Taas miehille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miksi et siivo itse jos keran sotkut haittaa???

Siksi koska kun tästä asiasta on ollut puhetta, on mies erikseen ilmoittanut halukkuutensa osallistua ko. hommiin.
... Mutta mitään ei saisi sanoa, koska mies on jo tullut puolitiehen vastaan.

Hmmm... hetkinen. Kuka tässä nyt koluttaa ja ketä?!?

Mies on sanallisesti ilmoittanut halukkuutensa siivoukseen => siivous miehen osalta ns. hoidettu. Jos vaimo napisee, kun ei kuitenkaan käytännössä ole mitään tapahtunut, niin sopivan suuri määrä loukkaantumista ja syyllistämistä, niin eiköhän se vaimo siitä nopeasti hiljene. Tämä kun on muutamaan kertaa toistettu, niin homma on klaari, eli vaimo hoitaa siivoomiset ja vielä hymyssä suin. Aika välkky kaveri, sanoisin. Tosin reiluus ja oikeudenmukaisuus on siitä kaukana.

Naisellehan ei koskaan kelpaa miehen, ammattisiivoojan jne. työnjälki. Homma on aina hoidettu jotenkin pieleen tyyliin "pattereiden takaa ei ole kuurattu". Niinpä nainen, kun on maailman paras siivooja, hoitaa homman itse. Minulle passaa, koska siivoaminen on alentavaa puuhaa ja suuntaan kunnianhimoni muualle.

Minä tuonsorttisen käyttäytymisen takia aloin lopulta suurinpiirtein pelätä elämistä: kaikki kun tuntui menevän aina miehen kannalta pieleen. Se oli hitonmoista henkistä painostusta ja väkivaltaa loppujen lopuksi. Hyvä kun huomasit: ei pidä antaa toisen alkaa ohjailla omaa käyttäytymistään. Se käy vaikeaksi.

Jos on rahaa, hankkikaa siivooja.

Minusta paras keino on se, että siivotaan yhdessä. Jaetaan tehtävät sen mukaan, että molemmilla on ajallisesti yhtä paljon tehtävää. Esimerkiksi mies vie lattiamatot ja petivaatteet ulos puisteltavaksi ja nainen imuroi sillä aikaa. Mies pesee vessan ja nainen pyyhkii pölyt ja petaa sängyn jne. Tai että toinen tekee ruokaa ja toinen siivoaa.

Jos toinen tekee ruoan joka päivä, ei periaatteessa olisi kohtuutonta, että mies siivoaisi, varsinkin, jos astia- ja pyykkihuolto tapahtuu myös naisen toimesta.

Jos teette siivouksen vuoroviikoin, päättäkää, että siivouspäivä on esim. perjantai. Sitten listasta luetellaan, mitä tehdään kunakin kertana. Jos esimerkiksi matot pitäisi viedä ulos vain kerran kuukaudessa, niin laittakaan mattojen puisteluväliksi 3 tai 5 viikkoa, niin puisteluvuoro tulee molemmille.

Juu, en minkäkään katselisi mököttävää ja murjottavaa miestä. Sehän vaikuttaa ihan manipuloinnilta. Jos mies on laiska, hän keksii vaikka mitä keinoja välttääkseen työnteolta.