Tammivauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siksi tein testin jo ennen menkkojen myöhässäoloa, koska vatsaa "nippaili" ja kauhea kuvotus alkoi muutama päivä hedelmöitymisen jälkeen. Nyt se kuvotus on hieman vähentynyt / ei ole juuri ollenkaan, mutta vatsaa nippailee kyllä ajoittain ja hitto...valkovuoto on lisääntynyt niin että täytyy välillä mennä tarkistamaan vessaan, ettei vuoto ole punaista : /... toki sitä keskenmenoakin ajattelee välillä, kun ollaan näin alussa. Niin ja rinnat on selkeästi kasvaneet, aika paljonkin = D

Mulla on neuvola kesäkuun 10.päivä, ja silloin on veri /pissanäytteet ja ultra-aikojen sopiminen. Tuskin kuunnellaan dopplerilla vielä sydänääniä, en usko itsekään että niillä viikoilla ja sillä laitteella kuuluisivatkaan.

Tästä se jännittävä matka taas alkaa = ) !!!

Tervetuloa WhippedCrem!
Plussa: mullaki ois neuvolan mukaan la 7 tai 8 päivä, mutta lasken itte tuolla myöhemmällä koska se on oikeampi minun laskujen mukaan. Täällä muutetaan viikkoja vain jos on vähintään viikon ero suntaan tai toiseen. Nyt siis ois "oikeasti" 6+5..kait.

Heips pitkästä aikaa!
Kotiuduin juuri reissusta. Matka meni hyvin, mutta pahoinvointi ja kuvotus alkoivat reissun loppupuolella. Nyt on menossa rv 7 mutta en ihan tarkkaa vielä tiedä, katsotaan sit 25.5 kun mulla on eka neuvola.
Pahoinvointi on aika reipasta aamulla, mutta helpottuu kun pakottaa itsensä syömään jotain. Muutenkin kuvotusta on päivän mittaan eikä mikään oikein maistu...ja väsyttää! Tätä alkuraskauden ihanuutta :) Maha on turvonnut eikä housujen napit tahdo mennä kiinni....välillä mietityttää, että jospa siellä onkin kaksi...??!
Hienoa, kun on tullut niin paljon uusia tammimammoja mukaan!

Pätkis: Olis pitäny huijata siel se edellisten menkkojen alkamispäivä.. No samapa tuo.

Kävin kelan sivuja tutkimassa ja mähän hukun rahaan sitten kun jään hoitovapaalle kahden lapsen kanssa :) Kun saa opintotuen ja hoitorahan ja hoitolisän ja hoitorahan esikoisesta ja sitten vielä lapsilisät.. Noh eiköhän sitä tekemistäkin (ja kuluja) sitten riitä :) Ja äitiysrahakausi alkaa jo 24.11 eli siihen on puol vuotta. Hui, varmaan menee äkkiä tää raskausaika, kun tytön syntymän jälkeen aika on vaan kiitäny hirveetä vauhtia. Nyt vaan tuntuu niin pitkältä odotella kaikkia ultria ja liikkeiden tuntumista jne..

Meil on kauhee autokuume kun ajetaan tommosella vanhalla romulla.. Siihen kun pistää kuskin penkin taakse lastenistuimen tai kaukalon niin ei pysty kun kääpiö(tai minä) ajamaan.. Muuten on mukava, kun vanhemmissa pikkufarkuissa on loistavasti tilaa takakontissa ja helppo nostaa vaunut ym kyytin.. Uudemmissa saman kokoluokan autoissa on vähemmän tilaa ja hankalammat perät.. Niin ja taas on kesä ja tossa ei oo ilmastointia..mukavan lämmintä ;)

Viime yönä ja aamulla oli varmaankin kipeänä se typerä pallura. Vähän taas ahdistaa, jos se ei ookaan lähteny kutistumaan. Voiskohan ne lääkärit puhkasta sen tai jotain? EN jaksa oottaa perjantaihin.

Tyttö heräs..
Hyviä oloja ja vauvaliimaa!

Moi pitkästä aikaa!

Tai olen mä teidän juttuja kyllä lukenut, mutta en itse ole oikein ollut kirjoittelukunnossa. Se vilustuminen sitten iski ihan kunnolla: oli kurkku kipeä ja nenä montaa päivää ihan tukossa, vaikka mitä yritti. Siinä ohessa sitten näitä kivoja kuvotusolotiloja, niin oli voimat aika vähissä :-)

Nyt jo olo kohenee, vaikka pahoinvointi kyllä tulee päivittäin aina silloin tällöin. Oksentanut en tosin vielä ole kertaakaan.. Ai joo, tosi ärsyttävää. Se mun gynisaika sitten siirtyi viikolla! Lääkärille oli tullut jokin este - eli nyt taas kaksi viikkoa vielä tätä odottelua. Sitten tosin on jo rv 9, joten näkyy varmaan jo hyvin kaikkea mahdollista ja itse asiassa kuuluu sydänäänetkin. Eli niitä odotellessa :-)

Tervetuloa Whipped Cream! Ja Susa: siis mäkin aina välillä ajattelen, että mullakin olisi kaksi asukkia masussa! Mun mies on siitä ihan vakuuttunut... No, sen sitten näkee parin viikon päästä. Kuulema tilastollisesti kaksosiin on paremmat mahikset, jos äidin suvussa on kaksosia, äiti on isokokoinen (siis pitkä) ja vähän iäkkäämpi. Jälkmmäinen siis sen takia, että kun ne munasolut aina vaan vähenee, niin keho iän myötä voi ennemminkin lähettää kierrossa useamman munasolun liikenteeseen - ikäänkuin varmistaakseen, että varmasti tärppäis. Muhun sitten täsmäis nuo kaikki kriteerit. Ei auta nyt muu kuin kärsivällisyys :-)

Tsemppiä kaikille loppuviikoksi (mulla ainakin nää viikot kuluu niin hitaasti, että jo tiistaina toivois perjantain tulevan nopeesti...) ja mahdollisimman hyvää oloa!

Helou leidit!!

Oi, monella on jo pahoinvointia, tätä alkuraskauden ihanuutta tosiaan.. Perässä tullaan! Mulla vasta viikkoja tänään tasan 5, joten eiköhän se vielä ehdi alkaa! Monella tuntuu kunnolla alkavan viikkojen 6 tai 7 jälkeen.

Säikähdin tänään ihan kunnolla päivällä vessassa käydessäni, kun huomasin valkkarin seassa tipan ruskeeta :( Pelkäsin että oliko tämä nyt sitten jo tässä, tästäkö keskenmeno alkaa :( Tiedän miten yleistä raskauden aikaiset erilaiset vuodot on, ja päätin olla rauhallinen, koska en omalla toiminnallani olisi voinut vaikuttaa asiaan. Sen jälkeen ei ole ollutkaan mitään. Mahaa nippaillut välillä, ja rinnat on arat ja pinkeet edelleen. Taisin selvitä tästä ihan vaan säikähdyksellä!

Ihanaa olla raskaana eikö vaan :) Hyviä oloja kaikille!

Milan rv5

Musta ei ole yhtään ihanaa :(
Kaikki vaan vi****aa ja on paha olla. Turvonnut, ruma, finnejä puskee, ym. ym.
No ylihuomenna neuvola niin pääsee purkamaan pahaa oloa :)

7+2

Plussasin eilen ja niinpä meillä olisikin (jos kaikki menee hyvin) tammivauva tulossa.

Jännittää aika lailla - katson testiä uudestaan ja uudestaan enkä oikein jaksa uskoa. Pitänee vielä tehdä toinen testi.... meillä on häät noin 2.5 viikon päästä ja sitä ennen pitäisi olla polttarit mutta pitää kai ne nyt jättää väliin kun juomatta jättäminen herättäisi outoja kysymyksiä.

mantelisuklaa: Kuulostaa aivan minun tuntemuksilta ekaa odottaessa.. Tuolloin olin jo vajaan viikon oksentanut ja näytin lähinnä rekan alle jääneeltä.. Mulla on atooppinen iho ja ihottuma lehahti naamaan ja kaulaan. Oksentaminen pahensi tilannetta. Kyllä se siitä helpottaa ja vitutuskin laantuu. Hormoonit vaan aluksi (varsinki aluksi;) tekee tepposia.
Lähes kaikilla loppuu ikävät fiilikset puolivälin tienoolla (toki on epäonnekkaitakin joilla pahoinvoinnit ja muu jatkuu vaan). Älä siis huoli - kyllä se vielä hyväksi muuttuu, kuunnes talvipakkasella ei taivu laittamaan kenkiä jalkaan ja hikoilee kuumissa liian tiukissa ja vaikeissa vaatteissa xD Ihanaa olisi jo joulukuu ;)

tungen nenäni keskusteluun.. =)
eli hoitorahaa ei saa kuin yhdestä lapsesta, ei kahdesta vaikka ne molemmat hoitaa kotona.
että vähän helpotusta siihen rahaan hukkumiseen tiedossa plussalle... =)

hyviä odotuksia kaikille!

Tervehdys!
Tänään testasin plussan. Muutaman haamun testailin jo viime viikolla ja raskausoireina ollut väsymystä, kuvotus ja jatkuva nälkä :D Epävarma olo täälläkin ja pelottaa pysyykö pikkuinen kyydissä. Esikoiseni on syntynyt 6/08 ja jotenkin nyt on alakuloisempi olo kuin viimeksi raskausaikana. Kun aloin esikoista odottaa viivyttelin neuvola-ajan varaamista ihan viimeiseen asti ja soitinkin vasta kun viikkoja oli jo 10. Nytkin on vähän sellainen olo että odottelen ainakin muutaman viikon ennen kuin soitan, mielellään kauemmin, jotenkin sitä vaan odottaa pahinta vaikka toivookin parasta... Tänne oli kuitenkin pakko tulla heti kirjoittelemaan, saa vähän vertaistukea kun ei vielä viitsi kenellekään ääneen iloita.

Tervetuloa mukaan uusille :). Tuolta edelliseltä sivulta löytyy lista meistä, jos viititte kopsata omat tietonne matkaan.

Tänne ei oikein kummempia kuulu. Edelleenkin lähes oireettomana mennään, väsymys ja nälkä on ainoot oireet. Tänään viikkoja 6+1. Mietin, et jospa ois tyttö tulossa, kun mulle tuli pojasta heti tosi kovat oireet ja tytöstä taas meni koko raskausaika aika oireettomasti.

Neuvola-aikaa en oo vielä saanut varattua. Tiistaina jopa muistin yrittää, soitin vielä soittoaikaan, mut puhelu meni vaihteeseen ja sanottiin, ettei puheluita oteta vastaan vasta kun seuraavana päivänä, jolloin taas en tietenkään muistanut soittaa. No, vielä ei oo kiirus, en usko että ne mua kovin äkkiä sinne ottaa, kun kuitenkin jo kolmas lapsi tulossa ja edellisen syntymästä vasta 8kk aikaa... se ultra-aika nyt enemmänkin on se, mitä odotan :) (ja mikä pitäis saada varattua). Kunnan tarjoama siis. Täällä saa sen rv 10-12 ultran, muut on sit omasta pussista. Esikolta käytiin rakenneultra, kakkosen aikaan asuttiin muualla ja silloin taas saatiin pelkkä rakenneultra ilmasiks.

Hyviä vointeja kaikille! Täytyy iteki nauttia tästä oireettomuudesta!

:) Zandraa

Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
Vaha (esikoinen) LA 8.1.2010 (nettilaskurin mukaan)
Cayanne (esikoinen) LA 10.01.2010
Maija (esikoinen) LA 12.1.2010
pätkis(tyttö 06/08)LA13.01.2010
Auringonkukka (tyttö 1/08) LA 13.1.2010
Memmis LA 14.1.2010
Zandra (2005,2008) LA 15.1.2010
Milan (esikoinen) LA 19.1.2010
Aava (esikoinen) LA 26.1.2010 nettilaskurin mukaan

Mulla on alkanut tuleen jo nyt pahaa oloa ruokailun jälkeen. Toivottavasti ei tule enempää

Memmis LA 14.1.2010
tytönäippä (tyttö 6/08) LA 29.1.2010

Kovasti on kyllä erilaiset oireet kuin esikoisesta, itkuisuus ja kiukkuisuus on lisääntynyt nyt parina päivänä hurjasti ja miehestä huomaa että on kestämistä :D toivottavasti tää tästä helpottaa. Väsymys on nyt alkanut myös paljon aikaisemmin kuin viime raskaudessa.

tytönäippä ja tiuhti 4+2

ohops, aava ehti väliin :)

Memmis LA 14.1.2010
tytönäippä (tyttö 6/08) LA 29.1.2010 nettilaskurin mukaan

Memmis LA 14.1.2010
Katsu (poika 12/05) LA 19.1.2010 nettilaskurin mukaan
tytönäippä (tyttö 6/08) LA 29.1.2010 nettilaskurin mukaan[/quote]

täällä auttaa veden juonti ja jatkuva napostelu. Otan illalla yöpöydälle valmiiksi vettä ja esim omenan ja syön heti herättyäni jotain ennen kuin nousen ylös, se auttaa kuvotukseen ja just se ettei päästä nälkää liian isoksi vaan syö vähän ja usein. Hedelmät salaatit ym raikas syötävä auttaa mulla kanssa huonoon oloon. Toivotaan että helpottaa!

Pitääpä kokeilla. Mulla on eka lääkäriaika tiistaina ja mietin nyt että kuinka paljon saa alkoholia juoda, mun käsittääkseni yksi tai kaksi annosta per viikko. Ajattelin kokeilla alkoholitonta olutta - alkoholiton viini on ihan hirveää!

Pakko kommentoida jollekin kurkkijalle. Kyllä vain saa, alle 3 vuotiaasta noin 90e ja 3-5 vuotiaasta noin 60e. Ja hoitolisän määrä kasvaa, kun perheen koko kasvaa.. Ei kuule tarvii tulla ärsyttämään. Ja kertomaan omiaan..

Tervetuloa uudet!
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Mä syön ihan koko ajan jotain.. Heti kun venyy ruokavälit tulee huonohko olo.. Tosin en koe olevani pahoinvoiva vieläkään, kun pysyy hyvin hallinnassa syömällä.. Ja mulle puhkes myös noita näppylöitä aika kivasti.. Se yks jätti ja sillä olikin näköjään joku miljoona toveria mukana.. Jätti on tosin poistumassa jo :)

Aamulla ällöpalluraultra! Pitäis mennä nukkumaan..

Parempia vointeja kaikille!

Aava: Ihan alussahan se alkoholi ei imeydy siihen alkioon, niin alkoholista ei oo sille mitään haittaa, paitsi mahdollisesti lisää keskenmenoriskiä.. Jossain ulkomailla on ihan ok juoda 1 annos päivässä koko raskauden ajan. Ite suosin täyttä nolla-linjaa, vaikka joku puolikas annos ei silloin tällöin pitäis olla mitenkään haitallista. Mutta uskaltaisin ehkä jollain viikolla 5 juoda jonkun max 4 annosta siellä polttareissa.. Ota mukaan omat juomat, pari oikeeta ja sitten jotain täytettyjä pulloja :)

niin vielä unohtui.. Ja se alkoholi muuten lisää sitä pahoinvointia usein. Jotkut tutut on oksentanu jo ennen ku on tienneet olevansa raskaana, kun on jonku yhen saunajuoman juoneet :)

Memmis LA 14.1.2010
Katsu (poika 12/05) LA 19.1.2010 nettilaskurin mukaan
WhippedCream (poika 2005) LA 19.1.2010
tytönäippä (tyttö 6/08) LA 29.1.2010 nettilaskurin mukaan

Yääh. Typerä pallura oli päättäny vaan kasvaa. Nyt se oli 10 senttinen. Niin tässä vaan ootellaan sit jos se puhkeis tai jotain. Eikä sitä edes seurata, kun nt-ultra on kuitenki jo kuukauden päästä. Ärsyttää.

Alkio pärjäsi hyvin. Nyt se syke oli jo selvä. Pikkupikkusydän siellä pumppaili :) Ja oli semmonen merihevosen näköinen tyyppi (kun viimeks oli vaan pallo) :) Mutta mutta se ultraaja sai mitoiksi semmoset, jotka antoi viikot 8+3 eli siis jo 29.12 la:n.. Vähän kyllä epäilyttää, kun ei oo hedelmöittyminen ollu mahdollista siihen tarpeeksi aikasin.. Noh katotaan mitä päivää ne arpoo siellä nt:ssä..

Googlasin vielä tota alkoholia, eli se kolminkertaistaa sen km-riskin..Ja viikolta 6 menee siihen alkioonkin ne alkoholit..

Jospa tästä sais tuon kystan pois mielestä taas.. Maha on tosi iso kun siellä on se kysta ja hyvin kasvanut kohtu.. Ehkä saman kokoinen kun esikoisesta jollain viikolla 20 :) Jokohan pitäis mammafarkkuja kaivella esiin..

Hyviä oloja kaikille!

Pitänee olla vain juomatta.... kun ei ole 100% varmuutta millä viikolla ollaan ja mitä siellä just nyt tapahtuu. Tänään on ollut paljon parempi olo tosin, reipas suorastaan. Mulla ei ole vielä ollut mitään ihmeempää väsymystä lainkaan - ihan normitilassa ollaan sen mukaan. Rinnat on kasvaneet ja kramppaus näyttää loppuneen.

Yhteistyössä