Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182641:Sitten pitää olla myös työmarkkinoiden käytettävissä samalla lailla kuin muut työttömät, eli hakea koko ajan "oikeita" töitä ja sinne myös lähteä jos niitä löytyy. Ei työttömyystuki ole mitään kansalaispalkka, vaan se turvaa toimeentulon TYÖNHAUN ajan. Tai sen ajan, kun työnhaun edellytyksiä parannetaan (esim. koulutus tai kurssi).
Pelkkä "olen yrittäjä, en voi mennä töihin" ei saa missään nimessä riittä syyksi kieltäytyä töistä, muuten meillä on kohta yllättään tuhansittain "yrittäjiä" jotka käyttävät yrittäjyyttä vain syynä kieltäytyä töidenhausta. "Haluaisin hoitaa lapsia kotona työttömyysturvalla - tadaa, perustan yrityksen niin en joudu töihin mutta saan rahaa". "Haluan kiertää maailmaa ansiosidonnaisella - tadaa, perustan yrityksen niin en joudu töihin" ja niin edelleen. Jos taas lähdetään siihen että jokaikinen yritys pengotaan ja tutkitaan että onko sillä mitään edellytyksiä tulevaisuudessakaan, tulee hirveästi byrokratiaa ja valituksia.
Miksi julistat, ettei Suomessa ole köyhiä, jos kuitenkin rajaat sairauden ja työttömyyden pois?
Kai noista tulee lukuisia esimerkkejä, kun julistat mustavalkoista sanomaasi ja todellisuus kun on kuitenkin se, että noita sairauksia ja työttömyyttäkin on ja paljon.
Asunnottomuudella tarkoitin kyllä useiden kuukausien mittaista jaksoa, ruoattomuudella myös vähän pidempiä aikoja kuin jotain kahta päivää, jonka kyllä pärjää ilman ruokaa helposti.
Mä en näe sitä ratkaisuna, että lähetetään köyhät ja asunnottomat jonnekin periferiaan missä on tyhjiä asuntoja.
Ei se sekään oikein ole, että pakotetaan ihminen muuttamaan toiselle puolelle Suomea kaupungista, jossa on elänyt koko ikänsä, mahdollisesti siellä
työ/koulu, terapia, ystävät jne. Mitä kaikkea nyt voi ollakaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182693:Eli mielestäsi alkuperäisellä jutun kirjoittajalla on moraalinen vastuu jatkaa yritystään vaikka se ei kannata, koska "jonkunhan on oltava yrittäjä"? Ja siksi hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa ko. yritystä?
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182726:Mutta mitään ei voida itse tehdä eikä mistään joustaa. Ei riitä kuule pätkääkään sympatiaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pienyrittäjä;27182727:Mikä hiton moraalinen vastuu? Kai se nyt on selvää, että ensimmäiseksi lähtee tekemään töitä sillä alalla, jolta on kokemusta, eikä kouluttautua uudelleen. Ei se niin helppoa ole keski-ikäiselle. Tiedän esim. Nokialla hyvällä palkalla työskennelleitä, jotka ovat joutuneet lähtemään ja jotka ovat sitten perustaneet yrityksen osaamisensa turvin ja vielä parinkaan vuoden päästä tuloja ei ole, vaikka asiakaskuntaakin on jo jonkin verran.
Vai onko se niin, että kun on yrittäjä, ei saa kertoa, minkälaista on olla "köyhä yrittäjä"?
Suomessa ei tueta pienimuotoista yrittäjyttä riittävästi, siksi on hyvä, että tällainen kirjoitus julkaistaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182760:Tottakai saa kertoa, mutta silti se on oma valinta. Niinkuin itsekin sanoit, niin ei kirjoittajallakaan ole mitään vastuuta ja pakkoa olla yrittäjä. IHAN OMA VALINTA. Kirjoittajan teksti ei myöskään ollut mitään "informaatiota jotta yrittäjien oloja parannettaisiin", vaan ihan puhdas itkupotkuvalitus sisältäen lukemattomia "lapset ei saa raukat edes mansikoita" kärjistyksiä. Nämä ovat ihan tarpeetonta empatian hakemista, jos tarkoituksena oli vain valaista yrittäjän huonoa sosiaaliturvaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pienyrittäjä;27182780:vaimo on työttömättömänä.
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182421:Soskun toimeentulotuki kattaa vuokran ja elämiseenkin jää rahaa. Voitko kertoa minulle, missä tilanteessa, SELLAISESSA JOTA EI OLE ITSE VALITTU TAI AIHEUTETTU, ihminen voi jäädä ilman kotia tai ruokaa? Jos haluaa asua paikkakunnalla jossa on asuntopula, se on VALINTA. Jos haluaa käyttää rahansa muuhun kuin ruokaan, se on VALINTA.
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182686:Kun asialliset argumentit loppuvat, otetaan käyttöön henkilökohtainen arvostelu ("kokoomuslainen agenda" - jonka ilmeisesti on jotenkin tarkoitus mitätöidä perusteluni) ja olkiukkoilu ("sinusta ainakaan ei tule koskaan köyhää, koska tuollaisen tilanteen uhatessa sinä nyt vaan yksinkertaisesti valitsisit toisin" - en ole näin koskaan väittänyt).
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182760:Tottakai saa kertoa, mutta silti se on oma valinta. Niinkuin itsekin sanoit, niin ei kirjoittajallakaan ole mitään vastuuta ja pakkoa olla yrittäjä. IHAN OMA VALINTA. Kirjoittajan teksti ei myöskään ollut mitään "informaatiota jotta yrittäjien oloja parannettaisiin", vaan ihan puhdas itkupotkuvalitus sisältäen lukemattomia "lapset ei saa raukat edes mansikoita" kärjistyksiä. Nämä ovat ihan tarpeetonta empatian hakemista, jos tarkoituksena oli vain valaista yrittäjän huonoa sosiaaliturvaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182726:Rajasin sen pois, että työttömyys ja sairaus ei ole OMA VALINTA. Työttömyyden tapauksessa sen sijaan ON oma valinta, kuinka sen jälkeen jatkaa. Ts. olosuhteita ei voi valita, mutta reaktion voi. Aloittaako yrityksen vai ei. Jatkaako kannattamatonta yritystä vai ei. Kouluttautuuko uudelleen vai ei.
Väitän yhä, että kukaan ei ole pakollisesti kuukausia asunnoton. Avaa vuokraovi.com, siellä on tuhansia vuokra-asuntoja. Ei ehkä sieltä mistä haluaisi, ei juuri sellaista minkä haluaisi, mutta vapaita asuntoja ON. Ja on ihan oma valinta jos mieluummin on muuttamatta ja asunnoton, kuin muuttaa ja asuu jossain. Ja kyllä, molemmissa on omat huonot puolensa. Voi vaikka joutua muuttamaan kauemmas suvusta. Mutta tässä taas tulee ilmi se, että ihmiset eivät siedä sitä että elämä ei olekaan rusinat pullasta touhua, vaan joskus joutuu valitsemaan kahden huonon väliltä. Mutta yhä se on OMA VALINTA. Onko asunnoton vai asuuko kauempana.
Tästä on aika turhaa jauhaa, kun joidenkin mielestä mistään ei saa joutua kukaan tinkimään, vaan aina pitäisi saada KAIKKI ilman mitään omia uhrauksia. Ja jos ei saa, niin paska yhteiskunta, paska maailma, kaikki niin vääriin buhuuyhyy. Mutta mitään ei voida itse tehdä eikä mistään joustaa. Ei riitä kuule pätkääkään sympatiaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182686:Kun asialliset argumentit loppuvat, otetaan käyttöön henkilökohtainen arvostelu
Voi voi, kun ei nuo asiat ole niin mustavalkoisia kuin sinun päässäsi. En jaksa edes luetella esimerkkejä miksi kaikki eivät voi muuttaa minne vaan asunnon perässä.
Ja jos asunnon saisi jostain pikkupaikkakunnalta, niin miten muu elämä?
Niillä paikkakunnilla, joilla asuntoja on tarjolla kysyntää vastaava määrä, ei usein ole työ- tai koulupaikkoja.
Ei kai täällä kukaan ole väittänyt, ettei mistään pitäisi joutua tinkimään, totta kai joskus joutuu, se on elämää ja valtaosa ihmisistä tajuaa sen, että asioiden eteen pitää välillä tehdä uhrauksia.
Ei täällä ole porukka valittanut ja systeemiä syyttänyt, itse vouhotat omiasi hiilihanko poikittain anuksessa ja esität hassuja väitteitä.
Ja miksi oletat, että köyhä valittaa? Ja mikä logiikka tuo sinun omasi on, ettei omien valintojen summana köyhyyteen joutunut ole köyhä?
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27182807:meillä on siis vapaus valita, mutta samaan aikaan myös pakko valita - ihan riippumatta siitä, mitkä vaihtoehdot meille kulloinkin ovat tarjolla ja minkä verran meillä on tietoa tämän valinnan mahdollisista seurauksista), niin vielä merkittävämmässä osassa elämiemme kokonaisuuksien hahmottumisessa ovat olosuhteet ja ihan suoranaiset sattumat.
Alkuperäinen kirjoittaja Suomessa ei ole oikeita köyhiä;27182760:Tottakai saa kertoa, mutta silti se on oma valinta. Niinkuin itsekin sanoit, niin ei kirjoittajallakaan ole mitään vastuuta ja pakkoa olla yrittäjä. IHAN OMA VALINTA.