S
Sepustus
Vieras
Mun mielestä kyseisen teksin kirjoittajan köyhyys on heidän tilanteessaan lähinnä valintakysymys. Oli asunto minkä arvoinen tahansa, siitä saa sen verran rahaa, että pärjäisi hetken aikaa, kun koittaisi keksiä jonkun uuden tulonlähteen. Sama juttu autojen/auton kanssa. Mutta kun ei voi luopua mistään!
Pisti myös silmään kommenttikeskustelussa nimimerkki Lemminkäinen teksti. Pitkäaikaistyötön ja ei ole varaa matkustaa edes julkisellaliikenteellä? Pitkäaikaistyöttömät saavat erittäin hyviä etuuksia sosiaalitoimistosta, kaikenlisäksi asuminen, sähkö ja terveydenhuoltomenot maksetaan. Osuus mikä jää elämiseen ja ns. turhiin laskuihin on 450e/kk yhdelle ihmiselle. Eiköhän tuossakin ole kyse valinnoista.
Mä uskon, että töihin pääsee jos ei ole sairas tai rapajuopponarkkari, kun vaan ottaa vähän huonommankin paikan vastaan ja hakee AKTIIVISESTI töitä. Sillä siivoojan liksallakin yksi ihminen elelee "paremmin" kuin tt-tuella.
Pisti myös silmään kommenttikeskustelussa nimimerkki Lemminkäinen teksti. Pitkäaikaistyötön ja ei ole varaa matkustaa edes julkisellaliikenteellä? Pitkäaikaistyöttömät saavat erittäin hyviä etuuksia sosiaalitoimistosta, kaikenlisäksi asuminen, sähkö ja terveydenhuoltomenot maksetaan. Osuus mikä jää elämiseen ja ns. turhiin laskuihin on 450e/kk yhdelle ihmiselle. Eiköhän tuossakin ole kyse valinnoista.
Mä uskon, että töihin pääsee jos ei ole sairas tai rapajuopponarkkari, kun vaan ottaa vähän huonommankin paikan vastaan ja hakee AKTIIVISESTI töitä. Sillä siivoojan liksallakin yksi ihminen elelee "paremmin" kuin tt-tuella.