V
"vieras"
Vieras
Varmasti elämä kantaa, tavalla tai toisella. Itsekin olen kiinnostunut mainitsemistasi ajatuksista ja arvoista. Mutta olen nähnyt myös sen verran elämää, että on mielestäni oikeasti vähän epäkypsää todeta "muahahhaa" kun joku kantaa huolta kotihoidontuella elävien naisten eläkekertymistä. Kun me olemme eläkkeellä, voi elämä olla varsin toisenlaista, sairaanhoito/laitoshoito kallista, yhteiskunta tyystin toisenlainen. Eivätkä ne lapsetkaan välttämättä muista, hoidettiinko heidät kolmivuotiaiksi kotona, kun äidin vaippa pitäisi vaihtaa.
Olet oikeassa. Olisi mielestäni tärkeää parantaa kotivanhempien tukia ja eläkekertymiä ja työllitymistä. Lähinnä mua ärsyttää tämä "taloudellinen" näkökulma, joka tässä tutkimuksessa on ainoa näkökulma. Ja sen mukainen uutisointi. Niin kuin nyt raharaharaha olisi tärkeintä pienten lasten perheissä. Eikö aina puhuta, että työn ja perheen yhdistäminen on vaikeaa jne. (ja varmasti onkin!) Miksei siis näistä puhuta yhdessä siis kotivanhemmuus JA perhe+työ-vaikeus?