Taas on mies 12 tuntia töissä ja minä uhmiksen kanssa kotona.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja one:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja one:
Alkuperäinen kirjoittaja määkin avaudun :-)):
täällä minä kotona kuumeisen 2v uhmiksen kanssa ja 7-vuotiaan joka valittaa koko ajan kuinka on tylsää ja ei-mitään-tekemistä , no menee se ulos jossain vaiheessa.
Mutta 2v on niin kuumeinen että häntä ei voi varmaan koko päivänä ulos viedä, onneksi isompi voi mennä itsekin jo.
Mies on kurssilla iltapäivään asti mutta lähtee heti siitä harrastukseensa.
Mulla olisi sata kotityötä odottamassa tekijää mutta 2v vinkuaa syliin heti kun yritän jotain tehdä, olisi saatava perjantaiksi asunto siivotuksi, ymmärrän juu että sairas lapsi ensin ja sitten kaikki muu ja niin teenkin.
mutta olen vain ihminen ja tekemättömät kotityöt raastavat silti takaraivossani ja kun lapsi nukkuu niin koitan niitä tehdä.
Saatan myös olla niin koomassa että istunkin päikkäreiden ajan palstalla ja imeskelen jäätelöpuikkoja.
Ei ole mullakaan töitä tiedossa, eikä miehelläkään, no on sillä se kurssi.
voimia sulle ja mulle, eiks juu :-)

ja nää on näitä elämän valintoja, että jos haluaa lapsia, niin sitten välillä on vaikeeta, vai luulitko, että ruusuilla tanssimista?

Ja töitä kyllä löytyy, kun katsoo MOLin sivuja, vai eikö pysty menemään, jos ei ole tarpeeksi "hienoa" ja hyväpalkkaista työtä.

Mä en tän ja ap:n kirjoitusten jälkeen yhtään ihmettele, että Suomessa on ihan sikana alle 30-kymppisiä sairaseläkkeellä olevia ja näitä työttömiä, kun ei mikään kelpaa ja sitten masennutaan, kun elämä ei olekaan sitä auvoa mitä pitäis. Jotenkin tuntuu siltä, että sellaiset elämän perusrealiteetit on ihan hukassa.

Mun karvat nousi muuten just.

Kun MÄ esimerkiksi katson MOL sivuja, ei tällä alueella ole oikein kovasti tarjontaa. Eikä sinne töihin niin vain mennä... silti vaikka ei nirso oliskaan.

Jos mä katson jostain kauempaa, niinkuin vaikka pk seudulta niin johan alkaa löytyä.... työmatka on este kyllä jo sitten siinä tapauksessa, mieskään ei suostuis muuttamaan oman työnsä ääreltä mun työni takia, enkä toisaalta näe järkeä siinä että minä lähtisin 400 km päähän töihin ja muu perhe jäis tänne.

Musta kun ei ole farmaseutiksi, kieltenopettajaksi, matemaattisten aineitten lehtoriksi tai laborantiksi. Autonasentajan hommat ei myöskään luista ihan niinkuin pitäis ei myöskään eläinlääkärin sijaisuus ole ihan mua varten :whistle:

Nirsoko? Juu olen :D

yhteiskunnan ei ole tarkoitus tarjota kaikille työikäisille kansalaisille työpaikkaa 5 km:n säteellä omasta kodista!!

Okei, toinen puhuu 400 km:stä ja sä pölö vetyäset jonkun 5 kilsaa??? V .ttu mikä pölö!
 
Alkuperäinen kirjoittaja korjaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matikkaa:
Jos keskimäärin kulutus on 8 l /100 km, matkaa 160 km/pv ja 24 pv (yrittäjillä 6 pv vko) => 3840 km/kk -> 38,4 x 8 = 278,4 litraa x 1,419 eur/l = 395,05 eur/kk polttoaineeseen + hoitmaksut n 200 eur = kulut olis noin 500 euroa /kk

korjaus 38,4 x 8 = 307,2 --> 435,91 eur+ hoitomaksu 200 eur = 635,91 eli silti suht alhaiset

No on se alhainen, mutta menis ns. tyhjään paitsi en tiedä saako yrittäjät verotuksessa helpotuksia matkakuluista. Normiduunarihan ainakin saa :) Ap kyllä ne asiat yleensä lutviutuu parhainpäin. Menkää lapsen kanssa puistoon, uimahalliin, kahville ja ostoksille yms...
 
Alkuperäinen kirjoittaja korjaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matikkaa:
Jos keskimäärin kulutus on 8 l /100 km, matkaa 160 km/pv ja 24 pv (yrittäjillä 6 pv vko) => 3840 km/kk -> 38,4 x 8 = 278,4 litraa x 1,419 eur/l = 395,05 eur/kk polttoaineeseen + hoitmaksut n 200 eur = kulut olis noin 500 euroa /kk

korjaus 38,4 x 8 = 307,2 --> 435,91 eur+ hoitomaksu 200 eur = 635,91 eli silti suht alhaiset

niin minunkin mielestä on alhaiset menot. Siitä jäis siivoojan palkalla vielä monta sataa käteen. Mutta ap on varmaan niitä, joille tosiaan se rahan määrä on kaikista suurin tekijä työtä hakiessa ei se, että on töitä ja tullaan toimeen pienemmällä.

No, sitten pitää vaan jaksaa olla kotona sen lapsen kanssa, jos työt ei kiinnosta tai sanotaan näin, että elämän mielekkyys on sitten ne lapset, jos työ ei kelpaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Kyllähän me aina käydäänkin, puistoissa yms. ja maksaisihan se 100km päässä oleva tuleva vuokra-asunto.

Eli 635+ plus 3 vuokra ja meilläpäin se ois 600e. Se ois jo 1235e. En lähtis itsekään noilla kuluilla minnekään... Tuossa tosiaan vasta vuokra,bensa ja päivähoitomaksu ja sekin taita olla nykyään 233e/kk. Plus ruuat, sähköt, ehkä vesmaksut ja muut menot nii ei kiitti. Mulla oli siivoojana lähtöpalkka 7,60e/h ja verot pois, että hurraa tuohon summaan menis ap:n rahat kaikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja korjaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matikkaa:
Jos keskimäärin kulutus on 8 l /100 km, matkaa 160 km/pv ja 24 pv (yrittäjillä 6 pv vko) => 3840 km/kk -> 38,4 x 8 = 278,4 litraa x 1,419 eur/l = 395,05 eur/kk polttoaineeseen + hoitmaksut n 200 eur = kulut olis noin 500 euroa /kk

korjaus 38,4 x 8 = 307,2 --> 435,91 eur+ hoitomaksu 200 eur = 635,91 eli silti suht alhaiset

niin minunkin mielestä on alhaiset menot. Siitä jäis siivoojan palkalla vielä monta sataa käteen. Mutta ap on varmaan niitä, joille tosiaan se rahan määrä on kaikista suurin tekijä työtä hakiessa ei se, että on töitä ja tullaan toimeen pienemmällä.

No, sitten pitää vaan jaksaa olla kotona sen lapsen kanssa, jos työt ei kiinnosta tai sanotaan näin, että elämän mielekkyys on sitten ne lapset, jos työ ei kelpaa.

Laskeppa vuokra, meillä vuokra siis kolmiosta täälläpäin 600e molemminpuolin. Siihen vedet, sähköt ja ruuat, vaatteet yms. Ois kyllä aika paljon tyhjää tuo bensan meno ap:n työhön nähden..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja korjaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matikkaa:
Jos keskimäärin kulutus on 8 l /100 km, matkaa 160 km/pv ja 24 pv (yrittäjillä 6 pv vko) => 3840 km/kk -> 38,4 x 8 = 278,4 litraa x 1,419 eur/l = 395,05 eur/kk polttoaineeseen + hoitmaksut n 200 eur = kulut olis noin 500 euroa /kk

korjaus 38,4 x 8 = 307,2 --> 435,91 eur+ hoitomaksu 200 eur = 635,91 eli silti suht alhaiset

niin minunkin mielestä on alhaiset menot. Siitä jäis siivoojan palkalla vielä monta sataa käteen. Mutta ap on varmaan niitä, joille tosiaan se rahan määrä on kaikista suurin tekijä työtä hakiessa ei se, että on töitä ja tullaan toimeen pienemmällä.

No, sitten pitää vaan jaksaa olla kotona sen lapsen kanssa, jos työt ei kiinnosta tai sanotaan näin, että elämän mielekkyys on sitten ne lapset, jos työ ei kelpaa.

Laskeppa vuokra, meillä vuokra siis kolmiosta täälläpäin 600e molemminpuolin. Siihen vedet, sähköt ja ruuat, vaatteet yms. Ois kyllä aika paljon tyhjää tuo bensan meno ap:n työhön nähden..
 

Yhteistyössä