Tämän päivän syömiseni (laihis alkoi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "A P"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"A P"

Vieras
Eilen kyselin täällä suuntaa antavia neuvoja ja nyt oli ensimmäinen toteutuspäivä. :)

7.00 Yksi ruisleipä, päällä punaista floraa, uunilohta 0.5 dl (ei kermassa tai rasvoissa paistettua), kurkkua. Teetä + Hermesetasta.

10.30 2.5dl perunamuusia, 1 dl. uunilohta, 3 kpl. kirsikkatomaatteja, 5 viipaletta säilykepunajuurta. 2.5 dl. rasvatonta maitoa.

15.30 Iso lautasellinen salaattia, jossa jäävuorisalaattia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, uunilohta 2 dl. 1 keitetty kananmuna, 4 rkl. tomaatti-chilisalaatinkastiketta.
Näkkäri punaisella floralla + 2 viipaletta Edam-juustoa.
1 kpl. Suklaapisarakeksi.

18.30 Teetä + Hermesetasta. Yksi näkkäri punaisella floralla ja 2 siivua Edam-juustoa.

n. 20.00 aion ottaa rasvatonta maitorahkaa n. desin + pakastemustikoita.

Mitä mieltä tästä päivästä? Nälkä ei ole ollut ja vointi jaksava. Onko jotain liikaa, jotain liian vähän? Paljonko suunnilleen kaloreita? Entä tietäisikö kukaan netistä hyvää ja helppoa kalorilaskuria, joka olisi vieläpä ilmainen? :)

Noilla ruokamäärillä et kyllä laihdu mihinkään ellet a) urheile paljon b) ole todella paljon ylipainoinen. 2,5 desiä muusia on aika paljon, ota tilalle salaattia tai ainakin korvaamaan osa siitä.

Itse jättäisin nuo juustoviipaleet pois ja keksit.

finelin sivuilla on lähes jokaisen tuotteen kalorit ja muut sisällöt.

Määrällisesti ja laadullisesti tuo on aika kamalan paljon ruokaa laihislaiselle..Tosiaan, pottumuusin määrä on tosi iso- mä en syö noin paljoa enkä edes laihduta..Tilalle kasviksia. Onkohan rasvaa aika reilusti..? Uunilohta, juustoa ja margariinia näkkärille.

kiloklubiin laitat nuo ja katsot miltä näyttää..riippuu ihan ihmisen alkupainostakin jym laihtuuko..minä ainakin hoikkenisin kun ylipainoa oli se 60 kg..nyt voisi tahti olla johitaampi kun painoa liikaa enään se 40

Ei ole kokemusta laihduttamisesta,mutta "jotenkin" veikkaan että huomen aamulla olet aika nälkäinen. Iltasyöminen kuitenkin aika vähäistä. Ja itse syön mieluummin aamupala-lounas-välipala-päivällinen-iltapala,kun sulla on ennemmin aamupala-lounas-lounas-välipala-iltapala.

4 rkl salaatinkastiketta on aika paljon... Lounaan ja päivällisen välissä voisi olla kevyt välipala, esim. hedelmä ja maitotuotetta, joka voisi vähän tasapainontaa (=vähentää) iltaruoan määrän tarvetta.

Tässä mun laihisruoka tänään:

Aamupala: 3 munaa, 3 siivua pekonia, teetä kermalla
Lounas: Kanaa kermakastikkeessa, porkkana, kahvia kermalla
Päivällinen: Lihaa kermakastikkeessa, keitettyjä vihanneksia
Iltapala: Mantelilettuja, päällä juustoa ja voita.

Tänään ei ollut aikaa välipalaan ja siksi kävi päivällä noin. Salaatinkastike oli turha, mutta halusin makua ja näin alkuunhan tässä vasta harjoitellaan. :) Ottaisinko illalla tuon rahkan ja marjojen kera vielä palan ruisleipää? (ei enempää juustoa)

[QUOTE="hmm";24989268]Tosi vähän syöt proteiinia... Protsku on erittäin tärkeä laihduttajalle, muuten laihdut lihaksista.[/QUOTE]

Mitä lisäisin että saisin riittävästi proteiinia? Tänään oli lohipäivä, huomenna broileripäivä salaatissa ja lounaana makkarakeitto.

Sellaset 1400 kcal sain minä ainakin yhden laskurin mukaan ..eli aika normi ja hyvä kalorimäärä minusta..paljon alle menee liaan vähäksi ja enemmän jos ei harrasta liikuntaa niin lihottaa...

[QUOTE="A P";24989277]Tänään ei ollut aikaa välipalaan ja siksi kävi päivällä noin. Salaatinkastike oli turha, mutta halusin makua ja näin alkuunhan tässä vasta harjoitellaan. :) Ottaisinko illalla tuon rahkan ja marjojen kera vielä palan ruisleipää? (ei enempää juustoa)[/QUOTE]

Tai sitten pelkästään palan juustoa. Saisit proteiinia ilman hiilareita. Jos haluat tehokkaasti laihtua jätä leipä kokonaan ja ota takaisin ruokavalioon kun olet tavoitepainossa.

[QUOTE="hmm";24989268]Tosi vähän syöt proteiinia... Protsku on erittäin tärkeä laihduttajalle, muuten laihdut lihaksista.[/QUOTE]

vähän proteiinia, jos syö 3 kertaa päivässä kalaa, syö maitorahkaa ja kananmunaa ja juo maitoa?

[QUOTE="hmm";24989322]Yhdessä kananmunassa ja 1dl lohta ei nyt hirveesti proteiinia ole... Eri asia jos ap söis monta kananmunaa ja kunnolla lohta. Ihan jotain linnun annoksia vetelee.[/QUOTE]

Eiks tuossa ollut 3,5dl uunilohta. Mun laskujen mukaan ihan tarpeeksi proteiinia.

[QUOTE="hmm";24989322]Yhdessä kananmunassa ja 1dl lohta ei nyt hirveesti proteiinia ole... Eri asia jos ap söis monta kananmunaa ja kunnolla lohta. Ihan jotain linnun annoksia vetelee.[/QUOTE]

Mun matikalla sitä lohta tulee kyllä 3,5 dl eli ihan riittävästi. Plus ne muut. Jos ei urheile, liiasta proteiinin saannista on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Lisään vielä tähän että en aio jättää leipää pois ja karppaushommat ei kiinnosta. Ajatuksena tehdä pysyvä ruokailutapojen muutos, ei noudattaa hetken aikaa dieettiä.

[QUOTE="A P";24989357]Lisään vielä tähän että en aio jättää leipää pois ja karppaushommat ei kiinnosta. Ajatuksena tehdä pysyvä ruokailutapojen muutos, ei noudattaa hetken aikaa dieettiä.[/QUOTE]

Karppaus voi myös olla pysyvä elämäntapa.

Terv. vuosia karpannut ja ihannepainossa pysynyt :)

Perunamuusimäärä 2,5 dl on tosi paljon. Siihen taitaa mahtua neljä perunaa eli melkoinen määrä.

Suklaapisarakeksissäkin taitaa olla n. 50 kcal, mikä on iso määrä pikkukeksistä, jonka voi jättää poiskin. Jos joka päivä syö keksin niin se on jo 350 kcal viikossa eli melkoinen vaikutus jo yhdellä keksillä.

[QUOTE="vieras";24989387]Perunamuusimäärä 2,5 dl on tosi paljon. Siihen taitaa mahtua neljä perunaa eli melkoinen määrä.

Suklaapisarakeksissäkin taitaa olla n. 50 kcal, mikä on iso määrä pikkukeksistä, jonka voi jättää poiskin. Jos joka päivä syö keksin niin se on jo 350 kcal viikossa eli melkoinen vaikutus jo yhdellä keksillä.[/QUOTE]

Ei kyl varmasti mene neljää perunaa tuohon määrään. :O Ja suklaapisara keksi on noin 23kcal.

Yhteistyössä