Tajusin just että mieheni ei välttämättä olekaan lapsen isä! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täytyy kyllä myöntää, että mulla on ollut samanlainen tilanne joskus. en seurustellut vakavasti ja touhuilin exäni kanssa samalla kun tän tulevan seuraavan. tulinkin raskaaksi..great. isyystesti on kuitenkin tehty. esikoisestani siis, olin nuori tyhmä tyttö silloin. erottiin sen isän kanssa aika nopeesti.

en mä tiedä kuinka pystyisin elään jos olisi mahdollisuus ettei mieheni olisikaan lapsieni isä. on ollut esikoiselleni mahtava isä vaikka ei omansa olekaan. pitää omanaan kun on kasvattanut 1,5vuotiaasta saakka. kaksi yhteistä on, eikä mitään epäilystä (voisi edes olla) ettei ole omiaan. mutta jos olisi.. ihan hirveää. kyllä siinä kertoessa tuhoisi miehen elämän totaalisesti vaikka rakastaisikin sitä yhtälailla. kertomatta jättäminenkään välttämättä ole hyvä idea.

tee isyystesti.

[QUOTE="Anne";29220189]Tuo on yleistä. Harva tunnustaa. En mäkään.[/QUOTE]

Niinpä ja arvaa kuis monen miehet on käyny paksuksi laittamassa jonkun naikkosen.. ehkä sunkin mies, ei niistä puhuta, eikä ne julki tule.

Toivon todella sinun ja lastesi kannalta että kun/jos miehesi joskus asian saa selville hän sattuu olemaan rauhallisempaa sorttia. Siinä kun pienessä nousuhumalassa mies kelaa että ämmä on kusettanut pohjan pois elämältä niin.. No voit varmaan itsekkin kuvitella.

Mitä sitten, vaikka miehesi ei olekaan biologinen isä? Olisiko joku asian miehen ja lapsen välillä eri lailla? Mies on kuitenkin pitänyt lasta omanaan raskaudesta lähtien. Kyllä hän mielestäni on oikea isä. Toinen on vain siittäjä.

Kertoisitko tästä miehellesi? Miksi? Mitä hyötyä siitä olisi kellekään?

Jos nyt päätät, että et kerro miehellesi, niin unohda koko asia. Älä ikinä ota tätä puheeksi, edes silloin jos teille tulee ero/miehesi pettää, jos päätät pitää tämän salaisuuden sisälläsi niin pidä sitten hautaan asti.

Entä lapsen oikeudet? Ilmeisesti niillä ei ole mitään väliä? Lapsella on oikeus perintöön bioisältään. Tämä on siis lapsen oikeus, ei äidin päätettävissä oleva asia. Lapsella on myös oikeus saada tietää isänsä suvussa olevista sairauksista. Ja paljon muuta, mitä joku tyhmä naikkonen ei edes voi kuvitella.

Mitös sit jos totuus tulee selville vahingossa? Jos vaikka joskus selviää että lapsen veriryhmä on sellainen mikä ei ole sinulla eikä sun miehellä tms. Tekniikka ja hoidot kehittyy koko ajan, mä olisin tuosta asiasta huolissani :(
Jos voisin olla varma ettei asia koskaan selviäisi niin en rikkoisi perhettä... Mutta miten asia tulisikaan vaikuttamaan kaikkiin jos se joskus tulee vahingossa esille? Lapseen? Isään? Suhun?

DNA-testit kehittyy koko ajan ja tulevat halvemmiksi. 10 vuoden kuluttua voi ihan hyvin olla mahdollista tehdä testit muutamalla kympillä. Se on aika ikävä paikka äidille, kun lapselle ja miehelle selviää, että kaikki on ollut vain valhetta.

Mitä sitten, vaikka miehesi ei olekaan biologinen isä? Olisiko joku asian miehen ja lapsen välillä eri lailla? Mies on kuitenkin pitänyt lasta omanaan raskaudesta lähtien. Kyllä hän mielestäni on oikea isä. Toinen on vain siittäjä.

Kertoisitko tästä miehellesi? Miksi? Mitä hyötyä siitä olisi kellekään?

Mitä haittaa jos kätilöllä menee kaksi nyyttiä sekasin synnytyssairaalassa? Miksi tästä pitäisi kertoa kenellekkään? Tulee vaan paha mieli! Kyllä äiti ihan oikea äiti on. Toinen on vaan tuupannut sen taaperon maailman. Mitä väliä?!

[QUOTE="Wieras";29220536]Mitä haittaa jos kätilöllä menee kaksi nyyttiä sekasin synnytyssairaalassa? Miksi tästä pitäisi kertoa kenellekkään? Tulee vaan paha mieli! Kyllä äiti ihan oikea äiti on. Toinen on vaan tuupannut sen taaperon maailman. Mitä väliä?![/QUOTE]

Odotan ihan mielenkiinnolla kommentteja tähän asiaan niiltä, joiden mielestä miehelle ei tarvitse kertoa, että ei olekaan bioisä. =)

Entä lapsen oikeudet? Ilmeisesti niillä ei ole mitään väliä? Lapsella on oikeus perintöön bioisältään. Tämä on siis lapsen oikeus, ei äidin päätettävissä oleva asia. Lapsella on myös oikeus saada tietää isänsä suvussa olevista sairauksista. Ja paljon muuta, mitä joku tyhmä naikkonen ei edes voi kuvitella.

Tyhmä naikkonen vastaa. Jos lapsi siis on tunnustettu jo tälle hänen oikealle isälle (ei bioisälle) niin lapsi tulee kyllä aikanaan perimään sekä isänsä että äitinsä.

Mielestäni ainut tilanne, jossa asia kannattaa edes ottaa puheeksi (ap:han ei ole varma) olisi se, että jos lapsi sairastuu vakavasti ja tarvitsee jotain tiettyä kudostyyppiä pelastuakseen. Tässä tilanteessa, kun isä testataan negatiiviseksi, niin lapsen henki menee kaiken muun edelle.

Tottahan se on, että en voi naisena samaistua miehen ajatusmaailmaan enkä voi ymmärtää, miten mies näkee isyyden. Bioisä vs kasvattaja -kamppailussa kasvattaja hakkaa bioisän 10-0. Minun mielestäni siis.

Tämähän on vähän sama tilanne, kun nainen tehdään klinikalla raskaaksi luovuttajan siittiöillä. Ei tällöinkään luovuttajalla ole mitään velvollisuuksia tai oikeuksia biolastansa kohtaan. Kyllä lapsen kasvattaja on lapsen oikea isä myös virallisesti, ja tämän isän lapsi aikoinaan perii.
Tottakai ymmärrän sen eron, että isä itse on mukana alusta asti ja tietää, ettei lapsi ole biologisesti hänen. Kun taas tässä tilanteessa isä luulee (mahd.virheellisesti) että lapsi on myös biologinen.

Mutta sitä en nyt ymmärrä perusteluksi, että lapsen oikeus saada täys varmuus biologisesta perimästään menee muka KAIKEN muun, aviolupausten ja onnellisen kodin, edelle.

• Tykkää
Reactions: Nanemone
Tyhmä naikkonen vastaa. Jos lapsi siis on tunnustettu jo tälle hänen oikealle isälle (ei bioisälle) niin lapsi tulee kyllä aikanaan perimään sekä isänsä että äitinsä.

Mielestäni ainut tilanne, jossa asia kannattaa edes ottaa puheeksi (ap:han ei ole varma) olisi se, että jos lapsi sairastuu vakavasti ja tarvitsee jotain tiettyä kudostyyppiä pelastuakseen. Tässä tilanteessa, kun isä testataan negatiiviseksi, niin lapsen henki menee kaiken muun edelle.

Tottahan se on, että en voi naisena samaistua miehen ajatusmaailmaan enkä voi ymmärtää, miten mies näkee isyyden. Bioisä vs kasvattaja -kamppailussa kasvattaja hakkaa bioisän 10-0. Minun mielestäni siis.

Tämähän on vähän sama tilanne, kun nainen tehdään klinikalla raskaaksi luovuttajan siittiöillä. Ei tällöinkään luovuttajalla ole mitään velvollisuuksia tai oikeuksia biolastansa kohtaan. Kyllä lapsen kasvattaja on lapsen oikea isä myös virallisesti, ja tämän isän lapsi aikoinaan perii.
Tottakai ymmärrän sen eron, että isä itse on mukana alusta asti ja tietää, ettei lapsi ole biologisesti hänen. Kun taas tässä tilanteessa isä luulee (mahd.virheellisesti) että lapsi on myös biologinen.

Mutta sitä en nyt ymmärrä perusteluksi, että lapsen oikeus saada täys varmuus biologisesta perimästään menee muka KAIKEN muun, aviolupausten ja onnellisen kodin, edelle.

Onko sinulla biolapsia? Entäpä jos luulemasi lapset eivät olekaan niitä, jotka sinä olet synnyttänyt? Onko mitään väliä sinulle? Sinähän olet kuitenkin rakastanut ja hoivannut vauvaa alusta alkaen, vaikkei olekaan biovauvasi. =)

kerrot miehelle. sillä on oikeus tietää, niinku myös lapsella.
ite sain tietää joskus 4-luokalla vasta, että minun rakas isi ei ollukkaan minun oikia isä! voin sanoa että se satutti tosi paljon. enkä toivo kellekkään lapselle samaa..mutta onnneksi isi on silti vieläki rakas isi enkä ole koskaan biologista isääni nähnyt enkä kaivannut.

Onko sinulla biolapsia? Entäpä jos luulemasi lapset eivät olekaan niitä, jotka sinä olet synnyttänyt? Onko mitään väliä sinulle? Sinähän olet kuitenkin rakastanut ja hoivannut vauvaa alusta alkaen, vaikkei olekaan biovauvasi. =)

Juuri näinhän se menee! Jos lapseni eivät olisikaan biologisesti minun, niin tällä ei olisi mitään merkitystä! Olen heitä rakastanut, imettänyt, hoitanut ja huolehtinut alusta asti! He ovat minun lapsia, eikä heidän kromosomit muuttaisi asiaa miksikään!

Mutta tiedostan kyllä sen että ihmiset ovat erilaisia. Itse olen empaattinen ja rakastava. Omien lisäksi minulla on myös paljon "vara"lapsia, jotka ovat minulle rakkaimpia tässä maailmassa.

Mun miehellä on lapsi, joka vasta vuosien jälkeen on osoittautunut jonkin toisen miehen lapseksi. Mieheni on aikoinaan isyyden tunnustanut, eli on lapsen isä ja lapsi tulee tulevaisuudessa myös perimään mieheni. Bioisä tuskin tietää lapsen olemassa olosta, eikä näin ollen lasta osaa kaivata. Lapsi ei tiedä että isä ei oikeasti olekkaan isä. Jos tämä kuvio tuotaisiin julki, hyötyisikö tästä joku jotenkin? Isyyttä ei voi perua enään, ellei bioisä tulisi jostakin tätä vaatimaan ja lapsen maailma romuttuisi. Aapeen tapauksessa lapsi on tietenkin vielä pieni, mutta suhde isään on jo kehittynyt. En siis ymmärrä miksi asia pitäisi tuoda nyt esiin?

Siis miten voi olla noin itsekkäitä akkoja?!? Jos petät,kannat seuraukset! Ei ole reilua miestä kohtaan joka olettaa et lapsi on hänen,mistäs tiedät oisko miehesi jo lähtenyt kävelemään ilman lasta?! Isän oikeudet on järkyttävän pienet suomessa,ja tuollaset vosut käyttää miehiä vaan hyväks.

Tottakai tuo pitää kertoa, lapsella oikeus tietää biologinen alkuperänsä ja isällään myös. Miehesi on silti lapsen kasvattajaisä ja toivottavasti pysyykin sellaisena. Kerro koko juttu ja teetätte testit.

Jos voi vittu nimimerkkiä kantanut kohdisti vihansa myös minua kohtaan, joka kerroin, että miehelläni on lapsi, joka ei ole hänen, niin tarkennan nyt vielä, että minä en ole lapsen äiti, vaan lapsi on mieheni edellisestä liitosta.

Mun miehellä on lapsi, joka vasta vuosien jälkeen on osoittautunut jonkin toisen miehen lapseksi. Mieheni on aikoinaan isyyden tunnustanut, eli on lapsen isä ja lapsi tulee tulevaisuudessa myös perimään mieheni. Bioisä tuskin tietää lapsen olemassa olosta, eikä näin ollen lasta osaa kaivata. Lapsi ei tiedä että isä ei oikeasti olekkaan isä. Jos tämä kuvio tuotaisiin julki, hyötyisikö tästä joku jotenkin? Isyyttä ei voi perua enään, ellei bioisä tulisi jostakin tätä vaatimaan ja lapsen maailma romuttuisi. Aapeen tapauksessa lapsi on tietenkin vielä pieni, mutta suhde isään on jo kehittynyt. En siis ymmärrä miksi asia pitäisi tuoda nyt esiin?

=)

Mikäli kävisi niin ikävästi, että ap ja hänen miehensä eroaisivat, voisi mahdollisista elatusmaksuista tulla ongelma. Tämä on tietysti hyvin kaukaa haettua, mutta mikäli mies maksaa elatusmaksuja ja tässä vaiheessa selviää, että hän ei olisikaan lapsen isä, voisi tulla hankaluuksia. On olemassa korkeimman oikeuden ratkaisu, jossa äiti on määrätty maksamaan elatusmaksut takaisin, koska isä sai tietää, ettei ole bio-isä ja hän vei asian käräjille.

Tämä ei nyt ehkä ole tässä tilanteessa oleellista, mutta kaikkea voi tapahtua.

[QUOTE="Hei";29219863]Miksi pitäisi kertoa miehelle jotakin? Jos mies lasta pitää omanaan ja teillä on asiat hyvin, niin miksi pitäisi hajottaa mitään?[/QUOTE]Nainen on kyllä luomakunnan kieroin, itsekkäin ja vittumaisin olento. On aivan käsittämätöntä että jonkun mielestä olisi muka täysin OK jättää noin iso asia kertomatta ettei vaan perheidylliin ja omaan mukavuuteen tulisi säröjä sen takia että omaa pimpsalooraa on tullut jaettua huolimattomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä helvetti;29221165:
Nainen on kyllä luomakunnan kieroin, itsekkäin ja vittumaisin olento. On aivan käsittämätöntä että jonkun mielestä olisi muka täysin OK jättää noin iso asia kertomatta ettei vaan perheidylliin ja omaan mukavuuteen tulisi säröjä sen takia että omaa pimpsalooraa on tullut jaettua huolimattomasti.

Peesi tälle!

Anteeksi nyt mutta

tHLDm8N.gif

Että näin

Jos lapsen parasta ajatellaan, niin minusta asiaa ei pidä tuoda julki. Ainakaan lapselle. Olen tuo, jonka perheeseen miehen kautta kuuluu myös lapsi, joka ei ole meille oikeasti mitään sukua. Minusta isänä kuuluu olla, jos on sellaiseksi alkanut, oli sitten sitä oikeasti tai ei. Aapeen tapauksessa pahinta mitä voisi tapahtua, olisi, ettei lapsella olisi enään yhtään isää, bioa ei kiinnostaisi ja nykyinen hylkäisi.