Tämä palsta on aivan sairas. Täällä ollaan tosissaan sitä mieltä, että köyhän ei pitäisi lisääntyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta yhtä lasta voisi pitää jonkinlaisena perusoikeutena, mutta ne loput sitten voisi jättää tekemättä, jos on etukäteen tiedossa, että sosiaalitoimisto maksaa heidän elatuksensa. Ei se ole lapsellekaan itsentuntoa ylentävää kituuttaa sosiaalitoimiston rahoilla.

• Tykkää
Reactions: Samanlainen onni
No kyllä mä olen vahvasti sitä mieltä että jos ihminen ei kykene elättämään edes itseään vaan roikkuu sen vahvan suomalaisen yhteiskunnan turvaverkon varassa niin oman järjen jo pitäisi sanoa se että ensin hoidetaan omat asiat kuntoon ennenkuin tuodaan lisää lapsia tähän maailmaan.

Karua mutta totta ja olen samaa mieltä...

Ensin omat asiat kuntoon ennenkuin aletaan tekemään lapsia..Myös ne raha-asiat.

Toki vahinkoja sattuu, sen ymmärrän, mut sitä en oo koskaa käsittänyt et koko ajan ollaan persauki ja lainaillaan raha, kirotaa sossua yms. ja silti pusketaan lisää suita ruokittavaks..

Mutta jos niitä lapsia kuitenkin tekee enemmän, on minusta kohtuutonta valittaa kun on niin köyhää ja kurjaa ja suomessa lapsiperheitä sorretaan. Silloin on kyse omasta valinnasta ja pitäisi kantaa valintojensa seuraukset kuin mies.

No kyllä mä olen vahvasti sitä mieltä että jos ihminen ei kykene elättämään edes itseään vaan roikkuu sen vahvan suomalaisen yhteiskunnan turvaverkon varassa niin oman järjen jo pitäisi sanoa se että ensin hoidetaan omat asiat kuntoon ennenkuin tuodaan lisää lapsia tähän maailmaan.

Tässä sitä taas ollaan. Vastaapa kysymykseen:

Oletko laittanut lapsesi kunnalliseen hoitoon?

Jos vastauksesi on myönteinen, sinä et todellakaan ole pärjännyt ilman yhteiskunnan turvaverkkoa. Niin kuin ei varmasti kukaan muukaan joka hehkuttaa töihin menemisellään.

Sitten kun palkkatte yksityisen lapsenhoitajan kotiin siihen saakka kun lapsenne ovat koulussa, voitte ehkä vähän hehkuttaa :)

Yleensä ihminen joka ei kykene elättämään edes itseään ei omaa sellaista järkeä, että tuon tajuaisi. Yleensä tämmöiset ihmiset ovat henkisesti lapsia itsekkin.

Minä en suhtaudu yhtään negatiivisesti siihen, että köyhät tekee lapsia. Suomessa tosin perusjutut saa ilman materiaalistakin varakkuutta. Yleensä vaan menee niin, että ne joilla ei ole taloudellista hyvinvointia (yhtään), eivät omaa kauheen suuria henkisiäkään kykyjä.

Tunnen silti suht. niukasti eläviä ihmisiä, jotka ovat hyviä vanhempia. Mutta eivät hekään ole mitenkään yhteiskunnan elättejä täysin. On eri asia olla köyhä ja saada jonkin verran tukea kuin maata täysin sosiaalitukien varassa.

[QUOTE="noniin";24745563]Tässä sitä taas ollaan. Vastaapa kysymykseen:

Jos vastauksesi on myönteinen, sinä et todellakaan ole pärjännyt ilman yhteiskunnan turvaverkkoa. Niin kuin ei varmasti kukaan muukaan joka hehkuttaa töihin menemisellään.

Sitten kun palkkatte yksityisen lapsenhoitajan kotiin siihen saakka kun lapsenne ovat koulussa, voitte ehkä vähän hehkuttaa :)[/QUOTE]

Hah hah. Meinaatko että työssäkäyvien tulisi verovaroillaan vain huolehtia siitä, että vähäosaisille järjestyy esim. ilmaiset hoitopaikat lapsille, eikä itselle mitään? Häpeä nyt jos edes osaat.

Sitten kun palkkatte yksityisen lapsenhoitajan kotiin siihen saakka kun lapsenne ovat koulussa, voitte ehkä vähän hehkuttaa :)[/QUOTE]

Tartut nyt asiaan väärällä tavalla. Pitäisikö sitten työssäkäyvien lopettaa työssäkäynti, koska kulkevat yhteiskunnan tekemiä teitä ja katuja pitkin. Näkemykselläsi ei ole mitään pohjaa aloitukseen nähden. Kysymys on täysin eri asioista.

Työssäkäyvät eivät maksa veroja, eikä heidän työnantajansa maksa veroja työntekijöiden panostuksen avulla?

Mistä varat päiväkotien ylläpitämiseen sitten tulevat?

Viimeksi muokattu:
Eikös jokainen jokainen joka nosta kelasta äippärahaa tai vast. elä yhteiskunnan varoilla?! Vai tarkoitettiinko rahattomuudella sossun varoilla elämistä jne..????

Tämän asian pitäisi lähteä jo ihan valtio toiminnasta. Ensiksi oman maan asiat kuntoon,ennen kuin otetaan pakolaisia. Valtio antaa mallia ja samalla luvan tehdä niin.

• Tykkää
Reactions: Samanlainen onni

Sitten kun palkkatte yksityisen lapsenhoitajan kotiin siihen saakka kun lapsenne ovat koulussa, voitte ehkä vähän hehkuttaa :)[/QUOTE]Olen laittanut ja maksan hoitomaksut korkeimman tulotason mukaan. Maksan myös veroja omasta työllä ansaitusta tulosta joten koen olevani tiettyihin yhteiskunnallisiin palveluihin oikeutettu.

En ole ikinä sanonut että yhteiskunnan turvaverkko olisi huono asia. Siihen on hyvä nojata silloin kun elämä kohtelee kaltoin mutta sen varaan ei jäädä roikkumaan.

[QUOTE="vieras";24745583]Hah hah. Meinaatko että työssäkäyvien tulisi verovaroillaan vain huolehtia siitä, että vähäosaisille järjestyy esim. ilmaiset hoitopaikat lapsille, eikä itselle mitään? Häpeä nyt jos edes osaat.[/QUOTE]

Eihän nämä luuserit nyt osaa asioita ajatella tuolta kantilta. Eivät ole koskaan veroja edes maksaneet. (eikä sitten länkytystä, että tulonsiirtojen verotus olisi oikeaa veronmaksua...)

[QUOTE="vieras";24745583]Hah hah. Meinaatko että työssäkäyvien tulisi verovaroillaan vain huolehtia siitä, että vähäosaisille järjestyy esim. ilmaiset hoitopaikat lapsille, eikä itselle mitään? Häpeä nyt jos edes osaat.[/QUOTE]

Kiitos, en häpeä ollenkaan. Laitan sinutkin vain miettimään, että veromarkkasi kattavat ehkä yhden lapsen hoitokustannuksiin. Ja sitten jos lasketaan niiden kuluvan tuohon, yhteiskunta maksaa kaikki muun tarvitsemasi. Eli miinuksen puolella olet ja reilusti.

[QUOTE="norman";24745597]Eikös jokainen jokainen joka nosta kelasta äippärahaa tai vast. elä yhteiskunnan varoilla?! Vai tarkoitettiinko rahattomuudella sossun varoilla elämistä jne..????[/QUOTE]

No helvetti, kai sitä veroja järkyttävät määrät maksaneillekin saa jotain yhteiskunnalta tulla takaisinpäinkin, eikä vaan mennä sossuloisten elättämiseen! Eihän kukaan kohta tee enää päivääkään töitä, jos silloin joutuu pelkäksi maksumieheksi?

Käyttäkää nyt järkeä.

[QUOTE="sasa";24745607]Eihän nämä luuserit nyt osaa asioita ajatella tuolta kantilta. Eivät ole koskaan veroja edes maksaneet. (eikä sitten länkytystä, että tulonsiirtojen verotus olisi oikeaa veronmaksua...)[/QUOTE]

Sattuuko totuus noin kovasti :)

[QUOTE="niin";24745608]Kiitos, en häpeä ollenkaan. Laitan sinutkin vain miettimään, että veromarkkasi kattavat ehkä yhden lapsen hoitokustannuksiin. Ja sitten jos lasketaan niiden kuluvan tuohon, yhteiskunta maksaa kaikki muun tarvitsemasi. Eli miinuksen puolella olet ja reilusti.[/QUOTE]

Unohdat laskelmistasi välilliset verot, joita palkansaajat ja työnantajat maksavat.
Onneksi kohta leikataan tulonsiirtoja reippaasti, koska rahat ovat loppu.

[QUOTE="niin";24745608]Kiitos, en häpeä ollenkaan. Laitan sinutkin vain miettimään, että veromarkkasi kattavat ehkä yhden lapsen hoitokustannuksiin. Ja sitten jos lasketaan niiden kuluvan tuohon, yhteiskunta maksaa kaikki muun tarvitsemasi. Eli miinuksen puolella olet ja reilusti.[/QUOTE]

Verojen lisäksi maksan jo toisesta lapsesta täyttä päivähoitomaksua. Entäs sinä?

[QUOTE="noniin";24745619]Sattuuko totuus noin kovasti :)[/QUOTE]

Minua sattuu se, että ihmiset eivät huolehdi itse omasta ja perheensä elämästään. Onneksi muutos on tulossa ja tulonsiirrot leikataan murto-osaan entisestä.

Ethän ole todellakaan unohtanut, että yhden ihmisen kerryttämä verosaalis ei ole pelkästään hänen itse maksamansa verot vaan hän myös (toivottavasti) tuottaa työnsä avulla voittoa myös yritykselle, jolla on töissä, joka maksaa myös veroja.

Ei yhteiskunnalla ole omistuksessaan runsauden sarvea. Rahojen on aina tultava jostain ja työssäkäyvät ihmiset tekevät sen tilin, joista suoraan yksilötasolla maksetut verot taitavat olla pieni pisara verrattuna välillisesti saatuun tulokseen.

Yhteistyössä