täähän on tosi hyvää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
siis salaatti. oon aina ollut niin huono syömään mitään vihreää, oon siis kyllä tottakai maistanut jne, mut harvoin itse vihreää salaattia oon tehnyt tai sit kun teen ni se jää kaappiin pyörimään. nyt en laittanut tähän mitään muuta kuin kiinankaalia ja kurkkua, aavistuksen salaatinkastiketta ja :p ehkei tän kerran laihdutus kaadukaan heti ekan viikon aikana :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
siihen ku lisäät viel ananasta ni avot, mäki tuun syömään! :p

mä mietin jo tuossa tekovaiheessa et lisäänkö mut en sit laittanut. jäi tuota kulhollinen tuonne kaappiin, joten sinnehän sitä voi lisätä. vai kannattaako ananas laitta vasta just annoksen päälle?

Salaatit on hyviä.
Sellanen on mun herkkua, kun raastaa/suikaloi valkokaalia, kurkkua, tomaattia, porkkanaa ja vaikka paprikaa. Ripaus mustapippuria joukkoon, ja jotain hyvää kastiketta :p

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Salaatit on hyviä.
Sellanen on mun herkkua, kun raastaa/suikaloi valkokaalia, kurkkua, tomaattia, porkkanaa ja vaikka paprikaa. Ripaus mustapippuria joukkoon, ja jotain hyvää kastiketta :p

Tohon tonnikallaa, ni on miunki herkku. Itseasiassa mikä vaan rehu koristeltuna tonnikalalla... :p

mulla on pienoinen ongelma näiden salaattien kanssa, kun siis itse salaatti ainesta voi syödä (esim lehtisalaatti, kaali jne) mut oon allerginen tomaatille, porkkanalle, omenalle päärynälle ja monelle monelle muulle. purkki persikka, ananas ja kurkku on sellaisia mitä voin käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mulla on pienoinen ongelma näiden salaattien kanssa, kun siis itse salaatti ainesta voi syödä (esim lehtisalaatti, kaali jne) mut oon allerginen tomaatille, porkkanalle, omenalle päärynälle ja monelle monelle muulle. purkki persikka, ananas ja kurkku on sellaisia mitä voin käyttää.
Käykö tonnikala? Tykkäätkö? Jos käy niin hyvää salaattia tulee kun laittaa tillitonnikalaa, maustekurkkua, ananasta, pastaa ja salaattia.
Raejuusto sopii kans aika moniin salaatteihin ja sillä saa siitä vähän ruokaisammankin.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
kiinankaalista tehdään yleensä lämpimiäruokia... 80-luvulla oli Suomessa yleinen salaatissa, ei paljon nykyään...
Ahaa, olikai oleellinen tieto kun piti ilmoittaa. :D Mä oon vielä nykyäänkin nähnyt kiinankaalisalaattia monessakin paikassa. Jokainen syö just sitä mistä tykkää.

kiinankaalista tehdään yleensä lämpimiäruokia... 80-luvulla oli Suomessa yleinen salaatissa, ei paljon nykyään...
Oon kuullu et keräkaali/valkokaalista tehdään esim kääryleitä ja laatikkoa mut en oo kuullu et kiinankaalista kovin moni tekis lämpimiä ruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon kuullu et keräkaali/valkokaalista tehdään esim kääryleitä ja laatikkoa mut en oo kuullu et kiinankaalista kovin moni tekis lämpimiä ruokia.

Se on hyvää wokissa, tai vaan yksistään kuullotettuna, vähän soijaa mukaan ja sipulia/valkosipulia. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Käykö tonnikala? Tykkäätkö? Jos käy niin hyvää salaattia tulee kun laittaa tillitonnikalaa, maustekurkkua, ananasta, pastaa ja salaattia.
Raejuusto sopii kans aika moniin salaatteihin ja sillä saa siitä vähän ruokaisammankin.

tykkään kyllä, sit se ai vaan oo enää niin kevyttä jos pastaa sinne tökkää. toki tonnikalaa voi syödä ihan vaik jäävuorisalaatin kaverina.

oho, taidat olla oikea ruokaexpertti...

nöppönen: jos laitat pastaa salaattiin niin sillonhan voit sillä salaatilla korvata lämpimän aterian kun täyttää pidemmän aikaa kun ilman pastaa oleva.

ai no niin.. pikkasen taas pää toimii hyvin :laugh: kiitti. mitenhän paljon saa pisteitä salaatista jonka pohjana on pasta ja tonnikala jos muu on pisteetöntä.

nöppönen: jos laitat pastaa salaattiin niin sillonhan voit sillä salaatilla korvata lämpimän aterian kun täyttää pidemmän aikaa kun ilman pastaa oleva.

ai no niin.. pikkasen taas pää toimii hyvin :laugh: kiitti. mitenhän paljon saa pisteitä salaatista jonka pohjana on pasta ja tonnikala jos muu on pisteetöntä.

Ja sitten valitset täysviljapastaa, etkä normaalia valkoista mössöä. Kana on myös kevyttä lihaa salaatin joukkoon, tulee ruokaisampi. Itse teen yleensä oman salaatin jäävuorisalaatista, jossa seassa kurkkua, paprikaa, kanaa ja kevyt raejuustoa. Mulla myös tuo mukava tomaattiallergia, joka ilmenee suun kutinana, mutta silti on aina pakko ärsyttää ja syödä taivaallisia minuluumutomaatteja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:

Ja sitten valitset täysviljapastaa, etkä normaalia valkoista mössöä. Kana on myös kevyttä lihaa salaatin joukkoon, tulee ruokaisampi. Itse teen yleensä oman salaatin jäävuorisalaatista, jossa seassa kurkkua, paprikaa, kanaa ja kevyt raejuustoa. Mulla myös tuo mukava tomaattiallergia, joka ilmenee suun kutinana, mutta silti on aina pakko ärsyttää ja syödä taivaallisia minuluumutomaatteja :)

kuulostaa hyvälle, täytyypä tuota testata.

Laita siihen salaattiin suolaa, pippuria, suihkaus oliiviöljyä ja balsamicoa :) On paljon terveellisempää kuin valmiit salaattikastikkeet :) Ja mozzarella on kans hyvä salaattiaines, jos pystyt syömään. + sitten tietenkin yrttejä voi laittaa tuohon makua antamaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Laita siihen salaattiin suolaa, pippuria, suihkaus oliiviöljyä ja balsamicoa :) On paljon terveellisempää kuin valmiit salaattikastikkeet :) Ja mozzarella on kans hyvä salaattiaines, jos pystyt syömään. + sitten tietenkin yrttejä voi laittaa tuohon makua antamaan :)

mitä on balsamico?

hmm, tuo oliiviöljy terästettynä valkosipulilla vois olla aika hyvää salaatinkastikkeena, ti vastaavasti sitruuna oliiviöljy.. tosin ite en kytä ku thoussand island kastiketta salaatissa ni se siitä salaatin terveellisyydestä :laugh:

Sousittelen kreikkalaista salaattia. Mikä parasta, siihen ei tule lainkaa salaatinlipareita. Kurkkua, tomaattia, vihreää paprikaa, punasipulia, viipale vuohenmaidosta tehtyä oikeaa fetaa, tummia kivellisiä oliiveja, reilusti kylmäpuristettua oliiviöljyä ja pinnalle ripottelu oreganoa.

Josvälttämättä haluaa, niin ranskanleipää kunnon tsatsikilla.

http://img66.imageshack.us/img66/9619/23092007003ne8.jpg

Yhteistyössä