaa minä alan nuille juottaan?!
 
EyeQ:ta tai Möllerin kalaöljyä isolla annoksella. Meillä ei ole sairastettu kuin yksi flunssa koko talvena, kun viime syksynä sitä alettiin syömään.

Aluksi 6 tbl/päivä 10 viikon ajan. Sen jälkeen 3tbl/päivä.
 
ei siihen mitkään juomat auta, vaan siedätyshoito. herkeet varomasta kaikenmaailman pöpöjä, eli et linnotaudu kotiin vapisemaan, kun siellä on se pöpö ja täällä tämä. herkeet sen viimeisen päälle pukemisen. niin taudi pysyy loitolla. näin meillä mennään. tänäkään talvena ei oo lapset sairastanut ainuttakaan flunssaa, tai oksutautia vaikka ympäristö perheissä ei muuta tehdäkkään
 
Me sairastettiin viime vuosi kanssa sellainen neljä kuukautta. Eikä olla kyllä mitään pöpökammoisia ja syödään hyvin ja eletään terveellisesti. Neljän kuukauden aikana neljä mahatauti, kuumetaudit ja kaikki mahdolliset. Oli rankkaa ja neljän lapsen kanssa taiteilua kun vuorotellen yritettiin olla kotona. Tänä vuonna ei ole sitten ollut yhtään tautia ja kukaan lapsista ei ole yhtään päivää ollu pois hoidosta ja koulusta. Voimia sairastupaan!
 
Noo tuonhan minä halusinki kuulla että ''meillä ei ainakaan olla sairastettu''. No hyvä niin.
Meillä syödään ihan terveellistä kotiruokaa ja paljon luomua. Eikä olla todellakaan linnottauduttu kotiin. Haluaisin vaan päästä tästä kierteestä eroon. Olen koko viikon siivonnu ja pessy pöpöjä pois. Ja en ole mikään himosiivooja.
 
[QUOTE="minna";29772142]Me sairastettiin viime vuosi kanssa sellainen neljä kuukautta. Eikä olla kyllä mitään pöpökammoisia ja syödään hyvin ja eletään terveellisesti. Neljän kuukauden aikana neljä mahatauti, kuumetaudit ja kaikki mahdolliset. Oli rankkaa ja neljän lapsen kanssa taiteilua kun vuorotellen yritettiin olla kotona. Tänä vuonna ei ole sitten ollut yhtään tautia ja kukaan lapsista ei ole yhtään päivää ollu pois hoidosta ja koulusta. Voimia sairastupaan![/QUOTE]

Kiitos. Jospa tämä kohta loppuu... Kesää odotellessa...
 
Meillä on koko talvi juotu pakuriteetä ja samaiseen teeveteen teen myös ruokaa, puurot ja pastat yms.
Se on pakurinkäävästä tehtyä juomaa jossa huikeet antioksidanttiluvut. Käytetään myös avittamaan syövästä toipumista ja poistaa parasiittejä elimistöstä.

Sitä saa terveyskaupoista ja halpahalli myös myy. On hyvän makusta ja löytyy myös maustettuja vaihtoehtoja niinku vanilja. Ei sisällä kofeiinia vaikkakin sitä on suomessa ennenvanhaan käytetty kahvin korvikkeena. On suht hintavaa n.10 e 20 pss pakkaus mutta yhdestä pussista tulee aivan litrakaupalla. Tapaan tehdä sitä aina litran kerralla termariin. Yhtä pussia voi käyttää niin kauan ku väriä irtoo eikä tuu kitkeräksi pitkään hauduttaessa niinku tee. Käytän myös ne "purut" smootieihin ja ruokiin.
 
Maitohappobakteerit ja monivitamiinikuuri kaikille, nyt teilläon varmasti kaikilla vastustuskyky tosi heikko kun olette paljon sairastelleet.
Tsemppistä sairastupaan, aurinko tuo varmasti omaa helpotusta kun jaksat vieä hetken.
 
Maitohappobakteereita, D-vitamiinia, kalaöljyä ja ehdottomasti myös lusikallinen kylmäpuristettua kookosöljyä joka päivä. Lisäksi terveellistä kotiruokaa ja ulkoilua :)
 
[QUOTE="Maru";29772153]Noo tuonhan minä halusinki kuulla että ''meillä ei ainakaan olla sairastettu''. No hyvä niin.
Meillä syödään ihan terveellistä kotiruokaa ja paljon luomua. Eikä olla todellakaan linnottauduttu kotiin. Haluaisin vaan päästä tästä kierteestä eroon. Olen koko viikon siivonnu ja pessy pöpöjä pois. Ja en ole mikään himosiivooja.[/QUOTE]

Luomusokerit pois kokonaan, tilalle luomuhunaja, jos tarvii makeutusta, mut muista et pöpöt elää hiilareista ja hiilareissa, ei rasvasta eikä rasvassa.

Joissakin luomutuotteissa ON karrageenia, koodattu E407 ja se todellakin AIHEUTTAA tulehduksia. Myös luomugluteeni on tosi haitallista samaan tapaan kuin tavallinenkn.

Kiinnostaa tosiaan tietää, oletko noita saanut samalla...
 
Jos lapset syöneet paljon antibioottikuureja paljon se lyö oman vastustuskyvyn alas pitkäksi aikaa. Eli älkää vaan vaatiko turhia kuureja, flunssaan ei tarvi ab kuuria. Eikä lähes koskaan korvatulehduksiinkaan.

Muistakaa d- vitamiinin lisäksi syödä tarpeeksi c-vitamiinia, jos ei hedelmistä/marjoista tuu tarpeeksi ni purkista sitten.
 
Olisikohan kannattanut ottaa ainakin Kausi-influenssarokote ja rota-rokote? Olisitte päässeet huomattavsti vähemmällä sairastamisella.
Lisäksi kalaöljy, monivitamiini, D-vitamiini ja maitohappobakteeri on avuksi. Myös pieni hunajalisä tekee terää.

Mutta kyllä tuo rokottaminen kannattaisi miettiä ihan tosissaan uudestaan teidän perheessä, ihme että ette ole ottaneet näitä rokotteita kun on pieni vauva. Ettekö ole miettineet miten vakavasti vauva voi sairastua sekä rotaan että influenssaan?
 
[QUOTE="Maru";29772094]Oikokaan kirjoitusvirheet. Näillä näppäimill on tosi hankala kirjoitaa ku jumittavat.[/QUOTE]

Ei se mitään.

Nukkua täytys paljon, kun sairastaessa (muidenkin!) ei pysty kunnolla nukkumaan,. Ja eineksiä voi käyttää, kunhan valitsee sellaisia, mistä ei tule lisävaivoja. Tuolla sit enemmän:
luomulihapullia tietysti

Itse en käytä mitään lisävitamiineja koskaan, enkä siedä ollenkaan askorbiinihppoa--- Kunnollisella ruoalla pysyy terveenä...
 
Isossa perheessä on välillä valitettavasti tuollaisia vastustuskyvynkeräämistalvia. Meillä oli 2 vuotta sitten vastaavaa, elokuusta seuraavan vuoden toukokuuhun tuntui että koko ajan joku on jossain taudissa. Sen jälkeen onkin sitten oltu terveitä, ei ole käytetty yhtään tenavaa edes lääkärissä kahteen vuoteen :)
 
Meillä on oltu ihan terveinä, mutta me otammekin rokotteet lapsille. Ihan turhaa tuottaa pienille kärsimystä.

No me sairastuttiin yks vuosi niistä rokoteista niin pahoin ettei olla sen jälkeen niihin kajottu eikä sairasteta enää.
Ja rokotteist huolimatta voitte sairatua niihin tauteihin. Tää nyky rokotehysteria on ihan älytöntä. Joka asiaan pitää saada rokote joka ei todellisuudessa edes suojaa.
 

Yhteistyössä