Taisin pistää kaverille pahasti takasin... Kai se nyt suuttu sitte, no IHAN sama...

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
Ihan sama mitä väännetään oluesta ruokajuomana mutta kun ollaan menossa vierailemaan pitkästä aikaa, katsomaan kummityttöä ja sulho on emännälle ja isännälle outo niin kyllä saa siiderit ja oluet mun puolesta jäädä jonnekin hvkuuseen.

Nykyään on niin NORMAALIA kun juodaan 1 tai 2 olutta kun grillataan tai siivotaan tai saunotaan tai tai tai...Vaikka vaan yks olut mutta jos sitä tarvii saada niin se on orastavaa alkoholismia ja tässä tapauksessa ei pystytä kaverin luo meneen grillaamaan ilman olutta ja sidukkaa..Voi URPOT!!!! J aite en oo mikään raivoraitis mutta lasten nähden ei tuu juotua!

Täysi peesi...meillä ei lasten aikana juoda ei me eikä vieraatkaan. Ja se ei silti tarkoita, että lapset elää jossain umpiossa...näkee ne tuolla ulkona noita alkoholinkuluttajia ihan tarpeeksi. Ja tässä ei oo kyseessä pelkästään densot vaan myös junnut jotka istuskelee puistoissa olutpullojen kera.

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja *o*:
Just joo eli tästä voi vetää johtopäätöksen, että Saapasjalkakissa on minäminä-ihmisiä. Kun HÄN haluaa juoda, muutkin saa, mutta kun HÄN ei halua juoda, ei muutkaan tietenkään saa, ja on äärimmäisen pöyristyttävää ja kamalaa edes ehdottaa mitään niin loukkaavaa että toisi pari pulloa ööliä tai sidua mukanaan kun tulee grillaamaan!
Kenenkään ei ole pakko juoda, mutta ei ole pakko olla tuollainen nipottajakaan.

Siis miks ihmeessä sun mielestä mun pitäis antaa jollekki lupa tulla mun kotiin juomaan? :D :D mä en nyt yhtään käsitä :D Enhän minäkään kenenkään toisen luo ole ikinä änkemässä juomaan :D :D
Mä olen siis nipottaja jos en halua kenenkään mun kotonani juovan :D ?

Ja mun mies kyllä juo... ei sekään oo raitis... ja se voi juoda paljonki... Mut se ei ookaan vieras joka käy meillä kerran puolessa vuodessa.

Et juo koskaan kotona, et koskaan kenenkään toisen luona...
jessus, sulla tosiaan on outo suhde alkoholiin. Normaalit ihmiset juo ehkä saunakaljan joskus, tai tarjoaa ystäväparille yhden konjakkipaukun, tai vaikka viiniä ruuan kera.
Mutta sä juot vaan baarissa, vai puistonpenkillä?
Miks sanot että sun juomiset on juotu jo ennen lapsia, jos kuitenkin huhtikuussa vai milloin lie olit viimeeksi juomassa?
Tajuutko sä itsekään mitä sä puhut? Taidat keksiä juttuja omasta päästäs, jos ne olis totta niin ne ei olisi näin epäloogisia.

Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Ihan sama mitä väännetään oluesta ruokajuomana mutta kun ollaan menossa vierailemaan pitkästä aikaa, katsomaan kummityttöä ja sulho on emännälle ja isännälle outo niin kyllä saa siiderit ja oluet mun puolesta jäädä jonnekin hvkuuseen.

Nykyään on niin NORMAALIA kun juodaan 1 tai 2 olutta kun grillataan tai siivotaan tai saunotaan tai tai tai...Vaikka vaan yks olut mutta jos sitä tarvii saada niin se on orastavaa alkoholismia ja tässä tapauksessa ei pystytä kaverin luo meneen grillaamaan ilman olutta ja sidukkaa..Voi URPOT!!!! J aite en oo mikään raivoraitis mutta lasten nähden ei tuu juotua!

Täysi peesi...meillä ei lasten aikana juoda ei me eikä vieraatkaan. Ja se ei silti tarkoita, että lapset elää jossain umpiossa...näkee ne tuolla ulkona noita alkoholinkuluttajia ihan tarpeeksi. Ja tässä ei oo kyseessä pelkästään densot vaan myös junnut jotka istuskelee puistoissa olutpullojen kera.

Niin, ne näkee siellä ulkona alkoholin väärinkäyttäjiä mutta alkoholin oikeaa käyttöä ne ei näe koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Katariina:
Jos mä ite juon, niin en juo kotona, eli isä on lasten kanssa ja mä oon jossain muualla juomassa ne 5 siideriäni.

Paitsi että aiemmin väitit ottaneesi pari kotona kun muksut nukkuu.

Mulle pari ja muutama on eri asia... pari on korkeintaan KAKSI, 5 on jo ihan muuta...

Eli sä juot 1-2 kotona joskus kun lapset nukkuu, ja enemmän sitte jossain muualla?
Deeku taidat olla.

Alkuperäinen kirjoittaja sanni:

SIIS ISO KIITOS,,, SUUURKIITOS, ekan kerran tän ketjun aikana mulle tuli olo,että mulla vielä jossain aivosoluissa jotain jäljellä....

Onneksi moni ymmärsi pointin... Moni alko sölköttää mulle juomisesta ja nipotuksesta ja että mä määräilen ihmisten tapoja ja juomisia...

Vaikken oo kenenkään kotiin menossa nipottamaan yhtään mitään, ei mua haittaa vaikka ne jois kotonaan korillisen olutta grillatessaan vaan alkuperänen kysymys oliki siitä,etten halunnu että kukaan tulee meille niiden pullojensa kanssa... :D

Minä poistun nyt tästä ketjusta, mun ei ole mitään järkee jatkaa tyhjää kinaamista, mut hyvä mieli jäi niistä jotka ymmärsi edes mistä on kysymys...

:flower: =)

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Oonko mä tosiaan ainut jonka mielestä grillauksen yhteydessä saa ottaa kaljan ja vaikka pari? Meillä kun grillaillaan perheen kanssa (kun on sisarukset ja vanhemmat yms kaikki koolla) niin kyllä siellä on itse kullakin olutta kädessä grillipihvin kylkiäisenä. ENkä puhu nyt ryyppäämisestä, se on asia erikseen, mutta pari kaljaa grillatessa? Tosin eipä meillä kyllä kaikki juo :D mutta ne ketkä juo, en katso pahalla. Vasta jos kyse on humaltumisesta.

No mä en oikeesti tän miehen juomatottumuksia tiedä... mut tää nainen puhui mulle selkeesti muutamasta, joka mun mielestä ei ole sama ku pari, jota voisin vielä tajuta...
Mä voin olla osaltani outo, mutta elämäni aikana paljon humalaa lapsenakin nähnyt, niin "pelkää" jo sitä hiprakan näkemistä... :ashamed:
Minen oo koskaan juonu grillaillessa enkä muutenkaan lasten kanssa yhtään mitään tehdessä...
Jos joskus oon juonu niin illalla ku lapset nukkuu sen yks tai kaks...
Nyt en toki sitäkään...

Ja kun joku kysyi, niin ei ole tällä pariskunnalla lapsia ei... enkä usko että ton mun kaverin tuntien koskaan tuleekaan...

Tuossa sanot vielä, että jos joskus juot niin juot illalla kun lapset nukkuu sen 1-2 ja tuosta käsittää et juot ne kotona, mutta äsken sanoit et juot ne siiderit aina muualla :o

Saapasjalkakissa on malliesimerkki kotiäidistä, jolla ei ole muuta elämää kuin lapset. Lapset sitä ja lapset tätä, lasten edessä ei sovi tehdä sitä ja tätä. Onneksi tunnen noita tosi vähän oikeassa elämässä! Perhekerhot oli noita tulvillaan mutta siellä ei olla enää käyty.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Mun mielestä on tosi outoa, jos ihminen, joka itsekin juo ajoittain eikä ole mikään uskovainen tms absolutisti, yhtäkkiä kieltää ystäviltään alkoholin KOHTUUnauttimisen sillä verukkeella, että ei itsekään halua nyt juoda - eikä voisikaan, koska on raskaana.
Jos ihminen on absolutisti, niin siinä, että hän kieltää alkoholin kattonsa alla, ei ole mitään outoa. Tuskin tällaisen ihmisen ystävä edes ajattelisi tuovansa alkoholia mukanaan. Mutta jos ihminen ei ole raivoraitis ja tykkää - kuten itsekin kertoi - juoda ajoittain, niin miksi hän juuri tällä kertaa kieltää muilta oluen tai kaksi, ja vielä noin jyrkästi?

Alkuperäinen kirjoittaja Neela:
Saapasjalkakissa on malliesimerkki kotiäidistä, jolla ei ole muuta elämää kuin lapset. Lapset sitä ja lapset tätä, lasten edessä ei sovi tehdä sitä ja tätä. Onneksi tunnen noita tosi vähän oikeassa elämässä! Perhekerhot oli noita tulvillaan mutta siellä ei olla enää käyty.

Mun mielipide on se, että enemmän saisi olla Saapasjalkakissan tavoin ajattelevia äitejä. Että ajateltaisiin vähän enemmän sitä mikä on lapsille tärkeää eikä aina vain "minä, minä itse". Ei ole ihme että lasten kiireelliset huostaanotot ja yleensä se, että lapset voivat pahoin yhä enemmän lisääntyy, kun ei osata ajatella omaa nenää pidemmälle.
Kyllä mun mielestä se, että ajattelee ensin lapsia ja sitä mitä he tarvitsevat jne., on sellainen asia että se lasten myöhemmässä kehityksessä ja elämässä näkyy. Tällä en tarkoita sitä että lapsen pitää saada aina tahtonsa läpi tai saada kaikki juuri samat muotilelut ja vaatteet kuin naapurinkin lapsen.
Ennen kaikkea lapsen pitää nähdä että vanhemmat ovat todella vanhempia ja että heihin voi luottaa kuin kallioon, tapahtui mitä tahansa. Tää menee nyt vähän ohi ap:n aiheesta, mutta tuo neelan kommentti särähti mun korvaan tosi pahasti tässä yhteydessä.

kauhia haloo. eikös se nyt ole niin, että jokainen saa juoda tai olla juomatta, eikä sitä pitäis joutua selittelemään muille. jokaisella on täysi oikeus päättää, mitä kodissaan tapahtuu ja kuka juo ja mitä omien lasten nähden. vaikka tuntuis kuinka kummalliselta muista, niin ei tämmösiä tarttis joutua selittelemään, vaan normaalilla järjellä varustettu ihminen ymmärtää tämän sanommattakin ja toimii sen mukaan.

eli tämä tilanne olis mennyt näin:
kummitäti:"voidaanko me juoda muutama olut siinä grillatessa?"
ap:"meillä ei ole tapana juoda alkoholia lasten nähden."
kummitäti:"selvä. me tullaan sitten vaan grillaamaan ja moikkaamaan kummityttöä."
ap:"kiva. tervetuloa!"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun mielipide on se, että enemmän saisi olla Saapasjalkakissan tavoin ajattelevia äitejä. Että ajateltaisiin vähän enemmän sitä mikä on lapsille tärkeää eikä aina vain "minä, minä itse". Ei ole ihme että lasten kiireelliset huostaanotot ja yleensä se, että lapset voivat pahoin yhä enemmän lisääntyy, kun ei osata ajatella omaa nenää pidemmälle.
Kyllä mun mielestä se, että ajattelee ensin lapsia ja sitä mitä he tarvitsevat jne., on sellainen asia että se lasten myöhemmässä kehityksessä ja elämässä näkyy. Tällä en tarkoita sitä että lapsen pitää saada aina tahtonsa läpi tai saada kaikki juuri samat muotilelut ja vaatteet kuin naapurinkin lapsen.
Ennen kaikkea lapsen pitää nähdä että vanhemmat ovat todella vanhempia ja että heihin voi luottaa kuin kallioon, tapahtui mitä tahansa. Tää menee nyt vähän ohi ap:n aiheesta, mutta tuo neelan kommentti särähti mun korvaan tosi pahasti tässä yhteydessä.

No onko se, että ruuan kanssa ei missään nimessä saa ottaa lasillista viiniä tai yhtä keskiolutta, sitten ensiarvoisen tärkeää lapsille? Eikö lapsi voi luottaa vanhempaansa, jos tämä sallii ystävänsä juoda oluen grillauksen ohessa? Pitääkö omat mieliteot, niinkin harmittomat kuin yksi olut ruuan kanssa, unohtaa täysin kunnes lapset muuttaa pois kotoa?
Sinä puhut ihan jostain muusta kuin siitä, mitä tässä pinossa on käsitelty.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
kauhia haloo. eikös se nyt ole niin, että jokainen saa juoda tai olla juomatta, eikä sitä pitäis joutua selittelemään muille. jokaisella on täysi oikeus päättää, mitä kodissaan tapahtuu ja kuka juo ja mitä omien lasten nähden. vaikka tuntuis kuinka kummalliselta muista, niin ei tämmösiä tarttis joutua selittelemään, vaan normaalilla järjellä varustettu ihminen ymmärtää tämän sanommattakin ja toimii sen mukaan.

kummitäti:"selvä. me tullaan sitten vaan grillaamaan ja moikkaamaan kummityttöä."

Tai näin:
Kummitäti: voitaisko juoda pari olutta grillatessa?
Ap: mä en kyllä juo lasten nähden, mutta voittehan te yhden tai kaksi juoda per naama, mutta ei sen enempää, ettei kukaan tule hiprakkaan
Kummitäti: okei

Sen sijaan juttu meni niin, että ap alkoi heti jäkättämään, miksi aina on oltava humalassa eikä koskaan voi olla selvinpäin :D

Ei ne lapset siitä kärsi jos ruoan kanssa ottaa yhden tai kaksi.Päinvastoin; alkoholista ei tule tabu kun lapset näkee kohtuukäyttöä.Ap:n käytös on naurettavaa.Taitaa hormoonit tehdä tepposet ;=)

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirp tsirp:

Tai näin:
Kummitäti: voitaisko juoda pari olutta grillatessa?
Ap: mä en kyllä juo lasten nähden, mutta voittehan te yhden tai kaksi juoda per naama, mutta ei sen enempää, ettei kukaan tule hiprakkaan
Kummitäti: okei

Sen sijaan juttu meni niin, että ap alkoi heti jäkättämään, miksi aina on oltava humalassa eikä koskaan voi olla selvinpäin :D

niimpä..

Lapsi kärsii enemmän siitä, että äiti on nipottaja eikä lapselle synny tunnesidettä kummiinsa, kun siitä että lapsi saa tutustua kummiinsa ja näkee miten aikuinen juo yhden kaljan eikä muutu siitä öriseväksi haisevaksi ällötykseksi.

Kiitos....

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:

No onko se, että ruuan kanssa ei missään nimessä saa ottaa lasillista viiniä tai yhtä keskiolutta, sitten ensiarvoisen tärkeää lapsille? Eikö lapsi voi luottaa vanhempaansa, jos tämä sallii ystävänsä juoda oluen grillauksen ohessa? Pitääkö omat mieliteot, niinkin harmittomat kuin yksi olut ruuan kanssa, unohtaa täysin kunnes lapset muuttaa pois kotoa?
Sinä puhut ihan jostain muusta kuin siitä, mitä tässä pinossa on käsitelty.

tässä tilanteessa oli käsittääkseni tulossa myös vieras jota ei lapset sen enempää kuin äitikään ole ennen tavannut. eikä ap voi tietää miten tämä vieras käyttäytyy juotuaan pari (?) kaljaa.
ja mitä tulee tuohon omien mielitekojen ohittamiseen, niin joillekin ei se yksi olut välttämättä ole "harmiton mieliteko". mutta mitä tulee siihen että pitääkö omat mieliteot unohtaa siihen asti että lapset muuttavat pois kotoa, niin eipä tietenkään, mutta aina voi miettiä mitä mielitekojaan ja milloin haluaa noudattaa.
on mullakin mielitekoja ollut ja on edelleen, mutta itse olen tehnyt itselleni selväksi mitä olen voinut toteuttaa silloin kun lapset ovat olleet pieniä, ja mitä voin toteuttaa nyt kun ovat jo isompia, mutta asuvat edelleen kotona.
mutta jokainen tietty taaplaa tavallaan. ja mä ymmärrän ap:tä oikein hyvin.

ja mähän sanoin itsekin muuten että mun kirjotus meni ohi aiheen. sori jos närkästyit kirjotuksestani.

Alkuperäinen kirjoittaja Niih:
Lapsi kärsii enemmän siitä, että äiti on nipottaja eikä lapselle synny tunnesidettä kummiinsa, kun siitä että lapsi saa tutustua kummiinsa ja näkee miten aikuinen juo yhden kaljan eikä muutu siitä öriseväksi haisevaksi ällötykseksi.

Täh :D Jos kummi ei voi tulla kattomaan kummilasta ku kaljapullo kourassa, ni mun puolesta saa jäädä tutustumati :D :D

Kaikenmaalilman densot ja alkon ylikäyttäjät tässä ketjussa kritisoi normaaleja ihmisiä jotka ei juo lasten nähden...taitaa omaatuntoa pistellä niin pitää sitten kiukutella palstalla.

mun mielestä vähän kummallinen suhtautuminen alkoholiin ettei koskaan kenenkään muun luokse voi mennä pullon kanssa. kiitos kaksplussan, tiedän että jollekkin voikin olla suuri loukkaus jos on siiderin kanssa tulossa grillaamaan :saint:

no mutta, vähän liioitellusti vastasit kuitenki mun mielestä. siis se että eikö ikinä voi olla selvinpäin.....

Yhteistyössä