Tajusin just että mieheni ei välttämättä olekaan lapsen isä! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hei";29219883]No typerää on minusta lähteä kaivelemaan monen vuoden takaisia asioita, etenkin jos aloittaja edes ei ole varma.[/QUOTE]

Olet vastenmielinen

[QUOTE="vieras.";29219999]Mulla samanlainen tilanne, tyttö on 3-vuotias ja eikä hänessä ole kyllä yhtään isänsä piirteitä. Oikea bioisä on tiedossa mutta olen päättänyt olla tekemättä mitään eli mitä ei tiedä, se ei voi satuttaa.[/QUOTE]

Toivottavasti lapsesi saa tietää asiasta ja katkaisee kaikki välit sinuun

Mitä sitten, vaikka miehesi ei olekaan biologinen isä? Olisiko joku asian miehen ja lapsen välillä eri lailla? Mies on kuitenkin pitänyt lasta omanaan raskaudesta lähtien. Kyllä hän mielestäni on oikea isä. Toinen on vain siittäjä.

Kertoisitko tästä miehellesi? Miksi? Mitä hyötyä siitä olisi kellekään?

Jos nyt päätät, että et kerro miehellesi, niin unohda koko asia. Älä ikinä ota tätä puheeksi, edes silloin jos teille tulee ero/miehesi pettää, jos päätät pitää tämän salaisuuden sisälläsi niin pidä sitten hautaan asti.

Taidat olla psykopaatti?

Ei oo reilua. Parasta olisi kertoa. Lapsenkin on hyvä tietää, jos suvussa vaikka sattuu olemaan perinnöllisiä sairauksia.

Mä en kyllä edes tajua, miten pystyy elämään moisessa epäilyssä ja valheessa. Yöunet multa ainakin menisi.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tyhmä naikkonen vastaa. Jos lapsi siis on tunnustettu jo tälle hänen oikealle isälle (ei bioisälle) niin lapsi tulee kyllä aikanaan perimään sekä isänsä että äitinsä.

Mielestäni ainut tilanne, jossa asia kannattaa edes ottaa puheeksi (ap:han ei ole varma) olisi se, että jos lapsi sairastuu vakavasti ja tarvitsee jotain tiettyä kudostyyppiä pelastuakseen. Tässä tilanteessa, kun isä testataan negatiiviseksi, niin lapsen henki menee kaiken muun edelle.

Tottahan se on, että en voi naisena samaistua miehen ajatusmaailmaan enkä voi ymmärtää, miten mies näkee isyyden. Bioisä vs kasvattaja -kamppailussa kasvattaja hakkaa bioisän 10-0. Minun mielestäni siis.

Tämähän on vähän sama tilanne, kun nainen tehdään klinikalla raskaaksi luovuttajan siittiöillä. Ei tällöinkään luovuttajalla ole mitään velvollisuuksia tai oikeuksia biolastansa kohtaan. Kyllä lapsen kasvattaja on lapsen oikea isä myös virallisesti, ja tämän isän lapsi aikoinaan perii.
Tottakai ymmärrän sen eron, että isä itse on mukana alusta asti ja tietää, ettei lapsi ole biologisesti hänen. Kun taas tässä tilanteessa isä luulee (mahd.virheellisesti) että lapsi on myös biologinen.

Mutta sitä en nyt ymmärrä perusteluksi, että lapsen oikeus saada täys varmuus biologisesta perimästään menee muka KAIKEN muun, aviolupausten ja onnellisen kodin, edelle.

Paitsi että lapsi ei peri mitään jos mies saa tietää että lapsi ei ole sen. Yksi DNA testi kumoaa isyyden eikä lapsi ole enää perimässä mitään

[QUOTE="ViVi";30097887]..ymmärrän ap:ta siltäosin että asiahan ei ole niin yksinkertainen. Jos ei kerro totuutta, saattaa se paljastua vuosien kuluttua ja satuttaa. Jo taas kertoo, saattaa lapselta kadota isä ja mieheltä riistetään isyys johon on uskonut ja kasvanut. Nainen ei voi sellaista kuvitella, sillä äitiyttä ei voida ottaa pois. Itse tiedän varmana ettei lapsemme ole mieheni biologinen lapsi ja kamppailen asian kanssa joka päivä lopun elämääni. Päätän kuitenkin vaieta ja kärsiä itsekseni valheeni kanssa, sillä heidän isä-tytär-suhde on jotain niin tärkeää ja vahvaa että en koe minulla olevan oikeutta sitä rikkoa..[/QUOTE]

Toivottavasti ne kummatkin saa asian tietää ja katkaisee sinuun välit

Olen jostain lukenut, että jopa 10%:lla lapsista isä olisi joku muu kuin papereissa lukee. Ei siis liene kovin harvinaista tämä.. En kyllä ihan jaksa uskoa, että tuo 10% pitää paikkansa, mutta useampi lapsi sadasta kuitenkin kasvaa pitäen isänään jotain muuta kuin omaa biologista isäänsä ja samoin isä kasvattaa lapsen omanaan, tietämättä että isä onkin joku muu...

Lapselle ja isälle on kerrottava.Uskomatonta kuinka joku voi kuvitella
saavansa päättää että hänellä on oikeus olla kertomatta.
Maailma on menettänyt kaiken moraalisuudensa.
Toivottavasti sade huuhtelisi tämän kaiken paskan viemäriin.
Terveisin äpärä.

Kiintoisaa, että tämä vanha keskusteluketju pompahti esiin juuri nyt, kun isyyden selvittäminen uuden lain myötä helpottuu vuodenvaihteessa. Kiinni jäämisen riski kasvaa ja nainen menettää veto-oikeutensa isyyden selvittämiseen.

Vanha ketju, mut mulla juuri sellainen tilanne päällä, että paneskelin vieraan kanssa viikonloppuna, ei ollut kortsuja, ja ovis just meneillään. Ehdin sanoa miehelle, että älä päästä sisälle...liian myöhään.
Ja väitän, ettei pettäminen ole aina naisen vika. Muakin oli mun miesystävä kohdellut kylmästi ja epäarvostavasti jo jonkin aikaa. En ollut saanut hellyyttä, en läheisyyttä...seksi on eri juttu. Tämä mies, jonka kanssa petin otti kainaloon, halasi, sanoi ihania asioita...tuntu tosi hyvältä se, että joku tuntui olevan niin ihastunut muhun, kun tosta omasta miesystävästä ei sitten ota selvää.
Nyt sitten odotan menkkoja saapuvaksi - tai sitten ei. Mies kyllä sanoi kantavansa vastuun, jos tuun raskaaksi.

Vanha ketju, mut mulla juuri sellainen tilanne päällä, että paneskelin vieraan kanssa viikonloppuna, ei ollut kortsuja, ja ovis just meneillään. Ehdin sanoa miehelle, että älä päästä sisälle...liian myöhään.
Ja väitän, ettei pettäminen ole aina naisen vika. Muakin oli mun miesystävä kohdellut kylmästi ja epäarvostavasti jo jonkin aikaa. En ollut saanut hellyyttä, en läheisyyttä...seksi on eri juttu. Tämä mies, jonka kanssa petin otti kainaloon, halasi, sanoi ihania asioita...tuntu tosi hyvältä se, että joku tuntui olevan niin ihastunut muhun, kun tosta omasta miesystävästä ei sitten ota selvää.
Nyt sitten odotan menkkoja saapuvaksi - tai sitten ei. Mies kyllä sanoi kantavansa vastuun, jos tuun raskaaksi.

Ja itse asiassa olen tapaamassakin tätä miestä vielä, joten ei miksikään yhden yön jutuksi tunnu tämä juttu edes jäävän.