Taisin pistää kaverille pahasti takasin... Kai se nyt suuttu sitte, no IHAN sama...

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Olipa tämä hupaisa ketju :D

Ei kiinnosta alkaa väittelemään muiden alkoholitottumuksista, mutta utelias kun olen, kiinnostaa, että miten tämä tarina päättyi? Tuliko kummitäti uuden miesystävänsä kanssa ja tuliko ilman kiliseviä tuliaisia?

No lauantaina koitan muistaa kertoa :D :D
Lauantaista oli siis koko ajan kyse ja kello kahden aikaan päivällä olivat tulossa :D

Ai, käsitin että tänään :ashamed:

No niin, tule sitten kertomaan :D

No sitte mä oisin ihmetelly vielä enemmän ;) :D :D
Mä koitan muistaa :D

Minun mielestäni on aika moukkamaista ehdottaa, että tois omat juomat, jos on aikomus grillata toisen tykönä. Eikä siis erikseen ole sovittu juomingeista ja kukasenki omista tuomosista.

Jos siis isäntäperhe tarjoaa grillaukset, niin he myös tarjoavat alkojuomia, jos tarjoavat.

AP saa pitää kyllä päänsä, nipo tai ei. Ihmettelen kyllä tätä kummitätiä. Olisko miehellä joku kahvikuppineuroosi, johon tarvii lievennystä parilla bissellä??

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Minun mielestäni on aika moukkamaista ehdottaa, että tois omat juomat, jos on aikomus grillata toisen tykönä. Eikä siis erikseen ole sovittu juomingeista ja kukasenki omista tuomosista.

Jos siis isäntäperhe tarjoaa grillaukset, niin he myös tarjoavat alkojuomia, jos tarjoavat.

AP saa pitää kyllä päänsä, nipo tai ei. Ihmettelen kyllä tätä kummitätiä. Olisko miehellä joku kahvikuppineuroosi, johon tarvii lievennystä parilla bissellä??

No ensinnäkin me ei olla kutsuttu ketään grillaamaan, vaan tää täti ite ehotteli että he tulis ja grillattais...

Ja kyllä jatkan nipona :D taidan olla siinä jo tosi hyvä :D

No ensinnäkin me ei olla kutsuttu ketään grillaamaan, vaan tää täti ite ehotteli että he tulis ja grillattais...

Näin just! Oon täysin sinun puolella. En tarkoittanut nipotella negatiivisesti :). Minusta kummitäti ei nyt ymmärrä mitä ehdottaa!

Mä en nyt ymmärrä mikä tässä oli ongelma? Umpitunneli ja pari sidukkaa kun sattuu olemaan eriasia, mutta absolutistina et taida sitä ymmärtää ja samoten et myöskään sitä että ihmisiä on erilaisia!?

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Mun mielestä grillaus ja 1-2 olutta/sidukkaa sopii yhteen. Ja jos kerran on sovittu että grillataan, niin mun puolesta olisivat saaneet ne pari pulloa tuoda mukanaan. Lapset ei kärsi siitä jos näkevät aikuisen juovan pullon olutta/siideriä ruokailun ohessa.

Ja mä en taas ymmärrä mitä tekemistä grillaamisella on oluen kanssa... :D
En vaan käsitä, mun mielestä niillä ei oo mitään yhteistä tekijää... ja jos grillatessa tulee jano, niin minä juon ihan vettä :D :D siis en tajua sitä mikä siitä grillaamisesta tekee niin "vaativan" että siinä pitää rentoutua kahden kaljan kanssa :D

Erittäin hyvä ystäväni on nyt entinen, koska huomautin hänelle heidän juomisestaan vuosi sitten. Aamulla kun heräsi, katteli pullon pohjia pöydältä ja kun tuli sisälle meni kaapille ja otti kaapista siideriä kysymättä. Oli siis mun juhannussiiderit. Kun sanoin ettei ole kiva että heti aamusta jatketaan vaikka ollaan vielä yöjuomisesta kännissä ja en halua että meidän lapset näkee kännäämistä niin siitähän show syntyi.
Haukkui mut niin maan rakoon, etten meinannut uskoa korviani. Lähtivät lapsineen ja myöhemmin on yrittänyt setviä asiaa, mutta minä sain tarpeekseni. Ei ole sillä porukalla meille enää koskaan mitään asiaa.

Näin just! Oon täysin sinun puolella. En tarkoittanut nipotella negatiivisesti :). Minusta kummitäti ei nyt ymmärrä mitä ehdottaa!

Ymmärsin sua kyllä hyvin ja ihan hyvällä otin :D ajattelin vaan kun jo ton nipon maineen sain niin jatkan valitsemallani linjalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en nyt ymmärrä mikä tässä oli ongelma? Umpitunneli ja pari sidukkaa kun sattuu olemaan eriasia, mutta absolutistina et taida sitä ymmärtää ja samoten et myöskään sitä että ihmisiä on erilaisia!?

Minä en ole absolutisti, en sinne päinkään :D enkä alota tätä juttua nyt uudelleen enää...
Miks mun pitäis päästää ihmisiä meille juomaan, sitä mä en ymmärrä... Mulle on ihan sama mitä kukin kotonaan tekee, mut ei sitä samaa meille tarvii tulla tekemään =) :D Anteeksi sinullekki.

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Mun mielestä grillaus ja 1-2 olutta/sidukkaa sopii yhteen. Ja jos kerran on sovittu että grillataan, niin mun puolesta olisivat saaneet ne pari pulloa tuoda mukanaan. Lapset ei kärsi siitä jos näkevät aikuisen juovan pullon olutta/siideriä ruokailun ohessa.

Ja mä en taas ymmärrä mitä tekemistä grillaamisella on oluen kanssa... :D
En vaan käsitä, mun mielestä niillä ei oo mitään yhteistä tekijää... ja jos grillatessa tulee jano, niin minä juon ihan vettä :D :D siis en tajua sitä mikä siitä grillaamisesta tekee niin "vaativan" että siinä pitää rentoutua kahden kaljan kanssa :D

Usko pois, siinä missä toiselle valkkari maistuu tietyn ruuan kanssa, olut voi maistua grillipihvin kanssa jollekkin toiselle erinomaiselle yhdistelmälle. Tuskinpa sitä olutta sen alkoholin takia kitataan, vaan eiköhän se ole se maku :)

Minen ymmärrä mitään alkoholia juomisen(heh heh, siis SYÖMISEN ) kanssa.. minä juon maitoa tai vettä jos mun on pakko jotain juoda... :)
Olen siis outolintu... :)

Ja en ole raivoraitis edelleenkään... en vaan käsitä mitä hyötyy moisesta on.

No mitäpä hyötyy on juoda matoo/vettä, jos tälle linjalle lähetään.

Ymmärrän, että on erilaisia ihmisiä. joillekin normaalia juoda muutama olut grilliruoan kanssa. vaikka lapset mukana kuviossa.

Ja ymmärrän, että varsin hyvin voi juominen myös ärsyttää, tai ylipäänsä minkään muun tekeminen kuin lasten kanssa seurustelu.

Ärsyttää suunnattomasti, kun mies tarjoilee meidän juomia vieraille, varsinkin kun ulkomailla käyty viimeksi monta vuotta sitten,ja itse ostin konjakkipullon, jonka halusin säästää. ja mies tarjoaa isällleen omin lupinensa. en niin loukkaantuisi, jos joku joisi omia juomiaan (kysyttyään onko ok), mutta se, että jos miehen isä eli lastemme isoisä käy, ja miehen pitää näyttää jotain (että on rahaa? että voi tarjota, en tiedä?) ja joka kerta mies tarjoaa olutta tai konjakkia. tosi ärsyttävää. En ole rahasta tehty ja itse juon nykyään jotain noin kerran puolessa vuodessa.

suoraan sanottuna vi.tuttaa tuo miehen käytös, kun ei voi olla tarjoilematta viinaa, ja lapset ei kiinnosta pätkääkään isovanhempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Mun mielestä on tosi outoa, jos ihminen, joka itsekin juo ajoittain eikä ole mikään uskovainen tms absolutisti, yhtäkkiä kieltää ystäviltään alkoholin KOHTUUnauttimisen sillä verukkeella, että ei itsekään halua nyt juoda - eikä voisikaan, koska on raskaana.

oma tapa - oma lupa
mun tupa - mun lupa

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Tiedätkö, jotkut ihmiset ovat yli puolet elämästään joutuneet elämään viinan varjossa. Peläten sitä, että koska se seuraava korkki aukeaa. Ja kuinkahan paljon sitä tällä kertaa, kun eihän se yksi lisäpullo haittaa yhtään mitään.

Joku voi oikeasti tuntea olonsa epämiellyttäväksi sellaisessa tilanteessa, jossa muut on alkoholipullo kädessä ja itse on selvinpäin. Tiedätkö, että se kokemus voi olla niin vahva, että yhdistää heti alkoholin erinäisiin menneisiin tapahtumiin, vaikka kyseessä olisikin sellainen hyväntahtoinen pieni nousuhumala. Tai ei edes humala vaan pelkkä olutpullokin.
Minä voin sanoa, että minun kotiini ei tule kukaan alkoholin kanssa aikaansa viettämään, puhtaasti minun takiani. Minun hermot ei kestä sellaista. Koti on se paikka, missä minun kuuluu olla rauhassa ja ketään en ottaisi meille juomaan mitään, vaikka kuinka se kuuluisi suomalaiseen kesään, että juodaan se olut samalla kun grillaillaan. Ja en ole absolutisti edes, mutta mitä enemmän humallun, niin sitä paremmin siedän humalaiset. Jos taas en ole humalassa, en pysty olemaan humalaisten seurassa.

Ethän sinä tietenkään normaalina ihmisenä ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia, kuten myös ihmisten menneisyydet ja elämäntilanteet!

En jaksa kahlata koko ketjua läpi. Vähän ehkä asian vierestä, mutta tuli vaan itselle mieleen, että miksi ihmeessä valitsit lapsellesi tuollaiset kummit...Jos kerran teillä noin erilainen kanta juomiseen..?

Olisivatko tulleet yöksikin teille? Ja jos näin miksi et sitten edes ehdottais että ottaisin nämä pari vasta kun lapset nukkuvat? Ihmisiä on niin monen laisia. Ja alkoholista normaali juomisen on turha tehdä tapua. Lasten on se hyvä nähdä että kun ovat murrosikäisiä vetävät päänsä täyteen kun on kielletty aihe. Niitäkin omassa nuoruudessa on tullu nähtyä ja edellee niitä näkyy. Ja tulevaisuudessa näkyy myös ja vähän kaikessa muussakin vastaavassa kun ei voi edes oikeilla nimillä sukupuolielimistä puhua. Meni ohi mut tarkotan sitä jos täytyy piilotella sen yhenkin oluen juomista lapsilta siitä tulee tapu myös lapselle!

Ymmärrän sua täysin :hug: Meillä on onneksi tuolla ulkorakennuksessa takkahuone jossa ukko ja sen kaverit sitten voi juoda kaljaansa ja paistaa makkaraa takassa.Mutta sääntö on että kukaan ei juovuksissa tule talon sisälle, jos sisältä jotain tarvitaan niin ukko hakee sitten ite ja sitten viä että kukaan ei juovuksissa komenna mun koiria eikä kiusaa niitä millään lailla.Helpot ja yksinkertaset säännöt ja hyvin on ihmiset oppinut että niitä on paree noudattaa kun talon emäntä on pikkuusen kiukkuunen muuten :whistle: Kummasti meillä on noi "bileet" vähentynyt lasten syntymän myötä :D

Alkuperäinen kirjoittaja salla jatkaa:
jos kummitäti on tulossa katsomaan kummilastaan, niin miksi pitäisi olla kaljaa/siideriä? aikuisten bileet on sitten erikseen.

Mä en tajua, miten grillaus ja ruokajuomana maito = hyvä, mutta grillaus ja ruokajuomana olut = paha...
Mitkä BILEET ne muka on, jos juo lasin tai kaksi kaljaa ruuan kera???
Miksi olueen tai siideriin ei voi suhtautua siten, että ne on vain juomia kuten vesi ja maitokin? KÄNNIT ja BILEET on asia erikseen eikä sellaiset ole lasten juttuja mutta kuka aikuinen humaltuu yhdestä oluesta ruokailun yhteydessä?
Saapasjalkakissa: Jos lapsesi kummi tuo mukanaan alkoholitonta olutta ja juo sitä pullollisen, niin onko se okei? Eihän sun lapset tiedä onko siinä alkoholia vai ei, ja ne voi vaikka turmeltua.

Juu kai se on jokaisella oikeus kieltää kaljapullojen kanssa tulemasta keskellä päivää lapsia kattomaan omaan kotiinsa. Tais olla ryyppykavereista uupelo niillä? Sitäpaitsi, te jotka olitte sitä mieltä että ruokajuomat on ihan ok olla mukana kun lähtee grillaamaan;laitatteko lapsille maitopurkin mukaan kun meette mummolaan syömään?!

Minä en pidä siitä, että joku kutsuu (olkoon vaikka kummitäti) itsensä meille grillaamaan kera kaljojen. Enkä koe siitä nipoutta, joten älä koe sinäkään ;) juokoon kotonaan, ja teillä voivat sitten "vaan" grillata ja juoda mehua/jotain muuta ilman alkoa. Talossa talon tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja piKri:
Juu kai se on jokaisella oikeus kieltää kaljapullojen kanssa tulemasta keskellä päivää lapsia kattomaan omaan kotiinsa. Tais olla ryyppykavereista uupelo niillä? Sitäpaitsi, te jotka olitte sitä mieltä että ruokajuomat on ihan ok olla mukana kun lähtee grillaamaan;laitatteko lapsille maitopurkin mukaan kun meette mummolaan syömään?!

Jos ap on aiemmin tarjonnut ruokajuomana maitoa, niin tottakai vieraiden on tuotava jotain parempaa mukanaan.
Jos mennään mummolaan syömään niin ei laiteta lapselle maitopurkkia mukaan, koska maitoa saa mummolastakin. Mutta jos mennään tuttavien luo grillaamaan niin viedään ihan kohteliaisuussyistä mukanamme olutta ja limpparia, yleensä jotain grillattavaakin, koska tyhjin käsin on junttia mennä.

Ja mä oon vielä sitäkin mieltä että saa jättää tulematta... mun lapseni ei kaipaa moista kummia muutenkaan...se että tullaan kerran puolessa vuodessa on ollaan viivytty sitten se maks puoltuntii

Oletko koskaan ajatellut, että sinussa voisi olla sellaisia piirteitä, minkä takia lapsesi kummi ei halua käydä teillä useammin, ja kun käy niin ei viivy kauaa?

Yhteistyössä