Taas on mies 12 tuntia töissä ja minä uhmiksen kanssa kotona.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja one:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Kertokaas miten mä voisin muuttaa esim.100-250km päähän että jotain töitä löytäsin?sittenhän mun pitäisi jättää perheeni tänne.

Tai sitten sä otat sen perheesi mukaan!

pyhä yksinkertaisuus!

No HALOO!!! MIES jättäis vakkariduunin, että ap saa tehdä siivoojan töitä toisella paikkakunnalla. Enpä usko. Tai jos mies jää toisella paikkakunnalle he maksavat hoitomaksuja ja 2 asuntoa. HALOOO ihan oikeesti!!!
 
Kun elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista ikävää, ihmissuhteista tulee tärkeämpiä kuin mistään muusta. Sen vuoksi mä en ainakaan voisi kuvitella muuttavani työn perässä toiselle paikkakunnalle. Mieluummin olen työttömänä täällä kuin onnettomana (ja hieman paremmissa rahoissa ) jossain muualla.
 
Mä ihmettelen asiaa, koska mä olen AINA saanut lisäkoulutuspaikan tai hakenut töitä paskemmasta paikasta jos ei muuta ole. Aikoinani 3 koulutuksen jälkeen menin hetkeksi kaupan kassalle, koska sen alan töitä olin tehnyt joskus 18-vuotiaana. Vituttihan se, mutta rahaa tuli.

En halua mitenkään dissaillalla ap:ta, mutta mä EN USKO ettei suomessa ole töitä JA kunnan PITÄÄ järjestää hoitopaikka.

+ se mikä pisti silmään on se,että olet kotihoidontuella, joka tarkoittaa sitä ettet siis ole edes työttömänä ja työvoimakoulutukseen jonossa. (Anteeksi vittumaisuuteni)


Oletteko harkinneet pakkakunnalta muuttoa KOKONAAN POIS?


Lapsesta sen verran: Miksi et touhua lapsesi kanssa. On puistoja, uimarantoja, ilmaisia museoita. En näe mitään syytä miksi 2-vuotiaan kanssa ei voisi lähteä tuollaisiin vaan olla vittuuntuneena kotona.

Nyt anteeksi vaan, mutta olen sitä mieltä, että ihminen itse järjestää elämänsä. Jos et ole tyytyväinen, TEE MUUTOS.
Ota yhteyttä työkkäriin, ilmoittaudu työttömöäksi työnhakijaksi (työvoimakoulutukseenkin?), hae hoitopaikkaaa lapselle, hae vaikka osa-aika ja keikkatöitäkin.

Ja tärkein kaikesta; KESKUSTELE MIEHESI KANSSA + HANKI HARRASTUS.
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Alkuperäinen kirjoittaja one:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Kertokaas miten mä voisin muuttaa esim.100-250km päähän että jotain töitä löytäsin?sittenhän mun pitäisi jättää perheeni tänne.

Tai sitten sä otat sen perheesi mukaan!

pyhä yksinkertaisuus!

No HALOO!!! MIES jättäis vakkari duunin, että ap saa tehdä siivoojan töitä. Enpä usko. Tai jos mies jää toisella paikkakunnalle he maksavat hoitomaksuja ja 2 asuntoa. HALOOO ihan oikeesti!!!

Niin, koska eihän se mies voi katsoa työtä toiselta paikkakunnalta eihän...

 
Enpä voi miestäni mukaan ottaa hän kun on yrittäjä. Eikä kahta asuntoa eri paikkakunnilla kannattaisi pitää ja kyllä olen naapurikuntien työt katsonut on auto käytössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hoodrat:
Mä ihmettelen asiaa, koska mä olen AINA saanut lisäkoulutuspaikan tai hakenut töitä paskemmasta paikasta jos ei muuta ole. Aikoinani 3 koulutuksen jälkeen menin hetkeksi kaupan kassalle, koska sen alan töitä olin tehnyt joskus 18-vuotiaana. Vituttihan se, mutta rahaa tuli.

En halua mitenkään dissaillalla ap:ta, mutta mä EN USKO ettei suomessa ole töitä JA kunnan PITÄÄ järjestää hoitopaikka.

+ se mikä pisti silmään on se,että olet kotihoidontuella, joka tarkoittaa sitä ettet siis ole edes työttömänä ja työvoimakoulutukseen jonossa. (Anteeksi vittumaisuuteni)


Oletteko harkinneet pakkakunnalta muuttoa KOKONAAN POIS?


Lapsesta sen verran: Miksi et touhua lapsesi kanssa. On puistoja, uimarantoja, ilmaisia museoita. En näe mitään syytä miksi 2-vuotiaan kanssa ei voisi lähteä tuollaisiin vaan olla vittuuntuneena kotona.

Nyt anteeksi vaan, mutta olen sitä mieltä, että ihminen itse järjestää elämänsä. Jos et ole tyytyväinen, TEE MUUTOS.
Ota yhteyttä työkkäriin, ilmoittaudu työttömöäksi työnhakijaksi (työvoimakoulutukseenkin?), hae hoitopaikkaaa lapselle, hae vaikka osa-aika ja keikkatöitäkin.

Ja tärkein kaikesta; KESKUSTELE MIEHESI KANSSA + HANKI HARRASTUS.

peesi
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
ja koulujakin löytyy, että vali vali. Sitä voi vaikka mennä toiselle paikkakunnalle töihin, onko tullut mieleen? Ja olisko kantsinut miettiä, kun muutitte minne muutittekin, että sieltä mahd. löytyis molemmille töitä tai ainakin naapurikunnasta?

Saako veikata, että oot nuori äiti, jolla on koulut jäänyt käymättä ja kaupan kassalle kiinnostais mennä,mutta parempaa duunia ei peruskoulupohjalta saa...


Mikä on ns parempaa duunia? Ja onko se tosiaan niin vaikeaa tajuta, että ei niitä töitä niin vaan löydy. Ja niin kuin ap jo mainitsikin, että on töitä etsinyt.

Anna kun veikkaan, olet päälle 40-vuotias äiti, joka on käynyt koulut, ja nyt tekee töitä ilta kahdeksaan asti, ei näe perhettään, mutta kuhan rahaa virtaa ja voi kertoa käyneensä koulua, niin kaikki on hyvin`?
 
Ei ole järkeä miksi perustaa toista yritystä meidän perheeseen, veisi kaiken ajan ja sitten meistä kumpikaan ei kerkeäisi olla lapsen kanssa. Minä kun en ole käsityö ihminen tms eli en voisi kotona yritystä pitää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja one:
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Alkuperäinen kirjoittaja one:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Kertokaas miten mä voisin muuttaa esim.100-250km päähän että jotain töitä löytäsin?sittenhän mun pitäisi jättää perheeni tänne.

Tai sitten sä otat sen perheesi mukaan!

pyhä yksinkertaisuus!

No HALOO!!! MIES jättäis vakkari duunin, että ap saa tehdä siivoojan töitä. Enpä usko. Tai jos mies jää toisella paikkakunnalle he maksavat hoitomaksuja ja 2 asuntoa. HALOOO ihan oikeesti!!!

Niin, koska eihän se mies voi katsoa työtä toiselta paikkakunnalta eihän...

No mun mies ei edes katsoisi, koska täällä hyväpalkkaisessa vakityössä tehtaassa!!! Ja tuskin monikaan näinä aikoina sanoo helposti vakkariduunia irti jos ei tosiaan saa samaa tai parempaa palkkaa muualta. Ja tosiaan jos ap saa 100km päästä paikan pizzeriasta pitääkö sen sun metodeilla ottaa vastaan ja pakottaa mies hakeen myös sieltä jotain työtä? Sulla näyttää olevan sama muulle perheelle ja rahalle kunhan ap vaan nyt menis töihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja one:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja one:
Alkuperäinen kirjoittaja määkin avaudun :-)):
täällä minä kotona kuumeisen 2v uhmiksen kanssa ja 7-vuotiaan joka valittaa koko ajan kuinka on tylsää ja ei-mitään-tekemistä , no menee se ulos jossain vaiheessa.
Mutta 2v on niin kuumeinen että häntä ei voi varmaan koko päivänä ulos viedä, onneksi isompi voi mennä itsekin jo.
Mies on kurssilla iltapäivään asti mutta lähtee heti siitä harrastukseensa.
Mulla olisi sata kotityötä odottamassa tekijää mutta 2v vinkuaa syliin heti kun yritän jotain tehdä, olisi saatava perjantaiksi asunto siivotuksi, ymmärrän juu että sairas lapsi ensin ja sitten kaikki muu ja niin teenkin.
mutta olen vain ihminen ja tekemättömät kotityöt raastavat silti takaraivossani ja kun lapsi nukkuu niin koitan niitä tehdä.
Saatan myös olla niin koomassa että istunkin päikkäreiden ajan palstalla ja imeskelen jäätelöpuikkoja.
Ei ole mullakaan töitä tiedossa, eikä miehelläkään, no on sillä se kurssi.
voimia sulle ja mulle, eiks juu :-)

ja nää on näitä elämän valintoja, että jos haluaa lapsia, niin sitten välillä on vaikeeta, vai luulitko, että ruusuilla tanssimista?

Ja töitä kyllä löytyy, kun katsoo MOLin sivuja, vai eikö pysty menemään, jos ei ole tarpeeksi "hienoa" ja hyväpalkkaista työtä.

Mä en tän ja ap:n kirjoitusten jälkeen yhtään ihmettele, että Suomessa on ihan sikana alle 30-kymppisiä sairaseläkkeellä olevia ja näitä työttömiä, kun ei mikään kelpaa ja sitten masennutaan, kun elämä ei olekaan sitä auvoa mitä pitäis. Jotenkin tuntuu siltä, että sellaiset elämän perusrealiteetit on ihan hukassa.

Mun karvat nousi muuten just.

Kun MÄ esimerkiksi katson MOL sivuja, ei tällä alueella ole oikein kovasti tarjontaa. Eikä sinne töihin niin vain mennä... silti vaikka ei nirso oliskaan.

Jos mä katson jostain kauempaa, niinkuin vaikka pk seudulta niin johan alkaa löytyä.... työmatka on este kyllä jo sitten siinä tapauksessa, mieskään ei suostuis muuttamaan oman työnsä ääreltä mun työni takia, enkä toisaalta näe järkeä siinä että minä lähtisin 400 km päähän töihin ja muu perhe jäis tänne.

Musta kun ei ole farmaseutiksi, kieltenopettajaksi, matemaattisten aineitten lehtoriksi tai laborantiksi. Autonasentajan hommat ei myöskään luista ihan niinkuin pitäis ei myöskään eläinlääkärin sijaisuus ole ihan mua varten :whistle:

Nirsoko? Juu olen :D

yhteiskunnan ei ole tarkoitus tarjota kaikille työikäisille kansalaisille työpaikkaa 5 km:n säteellä omasta kodista!!



Ihana vastaus taas :D Ei voi muuta kun ihmetellä, miksi pitää vastata, kun ei oikeesti tiedä edes mistä puhuu :D
 
No jos me muutaisimme ja menisin esim. siivoojaksi ja mieheni kenties jäisi uudella paikkakunnalla työttömäksi niin tulot pienenisivät siittä mitä nyt ovat. Yritystä ei kannata toiselle paikkakunnalle muuttaa kun täällä vakituinen asiakaskunta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
No jos me muutaisimme ja menisin esim. siivoojaksi ja mieheni kenties jäisi uudella paikkakunnalla työttömäksi niin tulot pienenisivät siittä mitä nyt ovat. Yritystä ei kannata toiselle paikkakunnalle muuttaa kun täällä vakituinen asiakaskunta.

Niin mutta jos se MIES ajaisi jatkossa nykyiselle paikkakunnalle töihin? Siis jos sulle löytyisi töitä esim 80 km säteellä.

Miltä tää kuulostaisi?

Sun lisäpalkka on kuitenkin enemmän kuin miehen matkakulut +hoitomaksu, sulle kertyy eläke ja saat ulkopuolisia aikuiskontakteja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
No jos me muutaisimme ja menisin esim. siivoojaksi ja mieheni kenties jäisi uudella paikkakunnalla työttömäksi niin tulot pienenisivät siittä mitä nyt ovat. Yritystä ei kannata toiselle paikkakunnalle muuttaa kun täällä vakituinen asiakaskunta.


No ei tosiaan kannatakkaan. Ihan hölmö idea. Täällä on taas jokseenkin omituisia vastauksia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
No jos me muutaisimme ja menisin esim. siivoojaksi ja mieheni kenties jäisi uudella paikkakunnalla työttömäksi niin tulot pienenisivät siittä mitä nyt ovat. Yritystä ei kannata toiselle paikkakunnalle muuttaa kun täällä vakituinen asiakaskunta.

Tätä mä yritin tuolle Onelle sanoa, mutta siltä taitaa puuttua käsitys yrittäjän arjesta ja siitä miten se raha virtaa sinne firmaan. En usko kyllä oikeesti, että jos saat 100km päästä pizzeriasta sun mies pakkaa kamat ja muuttaa firman toiselle paikkakunnalle!!!!
 
Mutta kun mun miehellä on epäsäännölliset työajat kuten yrittäjillä yleensä eli joskus joutuu tosi aikaisin töihin joskus illalla. Eikä mies raskaan työpäivän ja pitkän jälkeen jaksaisi tuollaista ajella,sit mun pitäisi vaan muuttaa yksin ja erota perheestäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
No jos me muutaisimme ja menisin esim. siivoojaksi ja mieheni kenties jäisi uudella paikkakunnalla työttömäksi niin tulot pienenisivät siittä mitä nyt ovat. Yritystä ei kannata toiselle paikkakunnalle muuttaa kun täällä vakituinen asiakaskunta.

Niin mutta jos se MIES ajaisi jatkossa nykyiselle paikkakunnalle töihin? Siis jos sulle löytyisi töitä esim 80 km säteellä.

Miltä tää kuulostaisi?

Sun lisäpalkka on kuitenkin enemmän kuin miehen matkakulut +hoitomaksu, sulle kertyy eläke ja saat ulkopuolisia aikuiskontakteja.

Aika paljon ajaa päivässä 80km töihin ja takas ja jos tekee vielä töitä yrittäjänä päivät muutenkin pitkiä. Kyllä sitä viikossa jo menee bensaa ku matka ois 160km päivä.. Kyllä ei taida ap:n palkka riittää ylläpitämään kuluja jos ei oikeesti hyvä palkka ja siivoojalla harvoin on.
 
Eiköhän tässä nyt kuitenkin ole enemmänkin kyse siitä, että ap haluaa vaan purkaa turhautumistaan, eikä niinkään se, että haluaa jotain neuvoja asian suhteen. Me nyt ei vaan täällä saada keksittyä ap:lle mitään kivaa työpaikkaa omalta paikkakunnalta ;)
 
Juuri ehkä siivoojaksi tms pääsisin. Minusta kaikki raha menis mieheltäni bensaan ja kun muutenkin tekee pitkää päivää niin ei varmaan jaksaisi tuota matkaa ajella.
 
Jos keskimäärin kulutus on 8 l /100 km, matkaa 160 km/pv ja 24 pv (yrittäjillä 6 pv vko) => 3840 km/kk -> 38,4 x 8 = 278,4 litraa x 1,419 eur/l = 395,05 eur/kk polttoaineeseen + hoitmaksut n 200 eur = kulut olis noin 500 euroa /kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja matikkaa:
Jos keskimäärin kulutus on 8 l /100 km, matkaa 160 km/pv ja 24 pv (yrittäjillä 6 pv vko) => 3840 km/kk -> 38,4 x 8 = 278,4 litraa x 1,419 eur/l = 395,05 eur/kk polttoaineeseen + hoitmaksut n 200 eur = kulut olis noin 500 euroa /kk

korjaus 38,4 x 8 = 307,2 --> 435,91 eur+ hoitomaksu 200 eur = 635,91 eli silti suht alhaiset
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
ja koulujakin löytyy, että vali vali. Sitä voi vaikka mennä toiselle paikkakunnalle töihin, onko tullut mieleen? Ja olisko kantsinut miettiä, kun muutitte minne muutittekin, että sieltä mahd. löytyis molemmille töitä tai ainakin naapurikunnasta?

Saako veikata, että oot nuori äiti, jolla on koulut jäänyt käymättä ja kaupan kassalle kiinnostais mennä,mutta parempaa duunia ei peruskoulupohjalta saa...

ootko vähän outo?koko sun kirjotukses sellanen...
 

Yhteistyössä