Tämä tuska ei helpota...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
otan osaa suruun, tiedän kokemuksesta kuinka se sattuu.. kun olin 9-vuotias jäi kisumme auton alle. siitä lähtien meidän perhe toimi aivan toisin seuraavien kisujen kohdalla joten on aivan pakko tässä sanoa että:

JOS OTTAA KISSAN LEMMIKIKSEEN JA RAKASTAA SITÄ KUIN PERHEENJÄSENTÄ NIIN MYÖS HUOLEHTII ETTÄ SE ON JOKO SISÄLLÄ TAI PIHALLA KYTKETTYNÄ! ET KAI PIENTÄ LASTASIKAAN LAITTAISI YKSIN ULOS HARHAILEMAAN VAAROJEN KESKELLE.
:headwall:

terv. maailman onnellisimman ja ihanimman tyttökissan ylpeä "äiti"

mua nin ärsyttää kaikki kissat täällä meidän taajamassa, NIITÄ EI SAA PITÄÄ VAPAANa! JOTEN älä missään nimessä syytä muita kissasi kuolemasta, niitten paikka on sisällä, ja sinä sen laskit ulos vaaraan =(

Alkuperäinen kirjoittaja tuska:
Sanoin siksi "kusipääkaahari", koska tapauksella oli silminnäkijä, tuo nainen.
Hän oli ajanut sen auton perässä, joka oli kissamme yli ajanut ja sanoi, että se todellakin kaahasi. Kaahasi tällä pienellä tiellä talojen keskellä, jossa ei missään nimessä saisi lujaa ajaa. Lapsiakin monessa pihassa. Oli tämä nainen nähnyt, kuinka kissa oli vain lentänyt ja auto oli jatkanut matkaa...

et olisi päästänyt sitä ulos, todennäköisesti kävi taas kakkimassa meidän pihaan ja kuset siihen päälle!
Ärsyttää kulkukissat, ne kuuluu pitää sisällä aina taajamassa, HEL/&%#"

Alkuperäinen kirjoittaja tuska :
Lisään vielä, että emme asu Suomessa ja täällä laki sallii kissojen irtipidon.

Niin, mutta vaikka laki salliikin sen, on kissan henki vaarassa.
Meillä pidettiin ennen kissoja vapaana, mutta parin läheltäpititilanteen jälkeen rakennettiin kissoille ulkoiluhäkki.
Paljon jaksuja suruunne, kyllä se ajan myötä helpottaa.

Lisään vielä, että toivon kaikkien pitävän kissojaan ulkona vain kytkettynä. En iki maailmassa haluaisi tappaa kenenkään kissa ajamalla autolla yli, joten todennäköisesti aiheuttaisin melkoisen vaaratilanteen väistäessäni kisua liikenteessä.

:hug: Hyvää matkaa pikkuiselle Sateenkaarisilloille! :wave:

Itse jouduin hautaamaan rakkaan koirani muutama viikko synnytyksen jälkeen, tiedän mitä se tuska on. Mutta lastesi takia, sure surusi rauhassa, mutta muista myös jatkaa elämää. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:hug:

Itse asiassa jos tarkkoja ollaan niin autot eivät edes saa väistää kissaa siinä mielessä että jos se aiheuttaa kolarin niin se on sen väistäjän vika. Kissojen ja koirien yli pitäisi vielä ajaa :(

Itseasissa koiraa pitäisi jo väistää, mutta esimerkiksi jos hirvikolarissa selviää, että on yrittänyt väistää, niin vakuutus ei välttämättä maksa mitään, aika ristiriitaista.
Meille sanottiin autokoulussa, että peuraa pienempää ei väistetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Olen todella pahoillani kissanne puolesta ja etenkin toivon ettei lapsille jää pitkäksi aikaa paha mieli :hug:
Mutta on pakko kommentoida tähän että en ole koskaan käsittänyt miksi kissoja otetaan lemmikeiksi ja sitten päästetään ulos juoksemaan kun näin voi käydä. Enhän minäkään sysää koiraani yksin ulos ilman vahtimista juoksemaan. Autoilijan vika se ei ole jos kissa alle juoksee. Säännöissäkin on ettei autoilijan tule väistää pieniä alle juoksevia eläimiä ettei vaaranna liikenteen kulkua.
Mutta koittakaahan jaksaa :hug:

Ihan just samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:hug:

Itse asiassa jos tarkkoja ollaan niin autot eivät edes saa väistää kissaa siinä mielessä että jos se aiheuttaa kolarin niin se on sen väistäjän vika. Kissojen ja koirien yli pitäisi vielä ajaa :(

Itseasissa koiraa pitäisi jo väistää, mutta esimerkiksi jos hirvikolarissa selviää, että on yrittänyt väistää, niin vakuutus ei välttämättä maksa mitään, aika ristiriitaista.
Meille sanottiin autokoulussa, että peuraa pienempää ei väistetä.

Okei, ja joissain vakuutus jutuissa on niin että jos väistät niin maksat :kieh: Noi on kyl ihan älyttömii säädöksii, mut miä nyt väistän oravaaki.

Yhteistyössä