Täällä kun on usein niitä pituus/paino keskusteluja. Niin millainen mielikuva on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Plösö. Mutta paha mennä sanomaan, ilman näkemistä. Kun kun paino/pituus ei kerro ihan koko totuutta. Itselläni mittaa 178cm ja painoa 62kg, jota yritän kovasti tiputtaa kun olo on tursasmainen.. joten, näin pelkän painon/pituuden perusteella lihava.

No sulla on selkeästi syömishäiriö joten ei kannata tulla omia mielipiteitään tähän ketjuun kertomaan. Ehkä psykiatri olis oikeempi paikka.

No, tämähän on ihan oikea paikka kun kerran asian osaavia lääkäreitä paikalla! Diagnoosinkin osasit ihan itse muka tehdä!! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Plösö. Mutta paha mennä sanomaan, ilman näkemistä. Kun kun paino/pituus ei kerro ihan koko totuutta. Itselläni mittaa 178cm ja painoa 62kg, jota yritän kovasti tiputtaa kun olo on tursasmainen.. joten, näin pelkän painon/pituuden perusteella lihava.

Tuossa oli nuo 2 "laadukasta" kuvaa mun ylppärikuvista otettuna :D

Joo. :D
Niistä ei niin paljon näkynyt, että.. Mutta jos oma olo tuntuu hyvältä, niin sittenhän se paino on ihan ok.. :)

Nainen on yleensä noilla mitoilla pyöreä, mutta miehelle se olisi normaali paino. Eli eiköhän lihaksikas nainenkin voisi olla ihan laiha noillakin mitoilla, mutta toinen hentorakenteisempi ja lihakseto taasen voi olla tosi lihavakin.

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:

eiköhän se BMI oo tärkeempi ku se mitä vaaka näyttää. Ja sulla son 19.6 eli varaa on lihotakki.

Minä en käy vaa`alla painoa katselemassa, vaan luotan siihen, että sitten kun oma olo on hyvä ja olen tyytyväinen itseeni, niin sitten paino on hyvä. Kyllä tiedän nuo indeksit, mutta.. olen hoikka ja siro rakenteeltani, eikä tuo paino vain tunnu omalta. Olen molempien raskauksien aikana lihonut yli 20kg ja olo oli kuin valaalla, vaikka itse mahaa ei oikein ollutkaan..
Ja tiedän, että se pari kiloa auttaa siihen omaan tyytyväisyyteen, en olekaan mikä himopudottaja ja tavoittele mitään anorektista olemusta. Miehenikin on sitä mieltä etten ole hiukan kevyempänä yhtään liian laiha, ja hän kyllä sanoo jos olisin! :)

En minä itseäni pyöreäksi olisi kutsunut, kun painoin 76cm. Vatsamakkara toki oli, isot tissit ja komea takapuoli. Painoa nyt 72 ja ihmiset kutsuu hoikaksi, tissit ja peppu yhä isot ja makkara pienentynyt radikaalisti. Ei oo alleja tai isoja jenkkakahvoja.

Mutta jos peppu ja tissit olisi vyötäröllä - niin pyöreä tasapaksu makkara olisin ehkä ollut...

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
En minä itseäni pyöreäksi olisi kutsunut, kun painoin 76cm. Vatsamakkara toki oli, isot tissit ja komea takapuoli. Painoa nyt 72 ja ihmiset kutsuu hoikaksi, tissit ja peppu yhä isot ja makkara pienentynyt radikaalisti. Ei oo alleja tai isoja jenkkakahvoja.

Mutta jos peppu ja tissit olisi vyötäröllä - niin pyöreä tasapaksu makkara olisin ehkä ollut...

No mä muistelisin että myös mulla oli kyllä vatsamakkaraa tuolloin, eli enpä mä mikään hoikkeliini tuolloin ollut. Kapulat (siis jalat) oli hyvässä hapessa, samoin yläkroppa, keskivartaloon kertyi jo tuolloin ylimääräistä, mutta en mun mielestä liikaa =) . Isot rinnat mulla on aina ollut, eli ehkä se tasapainotti vielä tuota keskivartaloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Miten huonosti naisia kohdellaan ja esineistetään, kun sinun kaltaisesi kaunis ja muodokas nainen ei arvosta itseään ja ole ylpeä vartalostaan.

Ei ei ei, nyt ymmärsit väärin :D . Katos kun mä olen tällä hetkellä hiton lihava tursake ja nyt ekaa kertaa vuosiin tuli olo että raskauden jälkeen vois tiputtaa painoa. Eniten terveyden vuoksi, ei muuten. Mies tykkää musta kuin hullu puurosta, olin sitten tämän kokoinen tai noiden kuvien kokoinen.

Eilen tytsi laittoi tänne ylppärikuviaan ja mä niistä innostuneena kaivoin omani. Ja mielestäni näytin siis hyvältä kuvissa, just hyvän kokoisena. Kuitenkin täällä moni tuntuu ajattelevan että painon pitäis olla hitosti alle pituuden ettei olis läski. Ja mun mielestä mä EN ole noissa kuvissa läski.

Siitä se sitten lähti...tämäkin aloitus :D

Anteeksi. Kuka nyt sitten on tämä: naisella pituutta 175 cm ja painoa 76 kg.

Minä noissa ylppärikuvissa :D

Ja nyt siis hitosti paljon enemmän painan...

Minä noissa ylppärikuvissa :D

Ja nyt siis hitosti paljon enemmän painan...

Jaa. Yli sata kiloa siis. No, kasviksia ja vältät rasvaa, alat tehdä kävelylenkkejä ja silleen. Unohda koko juttu numeroiden osalta.

Juu markka on mennyt rikki jo aikoja sitten, tosin nyt raskausaikana. Niinhän se on, että numeroita on turha tuijottaa =)

Mun mielestä näytät tosi hyvältä noissa kuvissa. Itsekin olen miettinyt, että pitäisi varmaan terveydellisistä syistä pudottaa painoa. Mulla sama (ihana) tilanne, että mies ei valita, mutta pelottaa josko tulee jotain nivelvikaa tai muuta ylipainosta johtuvaa. Olen kyllä jo valmiiksi kauhuissani siitä, kuinka alhaalla raskausarpien repimä vatsanahka mahtaa laiharin jälkeen roikkua, kun se roikuu täysinäisenäkin. Jos siitä ottais nyt noi läskit pois, niin sehän olisi jossain reisien seudulla...

sopiva, kuten kuvastakin näkyy, ei ole pulleata nähnytkään :o itse painoin pitkään 65 kg ja olen 163,5 cm pitkä. nyt painan 58 kg ja en tunne isoa eroa aiempaan, vaatekoko ehkä hieman pienempi :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä painaa liikaa. Itse oon 173 cm pitkä ja painan 61,5 kiloa, ja mulla ainakin on nytkin liikaa painoa - tuntuu, että joka paikka roikkuu :(

Ei sun laihtua tarvitse, ainoastaan kiinteyttää itseäsi, jos kerran roikkuvat paikat häiritsevät.

täh? mä oon 163cm pitkä ja joskus painoin 55 kg ja mulle sanottiin suoraan et näytän anorektikolta.

No huh huh. Mä olen 165,5cm pitkä, painoa löytyy 53kg eikä kukaan oo koskaan sanonu mitään siitä, että näyttäsin anorektikolta. Kaverit on ihan innoissaan auttanu laihtumaan ja miespuolisetkin ystävät on sitä mieltä, että paino on ihan 'normaali' enkä heidän mielestä ole edes laiha tai lähelläkään.

Yhteistyössä